f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 4 weeks, 1 day ago
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach
    • robiss : witam Panów , smigacie cos tutaj?:)
    • nirgal : Cud ;]
    • Mariusz Z : moje też :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Australii 2008 - Melbourne

GP Australii 2008 - Melbourne - niedawno skończył się zimowy sezon Senna Cup, a już mamy pierwszy wyścig sezonu 2008. Tu wszystko się wyjaśni, jak jesteśmy przygotowani na nowym modzie, jak jeździmy bez TC. To jest tor uliczny ale, nie uświadczymy tu takich nierówności jak np. w Monaco tor jest stosunkowo płaski i ma dobrą nawierzchnię.

Historia:
Albert Park. Wyścigi tu odbywają się od 1996 roku do dziś. Pierwszy wyścig mało co nie skończył się sensacją ponieważ przez większość wyścigu prowadził debiutujący Jacques Villeneuve. W tym wyścigu wydarzył się też ciekawy wypadek - "Inauguracyjny wyścig nie obył się bez spektakularnego wypadku, w którym uczestniczył obecny menedżer kierowcy zespołu McLaren, Davida Coultharda, Martin Brundle. Żeby było śmieszniej, do wypadku tego przyczynił się właśnie Szkot, który stracił panowanie nad swoim McLarenem podczas hamowania przed dosyć ostrym, trzecim zakrętem i uderzył w bok prowadzonego przez Johnny'ego Herberta bolidu Sauber. Sytuacja ta całkowicie zaskoczyła jadącego za nimi w bolidzie Jordan Brundle'a, który po uderzeniu w tył Saubera wzbił się w powietrze, przelatując nad kolejnymi samochodami. Twarde lądowanie, połączone z kilkakrotnymi obrotami spowodowało rozerwanie bolidu na dwie części, jednak o dziwo kierowca wyszedł z tej kraksy bez szwanku." 

Opis toru:
Albert Park jest torem rozpoczynającym nowy sezon i zmagania kierowców F1liga.pl. Wszyscy pieczołowicie przygotowują się i z niecierpliwością oczekują na ten wyjątkowy wyścig w stolicy Australii. Tor nie należy do najłatwiejszych, jednak doświadczenie kierowców sprawia, że walka na nim będzie na pewno wyjątkowa i niezapomniana. Pojawiło się również spora grupa nowych, zdeterminowanych kierowców, którzy przygotowują się aby podołać wyzwania i stawić czoło tym najszybszym. Czy im się uda?? Przekonamy się już niebawem.

Przyjrzyjmy się teraz charakterystyce toru:

Wyjeżdżając z pitów dostajemy się na prostą start/meta na końcu której znajduje się prawy dwójkowy zakręt Jones i tuż za nim lewy Brabham, na którym musimy uważać aby nie zerwać przyczepności tylnych kół nieostrożnym posługiwaniem się pedałem gazu. Następnie mamy do pokonania spory odcinek prostej, gdzie jesteśmy wstanie osiągnąć 7 bieg, która kończy się prawym zakrętem T3. Jest to jeden z wolniejszych zakrętów na tym torze, a  silne wyhamowanie tuż przed nim sprawia, że dochodzi tu do wielu wypadków i jednocześnie dla sprawnego kierowcy jest to dogodne miejsce na wyprzedzanie. Tuż za nim znajduje się lewy dwójkowy zakręt T4, po którym szybkie przyspieszenie i w następny prawy łuk Whiteford wchodzimy na pełnym gazie i pędzimy przez krótką prostą do prawego dwójkowego zakrętu Albert Road, po którym czeka na nas delikatny, prawie niezauważalny lewy łuk Marina i tuż za nim kolejny, tym razem prawy Lauda i w ten sposób bardzo szybko zbliżamy się do wolnego dwójkowego zakrętu T9 w prawo, po którym delikatnie w lewo T10 i to jest kolejne miejsce gdzie należy ostrożnie posługiwać się gazem. Następnie długi lewy łuk prowadzący nas do szybkiej szykany o sekwencji lewo, prawo którą pokonujemy na 5 biegu i nie należy się dziwić, że przeciążenia tu sięgają ponad 3G. Utrzymujemy to szybkie tempo pokonując prawy łuk, po którym należy wyhamować bolid do 3 biegu i wchodzimy w prawy zakręt Ascari i tuż za nim kolejny prawy nieco szybszy Stewart, po którym mamy możliwość przyspieszyć do 5 biegu, po czym mocne wyhamowanie i wejście w najwolniejszy, lewy zakręt T15. Gdy go przejedziemy zostaje nam już ostatni prawy trójkowy zakręt Prost, na wyjściu którego znajdujemy się na prostej start/meta, która kończy okrążenie.

Opinie naszych kierowców o Albert Park: 

marb:
Melbourne? Nie mam jakiś ponad przeciętnych odczuć do tego obiektu. Jest to tor uliczny, co czuć podczas jazdy. Po Interlagos, Anderstorp i Estoril gdzie zakręty były dość mocno wyprofilowane i było sporo wzniesień i spadków, kilka pierwszych okrążeń jechało mi się bardzo dziwnie na czymś tak płaskim ;]
Układ i kolejność zakrętów zapamiętuje się szybko, co nie znaczy, że tor jest  łatwy. Wymaga od kierowcy dużej precyzji a błędy w niektórych miejscach mogą skończyć się nie tylko stratą czasową ale dużo poważniej.

Rumpelstkin:
Z pewnością każdy już przestał odkreślać w kalendarzu dni, a liczy godziny do rozpoczęcia sezonu F1 2008. Albert Park to jeden z przyjemniejszych torów za sprawą wymagań, jakie stawia przed bolidem i kierowcą. Od tego sezonu startujemy na nowym modzie: Sauber 07, na którym jeszcze prawdę mówiąc nie walczyliśmy o punkty. Jak wykazały testy i próbne wyścigi na Albert, walka będzie bardzo trudna za sprawą nowego modelu fizycznego jak i nowym realiom sesji kwalifikacyjnych. Niestety ten tydzień nie pozwala mi na treningi co trochę mnie niepokoi, jednak tor znam bardzo dobrze, a na treningach narażając często i swój bolid i przeciwnika opracowałem pewne manewry w odpowiednich miejscach, które pozwolą na zdobycie pozycji. Ważne by jednak przeciwnik miał oczy dookoła głowy… co nie zawsze było ostatnio faktem.
Liczę na zajęcie dobrej pozycji, a spełnieniem na tym torze będzie wejście na podium, może nawet na to najwyższe. Ważne by opanować emocje, bo mały błąd na Albert to pewne pożegnanie z podium a być może i z dojazdem do mety. Walka bezpośrednia jest utrudniona z uwagi na bardzo trudne pokonywanie w stosunku do CTDP 2005 szybkich zakrętów. Liczę, że wszystkim pójdzie dobrze... choć musi ktoś przegrać by ktoś wygrać mógł. Życzę wszystkim na początek sezonu wytrwałości, szczęścia i by na każdym GP zobaczyli szachownice. Powodzenia.

 

Opracowali: Gilles, Nightcrawler