f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 2 weeks, 1 day ago
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Brazylii 2008 - Interlagos

GP Brazylii 2008 - Interlagos

Historia toru


Podobnie jak w Argentynie również w Brazylii sukces kierowcy stał się impulsem do stworzenia toru na miarę Formuły 1, a doszło do tego po sukcesie Emmersona Fittipaldi.

Kiedy tor wybudowano w 1940 r. umiejscowiono go pomiędzy dwoma jeziorami - od czego wzięła się nazwa (inter-lagos). Dziś jednak miasto (San Paulo) rozrosło się na tyle, że sięga niemal poboczy toru. W 1954 został sprzedany władzą miasta za symboliczną kwotę. Pod koniec 1969 roku tor został zamknięty na 2 lata, aby wykonać potrzebne prace renowacyjne. Nie można było na nim jeździć długo bo już w 1972 został ponownie zamknięty w celu przystosowania go ówczesnych wymagań jakie musiały spełniać tory z ma których rozgrywano wyścigi F1. Po raz pierwszy Grand Prix Formuły 1 rozegrano na nim w 1973 r. W 1978 zniknął z kalendarza F1 (Wtedy GP Brazylii rozgrywane było w Rio na torze Jacarepaguá) aż do roku 1990. Najbardziej radykalnie przebudowany został właśnie w1990 r., kiedy skrócono go z 7 874 m (i był jednym z najdłuższych w ówczesnych czasach) do 4 325 m. Obecnie zawodnicy pokonują 71 okrążeń o długości 4 309 m, co daje łączny dystans 305 909 m. Tor ten słynie z okropnych warunków pogodowych jakie często panują podczas rozgrywanych tu wyścigów.

Wyścig na Interlagos w 1994 roku był dla Ayrtona Senny jego pierwszym w barwach Williamsa. Już w 1991 roku spełnił swoje marzenie o zwycięstwie w ojczyźnie, co powtórzył przy złej pogodzie w 1993 roku.

 

Opis toru

 

Na tor składa się 13 zakrętów (9 lewych, 4 prawe). Większość z nich jest długa aczkolwiek parę z nich wymaga solidnego skrętu kierownicy. Długa prosta pozwala na rozwijanie prędkości około 320km/h a zaraz za nią jest sekwencja zakrętów zwana Senna-S. Dohamowanie przed nią to istna arena walk. Inżynierowie nie mają łatwego zdania, ponieważ muszą połączyć możliwość rozwijania wielkich prędkości z zwiększoną przyczepnością bolidu w paru ciasnych zakrętach. Wyższa prędkość przed strefą hamowania pozwala przeprowadzić skuteczny atak przed pierwszą sekwencją zakrętów (Senna S). Tylko w 4 miejscach toru sugerowana prędkość jest poniżej 100km/h a aż w 8 powyżej 200km/h (wszystkich oznakowanych miejsc 15). Na zakręcie Ferradura przeciążenia mogą wynosić nawet 3g więc wrażenia będą niesamowite.

Pierwsza sekwencja zakrętów (Senna S) jest dość ciężka do przejechania, trzeba mocno wyhamować po prostej. Następnie długi lewy zakręt, dobre miejsce do wyprzedzania po wewnętrznej. Po wyjściu czeka nas długa prosta zakończona lewym zakrętem, dość ciasny a zaraz za nim kolejny lewy zakręt, można tu zdobyć pozycję ale trzeba uważać aby zmieścić się pomiędzy nimi. Chwila prostej i potem prawy zakręt, długi – ma się wrażenie, że się poszerza. Potem zakręt ponad 100 stopni w prawo, i znowu ponad 100 stopni w lewo. Chwila prostej i najostrzejszy zakręt na Interlagos, ponad 160 stopni w prawo(sugerowane 73km/h). Zaraz chwila prosta i lewy krótki zakręt następnie szybki lewy a za nim już tylko bardzo długi łuk lewy przechodzący w prostą start meta.

Walka na torze będzie ciekawa gdyż jest on szybki i ma wiele miejsc gdzie można wyprzedzać. Dla wielu to ulubiony tor ze względu na swoją szybką charakterystykę. Zobaczymy jak powiedzie się naszym kierowcom. Życzymy powodzenia!

 

Czy wiesz, że:

   - Podczas weekendu GP Brazylii generatory generują 15 megawatów. To wystarczyło by aby zaspokoić potrzeby 20,000 miasteczka.
   - 7 tys. osób jest zaangażowanych bezpośrednio w obsługę toru.
   - Rozmiar podium użytego w GP Brazylii w 1982r. jest używany do dzisiaj.
   - GP Brazylii zostało przesunięte z początku kalendarza na jego koniec aby uniknąć marcowych burz.

Opracował: Matekat

Nasi kierowcy o Interlagos

 

          Interlagos to tor z bardzo niebezpiecznym T1, na którym wielu kierowców może zakończyć wyścig na samym starcie. Zdradliwy wyjazd z pitstopu i trochę za długi, też może sprawiać problemy tym mniej doświadczonym zawodnikom. GP Brazyli to w pewnym sensie kompromis zawieszenia nad przyczepnością na zakrętach. Na długiej prostej START/META jest bardzo nierówno i nie możemy ustawić zbyt twardego zawieszenia, ale też nie możemy przesadzać, bo musimy mieć dobrą trakcję na zakrętach w sektorze 2. Komu się to najlepiej uda, ten wygra. Jest wiele ciekawych miejsc gdzie można próbować wyprzedzić. GP zapowiada się pasjonująco tym bardziej, że o mistrzostwie F1Liga będzie decydować właśnie ostatni wyścig w sezonie.

Hapayek

 

          Tor bardzo ciekawy, z kilkoma bardzo ostrymi zakrętami oraz długą prostą, gdzie można wykorzystać moc bolidu i poczuć prędkość ponad 300 km/h. Jeżdzę dopiero od tygodnia i osobiście mam problemy z tymi ostrymi zakrętami na s2. S1 i s3 wychodzą mi duzo lepiej i mam nienajgorsze czasy.

DemoneQ

 

           Tor trochę dziwny, jeździ się na nim w stronę odwrotną do wskazówek zegara, co jest bardzo rzadkie w F1. Interlagos jest szeroki, szybki i wymagający niesamowitej koncentracji do ostatnich metrów. Na pierwszy rzut oka tor wygląda bardzo prosto, niby pare zakrętow, głównie proste, co w tym trudnego? Nic bardziej mylnego. Jeden najmniejszy bląd może skończyć się wypadem poza tor i koniec scigania. Największą bolaczką na tym torze jest dobranie odpowiednich ustawień bolidu, S1 i S3 az proszą o to, żeby wycisnąć z silnika "ile fabryka dała" ale S2 jest jakby wyciągnięty z innego toru. Kręta, raczej wolna sekcja, wymaga od bolidu bardzo dobrego balansu, co powoduje że bardzo ciężko znaleźć kompromis pomiędzy prędkościa w S1 i S3, a przyczepnością w S2. Myślę, że kluczem do zwycięstwa w Brazyli jest jedna zasada "im mniej błędow popełnisz, tym wyżej dojedziesz...

Lato

 
          Wyścig na torze Interlagos kończy cięzki sezon naszych zmagań i zapowiada się bardzo ciekawie. Tu własnie roztrzygną się losy mistrza ligi. Marcin przyjeżdza do Brazylii z minimalną przewagą nad Adrianem, a on nie zamierza składać broni. Na temat toru można powiedzieć naprawdę dużo, jest on dość wymagający, zwłaszcza T1 ktore jest z "górki". Dalsza cześć toru jest rownież ciekawa, mamy sporo szybkich zakrętów a ich pokonywanie sprawia kierowcom sporą frajdę. Znajdziemy też kilka miejsc do wyprzedzania, więc w wyścigu nie będzie nudno. Powodzenia i o zobaczenia na torze.

Dominik Czyzewski