f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 4 weeks ago
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach
    • robiss : witam Panów , smigacie cos tutaj?:)
    • nirgal : Cud ;]
    • Mariusz Z : moje też :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Chin 2008 - Szanghaj

GP Chin 2008 - Szanghaj

Historia toru

       Pomysł wybudowania toru Formuły 1 narodził się już w latach 80. Został przyjęty dopiero w 2001 r., a rok później ruszyła inwestycja, którą ukończono we wrześniu 2004 r. W tym roku też rozegrano na nim pierwsze wyścigi. Twórcą projektu był najsłynniejszy obecnie architekt związany z Formułą 1 - Niemiec Herman Tilke.
       Tor zlokalizowany jest godzinę drogi od Szanghaju. Główny dojazd zapewnia połączenie go z autostradą Szanghaj - Ningbo. Ponieważ jednak ruch na tej trasie utrudnia dojazd do toru planowane jest wybudowanie kolejnego odcinka autostrady A30 oraz linii metra. Shanghai International Circuit ma docelowo stać się częścią większego projektu - Shanghai International Automobile City, który ma być najważniejszą bazą przemysłu motorowego w Chinach.
       Aby to osiągnąć projektując tor zadbano o możliwość rozgrywania na nim zawodów różnych serii wyścigów. Włączając i wyłączając poszczególne fragmenty toru można na nim rozgrywać zawody wszystkich typów formuł, wszystkich amerykańskich serii wyścigów, wyścigów prototypów oraz samochodów turystycznych. Wewnątrz toru przewidziano także tor kartingowy oraz długą prostą przeznaczoną do wyścigów dragsterów.
       Ponieważ wyścigi Formuły 1 były w ostatnich latach krytykowane za coraz mniejszy udział bezpośredniej walki na torze związanej z wyprzedzaniem, podczas projektowania chińskiego toru zadbano o odpowiednie warunki do wyprzedzania. Liczący 5451 m tor to wyjątkowa kombinacja długich prostych i wolnych, ciasnych zakrętów. Zawodnicy pokonują podczas wyścigu 56 okrążeń, czyli dystans 305,066 km. Kształt toru przypomina chiński znak "Shang", co oznacza powyżej.
       Podczas budowy toru największym problemem był grząski, bagnisty grunt, na którym masywne konstrukcje nie miały należytego oparcia. Aby dotrzeć do bardziej nośnego podłoża, umiejscowionego 40-80 m poniżej powierzchni ziemi, trzeba było zastosować system 40 tys. żelbetonowych pali, które ze względu na olbrzymi ciężar własny wypełniono w górnych warstwach poliestrem. Trwająca 18 miesięcy inwestycja kosztowała około 300 milionów dolarów. Tor może pomieścić 200 tys. widzów, z czego 29,5 tys. na głównych trybunach. Trybuny mają 400 m długości i 53 m wysokości.

Opis toru

       Na długiej prostej startowej osiągamy blisko 300 km/h, potem hamujemy i wjeżdżamy w pierwszy zakręt na czwórce. Długi, prawy łuk zacieśnia się i przechodzi w Zakręt 3 – nawrót przejeżdżany na dwójce. To pierwszy ważny punkt – ciężko tu dobrać idealny tor jazdy. Teraz sprawy szybko nabierają tempa. Przez Zakręt 4 i 5 przejeżdżamy pełnym gazem, i przed Zakrętem 6 dochodzimy do prawie 300 km/h na szóstce, po czym znów ostro hamujemy: ciasny prawy zakręt pokonujemy na dwójce. Zakręt 7 przejeżdżamy z prędkością ponad 260 km/h, potem nieco łagodniejszy Zakręt 8, ale przed Zakrętem 9 znów hamujemy ostro, a po Zakręcie 10 przyspieszamy na prostej do prawie 300 km/h. Zakręt 11, lewy pod kątem prostym, należy pokonać na dwójce. Zakręty 12 i 13 prowadzą do kolejnej długiej prostej: rozpędzamy się do ponad 300 km/h. Za tą sekcją, najszybszą na całym torze, mamy Zakręt 14 – najwolniejszy ze wszystkich. Przejeżdżamy go na dwójce przy prawie 90 km/h. Przejeżdżamy przez Zakręty 15 i 16 – lewy łuk pokonywany z prędkością około 180 km/h i z powrotem wyjeżdżamy na prostą startową.
 
Nasi kierowcy o Szanghaju

Volter

       Tor, gdzie odbywać się będzie GP Chin jest dość trudny dla silnika. Dwie bardzo długie, wyboiste proste pozwalają na osiągnięcie wysokich prędkości. Znajdują się tutaj również ciasne "jedynkowe" zakręty, w których można wiele stracić, jak i zyskać. Najbardziej niebezpiecznym i zdradliwym zakrętem jest T1, ponieważ trzeba wiedzieć kiedy dohamować, a na łuku nie jest to prosta sprawa. Mam nadzieję, że na torze nie dojdzie do wielu wypadków, choć są one na takim torze nieuniknione. Powodzenia i do zobaczenia na wyścigu!

Pieszy

       Najbliższy wyścig w F1liga będziemy rozgrywać w Chinach na Międzynarodowym Torze Wyścigowym w Szanghaju. Dzięki tanim chińskim liniom lotniczym już na tydzień przed Grand Prix udało mi się pojawić w Szanghaju. Gościny udzieliła mi rodzina zaprzyjaźnionego Chińczyka, u którego na co dzień się stołuje, zapowiada się fajny pobyt. Już w poniedziałek udałem się na tor na wstępne zapoznanie. Tradycyjnie wykonałem je z tzw. buta, w końcu Nick do czegoś zobowiązuje. Patrząc na mapkę toru
pomyślałem „ktoś się strasznie nudził projektując trasę , zaczął od wywijasów a jak już nie miał cierpliwości to dołożył dwie proste i zamknął kółko". Patrzę na druga stronę mapki a tam napisali że projektantem jest Niemiec Hermann Tilke. Widać niemiecka fantazja w projektowaniu nie starcza na cały tor. Miłym zaskoczeniem jest pierwsza partia , taki ślimaczek, strasznie przypomina moje rodzinne górskie drogi. Następna część toru to pomieszanie krótkich prostych z ciasnymi zakrętami, hmm ciężko będzie tu wyprzedzać i znaleźć optymalny tor jazdy. Po pięknie otwierającym się prawym łuku doszedłem do początku prostej , oj zdarłem trochę podeszwy zanim doczłapałem do jej końca. Ciasny nawrocik dwie krótkie proste i jestem w punkcie wyjścia, ot i cały tor. A zapomniałem o dodatkowej atrakcji na prostej s/m ktoś miał zamiar zarobić skocznie narciarska, ale został tylko zeskok , może przy odpowiedniej prędkości uda się tam oderwać od ziemi. Strasznie parno w tym Szanghaju, cały czas mam wrażenie że asfalt na torze jest wilgotny, mogą być problemy z przyczepnością. Po tygodniowym treningu na pewno zapoznam się z wszystkimi poboczami, więc podczas wyścigu będę czuł się jak wśród przyjaciół, nie powinno być źle. Koleżanki i koledzy z wyścigu B też są przyjaźnie nastawieni, więc zapowiada się przyjemne ściganie. Do rozwiązania pozostała tylko jedna kwestia, jak tym pięknym chińskim hostessom spojrzeć prosto w oczy?

Pozdrowienia z Szanghaju

Pistro

       Po GP Japonii pora na Chiny. Tor wygląda na podobny - długa prosta, a reszta pokręcona, jednak kto tak myśli, sporo się myli. Tutaj mamy dużo tak zwanych zakrętów zaciskających się, które mogą sprawić duży problem przy wybieraniu odpowiedniej linii przejazdu, szczególnie T1. Jest też trochę bardzo ciasnych i wolnych zakrętów. To wszystko połączone w jedną całość jest dużym wyzwaniem dla ludzi „od setupów", trzeba znaleźć kompromis pomiędzy optymalną przyczepnością i odpowiednią prędkością maksymalną. Mnie ten tor nie podoba się aż tak jak Fuji, ale wychodzę z założenia, że lubię każdy tor, więc tutaj też zastosuję swoją taktykę i nie będę narzekał. Mam nadzieję, że będę miał szansę na dobrą pozycję w wyścigu i że będzie dużo walki zatem do zobaczenia na torze!

small

       Kolejna rozgrywka naszych ligowych czasopobijaczy zapowiada się jeszcze bardziej ekscytująco niż poprzednie zmagania w azjatyckiej scenerii. Powodów tego jest kilka: dla jednych jest to już końcówka całosezonowych zmagań, w których każdy punkt zbliża ich bądź oddala od lepszej pozycji w klasyfikacji generalnej F1Ligi; natomiast dla tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z wirtualnymi przeciążeniami, to ostatni dzwonek aby osiągniętymi rezultatami, ale przede wszystkim swoją kulturą jazdy - zasłużyć na przyznanie licencji przed zbliżającą się zimową serią SennaCup 2008.
Więcej emocji dostarcza także sam tor w Chinach: mix szybkich łuków, wolnych nawrotów oraz długich prostych... powodują kępy wyrwanych włosów podczas prób przygotowania swoich ustawień (na szczęście kilka osób z bardziej bujną wyobraźnią od swojej kępy na główce oraz doświadczeniem - zawsze służą ciepłym słowem podpowiedzi). Dobrze przygotowane ustawienia nie gwarantują jednak w tym przypadku gwarancji sukcesu - tor jest bardzo techniczny (w szczególności bardzo wymagający jest pierwszy zakręt), dlatego w głównej mierze od umiejętności kierowcy będzie zależał tutaj ostateczny wynik...
Podsumowując chiński tor - sprawdza się w jego przypadku zasada, że mali ludzie robią wielkie rzeczy... a czy Was stać będzie tutaj na wielkie osiągnięcia?

Pozdrawiam