f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 3 weeks, 5 days ago
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach
    • robiss : witam Panów , smigacie cos tutaj?:)
    • nirgal : Cud ;]
    • Mariusz Z : moje też :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Francji 2008 - Magny - Cours

Grand Prix Francji - kolejna eliminacji Mistrzostw Świata Formuły 1. Wyścigi na torze Magny-Cours były organizowane od początku istnienia Formuły 1 za wyjątkiem sezonu 1955.
 
Krótka historia toru
 
       Wyścigi Grand Prix zostały zapoczątkowane we Francji w 1906 r., a jego organizacją zajął się Automobile Club de France. Na starcie w Sarthe zjawiły się 32 pojazdy.
       Pierwsze Mistrzostwa Świata zostały zorganizowane w 1925 r. i obejmowały Grand Prix Francji Grand Prix Włoch, Grand Prix Belgii oraz wyścig Indianapolis 500. Po powstaniu Formuły 1 w 1950 r. wyścig nie odbył się tylko w sezonie 1955. Wyścig gościł na wielu obiektach, ale od 1991 r. organizowany jest na torze Magny-Cours. Przeniesienie go z toru Paul Ricard było związane z chęciami polepszenia warunków ekonomicznych regionu.
       Przyszłość wyścigu jest zagrożona od sezonu 2004 kiedy to po raz pierwszy pojawiły się pogłoski o jego usunięciu z kalendarza mistrzostw. Jest wiele powodów, dla których administracja Formuły 1 mogłaby zrezygnować z wyścigu we Francji, ale głównym jest ekspansja do krajów poza europejskich. Niemal pewne było, że wyścig w sezonie 2007 będzie ostatnim na torze Magny-Cours. Decyzję o zaprzestaniu organizacji wyścigu podjęli sami organizatorzy, którzy nie byli w stanie zapewnić bezpieczeństwa finansowego imprezie. Ostatecznie, dzięki wsparciu finansowemu władz lokalnych, Bernie Ecclestone zgodził się na organizację wyścigu na tym torze w 2008 roku
       W najbliższych latach Grand Prix Francji nie odbędzie się ani na ulicach Paryża, ani w Euro Disneylandzie. 30 milionów Euro wydadzą władze Burgundii oraz regionu Nievre, aby zachować wyścig Formuły 1. Bernie Eclestone przedłużył kontrakt z torem Magny Cours, który na pewno pozostanie w kalendarzu Grand Prix w sezonie 2009. Jeśli organizatorzy wywiążą się ze swoich obietnic, kontrakt zostanie automatycznie przedłużony jeszcze o dwa lata.
 
 
Opis toru
 
       Pierwsze kluczowe miejsce na tym dość monotonnym dla kierowcy torze jest zaraz po starcie. Wjeżdżamy w pierwszy zakręt, Grand Courbe, na piątym biegu przy prędkości około 270 km/h, dalej jest zakręt Estoril, długi prawy, przejeżdżany na czwórce przy 210 km/h. Dalej robi się naprawdę szybko. Dojeżdżając do nawrotu Adelaide rozpędzamy się do ponad 300 km/h. Redukujemy aż do jedynki i zwalniamy do około 95 km/h. To dobre miejsce do zmuszenia rywala do błędu i wyprzedzenia – ten nawrót można przejechać na kilka sposobów. Potem przyspieszamy do 255 km/h na piątym biegu i dojeżdżamy do zakrętu Nurburgring. Lekkie przyhamowanie, by nie wytracić za dużo prędkości i przy dojeździe do kolejnego zakrętu - nawrotu o 180 stopni - osiągamy z powrotem 255 km/h. Tego zakrętu nie można jednak przejechać szybciej, niż 80 km/h i jest on dość trudny do pokonania i bardzo łatwo można wypaść na tym odcinku trasy. Następnie na szybkiej partii dochodzimy do szóstego biegu przy prędkości 280 km/h. Po pokonaniu dość wolnego zakrętu Imola dojeżdżamy do jednego z nielicznych miejsc, gdzie można wyprzedzać. Przed nawrotem Chateau d'Eau hamujemy ostro, do 95 km/h. Po prostej, na której rozpędzamy się do piątego biegu, następuje sekcja prawy – lewy – prawy, z których pierwszy zakręt przejeżdżany na drugim biegu przy około 80 km/h. Na tym zakręcie też można w pewnych warunkach wyprzedzać. Ostatni prawy zakręt pokonujemy na pierwszym biegu, po którym znajdujemy się ponownie na prostej start meta.
 
Nasi kierowcy o Magny-Cours
 
Pistro
       Tor w Magny-Cours podobno nie jest lubiany przez prawdziwych kierowców F1, a to dlatego, że szybkie odcinki występują na przemian z odcinkami bardzo wolnymi. Jednak mi ten tor jak najbardziej odpowiada, mamy tutaj krótkie i długie łuki przy których bardzo ważne jest dobre operowanie gazem. Mamy także wąskie i kręte partie, a w nich czuję się najlepiej. Jeśli wypadniesz nie musisz się martwić, że zaraz uderzysz w bandę, w większości miejsc są one tutaj daleko od toru. Prędkości w porównaniu do toru w Montrealu są dużo mniejsze, jest tylko jedna naprawdę długa prosta zatem stawiam tutaj na duży docisk. Zapraszam do rywalizacji i widzimy się na torze!
 
ash
       Francuska pętla jest torem dość ciekawym - szybkie proste połączone z dość wolnymi nawrotami oraz wiele miejsc do przeprowadzenia ataku, jak i wypadnięcia z toru. To drugie przy odrobinie szczęścia może się skończyć "tylko" stratą czasową, co zawdzięczamy sporym strefom bezpieczeństwa. Mimo, że Magny-Cours nie należy do bardzo trudnych kółek, jazda po nim jest emocjonująca i może sprawić sporo radości. Pozdrawiam i do zobaczenia na torze.
 
Dede
       Z Montrealu na Magny Cours pod Nevers. Tor zupełnie inny (przynajmniej dla mnie). Jest on zdecydowanie ciekawszy, wymaga on od kierowcy większej uwagi, ale jest przy tym dość przyjemny. Bardzo trudno tutaj ustawić set-up, ponieważ jest to tor bardzo zróżnicowany. Można wyróżnić sekcję szybką, gdzie liczy się prędkość, by można było przeprowadzić manewr wyprzedzania oraz sekcję wolną, gdzie ważny jest dość duży docisk, aby można było w miarę szybko pokonywać trudne zakręty. Co ciekawe, wydawało by się, że w mini i w fullsimach będzie mniejsze zamieszanie na T1, ponieważ nie trzeba tu hamować, mimo to wypada tutaj znacznie więcej osób aniżeli w Monaco (sic!). Mam jednak nadzieję, że znajdzie się wyścig na tym torze, kiedy T1 zostanie pokonany perfekcyjnie.