f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Pole? F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 8 hours, 15 minutes ago
    • Keeny : Pozdrawiam starych druhów co tu jeszcze zajrzą ;)
    • Keeny : Hiroszima jakaś? :o
    • Keeny : OMG co tu się stało pod koniec czerwca 2015?
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Nast?pny wy?cig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    D?ugo?? toru
    5,891 km.
    Dystans Wy?cigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wy?cig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wy?cigu
    godz.20:00
  • Wyniki na ?ywo

  • Ostatnio na Forum



GP Kanady 2008 - Montreal

GP Kanady 2008 - Montreal - Kolejny tor i kolejne wyzwanie dla kierowców, w tym sezonie to będzie siódme spotkanie.
 
Historia toru
   
    Pierwsze Grand Prix Kanady odbywały się na przemian na torach Mosport Park w Bowmanville w prowincji Ontario i Mont Tremblant – St Jovite w Saint – Jovite w prowincji Quebec. W sezonie 1978 Grand Prix przeniosło się na stałe do Montrealu. Pierwszym zwycięzcą Grand Prix w Montrealu był pochodzący z prowincji Quebec, Gilles Villeneuve, który zmarł w sezonie 1982 w wypadku podczas ostatniego okrążenia kwalifikacji do Grand Prix Belgii. Kilka tygodni po jego śmierci, tor w Montrealu został nazwany jego imieniem.
    W sezonie 1997 Grand Prix zostało przerwane po ciężkim wypadku Olivera Panisa. Francuski kierowca wpadł w poślizg i złamał obie nogi. Został zmuszony do pauzowania przez dziewięć wyścigów i wielu uważa, że był to punkt zwrotny w karierze zwycięzcy Grand Prix Monako z sezonu 1996. W 1999 r., ostatni zakręt toru stał się sławny dzięki eliminowaniu Mistrzów Świata. Damon Hill, Michael Schumacher i Jacques Villeneuve zakończyli swoją jazdę na tej samej ścianie. W tym samym miejscu z wyścigu odpadł Ricardo Zonta. Z powodu ograniczeń związanych z reklamowaniem wyrobów tytoniowych i ograniczoną do 17 ilością wyścigów w danym sezonie, Grand Prix zostało usunięte z wstępnej wersji kalendarza na sezon 2004. Jednak rząd Kanady zdołał zdobyć odpowiednie środki na rekompensatę dla zespołów i FIA rozszerzyła kalendarz do 18 Grand Prix.
    W sezonie 2007 podczas wyścigu doszło do wypadku z udziałem Roberta Kubicy. Wypadł z toru na prawe pobocze podczas 27. okrążenia na zakończeniu długiego łuku tuż przed nawrotem L'Epingle i roztrzaskał swój bolid o betonową barierę przy prędkości około 230 km/h. Po odbiciu koziołkując przeleciał na drugą stronę toru i po raz kolejny uderzył w bandę. Według badań FIA w trakcie wypadku Kubica przeżył przeciążenie średnie równe 28g przy wartości szczytowej bliskiej 75g. Pierwsze doniesienia prasowe informowały, że po wstępnych badaniach stwierdzono, że Kubica ma złamaną nogę, ale jego życie nie jest zagrożone. Później jednak okazało się że Kubica wyszedł z wypadku bez żadnych poważniejszych obrażeń (Kubica miał jedynie lekkie wstrząśnienie mózgu i skręconą kostkę) i już w poniedziałek 11 czerwca został wypisany ze szpitala. Zwycięzcą Grand Prix został wtedy Lewis Hamilton, dla którego było to pierwsze zwycięstwo w karierze w  Formule 1.
 
Image
Opis toru

    Na końcu krótkiej prostej startowej, przy prędkości około 300 km/h, dojeżdżamy do interesującej sekwencji prawy – lewy – prawy. Przejeżdżamy przez nawrót Virages Senna na drugim biegu, z prędkością około 70 km/h. Przyspieszamy do 260 km/h przed szykaną, którą ścinamy po ograniczającej tor "tarce", by utrzymać jak najwyższą prędkość przez zakręt numer 4, krótką prostą i zakręt numer 5, który przejeżdżamy z prędkością ponad 260 km/h. Następnie silne wyhamowanie i zakręt numer 6, który jest już dużo wolniejszy i pokonujemy go na drugim bądź pierwszym biegu. Tuż za nim mamy prawy zakręt nr 7, na wyjściu którego wciskamy gaz do dechy, uważając aby nie utracić przyczepności i nie stracić cennych setnych sekundy. Teraz mamy przed sobą długi prawy łuk, na którym rozpędzamy się prawie do maksimum możliwości bolidu, następnie wyhamowanie do trójkowego prawego zakrętu nr 8 i szybkiego lewego nr 9, z którego wychodzimy wrzucając czwarty bieg. Po wyjściu przyspieszamy na krótkiej prostej, po czym znów następuje ostre hamowanie do nawrotu L'Epingle – pierwszy bieg, 65 km/h. To jest naprawdę ostre hamowanie.  Na wyjściu nabieramy prędkości, przed ostatnią częścią toru. Na prostej Droit du Casino z prędkością 320 km/h dojeżdżamy do kolejnego hamowania – przed szykaną na prostą startową. Zwalniamy do 80 km/h – to miejsce, tuż przed wyjazdem na prostą start-meta, jest najlepszym miejscem do wyprzedzania. W ten sposób kończymy okrążenie toru.
 
Nasi kierowcy o torze w Montrealu
 
Johnes
 
    Tor w Montrealu jest dla mnie dość specyficznym torem, jeździ sie tu bardzo szybko, a szykany, których ilość znacznie przeważa nad ilością innych zakrętów, pokonuje sie z bardzo duża prędkością, co za tym idzie łatwo popełnić błąd i uderzyć w bandy, które stoją bardzo blisko toru. Osobiście nie za bardzo lubię ten tor, wole trochę bardziej skomplikowane trasy, ale na pewno podczas GP nie zabraknie tu walki, gdyż jest sporo miejsc do wyprzedzania. Mam nadzieje, że uda mi sie nawiązać walkę z najlepszymi, przywieźć parę punktów, co ostatnio przychodzi mi z wielkim trudem, gdyż poziom ligi znacznie wzrósł, a niektórzy zawodnicy jeżdżą ostatnio znakomicie i bezbłędnie. Pozdrawiam i do zobaczenia na torze !!!
 
Dominik Czyżewski
 
    Z Monaco przenosimy się do Kanady. Tory zupełnie inne. Tor w Montrealu  jest bardzo ciekawy. Mamy długą prostą, kilka wolnych i szybkich zakrętów co sprawia, że ustawienie odpowiedniego setupu może nam zając trochę czasu. Musimy pogodzić prędkość maksymalną z przyczepnością, co kierowcom może sprawić duży problem. Osobiście tor lubię i dobrze mi sie na nim jeździ. Myślę, że wyścig będzie sie bardzo różnił od tego w Monaco. W poprzednim  mieliśmy może 2/3 zawodników, którzy mieli walczyć o zwycięstwo, teraz będzie z 10. Na pewno będzie fajnie, myślę że wam tor też przypadł do gustu. Do zobaczenia na torze i powodzenia w wyścigu

Michał Dąbrowski
 
    Jak dla mnie jest to najłatwiejszy tor na którym jeżdżę. Bardzo dobra nawierzchnia, szybkie, szerokie zakręty i długie proste na odpoczynek. Lekarstwem na dobry czas okrążenia będzie tu jak najszybsze wychodzenie z zakrętów oraz krótkie i skuteczne dohamowania. Na tym torze trudno dogrzać przednie opony do optymalnej temperatury. Zapowiada się tu bardzo wyrównana i ciekawa walka. Pozdrawiam i do zobaczenia na torze…