f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 1 day, 17 hours ago
    • Keeny : Pozdrawiam starych druhów co tu jeszcze zajrzą ;)
    • Keeny : Hiroszima jakaś? :o
    • Keeny : OMG co tu się stało pod koniec czerwca 2015?
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Wielkiej Brytanii - Silverstone

Image GP Wielkiej Brytanii - to wyścig organizowany na torze Silverstone Circuit, niedaleko wioski Silverstone w Northamptonshire. Jest zaliczany do Mistrzostw Świata Formuły 1 i jest jednym z dwóch wyścigów organizowanych regularnie od początku istnienia serii, czyli od 1950 roku.
 
Krótka historia toru

       Wyścigi Grand Prix zostały zapoczątkowane w Wielkiej Brytanii przez Henry'ego Segrave'a na torze w Brooklands w 1926 r. Decyzję podjęto wskutek wzrostu popularności dyscypliny po jego wygranych w Grand Prix Francji w 1923 r. i podczas Grand Prix Hiszpanii w roku następnym. Pierwsze Grand Prix Wielkiej Brytanii wygrali Louis Wagner i Robert Senechal, Francuzi jadący w samochodzie Delage 155B.
       Tor Silverstone gości Grand Prix regularnie od jego pojawienia się w kalendarzu Formuły 1 w 1950 roku. Od roku 1955 do 1962 wyścig organizowany na przemian z torem w Aintree, a w latach 1964-1986 z torem w Brands Hatch. Od roku 1987 Silverstone jest jedynym torem, na którym organizuje się Grand Prix Wielkiej Brytanii.
       Tor pozostał niezmieniony aż do 1973 roku, gdy Jody Scheckter wpadł w poślizg na kończącym okrążenie zakręcie Woodcote i doprowadził do masowej kraksy. Efektem zmian była szykana tuż przed feralnym zakrętem. W 1987 wspomniana szykana została zastąpiona całym kompleksem zakrętów. Pierwszym zwycięzcą na torze w nowej konfiguracji został Nigel Mansell, który po wspaniałej walce pokonał kolegę z zespołu Nelsona Piqueta. Kolejny drobny retusz toru miał miejsce w 1991 roku, a w 1994 roku poddano go kolejnym, tym razem bardziej poważnym przeróbkom.
       Nieporozumienia pomiędzy właścicielem toru Silverstone, British Racing Drivers Club (BRDC), a osobistościami Formuły 1 w roku 2003 dotyczące funduszy na konieczne unowocześnienia zaplecza, spowodowały pojawienie się plotek na temat usunięcia Grand Prix na torze Silverstone z kalendarza. We wrześniu 2004 r. Grand Prix Wielkiej Brytanii nie znalazło się w kalendarzu na sezon 2005 ponieważ BRDC odmówiła zapłacenia opłaty za organizację wyścigu, której żądał Bernie Ecclestone, główny kontroler Formuły  1. Po miesiącach negocjacji pomiędzy BRDC, Ecclestonem i stajniami, podjęto decyzję o organizacji Grand Prix do 2009 r.
       Londyn był rozważany jako jedna z nowych lokalizacji Grand Prix Wielkie Brytanii, głównie dlatego, że parada zorganizowana na ulicach tego miasta w lipcu 2004 okazała się wielkim sukcesem. Pokaz, przyszło obejrzeć około 500 000 widzów. Mówiono także o tym, że może powstać oddzielne Grand Prix Londynu. Ken Livingstone, burmistrz Londynu wyraził pełne poparcie dla tej idei, twierdząc, że wyścig na ulicach miasta przyniósłby korzyści.
 
Image
 
Opis toru

       Pierwszy zakręt toru Silverstone to jeden z najlepszych zakrętów Formuły 1: Copse. Wjeżdżamy weń z prędkością około 300 km/h na siódmym biegu, po pokonaniu którego mamy na liczniku około 270 km/h, i znów przyspieszamy – przy 300 km/h dojeżdżamy do kolejnego kluczowego miejsca, sekwencji Becketts. Kombinacja prawy – lewy - prawy przejeżdżana na pełnym gazie a ostatni zakręt na czwórce. To prawdziwe wyzwanie, bo można przejechać te zakręty na kilka różnych sposobów. Przy 250 km/h przejeżdżamy lewy zakręt Chapel i wyjeżdżamy na prostą Hangar – najszybsze miejsce na torze, na siódemce rozpędzamy się do około 310 km/h. Przed prawym czwórkowym zakrętem Stowe hamujemy do 145 km/h, po czym znów przyspieszamy, do 280 km/h na szóstce i znów hamujemy – lewy zakręt Vale trzeba pokonać na dwójce, przy 80 km/h. Tuż za nim jest szeroki prawy zakręt Club, przejeżdżany na czwórce przy 210 km/h. Na prostej rozpędzamy się do 290 km/h, po czym hamujemy przed zakrętem Abbey do 120 km/h – to niezłe miejsce na wyprzedzanie. Po prawym zakręcie Farm przejeżdżamy kolejny prawy zakręt, Bridge, przy 255 km/h na piątym biegu. Następnie wjeżdżamy na tzw. część stadionową, gdzie znów jest szansa na udane wyprzedzanie – przed lewymi zakrętami Priory i Brooklands, przejeżdżane na dwójce z prędkością 80 km/h. Przez zakręty Luffield i Woodcote wyjeżdżamy na prostą startową na piątce, mając na liczniku 250 km/h.
 
Nasi kierowcy o Silverstone

daRecki

       Grand Prix Wielkiej Brytanii jest torem, w którym przeważają szybkie łuki i proste. Sektor pierwszy jesteśmy w stanie przejechać z  cegłą na gazie, chociaż trzeba uważać na ostatnie dwa zakręty, gdyż potrafi tam wyrzucić bolid poza tor. Sektor drugi zaczyna się od ślepego zakrętu w prawo, po czym dojeżdżamy do zakrętów , w których można dużo stracić, jak i dużo zyskać. Szczególnie wyjście po łuku w prawo, gdzie trzeba uważać na gaz. Sektor trzeci mieszanka szybkich łuków i długiego nawrotu. Po kilku okrążeniach toru najbardziej daje sie we znaki podsterowność w drugim sektorze. Tor na początku bardzo szybki , po czym przechodzi w techniczne partie dlatego kompromis w ustawieniach będzie nieunikniony. Pozdrawiam.

Raven

       Tor Silverstone jest bardzo efektowny i zarazem szybki. Bardzo trudno sie wyprzedza na tym torze, chodź tor wybacza bledy, a nie tak jak to jest w Monako - błąd i po wyścigu. Poza tym tor jest bardzo ciekawy i dobrze się na nim czuję. chodź niestety nie wystąpię na tego rocznym Grand Prix, ponieważ borykam się z problemami technicznymi i na razie musze zrezygnować  wyścigów, więc życzę Wam wszystkim udanego startu i walki do ostatniego okrążenia.

KostekF1

       Tor Silverstone jest bardzo specyficznym torem, ponieważ na początku była to pętla, do której stopniowo przez lata dokładano szykany i łuki. Od strony technicznej tor bardzo mi się podoba, gdyż trzeba tylko sporadycznie używać pedału hamulca, a jest to spowodowane dużą ilością łuków, które pokonuje się na "pełnym gazie". Na wyjściach z zakrętów zazwyczaj jest przyczepna nawierzchnia, która pozwala na wypadnięcie z toru bez żadnych konsekwencji. Miejmy nadzieje, że to pozwoli dojechać na metę większej ilości zawodników. Do zobaczenia na torze.

Woodoo

       Pierwsze wrażenia z toru Siverstone są bardzo pozytywne. Jest to tor dość trudny technicznie. Przeważają na nim szybkie zakręty i szykany niekiedy jak T1 pokonywane z pełnym gazem przy prędkości ponad 280km/h, ale jest tez parę dość wolnych miejsc, wiec dla każdego cos ciekawego sie znajdzie. Wszędzie jest dość szeroko, a poza torem możemy sie spodziewać wyasfaltowanego pobocza, wiec niewielkie pomyłki zapewne nie będą oznaczały zakończenia wyścigu. Po pierwszych próbach wydaje mi się, że optymalny setup powinien generować dużą sile docisku oraz powinien być dość twardy, żeby ułatwiać prowadzenie w szybkich szykanach. Kluczem będzie również takie ustawienie, aby nie dopuścić do nadmiernego przegrzewania sie opon. Niestety nie będę miał zbyt wiele czasu na przygotowania do tego wyścigu, wiec nie oczekuje zbyt dobrego rezultatu.