f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 2 weeks, 4 days ago
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Abu Zabi - Yas Marina Circuit

Nadszedł czas na ostatnią rundę sezonu 2009 - Grand Prix Abu Zabi.
   Historia GP Abu Zabi zaczęła się w styczniu 2007 roku, kiedy to władze emiratu postanowiły zorganizować "Festiwal F1". Specjalnie do tego celu został wybudowany czterokilometrowy uliczny tor położony wzdłuż wybrzeża. Oczywiście media podchwyciły informację i korzystając z przerwy między sezonami F1 rozpowszechniły plotkę, że Bernie Ecclestone ma poważne plany co do organizacji wyścigu F1 w największym z Emiratów Arabskich. Sam festiwal odbył się miesiąc później, a już pierwszego dnia imprezy oficjalnie potwierdzona została organizacja GP Abu Zabi przez 7 lat począwszy od sezonu 2009. Zaprojektowaniem toru zajęło się po raz kolejny biuro projektowe Hermanna Tilke, ale ten tor miał być zupełnie inny od dotychczasowych dzieł niemieckiego projektanta. Jako lokalizacja wybrana została wyspa Yas położona niedaleko międzynarodowego portu lotniczego Abu Zabi.

   Pierwszy projekt zakładał powstanie częściowo ulicznego toru o długości ok. 5.5 kilometra będącego połaczeniem obiektów w Monako, Barcelonie i Magny-Cours. Sam projektant tak mówił o swoim dziele: „Rzadko nadarza się okazja, w której otrzymuje się białą kartkę, nad którą możesz pracować wraz z ekipą. Jestem bardzo zadowolony, że mogę dołożyć swoją cegiełkę w celu sprowadzenia do Abu Zabi wyścigów grand prix. Tor będzie łączył w unikatowy sposób nowoczesny obiekt wyścigowy z odcinkiem drogowym, który będzie wiódł przez ekskluzywny kurort wypoczynkowy, a wszystko to w centrum nowo powstałego miasta”.

   W czerwcu 2008 pojawiła się informacja, że tor Yas Marina będzie jednak całkowicie permanentnym obiektem, zaś kilka dni po pierwszym w historii nocnym wyścigiem F1 o Grand Prix Singapuru wyszło na jaw, że FOM planuje Grand Prix Abu Zabi jako drugi w kalendarzu nocny wyścig. Ostatecznie jednak godzina rozpoczęcia wyścigu została tak dobrana, by był to pierwszy w historii wyścig dzienno-nocny, czyli rozpoczynający się o zmierzchu a kończący się po zmroku.

   Niewiele ponad miesiąc temu tor uzyskał ostatecznie homologację FIA, a w zeszłym tygodniu obiekt przeszedł chrzest bojowy pod kołami bolidów GP2 testujących zarówno w dzień, jak i przy sztucznym oświetleniu.

   Tor Marina Bay łaczy wiele różnych elementów: od ponad kilometrowej prostej za zakrętem numer 7 przez szybkie łuki trzeciego sektora po ciasne nawroty ułatwiające wyprzedzanie. Długi wjazd do boksu i nietypowy wyjazd prowadzący przez tunel zapewne poprawią widowisko. Szkoda tylko, że w F1 oba tytuły mistrzowskie zostały już wręczone zespołowi Rossa Brawna. Wśród kierowców F1Ligi walka jednak wciąż trwa. Woodoo ma tylko dziewięć punktów FIA przewagi nad Adrianem Kotem. Zapowiada się emocjonująca końcówka sezonu.

   Pozostaje tylko zaprosić na tor i do oglądania wyścigów poprzez Live Wyniki.
 
 
Mapka Yas Marina Circuit
 
 
 
Nasi kierowcy o Yas Marina:
    Yas Marina Circuit oferuje szeroki wachlarz zakrętów oraz ciasne nawroty i szykany. Portowy charakter podobny jak w Valencji powoduje, że tor jest całkiem płaski, urozmaicony jedynie oryginalnym wyjazdem z pit lane. Budowniczy zadbali o równiutką nawierzchnię, wobec czego bolid można ustawić naprawdę nisko,  pamiętając jednocześnie, by dobrze spisywał się na licznych tarkach. Właśnie precyzyjna jazda po nich jest kluczem do osiągania najlepszych czasów. Granica pomiędzy poprawnie przejechanym zakrętem, a 'ściną' jest tu bardzo wąska i trzeba poświęcić sporo czasu na doskonalenie swoich umiejętności oraz balansu bolidu pod tym kątem. Niewielkie zużycie opon sprawia, że śmiało można zastosować tu strategię na jeden stop, korzystając również z mniejszej straty czasowej (w porównaniu z dwoma tankowaniami) na dość długiej alei serwisowej.
gwizdek
 
    Nowy obiekt w kalendarzu, nowe wyzwanie, nieznane nam zakręty, szykany, sprawiają, że z niecierpliwością czekamy na niedzielne GP Abu Zabi. Po pierwszym okrążeniu na tym torze na mojej twarzy pojawił się uśmiech. Duża liczba zakrętów i ciężkie do pokonania szykany sprawiają, że tor ten dostarczy nam wielu emocji. T1 jest dosyć łagodne, nie powinno tutaj dojść do kontaktu, jednak później, gdy dojedziemy do pierwszej szykany, może zrobić się naprawdę gorąco. Wysokie tarki nie pozwalają w żadnym stopniu na jej ścięcie, najechanie na nią grozi zakończeniem wyścigu. Na Abu Zabi pojawiam się po długiej przerwie w występach, ale tego się nie zapomina. Uzyskuje na nim zadowalające mnie czasy i mam nadzieję, że będę liczył się w wyścigu A . Z tego miejsca chciałbym życzyć wszystkim szybkich setów i ujrzenia szachownicy na torze kończącym sezon 2009. Powodzenia !
Lukasz Ladmann
 
    W nadchodzącą niedzielę po raz pierwszy będziemy się ścigać na torze wyścigowym Yas Marina w Abu Zabi . Szczerze mówiąc mam mieszane uczucia co do wyścigu, ponieważ każde najechanie na tarkę kończy się spinem. Na brak zakrętów narzekać tutaj nie możemy, dlatego też jazda po torze wymaga dużego skupienia oraz koncentracji. Ostatnia rozgrywka w sezonie przyniesie na pewno sporo niespodzianek, tym bardziej, że będzie to debiut na tym obiekcie.
MalMat
 
    Kilka słów ode mnie tyczących się bardzo niewygodnego toru jakim jest dla mnie Yas Marina Circuit. Po pierwsze, długie proste kończące się ostrym hamowaniem podobnie jak na torze w Walencji, co skutkuje niszczeniem hampli. Po drugie,  bardzo niewygodne tarki, które są wyzwaniem zapewne dla każdego kierowcy. Jeśli pokonujemy je agresywnie musimy to wykonać piekielnie dokładnie, centymetry mogą nas dzielić od wylądowania na bandzie po niefortunnym najeździe. Po trzecie,  siła docisku, najprawdopodobniej wszyscy nastawią sie na prędkość maksymalną, co jest najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o wyścig, ale na pewno nie sprawdza się w stintach w celu wykręcenia dobrego czasu. Z niecierpliwością wyczekuję niedzieli, ponieważ zamierzam stoczyć ostrą walkę z Igorinim i Johnsem o 2 pozycję w klasyfikacji ligowej. Dzięki i powodzenia wszystkim na torze.
RybaR