f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 2 weeks, 1 day ago
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Belgii - Spa-Francorchamps

Dwunasta runda sezonu 2009 F1Ligi odbędzie się w najbliższą niedzielę na belgijskim torze Spa-Francorchamps. Krótka historia toru: 
     Obiekt położony w Ardenach jest jednym z najstarszych torów wyścigowych. Pierwszy wyścig na trasie zaprojektowanej przez Julesa de Thier odbył się w 1922 roku, a dwa lata później Spa gościło pierwszy wyścig 24-godzinny. Z kolei pierwszy wyścig bolidów jednomiejscowych odbył się tu w 1925 roku, a wygrał go Antonio Ascari za kierownicą Alfy Romeo. Tuż przed wojną do toru dodany został fragment nieużytku przy trasie, co zaowocowało powstaniem najbardziej znanej sekcji, Eau Rouge - Radillon. Niestety, rozwój powojennych bolidów F1 sprawił, że tor w Spa stał się bardzo niebezpieczny. W weekend GP Belgii 1960 w wypadku zginęło dwóch kierowców, a dwaj inni zostali ranni. Kwestie bezpieczeństwa w końcu doprowadziły do usunięcia Spa z kalendarza Formuły 1 w roku 1969, a Grand Prix Belgii zostało przeniesione na tor Zolder. Spa wróciło do F1 na początku lat 80-tych po gruntownej przebudowie części między Les Combes a Blanchimont i był to powrót jak na razie na stałe. Przed sezonem 2007 przebudowana została sekcja Bus Stop, czego efektem jest znany nam dzisiaj układ toru. Rekordzistą toru w Spa jest Michael Schumacher, który wygrał Grand Prix Belgii na tym torze 6 razy. Niechlubny zaś rekord to 13 samochodów, które brały udział w rekordowym karambolu podczas GP Belgii 1998. 

 

Okrążenie toru z Michałem Dąbrowskim:

 

 


Na prostej startowej rozpędzamy się do szóstego biegu i hamujemy do pierwszego przed nawrotem La Source. Teraz chwila wytchnienia, którtka prosta i słynny zakręt Eau Rouge. Bez odpuszczania gazu, 315km/h. Dalej bardzo długa prosta, rozpędzamy się do prawie 320 km/h, po czym hamujemy do trzeciego biegu. Hamujemy do 150km/h, zakręt w prawo szeroko na wyjściu, ostro z górki hamujemy do drugiego biegu i przejeżdżamy bardzo długi nawrót przy prędkości ok. 130km/h na drugim biegu. Z następnego lewego zakretu wychodzimy szeroko, rozpędzamy się do czwartego lub piątego biegu, po czym składamy się w szybkie łukin Pouhon. Na wiejściu lekkie dohamowanie, ale dalej nie odpuszczamy nogi z gazu. Rozpędzamy się do siódemki, a po krótkiej prostej hamujemy do trzeciego biegu. Zacieśniemy łuk żeby szeroko wyjść z następnego, lewego. Krótka prosta, dojeżdżamy to trójkowych zakrętów z których wychodzimy po zewnętrznej. Teraz bardzo długa prosta, kilka lekkich łuków bez odpuszczania gazu, Blanchimont pokonywany przy 315 km/h i niedługo hamujemy do jedynki przed szykaną Bus Stop. Jest tu nierówno, łatwo zablokować koła. Dobre wyjście z lewego zakrętu i jesteśmy na prostej startowej.

 

Nasi kierowcy o Spa:
    Tor Spa jest jednym z najlepszych, najciekawszych i bardzo wymagających torów w całym kalendarzu Formuły 1. Tor ma w sobie sporo interesujących zakretów jak słynne Eau Rogue, przez które każdy przejazd jest sporym wyzwaniem dla kierowcy jak i bolidu, ale tor nie kończy się na Eau Rouge. Można tu znaleźć nie tylko wiele interesujących zakrętów, ale i długie proste, gdzie liczy sie maksymalna prędkość.
MarioF1

    Cóż o torze Spa? Oczywiście, tor Spa-Fancorchamps jest obiektem, na który czekałem od początku sezonu. Uwielbiam tu jeździć - zarówno w GT jak i F1 - ze względu na zakręty prowadzące pod górę, czyli połączenie Eau Rouge i Raidillon. Muszę przyznać, że ten tor jest dla mnie najłatwiejszy pod względem prowadzenia bolidu, jednakże ciągle zmieniam ustawienia zawieszenia, gdyż obiekt posiada bardzo nierówną nawierzchnię - jednym słowem, potrzebny jest kompromis pomiędzy poszczególnymi sektorami. Spa stanowi dla mnie mobilizację do zdobycia upragnionej licencji, gdyż jak wiadomo, czasówki nie miałem dłużej jak dwa GP xD. Rywalizacja jednak nie będzie prosta, gdyż od samego początku inni zawodnicy uzyskują niezłe czasy, nie mówiąc o WooDoo ;] Niestety, nie mam zamiaru się poddawać i łatwo pola nie oddam. Mam tylko nadzieję, że nie powtórzy się historia z '98 roku kiedy to doszło do karambolu, w którym uczestniczyło 13 samochodów, mianowicie T1. Pozdrawiam i do zobaczenia w lusterkach ;]
seito

    Tor szybki i dość trudny ze względu na bardzo nierówną nawierzchnię i ostre nawroty. Sprawia problemy szczególnie przy dohamowaniach przed ostrymi zakrętami jak również przy pokonywaniu ślepego wzniesienia gdzie najechanie na tarkę powoduje spin. Jest to dość trudny do pokonania odcinek toru,nie ma tam ostrych zakrętów ale wymaga dużej koncentracji i redukcji biegu. Długie szybki łuki również nie należą do najlatwiejszych,ważne jest dobre ustawienie zarówno zawieszenia jak i aerodynamiki bolidu. Kolejnym trudnym miejscem jest ostatnia sekwencja zakrętów prawy-lewy gdzie złe wyjście z pierwszego owocuje utratą dość dużej ilości czasu który ciężko odrobić. Ogólnie tor uważam za dobry pomimo kilku trudnych odcinkow i nierownego asfaltu.
Vasen

    Tor spa Francorchamps, znajdujący się w górach Ardeńskich jest torem bez wątpienia legendarnym. Składa się na to wiele czynników. Napewno jednym z nich jest długość pętli wynosząca - uwaga - 7 kilometrów, co czyni go najdłuższym torem w tegorocznym kalendarzu F1. Jest torem idealnym dla bolidów f1 - Piekielnie szybkie proste i relatywnie wolne szykany, pierwszy zakręt będący nawrotem - coś pięknego. Aurea mediocritas - ta łacińska sentencja nabiera na Belgijskim torze sensu - kierowca musi znaleźć idealny kompromis pomiędzy prędkością na prostej a dociskiem w zakręcie. Jest bodajże najtrudniejszym torem tegorocznych zmagań, mały błąd, koło na trawie - możemy żegnać się z rywalizacją. Tory niewybaczające błędów są także najbardziej emocjonujące!
JackBlack