f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 1 Miesiąc ago
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach
    • robiss : witam Panów , smigacie cos tutaj?:)
    • nirgal : Cud ;]
    • Mariusz Z : moje też :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Brazylii - Sao Paulo

Nadszedł czas na przedostatnią rundę sezonu 2009, która odbędzie się w Brazylii.

 

   Interlagos, a właściwie Circuit Jose Carlos Pace, będzie gościł w tym roku Grand Prix Brazylii po raz dwudziesty siódmy. Po zaskakującym wyścigu sezonu 2008 przypieczętowanym tytułem mistrzowskim Lewisa Hamiltona i równie zaskakującym Grand Prix rok wcześniej możemy się spoodziewać kolejnego wielkiego wydarzenia. Kierowcy F1Ligi również nie będą mogli narzekać na nudę, ponieważ tor położony na przedmieściach Sao Paulo jest wyjątkowy.
   Tor Interlagos został zbudowany w latach 30-tych XXw. w okolicy, która służyła zaopatrywaniu miasta w energię elektryczną i wodę. Niedaleko od siebie znajdują się tu dwa sztuczne jeziora, stąd nazwa toru i całej okolicy. Z kolei oficjalna nazwa obiektu pochodzi od nazwiska Juana Carlosa Pace, zmarłego w wypadku lotniczym byłego brazylijskiego kierowcy F1.
   Sam obiekt ma układ rzadko spotykany poza owalnymi torami Ameryki Północnej, a mianowicie jest lewoskrętny. Powoduje to często problemy kierowców, których mięśnie szyi są bardziej wytrenowane pod kątem popularniejszych torów prawoskrętnych. Pierwotnie tor miał długość prawie ośmiu kilometrów, ale ze względu na nowe przepisy FIA został przeprojektowany i skrócony do 4.397 km. Przy projektowaniu nowego układu pomagał słynny Ayrton Senna, który włąśnie tutaj zadebiutował w Formule 1 w sezonie 1984. Śmiałomożna powiedzieć, że po gruntownych modyfikacjach tor nie stracił swojego uroku, co niestety rzadko wychodzi projektantom torów. Kolejne duże zmiany przeprowadzono tutaj po sezonie 2006, kiedy to całkowicie wymieniono nawierzchnię, zmieniono nieco wjazd do pit lane i dobudowano dodatkowe trybuny. Cała operacja spowodowała zamknięcie toru na pięć miesięcy.

   Rekordzistą toru jest Rubens Barichello(1:10.229, 2004r.), a najwięcej zwycięstw na koncie ma Michael Schumacher.

   Niestety, ten rok przyniósł pierwszą ofiarę śmiertelną w historii Interlagos. Podczas wyścigu klasy Stock Car Light Brazylijczyk Rafael Sperafico stracił kontrolę nad samochodem i po odbiciu się od bandy wpadł na samochód prowadzony przez Rentao Russo. Sperafico zmarł wskutek poważnych obrażeń głowy. 
Image

Okrążenie z Kamilem Kasprzykowskim:

    Okrążenie zaczynamy od dość długiej prostej, na której osiągamy około 305-315 km/h, po czym jest dość mocne dohamowanie, gdzie można przeprowadzać próby ataku, wg mnie jest to jedno z niewielu miejsc do wyprzedzania. Redukujemy do 2 biegu (ok. 115km/h) wchodząc w pierwszy lewy zakręt Descida do Sol, dobre wyjście, przyspieszamy do 3 biegu i mijamy Senna-S z gazem wciśniętym już na max do podłogi. Po odpowiednim przejechaniu na wyjściu z Curva do Sol powinniśmy mieć około 275-285 km/h, jedziemy z maksymalną prędkością po Reta Oposta i wjeżdżamy w najdłuższy na tym torze sektor nr 2. W zależności od setupu rozpędzamy bolid do ok. 305-315 km/h. Na końcu tej prostej czeka nas sekwencja dwóch średnio szybkich lewych zakrętów (Descida do Logo). Pierwszy z nich pokonujemy na 3 biegu, uważając mocno na to, żeby nie wyjechać po za tarkę, ponieważ na tym torze skutki wyjazdu są bolesne. Następnie wciskamy znowu "pedal to the metal". Pokonując dalszą część wyjeżdżamy na krótką prostą, na której pniemy się mocno pod górę, aż do Ferradura. Lekko hamujemy do 4-5 biegu i skręcamy w jeden z trzech prawych zakrętów na tym torze. Kawałek prostej, na której jeszcze raz staramy sie wycisnąć co się da z naszego pojazdu i mocno hamujemy przed najwolniejszą częścią Interlagos. Zwalniamy do 1-2 biegu (około 100km/h) i przejeżdżamy przez Laranja, troszkę przyspieszamy i skręcamy w lewo przy wewnętrznej krawędzi Pinheirinho. Na wyjściu bardzo uważając na nadsterowność gnamy znowu pod górę do następnego, ostatniego już prawego zakrętu jakim jest Cotovelo. Jest to chyba najwolniejszy zakręt na tym torze. Trzeba na nim mocno uważać, ponieważ wchodzimy w niego pod górkę, a wyjście jest już delikatnie z górki i zbyt mocne, wczesne wciśnięcie gazu może spowodować niechciany oczywiście uślizg tylnej osi. Przy dobrym wyjściu z Cotovelo i odpowiednim wejściu w kolejny nieprzyjemny zakręt jakim jest Mergulho możemy nie zdejmować nogi z gazu i mknąc do Juncao. Pokonujemy go na 2-3 biegu mocno uważając na prawą stronę przy wyjściu, ponieważ delikatnie za daleko i możemy zakończyć tutaj wyścig. Ten zakręt warto precyzyjnie przejechać, ponieważ daje nam to dobrą prędkość na końcowej części Interlagos. Po przejechaniu tego zakrętu mamy już do pokonania lekki łuk w lewo oraz kolejny lewy Archibancadas. Cały ten odcinek pokonujemy na maksymalnie otwartej przepustnicy. Dalej już nic więcej nas nie czeka jak prosta start-meta. Takim właśnie miłym akcentem kończymy nasze kółko na wspaniałym torze Interlagos.

 

Nasi kierowcy o Interlagos:

    Malowniczy tor Interlagos. Jeżdżę na nim już po raz drugi, ale dopiero teraz stał się jednym z moich bardziej lubianych obiektów. Znikoma ilość wolnych zakrętów sprawia, że tor należy do jednych z szybszych. Problemy może sprawiać dość gęsta trawa, która skutecznie spowalnia bolid po wyjechaniu poza obręb obiektu, a dodatkowe wertepy jeszcze bardziej utrudniają na niego powrót. Odpowiednie wyważenie przyczepności i prędkości maksymalnej z pewnością pozwoli na osiąganie znakomitych czasów. Najłatwiejszym do pokonania sektorem jest sektor 3, który składa się właściwie z 1 zakrętu, który może sprawić jakieś problemy. Natomiast sektor nr 2 stanowi mieszankę szybkich i wolnych zakrętów, których dobre pokonanie jest kluczem do osiągnięcia świetnego rezultatu. Specyfika toru ( szerokie tarki ) niestety pozwala na ściny, praktycznie na każdym zakręcie. Poprawne przejechanie okrążenia stanowi więc nie lada wyzwanie. Pozdrawiam!

hutek

    Niestety tor Interlagos jest jednym z nielicznych, zaraz po Monaco i Walencji, który nie przypadł mi do gustu. Jego charakterystyka jest podobna do Suzuki, na której mieliśmy przyjemność jeździć GP wcześniej, lecz jest on jednym z czterech torów, gdzie jeździ się w przeciwną stronę do wskazówek zegara (pozostałe trzy to Istambul, Singapur i Abu Dhabi), z tego względu sprawia mi więcej trudności.
    Interlagos ma kilka wzniesień i kluczem do dobrych czasów jest odpowiednie ustawienie dyferencjału oraz przekładni skrzyni biegów. Nawierzchnia jest wyboista więc nie możemy pozwolić sobie na niskie opuszczenie podwozia, do tego dochodzi jeszcze trawa na poboczu, dzięki której albo wyścig się kończy z przegrzanym silnikiem po próbie wyjazdu z niej, albo w najlepszym wypadku tracimy kilkadziesiąt sekund.
    Wg mnie dobrym miejscami do wyprzedzania podczas wyścigu są T1 oraz T2 nazwane Senna”S”, a także T8 oraz prosta S/M, są to chyba najbardziej charakterystyczne miejsca do tego manewru. Mam nadzieję, że wyjadę cało z T1 i dotrwam do końca wyścigu, a potem nowiutkie Abu Dhabi. Pozdrawiam!
Olafson
 
    Mimo, że tor Interlagos nie należy do moich ulubionych trzeba obiektywnie przyznać, że jego konfiguracja jest wymagającą  zarówno dla ustawień bolidu jak i dla samego kierowcy. Są w nim zawarte długie proste odcinki, na których wysoki  vmax  przydaje się w wyścigu zarówno do obrony pozycji jak i do ataku. Nie można jednak extremalnie zmniejszyć siły docisku, a to głównie ze względu na długi, bardzo krety drugi sektor.  Starty na Interlagos obfitują w częste wypadki, powodem jest dość długa prosta startowa, która kończy się bardzo ciasna eską. Życzę wszystkim powodzenia na GP.
SuperAs