f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Pole? F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 1 Miesiąc ago
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach
    • robiss : witam Panów , smigacie cos tutaj?:)
    • nirgal : Cud ;]
    • Mariusz Z : moje też :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Nast?pny wy?cig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    D?ugo?? toru
    5,891 km.
    Dystans Wy?cigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wy?cig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wy?cigu
    godz.20:00
  • Wyniki na ?ywo

  • Ostatnio na Forum



GP Malezji 2009 - Sepang

    Po GP Australii nadszedł czas na kolejne emocje, tym razem na malezyjskim torze niedaleko Kuala Lumpur. Kierowcy mieli tylko tydzień na przygotowania, a tor, jak i warunki panujące na nim do najłatwiejszych nie należą.
 
Krótka historia toru:
    Sepang International Circuit - Malezyjski tor, położony 85 kilometrów od niezwykle ciekawej miejscowości Kuala Lumpur. Jego projektantem jest słynny niemiecki architekt Herman Tiltke. Budowa obiektu trwała 14 miesięcy i została zwieńczona oficjalnym otwarciem 9 marca 1999. Koszta budowy sięgnęły 120 milionów dolarów. Dziś jest to jeden z najnowocześniejszych wliczonych do kalendarza Formuły 1. Warunki atmosferyczne panujące na torze nie sprzyjają kierowcom - wysoka temperatura, sięgająca nawet 40 stopni sprawia, że warunki za sterami bolidów są wręcz mordercze.
    Po raz pierwszy bolidy F1 zagościły na torze w Malezji w 1999 roku. Do walki stanęli wtedy między innymi Mika Hakkinen (McLaren) oraz Eddie Irvine (Ferrari), a wyścig ten był jednym z ostatnich decydujących o tytule mistrza. Zdecydowanym faworytem pierwszego GP Malezji był Mika Hakinen, jednak powracający po kontuzji Michael Schumacher miał za zadanie utrudnić mu zwycięstwo i chronić Eddiego Irvina przed atakami swojego rywala. "Schumi" spełnił swoją rolę znakomicie, pomagając Ervinowi zdobyć 4 punkty przewagi nad Hakkinenem. Niewiele brakowało, a praca zespołu Ferrari poszłaby na marne - tuż po wyścigu obaj kierowcy tegoż teamu zostali zdyskwalifikowani z powodu nieregulaminowych "lotek", jednak włoska ekipa zdołała wyjść obronną ręką z nieprzyjemnej sytuacji, udowadniając uchybienia w procedurze pomiaru. FIA przyjęła odwołanie, ostatecznie cofając nałożoną na kierowców dyskwalifikację.
    Kolejne dwa GP Malezji, zaliczające się do cyklu F1 (w 2000 i 2001 roku), należały do Michaela Schumachera. W roku 2003 swoje pierwsze zwycięstwo właśnie na tym torze zaliczył Kimi Raikkonen, rok później najwyższy stopień podium znów wywalczył M. Schumacher. W roku 2008 na drugim stopniu podium stanął nasz rodak - Robert Kubica, tracąc do zwycięzcy 19 sekund.

Image
Okrążenie z Alexem
    Rozpoczynamy jazdę od długiej prostej rozpędzając się do ok 300km/h i dojeżdżamy do  kombinacji zakrętów Pangkor Laut Chicane. Przyczepność na do hamowaniu jest bardzo dobra więc można znacznie je opóźnić. Wchodzimy w zakręt na 3-2 biegu następnie na wyjściu redukcja do 1 biegu i wchodzimy w bardzo wolny zakręt w lewo, przyczepność na wyjściu jest dość słaba. Następnie mamy długi zakręt w prawo łatwy do pokonania, jedziemy na 4-5 biegu i dojeżdżamy do Langkawi prawego zakrętu, który pokonujemy na 2 biegu. Przyczepność tylnej osi na wyjściu z Langkawi jest niezadowalająca. Później dojeżdżamy do zdecydowanie najlepszej części toru. Wpadamy w zakręt piąty z prędkością ok 250km/h na 4 lub 5 biegu i utrzymujemy lekki spadek prędkości przy wejściu w zakręt szósty. Mamy w tej kombinacji nagłą zmianę kierunku jazdy przy wysokiej prędkości więc pokonanie wymaga maksymalnego skupienia. Następnie mamy "Klia" podwójny zakręt w prawo wchodzimy na 3 biegu i przyspieszamy, potem krótka prosta prowadząca do nawrotu Berjaya Tioman. Zakręt dziewiąty jest bardzo ważny można na nim mniej lub więcej stracić. Wchodzimy po dohamowaniu na biegu pierwszym lub drugim, na wyjściu z zakrętu przyczepność jest bardzo słaba więc trzeba go pokonać ostrożnie. Wjeżdżamy w ostatnią płynną część toru. Szybki łuk dziesięć i dojeżdżamy do zakrętu Keniir Lake który pokonujemy na trzecim biegu. Szybkie łuki dwanaście i trzynaście przejeżdżamy na prawie pełnym gazie i wchodzimy w przedostatni zakręt Sunway Lagoon. Pokonujemy go na drugim biegu i bardzo ważne jest poprawne wyjście na długą prostą co da nam odpowiednio dużą prędkość. Ostatni zakręt to znowu nawrót i rozpoczynamy go od dość późnego dohamowania z ponad 300km/h do drugiego biegu i wracamy na prostą start-meta
 
Nasi kierowcy o Sepang:
    Azja, Malezja, Kuala Lumpur, Tor Sepang, Niedziela godziny popołudniowe. To właśnie tu w nadchodzący weekend kolejną, drugą potyczkę stoczą nasi wspaniali dżokeje bolidów w edycji GP f1liga 2009. Tor jest średniej długości, ma dość gładką powierzchnię i jest szeroki, co powinno sprzyjać walce na torze. Pobocza bardzo ładnie oznakowane i w większości przypadków przyjazne tym, którzy zdecydują się na nie najechać. Tor wydaje się w miarę łatwy, ale tym bardziej wymagać będzie precyzji prowadzenia jeżeli liczymy na bardzo dobry czas. Moim zdaniem taką szczególną precyzją należy się wykazać na dwójkowym zakręcie przed pierwszą długą prostą - tu liczy się idealne wyjście z zakrętu - oraz T1/T2, gdzie zacieśniający się prawy i bardzo wolny lewy zakręt mogą istotnie wpływać na osiągane czasy. Nadmienić tu należy również, że sekwencja tych zakrętów pokonywana wspólnie przez 24 bolidy na starcie będzie sporym wyzwaniem dla kierowców i może być bardzo emocjonująca. Kluczowym jest również sprawne, płynne pokonanie sektora 2 z szybkimi zakrętami, gdzie liczyć się będzie dobry pakiet aero.
Keeny

    Sepang to tor, po którym jazda sprawia mi ogromną frajdę. Moje pierwsze kroki w simracingu stawiałem właśnie tutaj. Było to cztery lata temu. Od tego czasu nigdy mi się nie znudził, a wręcz przeciwnie, czuję do niego ogromną sympatię. Tor cechuje się dużym bezpieczeństwem, co niekoniecznie mi odpowiada, bo wolę tory ciasne, gdzie drobny błąd oznacza koniec wyścigu, jednak przymykam na to oko ze względu na świetną konfigurację zakrętów, które pokonuje się po prostu magicznie. Mój cel na tym torze to odzyskać pozycję w wyścigu A i poprawić swój rezultat z poprzedniego sezonu, gdzie niestety po kolizji ukończyłem swoją przygodę na odległej pozycji. W tym sezonie zapowiada się zacięta walka. Dołączyło do nas kilku niesamowicie utalentowanych kierowców i ogólny poziom wzrósł ogromnie co było już widać podczas pierwszego dnia testów.
Misiek

    Malezja… To tu się wszystko zaczęło…  Tor przeze mnie długo oczekiwany. Z jednej strony dlatego, że stoczyłam tu pierwszy pojedynek, z drugiej strony bardzo przypadł mi do gustu. Nie jest on obiektem technicznym i ciasnym – takim jakie uwielbiam- jednak ma to coś w sobie, co sprawia mi dużą radochę podczas pokonywania okrążeń.  Szybkie łuki wyzwalają swobodę, a dwójkowe zakręty sprowadzają z powrotem do wyścigowej rzeczywistości. Dużo miejsca do wyprzedzania, zarówno na prostych jak i w zakrętach. Mam nadzieję, że na GP Malezji pójdzie mi znacznie lepiej i, że w końcu wyjdę z D ;-)
Monia
 
    Po ciężkich bojach w krainie miśkowatych koali przyszło nam zawitać do malowniczej Malezji. Prognozy meteorologów póki co zdają się być łaskawe dla kierowców. Pomimo tego, że Sepang należy do tych torów, na których nie miałem przyjemności przejechać ani jednego kółka w przeszłości, coś mnie w nim urzekło. Ma on wszystko co powinno charakteryzować rasowy tor wyścigowy: początkowe ciasne zakręty, sekwencje szybkich łuków, a także kilka stosunkowo długich prostych. Ponadto szerokie pobocza zapewne uratują skórę niejednemu maniakowi szybkości… Niech silniki będą w pełni posłuszne, a skrzydła zamiast unosić niech Was uziemiają ;]
Neonix