f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 2 weeks, 1 day ago
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Monako - Monte Carlo

    Z malowniczej Hiszpanii przenosimy sie do przepięknego Królestwa Monako, gdzie kierowcy F1 po raz szósty zmierzą swoje siły, tym razem na bardzo trudnym technicznie torze w Monte Carlo. Historia sięga roku 1929 kiedy to odbył się inauguracyjny wyścig, którego zwycięzcą został kierowca Bugatti - William Grover-Williams.

    Budowa obiektu każdorazowo zajmuje 6 tygodni przed weekendem F1, a demontaż kolejne 3 tygodnie po wyścigu głównym. Tor składa się z wielu wzniesień, ciasnych zakrętów oraz zwężających się odcinków trasy co sprawia, że zmagania na nim są bardziej ekscytujące.
    Obiekt posiada najwolniejszy zakręt świata Formuły pierwszej (Grand Hotel ), który jest pokonywany przez kierowców F1 z prędkością zaledwie 50 km/h. Jednakże na torze znajduje się seria zakrętów pokonywanych najszybciej w F1, bo aż z prędkością 260 km/h co w sumie czyni je najtrudniejszymi.
    Fragment obiektu, garaże, był przebudowywany wielokrotnie by poprawić jego funkcjonalność. W 2002 roku doszło do najbardziej istotnej zmiany w konstrukcji. Część toru została przebudowana od strony wybrzeża, co zaowocowało możliwością dobudowania nowych boksów. Tak przemodelowany tor został wykorzystany po raz pierwszy w 2003 roku.
    Okrążenie toru rozpoczyna się szybą prostą przechodzącą w ostry, prawie 90* zakręt w prawo, pokonywany przeważnie na 3 lub 4 biegu. Konfiguracja i dojazd do tego zakrętu powoduje, że to właśnie tu dochodzi do największej liczby wypadków. Ulicach Monte dają niewielkie szanse na wyprzedzanie i dlatego też często kolejność na mecie jest już oczywista po pierwszych paru przejechanych okrążeniach.  
    Zamontowane w 2009 roku nowe bariery TECPRO zawężają nieco tor w niektórych jego odcinkach. Trzeba pamiętać, że jego nawierzchnia, w wyniku ruchu ulicznego jest bardzo zabrudzona i kierowcy nie mogą w pełni skorzystać z dużej przyczepności.
    GP Monako bez wątpienia jest najciekawszym wydarzeniem w kalendarzu F1: ekskluzywne jachty, szybkie samochody oraz piękne kobiety bez wątpienia dodają uroku temu wydarzeniu.

 

 

Okrążenie z Errorem
    Zaczynamy od prostej s/m gdzie osiągamy około 270 km/h i dojeżdżamy do wolnego, dwójkowego zakrętu. Jest on dość ciasny i sprawia, że łatwo tu o wypadek. Dalej mamy prostą pod górkę zakończoną długim, szybkim, lewym łukiem. Wpada on bezpośrednio w wyboisty zakręt Casino. Należy tu pamiętać o dobrym torze jazdy. Po króciutkiej prostej hamujemy z 220 km/h wchodząc w Mirabeu. Za nią znajduje się bardzo wolny nawrót. Jest to najwolniejsza sekcja tego toru. Po chwili wjeżdżamy w dwa wolne, ciasne zakręty w prawo i wychodzimy na najdłuższą prostą, która wiedzie przez słynny tunel. Dzisiejsze bolidy F1 osiągają tu około 285 km/h. Jest to jedyne miejsce nadające się choć trochę do wyprzedzania. Następnie do pokonania mamy szykanę. Z niej wychodzimy na prostą z szybkim, lewym łukiem. Dobry przejazd w tym miejscu pozwala zaoszczędzić wiele czasu. Po tym zakręcie bez wytchnienia wpadamy w bardzo szybką szykanę zwieńczoną dohamowaniem do kolejnej wolnej. Po krótkim łuku w lewo czeka nas trudne hamowanie do przedostatniego zakrętu La Rascasse. Tor w tym miejscu jest bardzo wyboisty i bardzo łatwo o zblokowanie kół. Ostatnim zakrętem jest Anthony Noghes - bardzo ciasny jednak pokonanie go w dobrym tempie pozwala na większą prędkość na prostej s/m.
Tor ten jak widać jest bardzo wolny. Szerokość  jak i praktyczny brak prostych nie pozwalają całkowicie na wyprzedzanie. Dlatego istotne są wyniki kwalifikacji, gdyż inaczej można tu spędzić cały wyścig oglądając stale ten sam tył poprzedzającego bolidu.

 

Nasi kierowcy o:

    Moja pierwsza styczność z torem okazała się totalną porażką moich umiejętności jako kierowcy. 12 wyjazdów i ani jednego rozpoczętego okrążenia pomiarowego. Pomimo tego nie zniechęciłem się i w natłoku spraw zawodowych i osobistych rozpocząłem żmudny trening, który nie przyniósł zadowalających rezultatów. Tor wydaje mi się idealnym miejscem dla kierowców chcących sprawdzić się w ekstremalnych warunkach. Takich nie brakuje w naszej Lidze dlatego z podziwem podpatruję ich jazdę i osiągane czasy. Na szczególną uwagę zasługuje na tym torze oprawa zewnętrzna, która potrafi przyciągnąć wzrok i ująć tak potrzebnej koncentracji. Osobiście uwielbiam jeździć na torze w Monaco, ale jak nikogo nie mam przed i za sobą - wtedy komfort jazdy jest olbrzymi. Oczywiście jazda z kimś "uwieszonym" na tylnym spojlerze jest atrakcyjna, ale zbyt szybko się kończy ze względu na małą ilość miejsc do wyprzedzania. Z drugiej strony osiągnięcie pełnego dystansu będzie wymagało z mojej strony dobrego przygotowania bolidu od strony technicznej w taki sposób, aby żaden z elementów składowych nie rozpadł się po drodze. Moje największe obawy budzi jednak moment startu i na pewno głęboko się zastanowię jak rozegrać ten element wyścigu...
Delta

    O tak... Monte Carlo, wielu czekało aby przybyć do tego miasta. Jest to jedyne GP w swoim rodzaju. Oprócz tego wspaniałego toru, w trakcie tego weekendu w Monte Carlo jest jedna wielka impreza. Dobrze, ale skupmy się na torze. Gdy wsiadasz do bolidu i wyjeżdżasz na tor czujesz się na początku jak w klatce. Z jednej i drugiej strony metalowe bandy uniemożliwiają ucieczkę na pobocze. Z czasem się przyzwyczajasz i tor jest już bardziej przyjemny. Mi osobiście najbardziej spodobał się 1-wszy sektor, z jednym dość szybkim łukiem przejeżdżanym na 3-cim biegu. Z początku miałem problemy z nawrotem w 2-gim sektorze, często mnie obracało, ale zmiany w setupie i stylu jazdy po paru dniach treningu zaprocentowały. Cóż można jeszcze powiedzieć... Tor w Monako jest prawdziwym testem dla kierowców. Ci którzy przejadą cały wyścig bez żadnego styku z bandą są mistrzami kierownicy. Życzę wszystkim powodzenia i jak najmniej nieprzewidzianych wizyt w pit-stopie!
Heli

    Monako to czwarty tor na jakim mam przyjemność ścigać się w f1liga.pl, w porównaniu z poprzednimi obiektami jest co najmniej 2 razy trudniejszy. Cechuje się zerową tolerancją na błędy kierowcy, brak pobocza skutecznie przerzedzi stawkę startujących w każdym wyścigu. O ile sekwencji zakrętów i dohamowań do nich, można się nauczyć to problem z podskakiwaniem bolidu na torze jest nie do "przeskoczenia", wystarczy jeden podskok - traci się przyczepność i ląduje na bandzie. Wyjechać w miarę bez szwanku z T1 na tym torze to też nie lada sztuka. Mimo ciasnych zakrętów, podskakującego bolidu i sporej szansy, że kolejny zakręt może być ostatni to jest coś takiego w tym torze, że ma się ochotę jechać jeszcze jedno kółko.
Supermegazord

    Monaco - kolebka wyścigów Formuły 1, najsłynniejszy tor na świecie i według mnie - najtrudniejszy.
Ciasne zakręty, mało prostych, prawie żadnych miejsc do wyprzedzania. Kwalifikacje w jakimś stopniu ustawią wyścig, więc dla amatorów walki na torze wyścig ten może być - a nawet będzie-  nudny. Bliskość band może tu być nie w smak wielu kierowcom, tor ten nie toleruje błędów i żeby przejechać tu zaplanowane 45 okrążeń trzeba będzie się nieźle napocić. Równa i bezbłędna jazda, a także niezawodność samochodu może poprowadzić na podium. Czekam z niecierpliwiony na to GP, ponieważ będzie to moje pierwsze GP od ubiegłorocznego GP Chin tak wiec, do zobaczenia w Monte Carlo.
Zipper