f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 4 weeks ago
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach
    • robiss : witam Panów , smigacie cos tutaj?:)
    • nirgal : Cud ;]
    • Mariusz Z : moje też :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Niemiec 2009 - Nürburgring

Kolejna, dziewiąta już runda tegorocznych zmagań F1Ligi odbędzie się w najbliższą niedzielę na slynnym obiekcie Nurburgring, który powraca jako gospodarz Grand Prix Niemiec po 24 latach przerwy, podczas której wyścigi na tym torze nosiły nazwę Grand Prix Europy i Grand Prix Luksemburga.

 Wygląda jednak na to, że władze toru Hockenheim, który gościl Grand Prix Niemiec w ostatnich latach zrezygnują z dalszego promowania wyścigów Formuły Jeden, więc Nurburgring ma szanse zatrzymać prawdopodobnie jedyny niemiecki wyścig na co najmniej kilka najbliższych lat.

Krótka historia toru:
Nurburgring powstał w latach 20-tych ubiegłego wieku. Obecnie składa się on z dwóch części: Nordschleife znanej też jako "Green Hell" o długości 24.4 km i używanej głównie podczas przejazdów turystycznych oraz GP-Strecke o długości 5.148 km, na której przyjdzie się ścigać kierowcom F1Ligi w niedzielę. Sama sekcja GP została dobudowana na początku 80-tych na gruzach Sudschleife po poważnym wypadku Nikiego Laudy z 1976 roku. Pierwszy wyścig Formuły 1 na "Nowym Ringu" – Grand Prix Europy, odbył się w 1984 roku, a zwyciężył w nim jadący McLarenem Alain Prost. W następnym roku wyścig otrzymał nazwę Grand Prix Niemiec, ale był to jedyny taki przypadek w historii tego toru aż do dziś. Tor nie był jednak popularny w latach 80-tych, przez co zniknął z kalendarza GP aż do czasów, gdy Michael Schumacher zaczął odnosić duże sukcesy. Od 1995 roku Nurburgring - GPStrecke praktycznie nieprzerwanie gości jedną z rund Mistrzost Świata. Najwięcej, bo aż 5 zwycięstw(z czego 4 za kierownicą Ferrari) na tym torze odniósł Michael Schumacher, drugi w tej klasyfikacji jest Fernando Alonso.

 

Image



Okrążenie toru z Mario_F1:

okrążenie rozpoczynamy prostą startową.  7 bieg około 300 km/h. Dochodzimy do Pierwszego zakrętu, bardziej nawrotu, który pokonujemy na 2 bądź 1 biegu około 100 km/h i odrazu dochodzimy do lewego dosyć szybkiego łuku, pokonywanego na 3 biegu. Szybki dojazd do szykany lewa-prawa. Łuk lewy dosyć wolny, pokonujemy na 2 lub 1 biegu w zależności od przełożeń i od razu prawy łuk, który pokonujemy na pełnym gazie. Dochodzimy do 5 zakrętu bardziej też szykany, lewy-prawy. Lewy zakręt pokonujemy na 4 lub 5 biegu przy prędkości nawet do 200 km/h i odrazu prawy zakręt na 2 biegu wychodząc na tarkę. Dochodzimy do 7 zakrętu,nawrotu,którego pokonujemy na 2 biegu przy prędkości 115 km/h.dochodzimy do szybkiej szykany pokonując ją na 6 biegu, na pełnym gazie. Zakręt dziesiąty, kombinację lewy-prawy, pokonujemy na 2 lub 3 biegu. Dojeżdżamy dosyć długą prostą a właściwie łukiem na pełnym gazie do kolejniej szykany lewa-prawa, ślepiej szykany. Prowadzi nas na ta szykana na prosta  biegnącą pod górę do najtrudniejszej szykany na torze. Pokonujemy tą szykane na 1 lub 2 biegu przy prędkości ponad 100 km/h. Szybko dojeżdżamy do ostatniego prawego zakrętu dosyć szybkiego, który pokonujemy na 3 biegu przy prędkości ponad 150 km/h. Oto całe okrążenie nowej pętli Nurburgring.

 

 

 


Nasi kierowcy o torze:
A więc z pięknego toru Silverstone przenosimy sie na Nurburgring. Tor ten to utrapienie wielu kierowców, choć mi osobiście przypadł do gustu. Jest kilka miejsc, gdzie można będzie pokusic się o wyprzedzenie szczególnie na dość trudnym pierwszym zakrecie, gdzie po prostej s/m osiągamy prędkość ok 300 km/h i dość mocne dohamowanie może dostarczyc nam wielu emocji. 3 sektor podoba mi się najbardziej. Długa prosta pod górkę na szczycie której czeka na nas wymagająca szykana potem już tylko łagodny nawrót na prostą startową. Jedyne czego się tu obawiam to start. T1 jest tu naprawdę bardzo niebezpieczne, dlatego bardzo ważne będzie w kwalifikacjach zająć wysokie miejsce, by nie miec problemu z pokonaniem tego zakrętu. Mam nadzieje że w niedzielę wszyscy zobaczymy się na mecie. Powodzenia  ;)
L. Ladmann

Tor Nurburging jest jednym z moich ulubionych w całym kalendarzu, a jeżeli chodzi o przyjemność z jazdy plasuję się w ścisłej czołówce. Różnoraka kombinacja zakrętów powoduje że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Tor nie jest łatwy, i najważniejszą sprawą tutaj są niewątpliwie dobre ustawienia samochodu. Praktycznie wszystkie sektory są tutaj ważne jeżeli chodzi o czas pojedynczego okrążenia tak więc trzeba być maksymalnie skoncentrowanym, bo nawet niewielki błąd powoduje stratę cennych części czasu. Juz pierwszy zakręt wymaga od nas odpowiedniego wejścia gdyż to silne dohamowanie zsuwa się ku dołowi w prawo przez co nie trudno o zablokowanie przedniego prawego kola tak więc trzeba uważać, potem sekcja technicznych zakrętów 2 i 3 i ważne wyjście w zakręcie 4 . Bardzo ciekawe są dwa niekończące się zakręty nr 6 i 7 gdzie można kombinować z linią jazdy a przy tym możemy próbować dokonać tutaj spektakularnych wyprzedzeń . Ogólnie rzecz biorąc tor mimo tego, że dość szybki, daje sporo możliwości na znalezienie się przed przeciwnikiem co czyni z jazdy prawdziwą frajdę. Szybkie zakręty 6,7 i 9 tylko potęgują przyjemne uczucia, ale w czasie wyścigu trzeba na nich uważać jadąc w tunelu aerodynamicznym, ponieważ przy dużej masie może być ciężko w zmieszczeniu się. Dużo problemów sprawia dohamowanie przed szykaną nr 13-14, gdyż zupełnie jej nie widać, więc jeśli przeciwnik popełni błąd można podjąć próbę ataku poprzez właściwe przejechanie tego odcinka. Potem ciekawy prawy łuk nr 15 i wyjazd na prostą start meta.
kamnieft

Tor Nurburgring na pierwszy rzut oka wygląda na dość wolny i łatwy, szybsze partie mamy tu tylko w S2 po nawrocie i w S3 przed dojazdem do szykany, to jedyne miejsca gdzie będzie można pomyśleć o łatwiejszym wyprzedzaniu. W S1 mamy ostre zakręty z jedynym sensownym miejscem do wyprzedzenia w T1, trzeba tam jechać bardzo precyzyjnie aby nie stracić dużo czasu, ponieważ w dalszej części toru będzie ciężko nam to odrobić. Ja osobiście mam duże problemy z dostrojeniem się do toru, ciągle brakuje przyczepności mechanicznej, mam nadzieję, że ostatni tydzień przygotowań przed oficjalnym GP przyniesie jakąś poprawę w tej kwestii. Ogólnie mówiąc tor w moim mniemaniu jest mało atrakcyjny, ale to już kwestia gustu.
JAG

Tor Nurburgring przypadł mi do gustu. Nie jest tak nudny jek porzedni tor (Silverstone był dość nudnym torem. Fajnym, ale nudnym). Tor składa się z pierwszego wolnego sektora, w którym ważna jest precyzja, stabilność podczas hamowania i w czasie wychodzenia z zakrętów. Drugi sektor jest dość szybki. Jest mieszanką zakrętów średnio szybkich i szybkich. W nim potrzebna jest spora siła docisku. Ostatni sektor to w zasadzie tylko szykana, która ze względu na swoją specyfikę i tarki okalające ją stanowi spore wyzwanie. Trzeba idealnie wyczuć moment hamowania, moment zginania się w zakręt i otwierania przepustnicy. Zahamujesz za późno? Lądujesz za tarką. Za wcześnie? Tracisz mnóstwo czasu. Nawet idealny timing czasem nie zapewnia sukcesu. Trzeba mieć perfekcyjnie dobrany setup pod nierówności i na niezbyt głębokie, ale śliskie tarki. Bez odpowiedniego setupu ciężko będzie podczas wyścigu, bo każdy będzie musiał wybrać albo ryzykowne przejazdy (co może mu dać dobry czas, ale częściej może skończyć się spinem), albo dokładne, ale niestety powolne przejechanie tej szykany, ale w tym przypadku czas okrążenia nie będzie bardzo dobry. Tor Nurburgring ze względu na swoją konfigurację, małą ilość długich prostych jest torem, na którym nie uświadczymy wielu walk i manewrów wyprzedzania. Jedynym miejscem gdzie może dojść do takiej sytuacji jest prosta startowa, która kończy się ostrym ponad 90 stopniowym zakrętem. Tutaj może dość do wymiany pozycji, ale walka o pozycje w tym miejscu jest ryzykowna i raczej niewielu będzie się porywać na atak w takim miejscu. Tor zapewnia dość ciekawe przeżycia, dzięki czemu jazda na nim jest dla mnie przyjemna. Jednak boli trochę brak dużych możliwości na wyprzedzanie, dlatego walka o jak najwyższą pozycję w qualu będzie równie zażarta jak w Monako.
Ron_roni