f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 4 weeks ago
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach
    • robiss : witam Panów , smigacie cos tutaj?:)
    • nirgal : Cud ;]
    • Mariusz Z : moje też :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Wielkiej Brytanii - Silverstone

    W najbliższą niedzielę kierowcy F1Liga po raz ósmy stoczą zaciętą walkę w rywalizacji ligowej. Tym razem będą mieli do pokonania 30 okrążeń na angielskim obiekcie wyścigowym, który dla wielu jest jednym z łatwiejszych torów w tegorocznym kalendarzu F1. Jego ulubieńców serdecznie zapraszamy do udziału w oficjalnym wyścigu, ponieważ od przyszłego roku Grand Prix Wielkiej Brytanii prawdopodobnie odbędzie się na Donington Park.

 Krótka historia toru:

    Angielski Silverstone położony jest na obszarze hrabstw Northamptonshire oraz Buckinghamshire, gdzie w czasie II Wojny Światowej znajdowała się baza lotnicza. Teren ten, prawdopodobnie po raz pierwszy został użyty w sporcie motorowym we wrześniu  1947,kiedy to grupa znajomych zorganizowała prowizoryczny wyścig samochodowy. Jeden z uczestników, Maurice Geoghegan, mieszkający w pobliżu Silverstone był przekonany, że terytorium jest  opustoszałe, jednak nie przewidział, że mogą napotkać zbłąkane zwierzęta. I tak pędzący kierowca potrącił owieczkę i dlatego też ten nieoficjalny wyścig nazywano Mutton Grand Prix. Rok później firma Royal Automobile Club wzięła w leasing teren lotniska, w efekcie czego obszar ten stał się formalnie torem wyścigowym.  Dwa pierwsze wyścigi odbyły się na pasach startowych, z długimi prostymi oddzielonymi ostrymi zakrętami, które były wyznaczone przez bale z siana. Jednakże w 1949 roku na potrzeby odbywających się wówczas zawodów o międzynarodowe trofeum BRDC zmieniono obwód toru, który był wykorzystany podczas GP w latach 1950 i 1951. Rok później pola startowe zostały przeniesione z Farm Straight w miejsce obowiązującej do dnia dzisiejszego krótkiej prostej S/M znajdującej się między Woodcote oraz Copse. Kolejna modernizacja obiektu odbyła się w 1975, ze względów bezpieczeństwa dodano wówczas szykanę, która miała ograniczyć prędkość na ostatnim z zakrętów,  w następnej kolejności został zmieniony zakręt Bridge. W latach 1991-1993 tor wzbogacił się o Becketts, Vale, Priory oraz Luffield, natomiast żniwo jakie zebrało po sobie GP Włoch ’94 przyczyniło się do zaostrzenia środków bezpieczeństwa, w wyniku czego na 19 dni przed GP Wielkiej Brytanii zaostrzono wiraż Abbey na  obiekcie Silverstone.  W  późniejszych latach nitka toru była zmieniana kilkakrotnie, jednak były to niewielkie zmiany. I tak w wyniku wielokrotnych modernizacji angielski tor wydłużono o 3860 metry, natomiast liczba zakrętów powiększyła się z 5 na 17.
    W nadchodzącą niedzielę po raz 43 na torze Silverstone odbędzie się Grand Prix Wielkiej Brytanii. Podczas dotychczasowych wyścigów pięciokrotnie triumfowali Jim Clark oraz Alain Prost. Jak dotąd liderem wśród konstruktorów jest zespół Ferrari, którego kierowcy wygrywali piętnastokrotnie.  

 

Image


Okrążenie z Igorini:

    Rozpoczynamy okrążenie, dosyć krótka prosta, przechodząca w T1 będący długim, łagodnym łukiem w prawo, który pokonujemy na pełnym gazie. Następnie znowu krótka prosta, i sekwencja lewy-prawy-lewy-prawy, którą również przejeżdżamy nie odpuszczając nogi z pedału gazu. Wyjątkiem jest ostatni zakręt w prawo, gdzie trzeba lekko odpuścić, a nawet i należy użyć hamulca, wszystko zależy od docisku jakim dysponujemy oraz ilości paliwa na pokładzie. Po tym niezbyt trudnym fragmencie toru, mamy lewy łagodny zakręt Chapel, który prowadzi nas na najdłuższą prostą na tym torze. Lekko ponad 300 km/h na jej końcu i wchodzimy w długi, szybki zakręt w prawo prowadzący pod górę. Następnie dohamowanie, redukcja do dwójki i składamy się w lewy zakręt nr 8, bogaty w wysokie tarki. Bardzo ważne jest optymalne jego pokonanie, gdyż decyduje on o prędkości wejścia w następny, długi zakręt , pokonywany na dwójce , potem szybko trójka i wyjście na krótką prostą. Hamowanie, redukcja ponownie do drugiego lub trzeciego biegu i szykana ( T11-T12), stanowiąca istotny element w uzyskaniu dobrego czasu. Najeżdżamy na nią w miarę głęboko, pierwsza w lewo. Atakujemy również, lecz już w łagodniejszy sposób, drugą w prawo. Wyjście z zakrętu prowadzi lekko w dół, następnie prawy zakręt, na pełnym gazie pod górę i redukcja do trójki, czwórki pokonując szybki łuk w prawo. Następnie hamowanie do dwójki, zakręt około 90 stopni w lewo (T15), lekko najeżdżamy na tarkę. Chwilę potem mamy długi, dosyć łagodny nawrót, który pokonujemy na dwójce. Staramy się nie oddalać zbytnio od wewnętrznej. Wychodząc z nawrotu wrzucamy trójkę, pełen gaz. Czeka nas jeszcze niegroźny, lekki łuk w prawo prowadzący na prostą s/m i w ten sposób kończymy okrążenie.

 

 

 Nasi kierowcy o Silverstone:

    Szczerze powiedziawszy, to jestem na tym torze pierwszy raz i pierwsza rzecz, jaka rzuciła mi się w oczy, to fakt, iż jest on bardzo szybki. Opanowanie go zajęło mi dosłownie 3 okrążenia. Natomiast znajomość tego toru, a umiejętność poruszania się po nim to dwie różne bajki. No i ta umiejętność, a raczej jej brak ujawnia się w trzech miejscach. Zapewne jak każdy zgodnie stwierdzi, zakręty przypominające szykany, to te, w których można wiele zyskać, ale zdecydowanie więcej stracić. Na chwilę obecną dość duży problem stanowi dla mnie znalezienie optymalnego toru jazdy w sekwencji łuków T4 i T5, tak, aby idealnie wyjść na T6 oraz wcześniej wspomniane szykany, które umiejscowione są jako T8 i T11. Ta pierwsza, ze względu na dość długi i jednocześnie ostry łuk sprawia mi największy kłopot na wyjściu. Natomiast w drugiej szykanie, oznaczonej jako Abbey miewam trudności na wejściu w zakręt. Kluczowym elementem tutaj jest odpowiednie pokonanie dość wysokiej tarki, która niestety  nie wybacza błędów. Ogólnie tor wydaje się dobry do wyprzedzania zwłaszcza przed takimi miejscami jak, T7, T8 T11 oraz T15.
adib
    Tor Silverstone. Co o nim sądzę? Obiekt ten należy do jednych z ciekawszych w Formule 1. Bez wątpienia jest  to bardzo trudny, techniczny tor, który nie pozwala na duże błędy. Olbrzymią rolę będzie tu odgrywało zawieszenie – odpowiednio ustawione pozwoli na osiąganie bardzo szybkich czasów. Na pierwszy rzut oka obiekt ten nie budzi sympatii ( ze względu na dość pagórkowatą nawierzchnię, która powoduje często wyrzucenie z toru ), lecz już po kilkudziesięciu kółkach może zaskarbić sobie wielu przyjaciół. Tor znajdzie ulubieńców zarówno wśród fanów prędkości, jak również wśród miłośników skomplikowanych sekwencji zakrętów. Istnieje duży kontrast pomiędzy tym obiektem, a wcześniejszym w Turcji, gdzie zawodnicy mogli pozwolić sobie na masę błędów. Mnie osobiście bardzo się spodobał. Ciągle szukam nowych rozwiązań i metod pokonywania zakrętów, aby mój czas stał się jeszcze lepszy. Z pewnością wyścig tutaj będzie lada wyzwaniem, nie tylko dla nowicjuszy, jak i zaprawionych w bojach weteranów. Życzę wszystkim połamania skrzydeł i do zobaczenia na torze!
hutek
    Zawsze na myśl o torze Silverstone robiło mi sie niedobrze. Unikałem występów w Wielkiej Brytanii. Ale tym razem było inaczej, wchodząc na serwer zauważyłem, że jest to zupełnie inna wersja toru. Po przejechaniu kilku okrążeń odczułem dużą satysfakcje i radość  z jazdy. Pętle Silverstone pokonuje sie szybko i przyjemnie a to dla mnie najważniejsze, poza tym nie posiada ona trudnych zakrętów na których można by popełnić błąd i wypaść z trasy.
IgnatGT
    Na wstępie muszę przyznać, że tor Silverstone nie należy do moich ulubionych pętli. Pierwszy sektor jest przede wszystkim kombinacją bardzo szybkich zakrętów, które trzeba pokonywać z niezwykła precyzją, bo każde zawahanie powoduje, iż traci się cenne setne, które potem trudno odzyskać. W drugim sektorze można zarówno bardzo dużo zyskać jak i stracić, a wszystko zależ od tego jak pokonamy dwa zakręty, a mianowicie T8 i T11. Trzeci sektor jest dosyć prosty i nie wymaga alienowskich umiejętności, aby pokonać go szybkim tempem. Podsumowując, tor jest w przeważającej swojej części kombinacją szybkich łuków i prostych. Dlatego setup powinien generować dość duży docisk, ale z drugiej strony musi zapewnić dużą prędkość na prostych. Na pewno nie zabraknie tutaj emocji i efektownych momentów wyprzedzania, a szerokie pobocza będą wybaczać zbyt optymistyczne decyzje kierowców. Do zobaczenia na torze.
Nightcrawler
    Silverstone to jeden z najstarszych i najszybszych torów w Formule 1. Dość szeroki, z długimi prostymi przeplatanymi interesującymi kombinacjami szybkich zakrętów. Pierwszy zakręt toru Silverstone –Copse - to jeden z najlepszych zakrętów Formuły 1. Wjeżdżamy weń z prędkością ok. 300km/h. Jest to dla mnie najciekawszy i najtrudniejszy fragment na tym obiekcie, obranie minimalnie złego toru jazdy w T2 skutkuje koniecznością zwolnienia na sekwencji Becketts, by na T5 zaliczyć trawkę. Wycieczki po za tor mogą być bardzo odległe i skończyć się na bandzie pomimo, że są one ustawione dość daleko. Następne ciekawe miejsce to zakręt Club, łatwo tu popełnić błąd, kierowcy z ciężką nogą będą mieli problemy, wg mnie dobre miejsce na wyprzedzanie. Ostatnie sekwencje zakrętów Priory i Woodcote wymagają dużych umiejętności i wiele pracy na treningach, szczególnie niebezpieczny jest T16, kiedy to już otwiera nam się droga do prostej start/meta, a my nie możemy wcisnąć pedału gazu do podłogi walcząc z przyczepnością tylnych kół. Mimo, że tor jest szybki to trąci angielską flegmą i jestem zdania, że kierowcy o spokojnym stylu jazdy z pewnością dojadą do mety i zajmą dobre pozycje, czego sobie i wszystkim startującym życzę.
Oldracer