f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 1 week, 3 days ago
    • Igorini : to już nie gracie? pośmigałby, pozdro! :)
    • Keeny : Pozdrawiam starych druhów co tu jeszcze zajrzą ;)
    • Keeny : Hiroszima jakaś? :o
    • Keeny : OMG co tu się stało pod koniec czerwca 2015?
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Włoch - Monza

    Zapraszamy serdecznie na nadchodzące GP Włoch, na którym na pewno nie zabraknie gorących emocji. Na pięć wyścigów przed końcem sezonu 2009, na prowadzeniu są zawodnicy zespołu Prodrive. Mimo problemów z zawieszeniem podczas GP Belgii utrzymali oni swoje pozycje w klasyfikacji ligowej. Tuż za nimi znajduje się Igorini, który musi być bardzo czujny, ponieważ w górę pnie się RybaR – mający jedynie 7 punktów przewagi nad zawodnikiem z RestlessSpirit Racing. Zapowiada się ciekawe widowisko, zapraszamy!
 
 

    Autodromo Nazionale Monza - jeden z bardziej popularnych torów wyścigowych, usytuowany w północnych Włoszech, w pobliżu miasta Monza. Składa się on z trzech części, z czego najdłuższą stanowi trasa mierząca 5.793km, którą podczas włoskiego GP pokonują kierowcy F1. Z pośród 10 zakrętów najpopularniejszymi są di Lesmo, Parabolica oraz Variante Ascar, natomiast jednym z najszybszych- Grande, znajdujący się za wolną szykaną Variante del Rettifilo. Monza słynie z faktu, że przez większość okrążenia kierowcy pokonują dystans na pełnym gazie. Na długich prostych, których tu nie brakuje, bolidy F1 rozpędzają się do około 350 km/h. Bardzo mała przyczepność, która spowodowana jest ubogim pakietem aerodynamicznym, doprowadza do powstawania licznych uślizgów oraz ogromnej podsterowności -występującej nie tylko podczas dohamowań -które znacznie wpływają na prędkość całkowitą. Mówi się, że kierowcy mogą ustanowić przyzwoity czas, jadąc od początku bez większego wysiłku. Jednakże, aby uzyskać dobry rezultat, muszą wykorzystać wszystkie swoje umiejętności na każdym zakręcie oraz szykanie, pokonując je z dużą precyzją, co szczególnie istotne jest podczas sesji kwalifikacyjnej. Ponieważ moc jest kluczowym elementem na prostych, jedynie zawodnicy umiejący ją wykorzystać będą figurować na czołowych pozycjach.

 

Image

 

Okrążenie z woodoo:

    Monza jest najszybszym torem w kalendarzu Formuły 1 i wymaga bardzo niskiej siły docisku. Na prostej startowej rozpędzamy się do ponad 350 km/h. Następnie hamujemy do pierwszej szykany, w którą wchodzimy z prędkością około 90 km/h mocno tnąc tarki. Na wyjściu staramy się jak najszybciej nacisnąć na pedał gazu, by osiągnąć jak najlepszy czas w pierwszym sektorze. Następnie bardzo prosty szybki zakręt w prawo, który przejeżdżamy blisko wewnętrznej krawędzi. Dojeżdżamy do drugiej szykany, która rozpoczyna drugi sektor. Dohamowujemy z ponad 340 km/h. Istotne jest, aby nie przestrzelić punktu hamowania. Wchodzimy w szykanę mocno wykorzystując tarki. Następnie dojeżdżamy do pierwszego łuku Lesmo, który pokonujemy przy ponad 180km/h - na drugim biegu. Krótka prosta i dojeżdżamy do Lesmo 2. Istotne jest,  aby na wyjściu mieć jak największą prędkość, ponieważ chwilę później znajduje się dość długa prosta, która kończy drugi sektor. Dojeżdżamy do szykany Ascari, w którą wchodzimy mocno tnąc tarkę i od razu naciskamy na pedał gazu. Uważamy na nierówności, które mogą wyprowadzić bolid z równowagi. Długa prosta i dojeżdżamy do najsłynniejszego zakrętu - Parabolica. Staramy się jak najmniej wytracić prędkości i równie szybko zacząć przyspieszać. Wychodząc z zakrętu cały czas się rozpędzamy z gazem w podłodze, wjeżdżając na prostą start/meta, która kończy trzeci sektor i całe okrążenie.

 

Nasi kierowcy o torze Monza:

    Monza, tor który lubię, chociaż sam nie wiem czemu. W większości są to długie proste zakończone szykanami. Jedynym miejscem, gdzie trzeba się napracować jest czwarty i piąty tzw. ”lesmo”, gdzie można zarówno wiele zyskać jak i stracić. Na uwagę zasługuje również ostatni łuk Parabolica, w którym złe dobranie początkowego toru wyprowadzi nas na wycieczkę w piaszczyste pobocze, bądź spowoduje utratę cennych sekund. W ogólnym rozrachunku tor jest bardzo przyjemny, czuć unoszący się klimat wyścigów minionych lat, gdzie dominowała prędkość, mocna psychika i „pełna przepustnica”.
daRecki

    Monza - kolejna legenda w kalendarzu F1. Autodromo Nazionale di Monza liczy 5,793 km i ponad 70% tego dystansu przejeżdżamy z maksymalnie otwartą przepustnicą. Tor choć tak szybki, nie jest wcale łatwy, przynajmniej dla mnie, a składa się na to kilka czynników. Pierwszy trudny punkt to dohamowanie do Rettifilo czyli zakrętu nr 1 gdzie zazwyczaj za późno korzystam z hamulców, co skutkuje złą linią przejazdu i stratą cennego czasu. Podobnie jest w kombinacji zakrętów 7 i 8 czyli Curva de Vialone i Variante Ascari. Do tego dochodzą również nierówności nawierzchni, które też nie pomagają. Nie mniej jednak tor należy do moich ulubionych i mam nadzieję, że treningi pomogą mi rozwiązać wcześniej opisane problemy. Do zobaczenia na Monzie. Pozdrawiam
Jeymz

    Autodromo Nazionale di Monza, ładna nazwa jednak tor nie należy do moich ulubionych. Zdecydowanie bardziej preferuję obiekty wolniejsze i bardziej techniczne. A tutaj większość trasy przejeżdżam z maksymalnie otwartą przepustnicą, co sprawia, że do szykan „dolatuje się” się z bardzo dużą prędkością, przy której trafienie w idealny punkt hamowania dostarcza sporych problemów. Osłodą na tym torze są dość szybko pokonywane zakręty Grande i Parabolica, wymagające precyzyjnego toru jazdy. Podsumowując, patrząc na profil toru dobrze, że projektantowi zadrżała choć parę razy ręka i powstały szykany, bo inaczej mielibyśmy tor jak w amerykańskiej serii Nascar. Jak dla mnie za szybko i mało technicznie.
Lukajano

    Autodromo Nazionale di Monza – jeden z najstarszych, a także najszybszy tor w historii wyścigów Grand Prix. Mekka wszystkich fanów wyścigów z Włoch, ale nie tylko. Obiekt, który z łatwością obnaży wszelkie niedoskonałości w wyszkoleniu kierowcy jak i w braki w ustawieniach auta. Według mnie kluczem do sukcesu jest tutaj prawidłowe zbalansowanie bolidu zwłaszcza pod względem hamulców (mega-dohamowanie przed szykaną Prima Variante) oraz znalezienie kompromisu między prędkością maksymalną (prosta S/M), a przyczepnością w średnio szybkich zakrętach (Prima Curva di Lesmo i Seconda Curva di Lesmo).W moim odczuciu największe wyzwanie dla zawodników może stanowić legendarny zakręt Parabolica. Bardzo rzadko udaje mi się przejechać go idealną linią, a jeszcze rzadziej trafiam w odpowiedni moment z pełnym otwarciem przepustnicy. Błąd w tym miejscu natychmiast odbija się na czasie bieżącego okrążenia, a co gorsze w zasadzie pozbawia kierowcę szans na uzyskanie dobrego rezultatu na kolejnym kółku.
rosiu