f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 1 Miesiąc ago
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach
    • robiss : witam Panów , smigacie cos tutaj?:)
    • nirgal : Cud ;]
    • Mariusz Z : moje też :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



Grand Prix Abu Zabi , Yas Marina Circuit

Po blisko dziesięciomiesięcznych wojażach wraz z serialem Formuły 1 w wydaniu F1liga.pl udajemy się w rejon, gdzie sezon się rozpoczął - na Bliski Wschód. Rozstrzygnięcie rywalizacji nastąpi na torze Yas Marina Circuit.

 

 

Tor ten jest położony w stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich - Abu Dhabi. Tor Yas Marina, zbudowany na sztucznej wyspie Yas gdzie koszt całego przedsięwzięcia liczony był w miliardach dolarów jest drugim najnowszym (po Korei) torem w całym kalendarzu F1. Zaprojektowany, a jakże by inaczej, przez zespół Hermana Tillkego jest torem niby ulicznym, bezpiecznym, z szerokimi strefami bezpieczeństwa. W zamyśle miał pozwalać na wyprzedzanie, w praktyce GP Abu Dhabi 2009 okazało się być jednym z najnudniejszych w sezonie.

 

 


mapka

 

 


Opis toru
Okrążenie zaczyna się króciutką prostą startu mety (prędkość do 290km/h) kończącą się mocnym dohamowaniem do drugiego lub pierwszego biegu przed dość ciasnym zakrętem w lewo. Dość wysoki krawężnik na wyjściu karze dość srogo wszystkich, którzy nie potrafią powstrzymać emocji. Od razu za nim na pełnym gazie wchodzimy w łatwy zakręt w prawo, po którym czeka nas bardzo wymagający (głównie dla set-upu) szybki łuk w prawo. Bardzo ważne jest wejście w niego gdyż bardzo, bardzo łatwo dać się wynieść na zewnętrzną. Po jego przejechaniu czeka nas lekki łuk w lewo i pierwsza z szykan T5-T6. Można tutaj dość mocno opóźnić hamowanie i poprawiać w zakręcie trochę gazu i od razu wjazd w najwolniejszy zakręt na torze -nawrót T7 przy którym bardzo istotne jest wyjście, łatwo tutaj o uślizg a czeka nas najdłuższa prosta z prędkościami dochodzącymi (w zależności od seta) do 320 km/h po której czeka nas chyba najlepsze miejsce do wyprzedzania, szykana T9-T10. Tutaj również należy się bardzo pilnować bo łatwo tutaj zgubić tył na wyjściu i uderzyć w bandę po wewnętrznej T10 i znowu wychodzimy w długą prostą, po której czeka nas następna, bardzo zdradliwa szykana. Sekwencja T11-T12-T13 wymaga niesamowitej precyzji i może skończyć się karą za ścinanie toru. Dodatkowo łatwo tu złapać tarkę na wyjściu i uderzyć w ścianę. Po tej sekwencji od razu wchodzimy w zdradliwy, ciasny lewy zakręt T14 gdzie również jest bardzo ślisko a czeka nas dość szybki fragment, łamany łuk T15-T16 i trudne dość kluczowe dla sektora numer 3 dohamowanie w zakręcie do T17 od razu wymagająca ogromnej precyzji i panowania nad nerwami sekwencja lewych zakrętów T18-T19 i znowu bardzo trudne wyjście na kawałek prostej i dwa prawe zakręty T20 i T21 przy których znowu absolutnie nie można przesadzić. Dobre wyjście pozwoli nam szybko rozpocząć następne okrążenie. Ogólnie tor wymaga setupu pozwalającego szybko przejechać T3, osiągnąć dobrą prędkość pomiędzy T7 i T9 oraz precyzyjnie przejeżdżać cały sektor 3. Ogromne wymaganie zarówno dla samochodu jak i kierowcy.

Przejazd po torze Yas Marina można zobaczyć z bolidu Pawel_F:

 

 

 

 

Sytuacja ligowa przed GP...

No cóż. Sytuacja na górze tabeli zdołała się wyklarować już przed tym GP. Dominik Ulman został zdyskwalifikowany z GP Brazylii i się zamroził. Adrian Kot ma 53 punkty straty do lidera, i chyba można już powiedzieć - mistrza sezonu 2010 f1liga.pl - Kamniefta. W klasyfikacji FIA wynik może jeszcze ulec zmianie. Zobaczymy czy kierowcom uda się osiągnąć ich własne cele. Zobaczymy już dzisiaj!

Kierowca o......
Na torze w Abu Dhabi przyjdzie mi pojechać po raz pierwszy, ale już mogę stwierdzić, że nie jest to tor sprawiający dużą przyjemność z jazdy. Głównie z powodu konfiguracji, która wymusza nadsterowność bolidu, a jest to bardzo nie pożądany efekt podczas pokonywania krótkich i ostrych zakrętów jakie w dużejilości występują na tym torze. Dlatego też pokonanie całego dystansu wyścigu bez popełnienia żadnego błędu będzie wymagało wysokiego poziomu koncentracji szczególnie przy pokonywaniu zakrętu nr 9, po którym tył bolidu zachowuje się bardzo niestabilnie. Dla mnie wyścig ten będzie pierwszym po paromiesięcznej przerwie, dlatego traktuję go raczej jako przygotowanie do Senna Cup, ale liczę na miejsce wpierwszej dziesiątce. Życzę wszystkim powodzenia i do zobaczenia na torze!
Pistro

Kierowca o....
Tor Yas Marina Circuit jest dla mnie nowością, podobnie jak większość poprzednich torów. Mam co do niego mieszane odczucia. Są tu zakręty i dohamowania, które bardzo mi się podobają (np. T15, T16 i T17) jak i takie, które mnie frustrują(między innymi same zakręty 90 stopni w s3). Dużym wyzwaniem będzie znalezienie kompromisu pomiędzy prostymi w s1 i s2, a zakrętami w s3. Trzeba dobrze ustawić bolid, tak aby być konkurencyjnym na prostej i nie tracić w zakrętach. Osobiście mam nadzieję na udany koniec sezonu, ale wiem że będzie to bardzo trudne, bo mam niecały tydzień na naukę toru i dobre ustawienie bolidu. Miło byłoby dobrze pojechać wyścig i zdobyć licencję stałą, ale chciałbym przede wszystkim zachować licencję czasową. Moim głównym celem jest przede wszystkim spokojnie dojechać do mety nie psując wyścigu sobie i innym kierowcom. Myślę, że czeka mnie trudne zadanie spowodowane małą ilością czasu na przygotowanie, ale jestem dobrej myśli. Życzę powodzenia wszystkim kierowcom.
Grabki

 

Kierowca o....
A więc obiekt zaprojektowany przez architekta Hermanna Tilke'a jest bardzo ciekawym oraz zdradliwym torem. Z tego względu iż przysparza wielu problemów nawet kierowcom z najwyższej półki.Problemem jest Dobranie odpowiednich ustawień,mamy tu długie proste oraz sekcje z ciasnymi zakrętami gdzie potrzebna jest siła dociskowa bolidu.Jak zwykle trzeba znaleźć kompromis pomiędzy szybkimi,długimi prostymi,a sekcjami z wolnymi i średnio szybkimi zakretami.Charakterystyka toru umożliwia dokonywania wielu ataków podczas wyścigu i z pewnością w niedziele będziemy świadkami emocjonujących wydarzeń na tym obiekcie.Pamiętajmy,że o tytuł Mistrza sezonu 2010 walczy kamnieft oraz Dominik Ulman, wszystko wyjaśni się już w ten weekend wyścigowy.Moim celem na to Gp będzie spokojne dojechanie do mety z racji iż mam karę startu z PitLane swietnym wynikiem będzie dojechanie w pierwszej 10.Pamiętajmy też o Talibie,który nie odstaje krokiem od kamniefta i jako jedyny jest w stanie z nim powalczyć. Reasumując Gb Abhu Zabi będzie jednym z najciekawszych w tym sezonie.Rozsztrzygnie się kto zasłużył ciężką pracą na tytuł mistrza;) Powodzenia i szczęścia podczas Grand Prix.
Zdunek.