f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Pole? F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 1 Miesiąc ago
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach
    • robiss : witam Panów , smigacie cos tutaj?:)
    • nirgal : Cud ;]
    • Mariusz Z : moje też :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Nast?pny wy?cig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    D?ugo?? toru
    5,891 km.
    Dystans Wy?cigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wy?cig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wy?cigu
    godz.20:00
  • Wyniki na ?ywo

  • Ostatnio na Forum



GP Bahrajnu - Sakhir

Witamy w nowym sezonie! Pierwszą rundą tegorocznej rywalizacji będzie pustynny wyścig w Bahrajnie.

 

   Po zimowej przerwie, podczas której kierowcy mogli doskonalić swoje umiejętności jeżdżąc po legendarnych torach w zimowej Serii Senna Cup wracamy wraz z rozpoczynającym się sezonem Formuły 1 na bardziej nowoczesne obiekty.
   Rywalizację inauguruje w tym roku Grand Prix Bahrajnu, gdzie 14 marca rozpocznie się walka o tytuł mistrzowski w klasyfikacji indywidualnej oraz równie ważnej klasyfikacji konstruktorów. Przed nami kolejny pasjonujący sezon i to nie tylko za sprawą wysokiego poziomu kierowców. Przypominam państwu, iż zgodnie z zarządzeniem FIA zawodnicy nie mają prawa tankować swoich bolidów podczas wyścigu, zobowiązani są również korzystać z dwóch mieszanek opon. Który zespół i który kierowca najlepiej dostosuje się do obecnych przepisów? Na to pytanie odpowiedź poznamy po zakończeniu zmagań na wszystkich 19 torach na niemal każdym kontynencie.
   Udajemy się zatem do słonecznej stolicy Bahrajnu – Manamy. To tu znajduje się zaprojektowany przez znanego niemieckiego architekta Hermanna Tilke tor Sakhir.  Budowę ukończono 5 marca 2004 roku na niespełna miesiąc przed pierwszym inauguracyjnym Grand Prix Formuły 1. Przez pierwsze sześć lat Grand Prix Bahrajnu korzystało z konfiguracji o długości 5,412 km. Suchy i gorący klimat oraz często wiejący mocny wiatr powoduje nawiewanie piachu, który sprawia, że często przyczepność toru zmienia się podczas weekendu Grand Prix. Jest to dodatkowe wyzwanie dla inżynierów, którzy muszą modyfikować ustawienia bolidów wraz ze zmieniającymi się warunkami na torze. Pierwszą rywalizacje na torze Sakhir wygrał Michael Schumacher, do którego również należy rekord na poprzedniej konfiguracji, Niemiec pokonał okrążenie toru w czasie 1.30.252. Do tej pory najlepiej z trudnymi warunkami panującymi na torze w Bahrajnie radzili sobie kierowcy teamu Ferreri, którzy wygrywali tam trzykrotnie. Oprócz wspomnianego Schumachera dwa razy na najwyższym stopniu podium stawał Felipe Massa. Podobną ilość zwycięstw ma Fernando Alonso, który wygrywał w latach 2005 i 2006 jeżdżąc wówczas w barwach obecnego zespołu Roberta Kubicy - Renault. W ubiegłym sezonie bezkonkurencyjny na torze w Bahrajnie okazał się mistrz świata - Jenson Button. Drugi na metę dotarł Sebastian Vettel (Red Bull), zaś na trzeciej pozycji uplasował się Jarno Trulli z Toyoty. Kiepsko spisali się kierowcy niemieckiego teamu BMW Sauber. Robert Kubica oraz Nick Heidfeld, którzy zajęli kolejno osiemnaste oraz dziewiętnaste miejsca Najlepszy w wykonaniu Polaka występ na torze w Bahrajnie miał miejsce w 2008 roku. Wówczas Robert Kubica wygrał kwalifikacje i po raz pierwszy w karierze rozpoczynał wyścig z pola position. Począwszy od sezonu 2010 organizatorzy zdecydowali się na zmianę układu Grand Prix na wersję przeznaczoną dla wyścigów długodystansowych. Nowa konfiguracja ma długość 6,229 km.

   Nasi kierowcy rozpoczęli zmagania w Bahrajnie w 2006 roku i był to inauguracyjny wyścig sezonu . Pierwszym ligowym zwycięzcą został Matesek. W następnym sezonie  GP Bahrainu  wygrał bezkonkurencyjnie PioJoch z zespołu Jochymczyk F1 Team, dla którego jeździł również drugi na mecie LukJoch. Warto wspomnieć, że PioJoch w sezonie 2007 został mistrzem w klasyfikacji indywidualnej i był poza zasięgiem pozostałych kierowców, ponieważ wygrał aż trzynastokrotnie. W 2008 roku Grand Prix Bahrajnu było trzecią eliminacją  z cyklu wyścigów formuły 1. Był to szczególnie ważny wyścig dla zawodników naszej ligi, ponieważ wprowadzony został całkowity zakaz używania systemu  kontroli trakcji. Zawodnikiem, który najlepiej poradził sobie ze zmianami i odniósł zwycięstwo był zawodnik zespołu Benetton F1 – Johnes . Nie brakowało jednak dramaturgii - prowadzącemu przez większą cześć wyścigu Michałowi Dabrowskiemu na 27 okrążeniu posłuszeństwa odmówił układ hamulcowy, co przekreśliło jego szanse na zwycięstwo. Niemniej jednak Michał dał radę dojechać na bardzo dobrej drugiej pozycji. Mniej szczęścia miał Error, który po wygraniu kwalifikacji startował dopiero z 11 pozycji w związku z karą przesunięcia o 10 pozycji do tyłu otrzymaną po poprzednim Grand Prix. Po kapitalnym starcie szybko udaje mu się przebić o kilka pozycji i wraca do walki o zwycięstwo, jednak i w jego bolidzie zaczynają odmawiać posłuszeństwa hamulce, w rezultacie czego dojeżdża na pozycji siódmej. Tym, któremu udaję się dojechać na trzecim miejscu jest Adrian Kot - zawodnik zespołu AKT-MID . W zeszłym sezonie GP Bahrajnu rozgrywane było jako czwarta eliminacja wyścigów Formuły 1. 26 kwietnia na starcie zameldowało się 23 kierowców, a pewnym kandydatem do zwycięstwa był najszybszy po kwalifikacjach Marcin Mach. Tuż za nim startował Error,  zaś z drugiej linii ruszyli do wyścigu Igorini i Lukasz Ladmann. Start i pierwsza szykana zostały pokonane przez zawodników bezpiecznie, bez kontaktów. Niestety później nie było już tak spokojnie. Najpierw w drugim sektorze Wysy123 nie wyhamował i wjechał prostopadle w bolid gwizdka. W efekcie tego zdarzenia wysy stracił przednie skrzydło i sądząc po czasie spędzonym u swych mechaników, miał również uszkodzone zawieszenie. Na kolejnym okrążeniu Johnes musiał wycofać się z wyścigu, ponieważ awarii uległ układ hamulcowy. Jak można było się spodziewać jako pierwszy linię mety minąl Marcin Mach. Drugi zameldował się Igorini wykorzystując pecha Errora, dla którego to nie pierwsze nieudane Grand Prix Bahrajnu, bowiem podobnie jak w sezon wcześniej stracił szanse na zajecie miejsca na podium. Tym razem jednak to nie awaria bolidu była tego przyczyną, lecz błąd Igoriniego, który wjechał w tył bolidu Errora niszcząc jego tylne skrzydlo, w wyniku czego zawodnik Red Devils F1 Team dojechał na odległej 13 pozycji. Na najniższym stopniu podium stanął Lukasz Ladman, który przez cały dystans wyścigu jechał dobrym, równym tempem.
   Wszyscy zastanawiamy się, jak będzie w tym roku, ponieważ zawodnicy jeździc będą na nowej konfiguracji toru. Obserwując czasy uzyskiwane przez kierowców podczas teningów jest co najmniej kilku kandydatów do zwycięstwa. Zapowiada się zatem bardzo pasjonujący wyścig będący zarazem inauguracyjnym wyścigiem zaczynającego się właśnie sezonu Formuły 1, na który mamy zaszczyt państwa zaprosić.