f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 1 Miesiąc ago
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach
    • robiss : witam Panów , smigacie cos tutaj?:)
    • nirgal : Cud ;]
    • Mariusz Z : moje też :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



Grand Prix Brazylii, Interlagos

Przyszedł czas na wizytę w brazylijskiej aglomeracji Sao Paulo, gdzie mieści się Autodromo Jose Carlos Pace - tor wyścigowy nazwany na cześć kierowcy, który wygrał tu jeden wyścig. Nie miał okazji powtórzyć tego sukcesu, ponieważ niedługo później tragicznie zginął.

 Pierwotnie obiekt, leżący w dzielnicy Interlagos (stąd też taka potoczna nazwa tego toru), miał długość około ośmiu kilometrów, a ponieważ obszar przeznaczony na tor był niezbyt duży, trasa była bardzo “pozawijana”. Charakterystyka toru była jednak bardzo ciekawa, co sprawiało, że bolidy Formuły 1 gościły w tym miejscu do 1977 roku. Potem GP Brazylii przeniesiono na tor Jacarepagua koło Rio, za sprawą Nelsona Piqueta pochodzącego z tamtych stron. Na Interlagos zmagania wróciły w roku 1990, w czasach świetności Ayrtona Senny, który pochodził właśnie z Sao Paulo.
Konieczne było dostosowanie toru do nowych wymagań, a jedną z osób, która się w to zaangażowała, był właśnie Ayrton. Tor skrócono do około 4300 metrów. Wyjątkowość tego miejsca to: atmosfera na trybunach (szczególnie gdy w czołówce jest brazylijski kierowca), nierówna nawierzchnia toru, jazda w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara, oraz slumsowa okolica, która wielokrotnie dała się we znaki zespołom F1, pozbawiając ich różnego rodzaju ekwipunku.

 


mapka

 

Opis toru
Tor mieści się w terenie położonym 800 m nad poziomem morza, co wpływa negatywnie na moc silników z powodu rozrzedzonego powietrza - według danych przedstawionych w 2009 roku przez Renault, wydajność silnika na Interlagos jest mniejsza o około 7 procent. Silnik jest najmocniej eksploatowany w trzecim sektorze, na długiej prostej, gdzie kierowca trzyma wciśnięty pedał gazu do oporu przez około 15 sekund. Również w pierwszym sektorze jest długa prosta, natomiast drugi sektor to wiele zróżnicowanych zakrętów. Powoduje to, że znalezienie optymalnego ustawienia skrzydeł i przełożeń skrzyni biegów jest dość trudne. Innym problemem jest nierówna nawierzchnia, co wymusza stosowanie miękkich ustawień sprężyn oraz większej niż zwykle wysokości zawieszenia.

Źródło: f1wm.pl, formula1.com.

 

Onboard
Interlagos oznacza po portugalsku “Między jeziorami”, stąd też nie dziwi nas, że po brazylijskim torze oprowadzi nas Lakeman:

 

 

Sytuacja ligowa przed GP Brazylii
 
Zakończyła się kolejna odsłona sezonu 2010 f1liga.pl.
W wyścigu D udział wzięło 18 kierowców. Kwalifikacje wygrał Majkon znacznie wyprzedzając drugiego kierowcę - t607. W wyścigu Majkon również był jednym z najszybszych kierowców przyjeżdżając na P2 trzy razy witając swoich mechaników. Szykuje się tutaj jedna dyskwalifikacja na P2 więc najprawdopodobniej cała stawka przesunie się o jedną pozycję wyżej. W końcu udał się wyścig kierowcy Grabki, który ukończył go na P4 z jednym okrążeniem straty. Dość zaksakująco do mety nie dojechali Ptasior, blackrider, Szpak i Mateusz Malec. W C obyło się bez większych niespodzianek. Na torze brylowali primos, Michał Panfil i Shaqoo, którzy rozdzielili między siebie pierwsze 3 pozycje na gridzie oraz trzy z pierwszych czterech pozycji w wyścigu. Bardzo znamienne jest, że tylko dwóch kierowców nie dojechało do mety - Misiek po wypadku i Paweł Wróbel po awarii jednostki napędowej, aczkolwiek ostatni z kierowców miał aż 6 okrążeń straty. Wyścig B obfitował w wiele zwrotów akcji. W kwalifikacjach rządzili Michał Dąbrowski z basztardo, reszta była tłem. Wyścig rozpoczął się od wielkiego korka na T1, który zebrał żniwo w postaci właśnie basztardo oraz Oldracera. W wypadkach ucierpiało również kilku innych kierowców, z Michałem Dąbrowskim na czele. Michał jednak kontynuował jazdę i przez większość wyścigu był najszybszym kierowcąna torze. Niestety zbyt duża strata nie pozwoliła mu walczyć o najwyższe laury. Bezpośredni awans do A uzyskał zwycięzca - zales77 oraz, powracający po długiej przerwie - Kamil Tran Xuan. W wyścigu A wciąż trwa walka o najwyższe cele. W kwalifikacjach na wyżyny wznieśli się zawodnicy, którzy o nie walczą. Dominik Ulman oraz Adrian Kot zeszli poniżej 1 minuty 30 sekund w zasadzie deklasując rywali. Aktualny lider - kamnieft - uzyskał ‘dopiero’ 6-ty czas odrabiając większość strat w wyścigu kończąc go na drugim stopniu podium. Dominik Ulman wykorzystał start z czoła stawki i zakończył zawody w laurach zwycięzcy. Podium zamknął Adrian Kot. Dość dużym zaskoczeniem, mimo świetnych występów w FullSimach, jest 10-ta pozycja debiutanta w grupie A - AYRONA. Po zawodach klasyfikacja ligowa nie uległa zmianie. W zasadzie cała trójka Dominik Ulman, kamnieft i Adrian Kot ma szanse na zwycięstwo całej serii. Zobaczymy już niebawem!