f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 2 weeks, 1 day ago
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Hiszpanii, Circuit de Catalunya

Witamy serdecznie na kolejnym Grand Prix z cyklu wyścigów Formuły 1.
   Po niesamowicie pasjonujących zmaganiach na Bliskim Wschodzie, w Australii i Azji udajemy się wraz z całą stawką na Stary Kontynent, a dokładniej do słonecznej Hiszpanii. To właśnie tu kierowcy zainaugurują europejską część sezonu na położonym pod Barceloną torze Catalunya, który jest chyba najlepiej znanym kierowcom i zespołom obiektem z całego kalendarza. To tutaj od lat odbywa się lwia część przedsezonowych testów. Prosta startowa jest tu bardzo długa, ale hamowanie przed pierwszym zakrętem nie jest na tyle mocne, by dało się tu łatwo wyprzedzać. Wyścigi na tym torze z reguły są mało interesujące, choć sam obiekt jest bardzo wymagający fizycznie dla kierowców. Obecnym rekordzistą obiektu w aktualnej konfiguracji jest Jenson Button, który w czasie kwalifikacji do Grand Prix sezonu 2009 dystans  4.655 km pokonał w czasie 1:20.527s. Z kolei rekord wszechczasów należy do Fernando Alonso, który za kierownicą Renault R26 osiągnął podczas kwalifikacji czas 1:14.648.


   Od sezonu 1991 do czasów obecnych wyścig o Grand Prix Hiszpanii organizowany jest na torze Circuit de Catalunya w Barcelonie. Pierwsze dwa wyścigi wygrał tu Nigel Mansell. W sezonie 1993 najlepszy okazał się Alain Prost. Później wygrywał tu Damon Hill i podwójnie Michael Schumacher. W sezonie 1997 wygrał tu późniejszy mistrz, Jacques Villeneuve. Od sezonu 1998 rozpoczęła się zwycięska passa Miki Häkkinena, która została przerwana przez Michaela Schumachera doiero w sezonie 2001 po tym, jak na ostatnim okrążeniu w samochodzie Fina zepsuło się sprzęgło. Niemiec wygrywał tu przez kolejne trzy sezony. W sezonie 2005 swoje trzecie w karierze zwycięstwo odniósł tu inny reprezentant Finlandii, Kimi Räikkönen. Rok później, przed własną publicznością triumfował tu Fernando Alonso.

Circuit de Catalunya - mapka
   W odróżnieniu od rzeczywistej F1, w naszej lidze wyścig o GP Hiszpanii zawsze miał fascynujący przebieg. Od pierwszego wyścigu na tym torze nikt nigdy nie wygrał tutaj dwa razy z z rzędu, a najbliżej tego wyczynu był woodoo, który w 2008 roku zdobył laur zwycięzcy a w 2009 roku otarł się o najwyższy stopien podium zajmując drugie miejsce zaraz za fantastycznie spisującym się w ówczesnym sezonie Alexem. Pierwsze GP Hiszpanii w naszej lidze rozegrane zostało w 2007 roku, a na podium po emocjonującym wyścigu stanęli bracia Jochymczyk rozdzieleni przez GMarka. Po roku czasu, do elitarnej klasy A doszły młode wilki. Spragnieni zwycięstw walczyli ze starymi wyjadaczami bez pardonu, jednak doświadczenie procentowało. W 2008 roku całą pule nagród po GP Hiszpanii zagarnął woodoo, który zostawił za sobą takie osobistości jak LukJoch, Error i PioJoch. W 2009 roku woodoo nie zdołał jednak obronić rezultatu wywalczonego przed rokiem, a GP Hiszpanii powędrowało do Alexa, na trzecim miejscu uplasował się niespodziewanie Pit. Jak ten wyścig będzie wyglądał w tym roku? Postanowiłem wyruszyć w Paddock i udało mi się odnaleźć Wszystkich zawodników spod znaku Duracella. Wypytałem ich po krótce jakie oni mają odczucia co do nadchodzącego wyścigu.

Ash (Duracell Partners Team) - Barcelona? - tor czarny, kręty i zastawiający na nas swoje złowieszcze tarki przy prawie każdym zakręcie. Bezlitośnie pożerający opony, kręty potwór. Litania narzekania mogłaby być naprawdę długa, bo tor w moim odczuciu wymaga wyjątkowo dużo skupienia w trakcie dłuższych przejazdów, więc nie ma lekko. Chwila nieuwagi może skończyć się rozłożeniem bolidu na części pierwsze, co zwłaszcza w GP, po trzech tygodniach kręcenia się w kółko, nie będzie najprzyjemniejszym przeżyciem. O dziwo jednak jazda przez całe S3 stanowi dla mnie niesamowitą frajdę, zwłaszcza kończąca szykana. Ale nie będę przynudzać, idę wymienić duracelki w bolidzie i szlifować swoją tajemną, wyścigową taktykę

Hutek (Duracell Partners Team) - Pora na kolejny tor - usytuowany w Barcelonie. Osobiście nie przepadam za tym obiektem. Konfiguracja zakrętów toru sprawia, że jest dość łatwy do nauczenia. To niestety wpływa na to, że dość ciężko wyłuskać ważne i cenne dziesiętne sekundy z najszybszych przejazdów. Pomimo małego poziomu trudności z pewnością sprawi nie lada wyzwanie nawet najszybszym kierowcom ligi.

Heli (Duracell F1 Racing)
- Po Azjatyckim GP Chin, przylatujemy do Europy. Czas na GP Hiszpanii, rozgrywane na obiekcie w Barcelonie. Dla mnie jest to szczególne miejsce, bowiem to właśnie na tym torze pierwszy raz miałem okazje jeździć w F1liga. Było to 2 lata temu i mam sentyment do tego GP. Tor ciekawy, posiada zarówno bardzo szybkie zakręty przejeżdżane na pełnym gazie jak i ciasną szykanę w s3. Mieliśmy na przygotowanie aż 3 tygodnie, więc stawka będzie bardzo wyrównana. Nie mogę już się doczekać startu w tym GP.

Jeremiasz Lotko (Duracell F1 Racing) - Barcelona to kolejny przystanek ligowiczów. Jestem bardzo zadowolony, że w końcu będzie miał miejsce jakiś wyścig w Europie. Bardzo lubię ten tor ponieważ łączy w sobie szybkie i wolne zakręty. Kiedyś na tym torze układ S3 wyglądał nie co inaczej a od całkiem nie dawna zamiast szybkiego zakrętu w S3 jest ciasna szykana na której może być spore zamieszanie podczas wyścigu. Dobre ustawienie samochodu pod te zakrętu będzie miało duży wpływ na wyniki. Moje ostatnie dwa wyścigi nie były zbyt udane, więc mam nadzieje że tym razem w Barcelonie dopisze mi szczęście i zdobędę cenne punkty.