f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Pole? F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 2 weeks, 4 days ago
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Nast?pny wy?cig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    D?ugo?? toru
    5,891 km.
    Dystans Wy?cigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wy?cig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wy?cigu
    godz.20:00
  • Wyniki na ?ywo

  • Ostatnio na Forum



Grand Prix Korei , Yeongam

Zawody w Japonii zakończone. Z pewnością wielu uczestników żegna tor Suzuka z łezką w oku, ale niektórych zapewne zżera ciekawość, co ich spotka po drugiej stronie Morza Japońskiego, w regionie Sampo na południowym zachodzie Korei Południowej.

Mieści się tam tor Yeongam, będący obiektem pół-ulicznym, pół-stałym torem wyścigowym, o łącznejdługości 5,6km. Projekt wykonał Hermann Tilke. Ponieważ cały czas docierały z Korei informacje o małych postępach w budowie obiektu, padały pytania czy GP Korei Południowej dojdzie do skutku.  Przekonamy się o tym 24 października. My wiemy, że wirtualni budowniczy wygrali wyścig z czasem i kalendarz F1liga pozostaje niezmieniony.

 
mapka
 
Opis toru
Nowy tor to wiele zagadek dla kierowców i ich inżynierów. Jaką przyczepność będzie oferować nawierzchnia? Czy po torze będzie hulał wiatr? Jakich warunków pogodowych można się spodziewać? Jak dotychczas mamy do dyspozycji mapkę. Obrazuje ona wymagającą dla kierowcy charakterystykę począwszy od zakrętu nr 5 (łącznie koreański tor ma 17 wiraży) - od tego momentu aż do prostej startu/mety szybko następujące po sobie zakręty nie dadzą odpocząć zawodnikom. Z kolei początek okrążenia to 2 dłuższe proste biegnące prawie równolegle do siebie, oddzielone dwuczęściowym nawrotem, podobnie jak Sepang w Malezji, z tą różnicą, że na Yeongam linia startu/mety umiejscowiona jest na pierwszej prostej. Druga prosta ma długość 1,2km - organizatorzy z dumą podkreślają, że to najdłuższa prosta spośród wszystkich azjatyckich obiektów Formuły 1. Można oczekiwać, że prędkości maksymalne osiągane w tym miejscu będą przekraczać 320km/h.
 
Na torze udało się namówić jednego kierowce z Teamu Premium Racing o pierwszy przejazd :
 
 
Sytuacja ligowa przed GP Korei
W końcu nadeszło bardzo oczekiwane GP Japonii. W końcu również cała stawka walcząca o najwyższe laury dojechała do mety. Co więcej - 7 pierwszych kierowców w łącznej klasyfikacji zakończyło ten wyścig w pierwszej dziesiątce grupy A. Kto wygrał? Aktualny lider - kamnieft, powiększając nieznacznie przewagę nad Dominikiem Ulmanem do 26 punktów. Adrian Kot w końcu ukończył wyścig zajmując najniższy stopień podium. Adrian traci już tylko 7 punktów do Dominika Ulmana oraz 32 do kamniefta. Walka o mistrzostwo jest więcej niż otwarta!
W samym wyścigu dużo działo się na początku - aż pięciu kierowcom nie udało się ukończyć trzech okrążeń natomiast aż 17 przekroczyło szczęśliwie linię mety. Kwalifikacje do wyścigu A dość zaskakująco wygrał Delta pobijając absolutny rekord toru czasem 1:28.534. W wyścigu B, od samych klasyfikacji, prym wiedli: damianf1, Xuan, iwin2808, basztardo oraz Pawel_F, który tryumfował w wyścigu. W wyścigu, który przez większą jego część miał samotnego lidera - Kamila Tran Xuana, który pechowo zakończył wyścig dwa okrążenia przed końcem. Xuan, jak bramkarz piłkarski w meczu, gdy nie ma co robić, tak długo jechał z czystym powietrzem przed sobą,
że trafiając w tunel aerodynamiczny za Adamem Psicą niedohamował pomiędzy T1 i T2 rozbijając swój bolid. Kolejnego wyścigu C nie zaliczy do udanych Rumpelstikin. Zwycięzca kwalifikacji zakończył batalię o awans do wyścigu B już na pierwszym okrążeniu. Michał Dąbrowski zdeklasował rywali wygrywając z przewagą prawię półtorej minuty nad Ricardo oraz Lerloare. Michał również wybrał inną taktykę ogumienia jadąc na zestawie Hard-Medium Soft. W grupe D zarówno w wyścigu jak i kwalifikacja prym wiódł Rafał_K, pewnie awansując do C. Drugie miejsce zajął zbh. Zaraz za nim starzy wyjadacze - smigiel, Misiek i Jeymz. Ostra walka rozegrała się o drugie - promowane bezpośrednim awansem do C, miejsce pomiędzy zbh i primosem. Wygrał ten pierwszy o niecałe 0.6 sekundy. Teraz czeka nas nowość, tor w Korei Południowej. Kto będzie w stanie znaleźć najlepszy setup? Zobaczymy już niedługo!


Nasi kierowcy o oczekiwaniach przed GP Korei:
 GP Korei - wielka niewiadoma w tegorocznym kalendarzu F1. Kilka dni przed wyscigiem dopiero obiekt ukonczony, wiec nic na temat toru powiedziec nie moge. Jesli chodzi o moj cel, to skonczyc w pierwszej 15 i ominac pule, ktora zawsze jest niewiadoma. Po najlepszym moim wyniku w historii - 5 miejscem w GP Singapuru apetyty rosna, ale musze byc realista i pojechac swoj bardzo dobry wyscig. Na tym obiekcie odpada moje dosc duze doswiadczenie w lidze i kazdy ma rowne szanse. Trzeba dobrze poznac tor i wieksza ilosc kolek wyjezdzic na treningach, by byc dobrze przygotowanym do oficjalnego wyscigu. Zapewne ustawien w secie za duzych nie wykonam ze wzgledu na ograniczony czas, ale postaram wyjezdzic swoje i byc w pelni gotowym do walki. Pragne poprawic pierwszy stint wyscigowy, ktory w moim wykonaniu przewaznie jest slabszy od pozostalej czesci wyscigowych zmagan. do zobaczenie na torze i powodzenia wszystkim w tym zapewne bardzo ciekawym nadchodzacym wydarzeniu.
qaras
 
Po GP Japonii na lubianym przez większość kierowców torze Suzuka czas na wyścig na zupełnie nowym obiekcie w kalendarzu F1. Zbyt wiele nie można powiedzieć o torze w Korei możemy mieć nadzieję ze konfiguracja będzie sprzyjała wielu ciekawym  momentom podczas wyścigu. Celem moim jak i całego zespołu na GP Korei jest jak najlepszy występ podczas wyścigu dający możliwość bezpośredniej kwalifikacji do wyścigu A lub startu w puli AB. Biorąc pod uwagę, że tor jest nowy i nie wszyscy będą wstanie dobrze się z nim zapoznać trzeba brać pod uwagę, że może nastąpić duża ilość wyjazdów poza tor i wiele stłuczek. Więc kluczem do dobrego wyniku będzie przejechanie równo całego dystansu.
Bibik 
 
W Wyścigu GP Korea będziemy świadkami historycznego momentu dla świata formuły jeden , po raz pierwszy  w tym kraju zawitają bolidy przekraczające prędkość ponad 300km/h.  Dla mnie ten moment będzie bardzo szczególny ponieważ będe widział swoje umiejętności na tle innych gdzie każdy w setupie bolidu będzie zaczynał  od tzw zera. Fakt iz startowałem w tym sezonie po raz pierwszy w grupie A w Japonii dodaje mi tylko skrzydeł i mam nadzieję że utrzymam ten progres, starając się godnie reprezentując zespół Premium Racing.
Jeśli chodzi o ustawienia myślę że najważniejsze będą dobre wyjścia z zakrętów gdzie są one
charakterystyczne , bardzo wolne przechodzące w szybkie łuki i mozna sporo zyskać lub stracić.
Będzie ważny również docisk aerodynamiczny , sekcje sa bardzo kręte i poprostu tego wymagają,
długa prosta nie powinna być tym czego inni kierowcy czasem szukają - niskie skrzydła, duza prędkość, raczej to nie pomoże.
Chrapcio