f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 3 weeks, 3 days ago
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach
    • robiss : witam Panów , smigacie cos tutaj?:)
    • nirgal : Cud ;]
    • Mariusz Z : moje też :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



Grand Prix Niemiec, Hockenheimring

Z Wysp Brytyjskich przemieszczamy się na tor Hockenheimring, położony w zachodnich Niemczech. Początki tego obiektu datuje się na lata 30-te dwudziestego wieku. Torem zainteresował się Mercedes, który wykorzystywał go jako obiekt testowy.

Jego szybki charakter nadawały mu długie proste, jeden szybki zakręt i tylko jeden nawrót. Po II Wojnie Światowej podjęto się odrestaurowania Hockenheimringu. W trakcie odbudowy stworzono tzw. sekcję stadionową (serię wolnych zakrętów przed prostą startową), wokół której zbudowano dużą ilość trybun.

 

Kształt toru pozostawał w ogólnym zarysie taki sam od lat sześćdziesiątych do 2002 roku. W międzyczasie przecinano proste szykanami, aby ograniczyć prędkość bolidów oraz liczbę wypadków, które zdarzały się dość często (w tym śmiertelne - zginęli tu Jim Clark oraz Patrick Depailler). Ponieważ większość toru biegła przez las, nie było możliwości ustawienia tam trybun, co odbijało się niekorzystnie na atrakcyjności i wysokości kosztów jego utrzymania oraz bezpieczeństwie. W związku z tym zadecydowano o metamorfozie obiektu.

 

W 2002r. wyścig o Grand Prix Niemiec odbył się już na nowej, znacznie krótszej wersji toru Hockenheimring, która nie zmieniła się do chwili obecnej.

Na nowej wersji toru najczęściej wygrywał, ku uciesze miejscowych kibiców, Michael Schumacher - udało mu się to trzykrotnie. Warto wspomnieć, że od 2006 roku Grand Prix Niemiec jest rozgrywane na tym torze naprzemiennie z torem Nurburgring, w związku z czym na Hockenheim gościmy co dwa lata.

 

 

 

Opis toru
Charakterystykę niemieckiego toru przedstawi nam Flover:

Na prostej startowej rozpędzamy się do prawie 300 km/h na siódmym biegu. W pierwszy prawy zakręt Nordkurve, wjeżdżamy z prędkością około 200 km/h, redukując bieg na piąty. To pierwszy ważny punkt toru, przez szybkie wyjście z tego zakrętu można dużo zyskać. Na prostej rozpędzamy się do około 300 km/h na siódmym biegu, hamujemy do 105 km/h i przejeżdżamy prawy zakręt na dwójce. Bardzo ważne na dohamowaniu jest właściwe ustawienie balansu. Wyjeżdżamy na najszybszą część toru. Przez zakręt Parabolica przejeżdżamy na siódemce, przy prawie 310 km/h, po czym dojeżdżamy do nawrotu Spitzkehre. Ostre hamowanie do 65 km/h i redukcja do jedynki. To idealne miejsce na wyprzedzanie. Tu też ważne jest ustawienie właściwego balansu i przyspieszenia bolidu. Po krótkiej prostej przejeżdżamy na siódmym biegu szybki prawy zakręt. I dojeżdżamy do kombinacji zakrętów lewy-prawy. Pierwszy lewy zakręt, przejeżdżamy na dwójce przy 125 km/h, następny prawy na czwórce przy 190 km/h, trzeba tutaj trochę odpuścić żeby nie pojechać za szeroko. Potem przyspieszamy do 290 km/h na siódmym biegu i przejeżdżamy zakręt Mobil 1 na piątce, przy prawie 200 km/h. W tym zakręcie trzeba bardzo uważać żeby nie pojechać za szeroko bo grozi to wpadnięciem w pułapkę szutrową i zakończeniem wyścigu. Dojeżdżamy do zakrętu Sachs na szóstce z prędkością prawie 250 km/h, potem redukujemy na dwójkę i zwalniamy do 95 km/h przed nawrotem.Zejście z idealnej linii na tym zakręcie praktycznie rujnuje wszelkie szanse na dobry czas. Następnie dwa prawe zakręty, pierwszy przejeżdżamy na trójce z prędkością 135 km/h, drugi Sudkurve, przejeżdżamy na czwórce przy około 170 km/h po czym wyjeżdżamy na prostą startową.

 

 

 

 


Wprowadzenie do filmiku

Dzieki uprzejmości Talib’a możemy zobaczyć jak wygląda szybki przejazd na tym torze. Jego okrążenie skomentuje dla nas Lakeman.


 


  
  


 

 

Nasi kierowcy o GP Niemiec:

Po GP Wielkiej Brytanii na torze w Silverstone przenosimy się do Niemiec na tor Hockenheimring. Hockenheimring jest dla mnie nowym torem, nigdy wcześniej nie jeździłem na nim. Nawierzchnia tego obiektu jest bardzo równa co pomaga w pokonywaniu ciasnych zakrętów.

W wyścigu oficjalnym D debiutowałem na torze w Silverstone. Niestety nie był to udany debiut, popełniłem błąd na T1 i nie udało się ukończyć wyścigu.  Moim głównym celem na torze Hockenheimring jest popełnienie jak najmniej błędów i dojechanie na punktowanym miejscu. Były by to pierwsze punkty w mojej karierze w wyścigu oficjalnym. Nawet jak uda mi się dojechać bez punktów to też będę bardzo zadowolony.

Życzę wszystkim powodzenia w dojechaniu do mety GP Niemiec.  

Flover

 

Tor Hockenheim, charakteryzują techniczne zakręty o średniej prędkości oraz nawroty. W wielu miejscach jest bardzo wąsko i nie ma na poboczach tarek, wobec czego najmniejszy błąd może zakończyć wyścig. Podczas okrążenia trzy razy mocno hamujemy z dużej prędkości, dlatego też istotne jest zadbanie o żywotność hamulców. Drugą ważną kwestią o której należy pamiętać, to osiągana prędkość maksymalna. Musi ona być na tyle duża aby na Parabolice nie dać się wyprzedzić. Ustawiając bolid na mały docisk będziemy tracić w trzecim sektorze, jednak możemy się czuć bezpiecznie, bo nie ma w nim gdzie wyprzedzać. Dwa lata temu wielu kierowców było niezadowolonych z jakości poboczy toru jednak organizatorzy zapowiedzieli, że w tym sezonie zostaną one poprawione. Wiele kontrowersji  wywołała również jazda poza torem na zakręcie numer 10, za którą przyznano bardzo surowe kary.

gwizdek

 

Po bardzo udanym dla mnie GP Wielkiej Brytanii czas na tor w Niemczech-Hockenheimring.  W moim odczuciu tor jest łatwy więc znalezienie odpowiednich ustawień nie było aż takie trudne. Zachowanie opon również jest bardzo korzystne dla mnie. Softy nie przegrzewają się więc utrzymanie równego tempa nie pownno stwarzać aż takich problemów co na Silverstone. Dlatego mam nadzieję iż uda się powtórzyć osiągnięcie z poprzedniego GP. Nie ukrywam iż chce kontynuować bardzo dobra passę. Cel na to GP to osiągniecie miejsca na podium. Zdaję sobię sprawę iż może być trudno ale jak zawsze walczyć będę do końca.  Czas zacząć gonitwę za Adrianem Kotem. Mimo iż jeździmy razem w tych samych barwach to mamy jeden cel-zdobycie mistrzostwa. Życzę wszystkim powodzenia a przede wszystkim dojechania do mety!.

Dominik Ulman