f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 1 Miesiąc ago
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach
    • robiss : witam Panów , smigacie cos tutaj?:)
    • nirgal : Cud ;]
    • Mariusz Z : moje też :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



Grand Prix Singapuru , Singapore

Wyścigiem o Grand Prix Włoch pożegnaliśmy europejską część sezonu 2010. Czas na podróż po Azji, którą rozpoczniemy wizytą na torze Marina Bay w Singapurze.

To wyjątkowy wyścig, przede wszystkim z powodu pory jego rozgrywania - późny wieczór - dlatego jest to impreza rozgrywana przy sztucznym świetle. Rozgłosu GP Singapuru dodały sensacje związane z aferą Crash Gate z roku 2008. Są to jednak wydarzenia nie mające żadnego związku z naszą ligą.

Opis toru

mapka
 
 
 
Uliczny tor Marina Bay, mimo iż nie tak ciasny jak ten w Monte Carlo, często jest z nim porównywany.
Przejazd rozpoczynamy jadąc prawą stroną prostej start/meta, osiągając na niej prędkość ok 290 kilometrów na godzinę. Już na sam początek mamy nie lada wyzwanie: po pierwsze, trzeba uważać na bolidy wyjeżdżające z pitlane; po drugie, szykana lewo-prawo-lewo - dość zaskakująca bo trzeba odpuścić, później chce się dodać gazu i wtedy zaskoczenie - drugi lewy zakręt jest dużo dużo ostrzejszy. Po dwustu metrach prostej mamy dość łatwy prawy zakręt nr 5, a za nim długa prosta, pozwalająca na rozwinięcie dużej prędkości; lekki prawy łuk opisywany jako T6 nie stanowi żadnego problemu. Kolejne trzy zakręty w odstępach około stu pięćdziesięciu metrów: lewy-prawy-lewy są klasycznymi jak na tory uliczne zakrętami o kącie 90 stopni - ostatni z nich jest otwierającym się łukiem, wybranie dobrego momentu na wciśnięcie gazu zaowocuje zyskiem czasowym. Chwila oddechu przed interesującą szykaną T10-11-12, którą, jeśli trafi się z linią jazdy, można przejechać jako pojedynczy lewy zakręt. Zadania nie ułatwiają wysokie tarki, mogące wysoko podbić bolid. Teraz szybkie przejście na lewą stronę asfaltu, szybka sekwencja prawy-lewy na prędkości ponad 200km/h i musimy szybko i dobrze ustawić się do lewego zakrętu nr 13. Nawrót ten przejeżdżamy z szybkością ok 90 km/h. Za nim jest półkilometrową prosta, w związku z tym trzeba się skupić na dobrym wyjściu, ale zbytni pośpiech spowoduje “pocałowanie” barierki po zewnętrznej. Prawy wiraż nr 14 przy dobrej znajomości trasy nie powinien sprawiać większych trudności (zdarza się, że początkujący kierowcy mylą zewnętrzną strefę bezpieczeństwa z torem i jadą prosto)- należy tylko trzymać się obszaru toru. Następnie lekki łuk w lewo - już teraz Komisja apeluje o respektowanie zasady toru w tym miejscu!. Teraz kombinacja prawo-lewo, a po chwili przed nami efektowna szykana pod mostem: wiraż w lewo, potem w prawo. Projektantowi toru w osobie Hermanna Tilke chyba spodobały się takie pary zakrętów, ponieważ kawałek dalej znów sekcja prawo-lewo. Pozostały już tylko dwa lewe zakręty, pokonywane na pełnym gazie.


 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                    Okrążenie toru z kamery na bolidzie hutka:
 
 
 




Sytuacja ligowa przed GP Singapuru
 
W czołówce stawki dokonało się kolejne przetasowanie. Po kolejnym nieudanym wyścigu Adrian Kot stracił pozycję wicelidera na rzecz Dominika Ulmana. Do walki włącza się powoli również Johnes. Po karach nałożonych w pulach wielu najszybszych kierowców trafiła do wyścigu B, nie wpłynęło to jednak na poziom sportowy wyścigu A. Wyścig najwyraźniej nie przysporzył zawodnikom wielu problemów jako, że aż 17-tu zawodników minęło linię mety z czego tylko czterech ze stratą okrążenia do zwycięzcy - Taliba.  Z wyścigu B z pewnością zapamiętamy szczególnie emocjonującą, końcową walkę o zwycięstwo, które przypadło Zdunkowi, za którym na mecie zameldowali się Jeremiasz Lotko i Gajethano. Można powiedzieć, że nie było niespodzianki. Wygrali zawodnicy regularnie startujący w grupie A. Dość dużym zaskoczeniem jest odpadnięcie wysego oraz Ricardo. Wyścig C obfitował w wiele akcji. Było kilka kraks, sporo błędów. Wraz z liderem - Slabikiem, na tym samym okrążeniu metę przekroczyło ledwo pięciu kierowców. Po kwalifikacjach zanosiło się, że walka rozegra się pomiędzy dk23, lerloare i Rumpelstikinem. Rzeczywistość jednak była inna. W grupie D chyba nie było zaskoczenia w sesji kwalifikacyjnej - wygrali ją zdecydowanie najmocniejsi zawodnicy. Wyścig jednak obfitował w incydenty skoro aż czternastu kierowców nie dojechało do mety. Wyścig wygrał stary wyjadacz zbh z ogromną przewagą nad iwin2808, 4show i roburem.
 
 
Nasi kierowcy o nadchodzącym GP
O plany i wrażenia na temat zbliżającego się wyścigu zapytaliśmy kilku naszych kierowców:


kierowca bopss:
Na torze Singapur nie miałem okazji jeździć i znam go jedynie z transmisji TV. Lubię tory uliczne, a ten w szczególności. Podoba mi się jego zróżnicowanie oraz możliwość jazdy przy sztucznym oświetleniu co może powodować dodatkową frajdę z jazdy.
Jeżeli chodzi o wyścig , to czeka mnie dużo pracy ze względu ,że będzie to moje pierwsze GP na tym torze i będę miał niewiele czasu na zapoznanie się z trasą jak i przygotowanie odpowiednich ustawień, ale zapewne będzie ono bardzo interesujące i mam nadzieję , że ukończę je dość wysoko. Niewiele tych wyścigów było w mojej dotychczasowej karierze, przeważnie ze względów technicznych nie byłem wstanie ich ukończyć.
Największe emocje wzbudził we mnie jednak wyścig w Turcji, ponieważ był to mój pierwszy oficjalny wyścig i do dziś pamiętam , że się spociłem jak nigdy. Moje wrażenia z
GP Belgii ?....Jestem zadowolony z całego wyścigu a w szczególności z tego , że osiągnąłem swój cel i trafiłem do puli CD.


kierowca Slabik:
Tor Singapur jest trudny technicznie , ma wiele wolnych i szybkich zakrętów co wymaga dobrej przyczepnosci ale także dobrej prędkości. Na ten wyścig kierowca musi być skoncentrowany cały czas, gdyż jakakolwiek dekoncentracja oraz błąd może wykluczyć go z wyścigu, ponieważ cały tor otoczony jest betonowymi bandami podobnie jak na torze Valencjii.
Tor w Singapurze jest przyjemny, malowniczy i trudny technicznie ale ja osobiście nie lubię nocnych wyścigów. Moje oczekiwania tak jak przed każdym GP tzn. zwycięstwo w wyścigu albo dojechanie na jak najwyższej pozycji.
Najwięcej emocji wzbudzilł we mnie wyścig w GP Belgii. Lubie ten tor jest szybki i w miarę latwy.9
Dużo czasu jest na przygotowania i trening. Na tym torze czułem się dobrze i wiedziałem że mogę go wygrać, wiec po przygotawaniach nadszedł start, na starcie miałem +10 pozycji to kara za Silverstone, wiedziałem że będzie cieżko ale trzeba walczyć do końca i walczyłem . Po paru perypetiach rywali z polowy stawki znalazłem się w czołowce która trochę uciekła na począku, mialem stratę czasowa i cheć wygrania wiec gonłlem lidera czekając na jakiś jego bląd a jednocześnie ja nie moglem pozwolić sobie na żaden. Niestety po bardzo emocjonującym i wyczerpującym wyścigu nie udalo mi się dogonić lidera i z niewielka strata ukończyłem wyścig na P2. Dziekuję i życzę wszystkim powodzenia na GP Singapuru.
Pozdrawiam Slabik
 
kierowca Mateusz Malec:

Tor w Singapore jest jednym z moich ulubionych obiektów gdyż jest wiele miejsc do wyprzedzania jak i do obrony. Tor ten ma do zaoferowania dużą ilość zakrętów jak i prostych  przy sztucznym świetle który wygląda imponująco. Obiekt Marina Bay zaliczamy do ulicznych torów, gdzie nie możemy sobie pozwolić na dekoncentrację ponieważ możemy zakończyć swój występ na bandzie. Odczucia co do tego toru mam mieszane ponieważ każdy błąd ma swoją cenę ale postaram się powalczyć o miejsce na podium. Do ustawień bolidu proponowałbym  zacząć od pochylenia skrzydeł  które mieszczą się w granicach 40/40 oraz pochylenie i odpowiednie ciśnienie opon gdyż na tym torze strasznie szybko się zdzierają. Z dotychczasowych wyścigów najlepiej wspominam GP Hiszpanii bo to właśnie tam spotkała mnie długa i męcząca walka z Maciejem_A a cały wyścig przebiegł bez większych incydentów.

Pozdrawiam.