f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Pole? F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 4 weeks ago
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach
    • robiss : witam Panów , smigacie cos tutaj?:)
    • nirgal : Cud ;]
    • Mariusz Z : moje też :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Nast?pny wy?cig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    D?ugo?? toru
    5,891 km.
    Dystans Wy?cigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wy?cig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wy?cigu
    godz.20:00
  • Wyniki na ?ywo

  • Ostatnio na Forum



Grand Prix Wielkiej Brytanii, Silverstone Circuit

Po słonecznym GP Europy na ulicznym torze w Walencji zespoły F1 przenoszą się do kolebki wyścigów samochodowych - na tor Silverstone, aby rozegrać dziesiąty wyścig sezonu. Czy kierowcy McLarena będą kontynuować dobrą passę? Czy RedBullowi uda się pokonać trudności, które zaczęły się piętrzyć przed nimi? Wyścig ten będzie wyjątkowy gdyż po raz pierwszy rozegra się na nowym zmodyfikowanym układzie. Komu najłatwiej przyjdzie poznawanie toru? Czy pogoda wpłynie na wyniki? Wszystko wyjaśni się w najbliższą niedzielę.

Historia tego toru sięga późnych lat czterdziestych, gdy zagospodarowano opustoszałe po II Wojnie Światowej lotnisko wojskowe do celów wyścigowych. Z biegiem czasu wyścigi na tym obiekcie stawały się coraz bardziej popularne. Od 1950 roku, z pewnymi przerwami, Silverstone było miejscem rozgrywania zawodów grand prix. Najwięcej zwycięstw (5) na tym torze uzyskał Alain Prost, a na pierwszym polu startowym najczęściej stawali: Damon Hill, Jim Clark oraz Nigel Mansell (po 3 razy). Starsi fani pamiętają zapewne Grand Prix wielkiej Brytanii z roku 1991, kiedy Nigel Mansell podczas okrążenia paradnego po odniesionym zwycięstwie "zabrał na pokład" Ayrtona Sennę, któremu na ostatnim okrążeniu zabrakło paliwa. Z kolei w 1999 roku wielkiego pecha miał Michael Schumacher, który w wyniku awarii hamulców miał poważny wypadek i doznał poważnej kontuzji prawej nogi, która wyeliminowała go z większości sezonu i ułatwiła zdobycie tytułu Mistrza Świata Mice Hakkinenowi.
Zeszłoroczny wyścig zdominowany był przez zespół Red Bull Racing, a zwycięzca - Sebastian Vettel - miał na mecie ponad 40-sekundową przewagę nad trzecim Rubensem Barrichello z Brawn GP.

Z kolei w zmaganiach F1Liga.pl na torze Silverstone w zeszłorocznym cyklu Grand Prix w kwalifikacjach do wyścigu A Pole Position zdobył Alex, a w samym wyścigu triumfował obecny lider klasyfikacji sezonu 2010 Adrian Kot, który na pewno będzie się chciał odegrać po nieudanym GP Europy. Ścigają go kamnieft z Johnesem, których strata nie przekracza 61pkt. Ciekawie dzieje się również w środku stawki, gdzie dotarło kilku nowych, szybkich kierowców. Zobaczymy co z tego wyniknie.

Po modyfikacjach, legendarny Silverstone został wydłużony do 5.891km (ligowa wersja jest ciut dłuższa i ma 5.953km) zyskując kilka zakrętów (łącznie jest ich osiemnaście) i tym samym kilka teoretycznych miejsc do wyprzedzania. Tor jest dość wyboisty ale nie stracił swojego klasycznego charakteru. O analizę okrążenia poprosiliśmy ligowego specjalistę inżyniera - Lakemana, który opisze w kilku słowach przejazd kierowcy Shyha:

 

Zapytaliśmy również innych kierowców o ich wrażenia o nowym Silverstone oraz oczekiwania dotyczące GP:
 
Tor Silverstone darzę szczególnym sentymentem ponieważ w zeszłym roku, to po tym wyścigu dostałem stałą licencję. Po roku doświadczeń jestem niezmiernie dumny z regularnych startów w A. Szkoda tylko, że nie mam więcej czasu na treningi i te HL odstają od reszty, co przekłada się na grid, ale do rzeczy…
Silverstone w tym układzie jest chyba trochę łatwiejszy niż zeszłoroczny. Po wprowadzeniu lekkich modyfikacji w secie z Valencji (za radami Taliba) da się trzymać sensowne tempo w wyścigu.
Pierwszy sektor bardzo wymagający i wydaje mi się, że to on decyduje o czasie okrążenia. T1 i kolejna seria zakrętów bardzo obciąża FL oponę. Utrzymanie BL w tych zakrętach to klucz do dobrych okrążeń, a ustawienie odpowiednich ciśnień, to klucz do tempa gradacji opony. S2 i S3 nie jest już tak wymagający, natomiast szczególną uwagę trzeba poświęcić ostatniemu, długiemu nawrotowi, by uzyskać dobrą prędkość na SM. Moim zdaniem dobry wyścig na tym torze to dobre tempo na obu mieszankach i maksymalna koncentracja na T1 (bardzo łatwo zaliczyć spina i skończyć na przeciwległej barierce).
Na koniec życzę wszystkim powodzenia i do zobaczenia na mecie
Pawel_F

 

Nowa odsłona toru silverstone moim zdaniem prezentuje się jeszcze ciekawiej niż jego wcześniejsza wersja. Fakt, że zniknęła szykana abbey, gdzie można było pokusić się o próbę ataku oraz gdzie Robert w 2008 roku skończył deszczowe GP, to jednak trzy nowe, bardzo szybkie zakręty oraz szeroka o wręcz asfaltowych krawężnikach szykana pokonywana na drugim biegu są dużo ciekawsze. Niestety równość nawierzchni pozostawia wiele do życzenia, szczególnie w nowej części toru. Najfajniejszy nadal pozostał sektor pierwszy z najtrudniejszym (dla mnie) pierwszym zakrętem copse, przejechanie go dobrą linią zawsze powoduje szeroki uśmiech (na kilkadziesiąt przejechanych do tej pory kółek może kilka przejazdów przez ten zakręt było naprawdę dobrych). Co do planów na mój wyścig B (debiut w tej części tabeli) to liczę, że utrzymam czyste konto karne oraz, że powalczę w środku stawki.
Trzymam kciuki za Roberta oraz za niezła zabawę w niedzielny ligowy wieczór, a na deser Holandia-Hiszpania (wierny kibic pomarańczowych – pełen obaw ;) ).
Zales77

 

Ze słonecznej Valencji kierowcy przenoszą się na obiekt Silverstone leżący w Wielkiej Brytanii. Tor jest dośc szeroki, a długie proste są przeplatane interesującymi kombinacjami szybkich zakrętów.W tym roku tor został przebudowany i jest nowa sekcja szybkich i wolnych zakrętów, która mi osobiście nie przypadła do gustu. Nawierzchnia tego obiektu jest bardzo nierówna i dziurawa, szczególnie w zakręcie Luffield gdzie jest duża dziura i sam nie wiem jak go pokonać, żeby nie stracić czasu. To tyle co mam do powiedzenia o tym torze i życzę wszystkim powodzenia na GP Wielkiej Brytani.

damianf1