f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 1 week, 6 days ago
    • Igorini : to już nie gracie? pośmigałby, pozdro! :)
    • Keeny : Pozdrawiam starych druhów co tu jeszcze zajrzą ;)
    • Keeny : Hiroszima jakaś? :o
    • Keeny : OMG co tu się stało pod koniec czerwca 2015?
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Bahrajnu - Sakhir

Zakończyło się zimowe tournee po historycznych i mniej znanych torach, czas na zmagania w zasadniczym sezonie F1 Liga 2011!

 

Sezon 2011 - start!

W Senna Cup bezkonkurencyjny był Dominik Ulman, a podium uzupełnili Paweł_F oraz Czesiu1716. Zadaliśmy każdemu z nich kilka pytań, które wraz z odpowiedziami kierowców zamieściliśmy poniżej:

 

Wywiad - Dominik Ulman

Redaktor: Na wstępie przyjmij gratulacje za wspaniały wynik jakim jest ukończenie Senna Cup 2010 na najwyższym podium !
Redaktor: Na początek zapytam Cię czy spodziewałeś się aż tak wspaniałego wyniku?
Dominik Ulman: Zdecydowanie nie, jest to miłe zaskoczenie dla mnie . Cieszy to że po tych 3-ech latach jazdy w lidze udało się zostać mistrzem Senna Cup, jest to motywacja do dalszego ścigania i wygrywania!

Red. Jak byś opisał w dwóch zdaniach  przebieg całego cyklu Senna Cup ?
Dominik: Senna Cup bardzo ciekawe. Pojawiło się wielu kierowców którzy będą godnymi rywalami do walki o najwyższy stopień podium.

Red: Czy odejście Adriana Kota z zespołu zmieniło Twoje podejście do wyścigów ?
Dominik: Zdecydowanie nie. Ja zawsze jadę swoje i czerpie z tego dużo radości.

Red: Co spodobało Ci się w modzie FSONE ? W porównaniu do BMW .
Dominik: Plusem w tym modzie jest szeroka  możliwość regulacji skrzydeł.  Tylko tego brakowało mi w BMW. FSONE jest dobrym modem , lecz nie aż takim aby  przebić BMW.

Red: Na GP Laguna Seca startowałeś kontuzjowany i Twój start był pod znakiem zapytania , jak to się stało że jednak udało Ci się wystartować ? W dodatku przypomnijmy kibicom że , wygrałeś ten wyścig!
Dominik: Do mojego startu zdecydowanie przyczyniła się  konfiguracja toru. Pierwszy raz jeździłem na Lagunie i od razu stał się moim ulubionym. Było trudno, mimo to udało się osiągnąć zaskakujący wynik. Gdyby na jego miejscu był inny tor typu Monza to na pewno bym odpuścił.

 

Red: Sezon 2011 już tuż  od  rozpoczęcia , powiedz czy Twoi fani mogą liczyć na walkę o  Mistrza    Sezonu 2011 w f1liga ?
Dominik: Czy mogą liczyć hmm... Nie jestem osobą która lubi wypowiadać się na temat swoich szans w danym sezonie. Zobaczymy co będzie. 
Ja gwarantuje iż zrobię wszystko co w mojej mocy aby stanąć na najwyższym stopniu podium.

Red: Jak to jest z ustawieniem bolidu u Ciebie , czy ustawiasz go od zera przy każdym torze czy masz już konkretny set który tylko modyfikujesz pod dany tor ?
Dominik: Ustawianie od "zera" bolidu jest bardzo ciężkie. Dlatego szukam ustawień z innych torów i zmieniam wartości poszczególnych  zakładek tak aby wszystko pasowało. Polecam tutaj program MoTec który pomaga w dużym stopniu ustawić prawidłowo bolid.

Red: Ok , Dominik życzymy Ci sukcesów i połamania kiery oraz dużo walki na torach f1liga ! Dzięki .
Dominik: Nie dziękuje ;] Liczę na ciekawą walkę w sezonie 2011!

Po rozmowie Dominik w spokoju udał się do hotelowego pokoju gdzie czekał na nadchodzące testy następnego dnia na torze Sakhir , tym samym udało Nam  się złapać jeszcze dwóch kierowców z podium Sezonu Senna Cup ! Tym razem posłuchajmy co miał do powiedzenia Paweł_F :

 


 

 

Wywiad - Paweł_F

Red: Cześć Paweł, skończyłeś sezon SC2010 na drugim miejscu podium. Opowiedz nam pokrótce Twoją drogę do tego miejsca.
Pawel_F: Pierwszy wyścig zapowiadał standardowy sezon w moim wykonaniu, czyli regularnie pierwsza dziesiątka. Następnie Monza, która po treningach dawała nadzieję na dobry rezultat. Po cichu liczyłem na pudło a może coś więcej. Dość nieoczekiwanie po kraksie na L1 i moim pierwszym pit stopie wiedziałem, że będzie dobrze. No i było. Pierwsze w karierze zwycięstwo w A.Później niestety dopadło mnie to, czego nie doświadczyłem przez cały sezon 2010 – problemy ze sprzętem. Uzyskane P11 po kłopotach w kwalifikacjach i w trakcie wyścigu, to sukces… Następne dwa wyścigi to nerwówka i głupie błędy. Najpierw wypadek, później zamiana P4 na P12 w wyniku głupiego błędu w końcówce. W wyniku tych manewrów wypadłem poza podium w generalce. Nie pozostało nic innego jak spiąć się w końcówce. Laguna Seca – rewelacyjny wyścig, bo bardzo mi ten tor spasował – P3. Ostatni wyścig natomiast to walka o P2 w generalce z Czesiem. Tor mi nie leżał więc założenie było proste – ukończyć jak najwyżej się da, najlepiej przed Czesiem. Jak się okazało rewelacyjne Q2 dało mi dobry start, więc nie walcząc zbytnio doczołgałem się do mety na P6 a w rezultacie na P2 w generalce.

Red: Wcześniej jeździliśmy dwa sezony na modzie BMW08, Jakie są Twoje wrażenia po przesiadce na FSONE? Czy zmiana moda miała wpływ na osiągnięty wynik?
Pawel_F: Różnica jest kolosalna, przede wszystkim jeżeli chodzi o hamulce. Początki nerwowe, bolidy sprawiały wrażenie pływających. Jak się okazało, jest to kwestia ustawień i w ogólnym rozrachunku jest dobrze, moim zdaniem lepiej niż BMW i zdecydowanie miało to wpływ na mój wynik.

Red: Wielkimi krokami zbliża się sezon 2011, jakie są Twoje oczekiwania?
Pawel_F: Przede wszystkim mieć czas na jazdę. Co do wyników – standardowo już – pierwsza 10 regularnie w A oczywiście.

Red: Kogo najbardziej obawiasz się w sezonie 2011?
Pawel_F: O długo by wymieniać. Topowych zawodników jest wielu, na szczęście jeżdżą z większym lub mniejszym szczęściem ;) A tak poważnie to oczywiście Dominik, JAG, Zdunek, Talib, Johnes itd., itd…

Red: Obserwując twoją jazdę rzuca się w oczy dość specyficzny sposób hamowania. Jaki jest twój patent na dobre hamowanie?
Pawel_F: Hmm, nie wiem jak się do tego odnieść. Nie wiem czy to jest specyficzne, ale staram się hamować delikatnie, pulsacyjnie jeżeli trzeba jednocześnie minimalizując chłodzenie, ogólnie stawiam na płynność, nie lubię szarpania. No i najważniejsze – hamuję w zakręcie a nie przed nim. Tak jak mówiłem, FSONE jest łaskawsze dla tarcz.

Red: Na pewno masz swoje ulubione tory. Powiedz, których najbardziej oczekujesz, z którymi wiążesz największe nadzieje, a które najchętniej zamienił byś innymi i dlaczego?
Pawel_F: Lubię wyzwania i im trudniejszy tor, tym lepiej się na nim bawię. Czyli standardowo: Monaco, Valencia, Singapore, Suzuka. Typowe, szerokie tory z kilkoma dużymi dohamowaniami są po prostu nudne…

Red: Dziękuję i życzę powodzenia w nadchodzącym sezonie!
Pawel_F: Dzięki, na pewno się przyda.

 


 

 

Po rozmowie z Pawłem_F już byliśmy umówieni z Czesiem1716!

Wywiad - czesiu1716:

Red: Jak już wiemy, ukończyłeś rywalizację w Senna Cup na trzecim miejscu. Pójdźmy wstecz: Jakie miałeś oczekiwania w odniesieniu do tego sezonu?
czesiu1716: Sezon 2010 był dla mnie debiutanckim, w Senna Cup również brałem udział po raz pierwszy, wszystko więc było dla mnie zupełną niewiadomą. Nie wiedziałem czego mam się spodziewać, nie liczyłem również na taki sukces w klasyfikacji indywidualnej. Chciałem skupić się bardziej na rywalizacji zespołowej, ale niestety sezonowy team-mate zmienił barwy i z planów nie wyszło nic.

Red: Czy któryś z wyścigów wszedł Ci szczególnie w pamięć?
czesiu1716: Najbardziej w pamięci utkwiła mi oczywiście Monza. Pierwsze podium w wyścigu A na pewno zasługuje na zapamiętanie.

Red: Jak dużo poświęcałeś czasu na przygotowanie się do każdego wyścigu? Czy znalezienie optymalnych dla Ciebie ustawień auta zajmuje Ci dużo czasu?
czesiu1716: Trudno powiedzieć. Staram się jeździć regularnie, mimo wszystko, chociażby na parę okrążeń, ale codziennie pojawiać się na serwerach.

Red: Jaki jest Twój największy atut, dzięki któremu osiągasz takie rezultaty?
czesiu1716: Myślę, że właśnie sumienna i regularna jazda.

Red: Przed nami kolejny regularny sezon zmagań. Czy masz swojego faworyta na sezon 2011? A może liczysz na swój triumf?
czesiu1716: Trudno przewidzieć kto zwycięży w sezonie, jest paru kandydatów do tytułu, mam na myśli Dominika Ulmana, Adriana Kota i JAG-a.
Nie można pominąć też taliba i Zdunka, którzy pojawiali się na torach w czasie Senny, by pokazać jak szybcy potrafią być. Osobiście nie mam żadnego faworyta, zapowiada się długi i niewątpliwie emocjonujący sezon. A własny triumf? Muszę się jeszcze wiele nauczyć, mimo wszystko do najlepszych jeszcze dużo mi brakuje.

 

 

Jak widzimy z wypowiedzi kierowców, faworytów jest wielu, jednak o tym kto zwycięży przekonamy się pod koniec roku.

Zapraszamy do rywalizacji!

 

 


 

Sezon 2011 będzie rozgrywany, podobnie jak Senna Cup, na dodatku FSONE 2009. Charakter rywalizacji pozostał bez zmian, co można wyczytać w regulaminie:
http://f1liga.pl/f1liga-2011/regulamin.html


Zapraszamy również do lektury zasad zachowania na torze:
http://f1liga.pl/f1liga-2011/zasady-na-torze.html

 

 

Jednocześnie zwracamy się z gorącym apelem:

 

Dzięki zaangażowaniu pewnej grupy osób mamy możliwość rywalizacji w tak szerokim i jeżdżącym na wysokim poziomie gronie. Również warunki jakie zapewnia Liga są dobrej jakości. Nic by z tego nie było gdyby nie poświęcenie nie tylko własnego czasu, ale także zaangażowanie finansowe z ich strony. Czas spędzany przez administrację, aby wszystko funkcjonowało prawidłowo można liczyć w setkach godzin (często po nocach), a koszty utrzymania serwerów to kilkaset złotych miesięcznie. Wszystko to jest robione dla Was, drodzy kierowcy, bo bez Was nie byłoby Ligi. Jednak dla utrzymania, a być może rozwijania tego serwisu niezbędna jest Wasza pomoc. Rozważymy każdą propozycję pomocy “niematerialnej” (graficy i informatycy szczególnie mile widziani). Bardziej potrzebna jest pomoc materialna w postaci każdej złotówki (miesięcznie lub w formie jednorazowej dotacji) pozwoli na zapewnienie funduszy koniecznych dla funkcjonowania Ligi. Od razu zaznaczamy, że administratorzy napoje i orzeszki zapewniają sobie we własnym zakresie, więc o przeznaczenie pieniędzy z Waszego wsparcia możecie być spokojni.


Wesprzeć ligę finansowo można poprzez formularz na stronie:
http://f1liga.pl/wspomoz-lige.html
lub kontaktując się z Nirgalem.




 

Grand Prix Bahrainu 2011

 

Ostatnie wydarzenia mające miejsce w Manamie nie zakłóciły pracy naszych ligowych serwerów, więc otwarcie sezonu F1 Liga 2011 odbędzie się zgodnie z harmonogramem na torze Sakhir. Po jednorazowym wyścigu w wydłużonej konfiguracji tego obiektu, powracamy do układu trasy z roku 2009. Będziemy więc musieli podczas każdego okrążenia pokonywać 15 zakrętów, a także popędzimy z prędkością ponad 300km/h po kilometrowej prostej start/meta. Otoczenie toru nie jest może zbyt atrakcyjne (wszechobecny piasek), ale układ zakrętów z pewnością jest dość ciekawy. Warto przyjrzeć się zakrętowi nr 10 - hamujemy do niego pokonując zakręt nr 9, co czyni ten odcinek niezwykle trudnym - bardzo łatwo w tym miejscu o zablokowanie przedniego lewego koła. Zakręt 14-15, z pozoru łatwy, jest zdradliwy, a błąd w tym miejscu może zaowocować wizytą na piaszczystym poboczu.

 


 

Okrążenie z …

Jako, że sezon jeszcze na prawdę się nie rozpoczął, poprosiliśmy naszego tajemniczego testowego kierowcę o pokazowe okrążenie toru Sakhir.


 

 

Flover opisał dla Nas okrążenie toru Sakhir :

Bahrain International Circuit jest jednym z wolniejszych torów, zaprojektowanych przez Hermanna Tilke, ale ciągle jest bardzo interesujący. Hamowanie i przyczepność mają kluczowe znaczenie, tak więc na prostej startowej rozpędzamy się do ponad 300 km/h przed pierwszym zakrętem hamuje się bardzo mocno z siódmego biegu i prędkości ponad 300 km/h, do pierwszego biegu i prędkości 65 km/h. Bardzo ważne jest wyjście z tego zakrętu, zaczynając późno skręcać, przesuwamy wierzchołek za środek zakrętu, żeby od razu móc się ustawić po prawej stronie, dzięki temu szybciej można pokonać drugi zakręt. Jest to najlepsze miejsce do wyprzedzania. Zakręt 2 to lewy nawrót, pokonujemy go na trzecim biegu z prędkością 160 km/h. Jest to zakręt nieco wymagający, ponieważ często występuje w nim nadsterowność. Zakręt 3 jest płaski, przejeżdżamy go na piątym biegu przy 225 km/h i wjeżdżamy na prostą rozpędzając się do ponad 300 km/h na siódmym biegu. W łuk nr. 4 wjeżdżamy z prędkością około 115 km/h, redukując bieg na drugi. Łuk ten jest pochylony do zewnątrz i przez to może być trochę kłopotliwy w czystym przejechaniu go. Teraz wjeżdża się w bardzo interesującą część toru, a mianowicie w szybką kombinację zakrętów lewo–prawo–lewo (zakręty 5,6,7) przy prędkości 190 km/h na czwartym biegu. Trzeba mieć dosyć twardo ustawiony bolid, aby szybko zmienić kierunek jazdy w tym fragmencie toru. Następnie na 6 biegu przy 250 km/h dojeżdża się do nawrotu nr. 8. Wejście w ten nawrót poprzedzone jest dość ostrym hamowaniem i redukcją do pierwszego biegu. Po pokonaniu nawrotu z prędkością około 70 km/h wyjście powadzi na wzniesienie do długiego lewego łuku nr. 9, przejeżdżamy go na piątym biegu przy 205 km/h, który potem zacieśnia się w lewy zakręt 10. Hamując przed wejściem w zakręt do prędkości 65 km/h na pierwszym biegu jest tendencja do blokowania kół. Ponieważ jest to zakręt przechylony na zewnątrz i położony za wzniesieniem, więc przednie koło od wewnętrznej strony zakrętu nie jest dociążone. Trakcja jest bardzo ważna na wyjściu z tego zakrętu, ponieważ wyjeżdża się na prostą gdzie rozpędza  się do siódmego biegu osiągając prędkość 280 km/h a potem zwalnia do trzeciego biegu, aby przejechać zakręt 11 w lewo. Po nim rozciąga się długi, wznoszący dojazd do płaskiego prawego zakrętu 12. Bardzo ważne w tym zakręcie jest ustawienie balansu aerodynamicznego, a dokładnie skrzydła żeby nie wyjechać za szeroko. Przednie lewe koło jest dociążone przez długi czas w tym miejscu. Po pokonaniu tego zakrętu na szóstym biegu przy 255 km/h dojeżdża się do prawego łuku nr.13, który przejeżdżamy na trzecim biegu przy prędkości 125km/h. Łuk ten pozwala stworzyć okazję do wyprzedzania, jeśli bolid z przodu ma już mocno zużyte opony. Wyjście z łuku też jest bardzo ważne długa prosta na której osiągamy prędkość ponad 300 km/h na siódmym biegu prowadzi do ostatniego zakrętu, który pokonujemy przy prędkości 125 km/h na trzecim biegu. Zakręt ten jest bardzo zdradliwy a to dlatego że łatwo jest przegapić odpowiedni moment hamowania. Można tu więcej stracić niż zyskać, bardzo ważne jest czyste wyjście na prostą startową z tego zakrętu żeby osiągnąć jak największą prędkość.

 

Nasi kierowy o zbliżającym się GP

 


Tor w Bahrainie z pewnością nie jest najtrudniejszy dla kierowców, jaki mamy w kalendarzu. Sakhir jest bardzo wymagający dla hamulców, więc potrzeba dobrej stabilności podczas hamowania i trakcji na wyjściu z wolnych zakrętów. Nie ma tutaj naprawdę szybkich zakrętów, więc praca nad ustawieniami skupia się przede wszystkim na mechanicznych aspektach. Moim celem w nadchodzącym sezonie jest dobra i równa jazda przez cały rok. To cel każdego kierowcy. Zeszły sezon był dla mnie dobry, debiutowałem wyścigu oficjalnym D na torze w Silverstone i mam nadzieję, że w tym roku uda się zrobić kolejny krok naprzód i awansować do wyścigu B a może nawet A, by zbliżyć się do czołówki stawki. Oznacza to, że będę musiał walczyć z najlepszymi. Wiem, że nie będzie to łatwe, ale zamierzam ciężko pracować, by móc z nimi powalczyć. Życzę wszystkim powodzenia w nadchodzącym sezonie F1 2011.
Piotr 'Flover' Fijałek


Moim celem na sezon 2011 jest oczywiście jak najwyższa lokata w klasyfikacji ligowej, a co za tym idzie również stała obecność w wyścigu A oraz nie popełnianie głupich błędów. Jeżeli nie dam rady dostać się z ogólnej puli do wyścigu A to będę walczył podczas nadchodzącego wyścigu o awans. Sezon zapowiada się bardzo emocjonująco ponieważ jest aż 19 wyścigów, będzie to długi i ciężki sezon. Sezon bardzo różni się od Senna Cup, bo po pierwsze jest dłuższy, a po drugie w SC wiele z czołówki nie jeździ. Dopiero w sezonie cała stawka staje do rywalizacji na bardzo wysokim poziomie.
Liczy się każdy zdobyty punkt. Tor Bahrain to specyficzny tor. Są w nim zakręty nadsterowne i podsterowne, szybkie i wolne zakręty. I właśnie przez tą specyfikacje trudno jest znaleźć kompromisy w ustawieniach setupu. W tym sezonie powracamy do starej pętli toru, jest ona krótsza. Asfalt jest bardzo śliski i dużo na nim piasku. Na szczęście ma on szerokie pobocza a co oznacza ze wybacza dużo błędów kierowcom. Na tym torze znajduje się jedno można powiedzieć idealne miejsce do wyprzedzania jest to prosta start/meta po czym następuje ostre dohamowanie do zakrętu numer 1.
Wojtek 'Ptasior' Kaczka

 

Witam. Po zmaganich w sezonie zimowym wracamy do prawdziwego ścigania sie. Zaczynamy w Bahrajnie, jak dla mnie tor dość trudny i wymagający dość dużych umiejętności technicznych. Jest na nim wiele trudnych zakrętów które mogą sprawić dużo kłopotów co sprawia że może w wyścigu być bardzo ciekawie. Moje plany na ten sezon to przede wszystkim skupienie się na jak najlepszej jeździe, a jak i do tego przyjdą dobre wyniki będę całkiem zadowolony. Stawka jest bardzo mocna, wróciło wielu wspaniałych zawodników co może zwiastować super sezon. Juz nie moge doczekać się pierwszego wyścigu. Pozdrawiam i życzę wszystkim udanego sezonu.
Krzysztof 'Czarny_kon125' Starzyk