f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 3 weeks, 5 days ago
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach
    • robiss : witam Panów , smigacie cos tutaj?:)
    • nirgal : Cud ;]
    • Mariusz Z : moje też :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Chin - Jiading

Przyszedł czas na wizytę w Państwie Środka , a konkretnie do największego miasta Chin - Szanghaju. Na jego obrzeżach znajduje się tor wyścigowy, który będzie areną zmagań w ten weekend.

 

Grand Prix Chin 2011

 

Jego historia jest stosunkowo krótka - do Formuły 1 zawitał w 2004 roku (wygrał wtedy Rubens Barrichello jadący Ferrari). Ciekawostką jest, iż do tej pory nikt nie wygrał na tym obiekcie więcej niż raz. Ostatnią, zeszłoroczną rundę wygrał Jenson Button (McLaren Mercedes). Wiele torów, które dołączyły do F1 w ostatnim czasie, było projektowanych przez Hermanna Tilke - nie inaczej jest z chińską trasą. Zaproponował on kształt obejmujący 16 zakrętów oraz dwie długie proste. Interesujący jest zakręt nr 1 - prawy, bardzo długi, 270-stopniowy łuk.

 

 

Sytuacja ligowa przed GP

Grand Prix Malezji nie zaskoczył swoimi wynikami i aktualne podium klasyfikacji generalnej pozostało niezmienione - prowadzi Jag przed Michałem Dąbrowskim i Chrapcio. Póki co JAG dominuje z dwoma zwycięstwami i jednym drugim miejscem. Znowu Freeq zaskoczył wszystkich - tym razem wynikiem kwalifikacji. W wyścigu nie utrzymał jednak pozycji ale pewnie utrzymał się w grupie A. Z niższych grup bezpośrednie awanse uzyskali Zdunek z rosiem z B do A, Grabki z Myszkinem z C do B oraz Falcon z powracającym do ligi w wielkim stylu PioJochem z D do C. Warto tutaj wspomnieć o bardzo ostrej walce zwycięzców wyścigu C w końcówce ich zawodów oraz o tym jak bardzo swoje wyścigi zdominowali Falcon z PioJochem. Czapki z głów.
Okrążenie toru w Szanghaju można podziwiać u kierowcy Ricardo który uchwycony został na treningu.


 

 

 

 

Charakterystykę toru Shanghai przedstawi nam Flover:

 

 

Okrążenie toru jest całkiem typowe dla projektów Hermana Tilke z wielkim zakresem zakrętów, np. zakręty 1 i 2 których kombinacja wydaje się niekończącym zakrętem w prawo. Tak więc do pierwszego zakrętu dojeżdżamy z prędkością 300km/h na siódmym biegu. Zakręt ten jest dość trudny, ponieważ jest długi, zacieśnia się i w dodatku nie widać wierzchołka. Ciężko jest znaleźć idealny tor jazdy. Długość tego zakrętu czyni go jednym z tych miejsc, gdzie odrobinę się hamuje i odrobinę dodaje gazu, by utrzymać prędkość 190km/h na piątym biegu. Dodatkowo może pojawić się podsterowność, przez którą łatwo wyjechać za szeroko i znaleźć się poza optymalną linią jazdy do drugiego prawego zakrętu. Dojeżdżając do drugiego zakrętu nie można hamować zbyt mocno, hamujemy tak długo aż zwolnimy do drugiego biegu i prędkości 80km/h. Następnie osiągamy trzeci zakręt po lekkim zjeździe w dół. To lewy zakręt i przejeżdżamy go drugim biegu przy prędkości 85km/h. W tym punkcie opony odgrywają bardzo ważną rolę, ponieważ poddane są dużym obciążeniom od tego długiego pierwszego zakrętu i gdy nie zapewniają nam dobrej przyczepności, możemy dość mocno się ślizgać, wtedy trudno jest dobrze wyjść z tego zakrętu. A jest to bardzo ważne, dlatego że zakręty 4 i 5 to płaskie łuki między którymi jest prosta na której osiągamy prędkość 290km/h na siódmym biegu. Kolejny zakręt 6 to prawy nawrót, gdzie największym wyzwaniem jest wybranie odpowiedniego punktu hamowania, dojeżdżając do nawrotu z prędkością 290km/h następuje dość ostre hamowanie do prędkości 65km/h i redukcją biegu do dwójki. Potem dojeżdżamy do szybkiej szykany lewo-prawo (zakręty 7 i 8). Zakręty te następują jeden po drugim, więc ważnym jest znalezienie dobrej linii jazdy na wyjściu z siódmego, by dobrze wejść w ósmy. Linia przejazdu przez pierwszy z tych zakrętów może się odrobinę zmieniać zależnie od tego, jak bardzo samochód jest podsterowny, jednak większość bolidów pokonuje te zakręty po tej samej linii. Pierwszy z nich pokonujemy na szóstym biegu i prędkości 240km/h, zaś drugi na trójce przy prędkości 80km/h. Po wyjściu z szykany od razu następuje podwójny lewoskręt (zakręty 9 i 10). Można bardzo wiele zyskać na dobrym wejściu w pierwszy, lewy, który przejeżdżany jest przy prędkości 95km/h na 2 biegu. Drugi z nich jest płaski i pokonujemy go na trzecim biegu przy prędkości 115km/h, w tym miejscu trzeba precyzyjnie trzymać optymalny tor jazdy, żeby można było jak najszybciej wyjść. Potem rozciąga się prosta na której osiągamy prędkość 265km/h na szóstym biegu. Po chwili dojeżdżamy do ciasnego lewego zakrętu 11, który pokonujemy przy prędkości i 80km/h na drugim biegu, by zaraz szybko zmienić kierunek jazdy w prawo do pokonania zakrętu 12. Zakręty te są wolne, jednak wyjście z dwunastego jest bardzo zdradliwe. Trzeba szybko zacząć przyśpieszać, ponieważ zakręt przechodzi w pochylony, bardzo długi prawy nawrót 13, na końcu którego uzyskujemy na szóstym biegu prędkość 255km/h. Jednakże, zazwyczaj w tym zakręcie pojawia się podsterowność, a to mocno odbija się na prędkości pod koniec bardzo długiej prostej, która rozciąga się tuż po nawrocie. Dobre wyjście pozwoli nam uzyskać, na tej długiej prostej, na siódmym biegu zawrotną prędkość, która wynosi ponad 310km/h. Wejście w prawy nawrót 14 poprzedzone jest bardzo ostrym hamowaniem do prędkości 60km/h i redukcją do pierwszego biegu. To najlepsze miejsce do wyprzedzania, starając się hamować tak późno, jak tylko się da, jednak trzeba uważać, by nie zablokować zbytnio kół, ponieważ bardzo łatwo można przestrzelić. To trudny zakręt i trudno znaleźć punkt hamowania na każdym okrążeniu wyścigu. Po przejechaniu łuku 15 na pełnym gazie dojeżdżamy do ostatniego lewego zakrętu 16, który wygląda dość prosto, jednak łatwo jest popełnić błąd i wyjechać za szeroko. Pokonujemy go przy prędkości 150km/h na trzecim biegu. Ważne jest czyste wyjście na prostą startową z tego zakrętu żeby osiągnąć jak największą prędkość.

 

 

 

 

Nasi kierowcy o...

 

 

 

GP Szanghaju to jeden z trudniejszych a za razem jeden z ulubionych torów w kalendarzu wyścigów F1. Nie szukamy tu wielkich prędkości, na najdłuższej prostej osiągamy w granicach 310km/h. Odpowiednio zbalansowany, dociśnięty do ziemi bolid pozwala nam na zwinne pokonywanie zakrętów. Począwszy od bardzo szybkich  t1 i t2, przez jeden z wolniejszych t3, które napędzają  w nas odczucie szybko przemijających okrążeń,  dojeżdżamy do bardziej skomplikowanego s2. Drugi sektor przysparza więcej problemów,  rozpoczyna on  walkę o cenne sekundy i miejsca, jego specyficzna budowa zmusza nas do utrzymania pełnej koncentracji i nie pozwala na chwile odpoczynku. Trzeci, ostatni sektor jest bardziej zrównoważony,  mamy tu najszybszą prostą, która pozwala na chwilę odpoczynku, jak i najwolniejszy  t14. Mimo swobody jaką nam daje, s3 jest nie mnij ważny od pozostałych,  prostota popełnienia błędu choćby w t16 może być dla nas zgubna.

 

Jako że jest to mój drugi wyścig po debiucie w GP Malezji , w którym startowałem w wyścigu D2 i poczułem trochę niedosyt jeżeli chodzi o uzyskaną 5 pozycje, postaram się dobry występ w wyścigu D i o zdobycie jak największej ilości punktów dla mojego nowopowstałego zespołu Wild Way F1. Jeżeli chodzi o drugiego kierowcę zespołu, którym jest Dziki, mamy nadzieję na uzyskanie przez niego licencji i o jak najszybsze dołączenie do rywalizacji. Życzę wszystkim powodzenia i czystej, wyrównanej walki.

 

Route82

 

Po dość udanym występie na torze w Malezji przyszedł czas na Chiny. Bardzo długa prosta aż kusi o bardzo niskie skrzydła, lecz kręte sekcje w pierwszym i drugim sektorze wymagają docisku. Dodatkowo pierwszy zakręt i wyjazd na najdłuższą prostą wręcz pożerają opony, co sprawia trudność przy doborze odpowiedniej strategii. Moim głównym celem w ten weekend jest ukończenie wyścigu na minimum piętnastej pozycji. Celem pobocznym jest dojechanie do mety na lepszej pozycji niż Zipper (o ile się dostanie z puli AB), ale chyba z tym nie powinienem mieć problemu :P Zespołowo mam wrażenie, że jakoś strasznie tracimy, zapewne przez własne błędy. Musimy w ten weekend się spiąć i wykonać nasz plan w 100%. Powodzenia.

Adam 'wysy' Wysocki

 

 

Po ogromnym sukcesie Repsol Honda Crew w wyścigu o Grand Prix Malezji, oczekiwania na wyścig w Chinach są bardzo wysokie. Nie wiele zabrakło do dubletu no ale jednak się nie udało. Co się odwlecze to nie uciecze. Tydzień przerwy i jesteśmy w Shanghai'u gdzie postaramy się o kolejny sukces zespołu, jednak rywale nie śpią i chcą nam pokrzyżować plany. Nie mam stąd dobrym wspomnień, ponieważ rok temu ukończyłem wyścig dopiero na 17 pozycji, co nie napawa entuzjazmem. Jednak od tego czasu nastąpiły bardzo duże zmiany - nabrałem sporo doświadczenia i zmieniłem zespół. Co mogę powiedzieć o samym torze. Jest to niezwykły  tor. Pierwszy sektor zaczyna się od tzw. "ślimaka" w którym można dużo stracić jeśli się w niego źle wjedzie. Właśnie rok temu popełniłem tam błąd i wylądowałem na bandzie. Drugi sektor jest bardzo kręty, przechodzony z jednego zakrętu w drugi. Bardzo ważne jest to aby dobrze ustawić skrzynię biegów na tym torze. Sektor trzeci jest to bardzo bardzo długa prosta na której odbywać będą się emocjonujące próby ataków przed samym dohamowaniem do 15 zakrętu na torze. Jedno jest pewne - to Grand Prix będzie bardzo emocjonujące i ja wraz z zespołem liczymy na udany występ i na powiększenie przewagi w klasyfikacji konstruktorów nad pozostałymi zespołami.

Jeremiasz Lotko