f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 4 weeks, 1 day ago
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach
    • robiss : witam Panów , smigacie cos tutaj?:)
    • nirgal : Cud ;]
    • Mariusz Z : moje też :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Hiszpanii - Catalunya

Słoneczna Hiszpania będzie gospodarzem kolejnego GP, rozgrywanego na torze w okolicach Barcelony. Ten oddany do użytku na początku lat 90-tych obiekt dysponuje wspaniałą infrastrukturą i jest świetnym miejscem do testów.

 

Dzięki temu zespoły znają ten tor jak własną kieszeń. Minusem areny Circuit de Catalunya jest fakt, że ciężko na nim wyprzedzać, czego nie zmieniło nawet wprowadzenie szykany przed ostatnim zakrętem. Z problemem wyprzedzania z pewnością poradzą sobie ligowi kierowcy, których niesłychana determinacja pozwala oczekiwać wielu pasjonujących manewrów!

 

 

 

Nasi kierowcy o zbliżającym się Grand Prix:


Tor pod Barceloną jest dla mnie nowym obiektem tak jak każdy inny gdyż nie mam "przejechanego" w lidze pełnego roku. Z tego względu podobnie jak do każdego podchodzę do niego z dużą nadzieją na ciekawe przygotowania, fullsimy i Grand Prix. Ku mojej niemałej uciesze Circuit de Catalunya nie zawiódł moich oczekiwań. Układ pętli bardzo mi się podoba, wymaga dużej uwagi podczas przejazdu i daje mnóstwo zabawy kiedy złapie się odpowiedni tor jazdy. Tor ten silnie przypomina mi amerykański tor Laguna Seca, który gościł w SC 2010 (może jakiś inny zawodnik odniósł podobne wrażenie?). Stworzenie dobrego setupu nie wydaje się być ogromnym problemem co ułatwia obecność tylko jednej na prawdę długiej prostej. A dzięki zespołowej pracy teamowych kolegów udało się znaleść całkiem dobry balans. Plan na GP? Po pierwsze dotarcie do mety ponieważ sztuka ta nie udała mi się w ostatnich dwóch wyścigach. Jeśli udałoby się trafić do awansującej puli to będzie to już pełen sukces. W jednym zdaniu - popełnienie błędów w liczbie możliwie najbliższej zera. Szachownicy dla wszystkich!

Władek 'wladzio' Kowalski

 

 

Moim celem na ten wyścig będzie bezpośrednie awansowanie z wyścigu B do A. W kwalifikacjach będe liczył maksymalnie na start z 2 lini, gdyż stawka tutaj jest już bardzo mocna. Jak na razie wyścigi poszły po mojej myśli mam nadzieję, że będzie tak i tym razem. Tor w Hiszpanii jest bardzo wymagający praktycznie pod każdym względem. Liczy się tutaj ustawienie jak najlepszego balansu bolidu, balans hamulców także ma duże znaczenie gdyż są tutaj hamowania z dużej prędkości jak i wolne zakręty na których także trzeba hamować. Również bardzo ważnym czynnikiem dla uzyskania jak najlepszych czasów będzie ustawienie skrzydeł i zawieszenia. Na tym torze po prostu ważne jest ustawienie każdego elementu jak najlepiej. Jak na razie nie potrafię wypracować odpowiedniego balansu, bolid jest bardzo nerwowy na pewnych zakrętach jest bardzo nadsterowny a na innych bardzo podsterowny. Opony także zużywają się bardzo szybko będzie to problemem raczej dla większości kierowców w wyścigu mam nadzieję, że w pewnym stopniu ogranicze ich zużycie. Pozdrawiam wszystkich i powodzenia wszystkim w wyścigu.

Jakub 'Kubson' Domagała

 

 

Trening na torze Catalunya nie układa sie najlepiej zespołowi Premium Racing , ze względu na techniczne problemy z układem hydraulicznym i oczekiwaniom na pakiety aerodynamiczne . Lecz na pewno jako lider zespołu postaram się wycisnąć z bolidu jak najwięcej aby ukończyć choć rywalizacje w Hiszpanii w pierwszej dziesiątce. Tor jest bardzo szybki przede wszystkim dzięki szybkim łukom w S1 , natomiast sektor drugi i trzeci wymaga dużej techniki i wysokiej koncentracji przede wszystkim. Na torze będzie bardzo ciężko wyprzedzać także wyniki z kwalifikacji będą bardzo ważne jak i dobrze dobrana strategia ze względu, że może się okazać że rywalizację będziemy oglądać w PIT-LINE. Jak już wspomniałem o koncentracji wspomnę również o niebezpiecznych tarkach na tym obiekcie szczególnie na szykanie przed prostą start meta, spodziewam się tam dużego chaosu wśród zawodników którzy za debiutują na tym torze. Życzę wszystkim ukończenia wyścigu i jazdy na najwyższym poziomie.

Tomasz 'Chrapcio' Chrapek

 

 

 

Sytuacja ligowa przed GP

 

Zacznijmy może od jednej ciekawostki - we wszystkich punktowanych wyścigach zwycięzcy startowali z pierwszego pola! Sytuacja w czołówce tabeli ligowej nie uległa poważnym zmianom po GP Turcji. Na pozycję trzecią awansował aktualny mistrz sezonu SennaCup 2010 - Dominik Ulman spychając na niższe pozycje Chrapcia, damianaf1 i czesia1716. Wyścig A zakończył się pewnym zwycięstwem Dominika, który po wygraniu sesji kwalifikacyjnej w bardzo mocnym stylu wygrał również wyścig. Jag z Michałem Dąbrowskim skończyli na wysokich trzecim i czwartym miejscu. Talib odbudowuje formę i po bardzo dobrym występie w Chinach potwierdził swoje aspiracje tytułowe zajmując tutaj drugie miejsce na pudle. Nieszczęśliwy na pewno jest damianf1, który mimo zajęcia doskonałego trzeciego miejsca w wyścigu, w klasyfikacji generalnej wypadł ze strefy medalowej. Na specjalną uwagę zasługuje wyścig B, gdzie, poza odpadnięciem Pawła F i Kamila Kasprzykowskiego (Jooker) na pierwszym okrążeniu wyścigu, cała stawka dojechała do mety (18 z 20 startujących) a ostatni zawodnik miał ledwo jedno okrążenie straty do lidera! Z tego wyścigu do wyścigu A bezpośredni awans uzyskali Falcon (który po silnych występach w A poprzez pulę AB spadł do B) oraz Olafson. Wyścig C został w zasadzie zdominowany przez dwóch kierowców - Pistro oraz Kubsona. Obaj zajęli pierwszą linię na starcie oraz w takiej samej kolejności zawitali na mecie. Trochę zaskakuje odpadnięcie Ventylatora (Igora Szmidta). Z wyścigów D bezpośredni awans uzyskali Szymonek z wiktorem99, którzy również wygrali swoje wyścigi startując z PP. W najniższych wyścigach pewnym zaskoczeniem było drugie miejsce zawodnika kula, zawodnika, który przed przerwą w startach był regularnym uczestnikiem wyścigów A.Widać jednak, że wyścigi D wcale nie są takie proste i łatwe jak popularnie się utarło myśleć!

 

 

Okrążenie po torze Circuit de Catalunya ze Zdunkiem:

 

 

 

 

Charakterystykę toru Circuit de Catalunya przedstawi nam Flover:

 

Okrążenie rozpoczynamy od długiej prostej start-meta, na której osiągamy prędkość ponad 310km/h na siódmym biegu. Pierwszy prawy zakręt wymaga dość ostrego hamowania do prędkości 140km/h i redukcją na trzeci bieg. Zakręt ten stanowi doskonałą okazję do wyprzedzania. Następnie dojeżdżamy do lewego zakrętu nr.2 staramy się jak najlepiej w niego wjechać i przyśpieszać w trakcie jego pokonywania, aby uzyskać jak największe przyśpieszenie wjeżdżając w bardzo długi prawy łuk nr.3, który przejeżdżamy na piątym biegu przy prędkości 235km/h. Łuk ten jest dość zdradliwy przy dużej prędkości i łatwo tu o błąd, który w konsekwencji może zakończyć się wyjazdem poza tor. Po wyjściu z łuku rozciąga się krótka prosta i kolejny prawy nawrót (zakręt nr.4). Nawrót ten pokonujemy przy prędkości 140km/h na trzecim biegu. Przed nami kolejny krótki odcinek prostej i hamowanie do lewego zakrętu nr.5 przejeżdżanego przy prędkości 90km/h na drugim biegu. W tym miejscu można bardzo łatwo zablokować koła na stromym dojeździe. Kolejne dwa zakręty są bardzo interesujące. Przejeżdżając przez lewy łuk nr.6 z prędkością 260km/h na szóstym biegu hamujemy przed sekwencją zakrętów lewy-prawy (zakręty nr.7 i nr.8) prowadzącymi pod górkę. Pierwszy z nich pokonujemy na trzecim biegu przy prędkości 145km/h, zaś drugi na czwartym biegu przy prędkości 185km/h. Na wyjściu z tego zakrętu można najechać na tarkę dla lepszego przyśpieszenia, ale trzeba uważać żeby nie przesadzić. Ważne jest też utrzymanie jak największej prędkości, ponieważ po nim następuje długa prosta. Teraz czeka nas bardzo ekscytujący i niezwykły prawy zakręt nr.9 przechodzący przez wzniesienie. To szybki zakręt pokonywany przy prędkości 240km/h na szóstym biegu. Tutaj ważne jest doświadczenie i znajomość toru, ponieważ nie widać wyjścia z tego zakrętu, a prędkość z którą przejeżdżamy daje niewielki czas na reakcję. Czyste pokonanie tego zakrętu pozwoli na szybkie wyjście, jako że zaraz po nim rozciąga się prosta, druga co do długości na tym torze, na której rozwijamy prędkość 290km/h na siódmym biegu. Następnie dojeżdżając do bardzo ciasnego lewego zakrętu nr.10 następuje ostre hamowanie do prędkości 70km/h i redukcja do drugiego biegu. Kolejny zakręt to króciutki lewy łuk nr.11 przechodzący od razu w długi prawy zakręt nr.12, który przejeżdżamy na trzecim biegu przy prędkości 130km/h. Chwila oddechu i znów prawy zakręt nr.13 pokonywany na trzecim biegu przy prędkości 130km/h, po wyjściu ważne jest natychmiast znaleźć po prawej stronie toru, aby optymalnie pokonać szykanę lewy-prawy (zakręty nr.14 i nr.15) przejeżdżając odpowiednio pierwszy na trzecim biegu przy prędkości 170km/h, a drugi na drugim biegu przy prędkości 95km/h. W tym miejscu trzeba uważać, aby za mocno nie ciąć tarek, gdyż koła stracą wtedy kontakt z nawierzchnią i nietrudno wtedy o obrót. Czyste wyjście z szykany pozwoli w ostatnim prawym zakręcie nr.16 uzyskać prędkość 210km/h na czwartym biegu. Po wyjściu z tego zakrętu wjeżdżamy na prostą startową.