f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 2 weeks, 1 day ago
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Japonii - Suzuka

Już w ten weekend czeka nas kolejny etap walki o Mistrzostwo F1ligi na torze Suzuka.

 

 

Suzuka International Racing Course bo tak brzmi pełna nazwa obiektu to tor wyścigowy, zaprojektowany przez Holendra Johannesa Hugenholtza, położony w Japonii w mieście Suzuka. Znakiem rozpoznawczym jest widoczny z daleka diabelski młyn. Tor ten został zbudowany przez koncern Honda jako ośrodek badawczy na początku lat sześćdziesiątych. Początkowo na Suzuce rozgrywano imprezy o charakterze lokalnym. W 1976 i 1977 zostały rozegrane pierwsze Grand Prix Formuły 1 w Japonii, ale na torze Fuji. W latach 80-tych z powodu dużych sukcesów Hondy jako dostawcy silników do bolidów Formuły 1 Grand Prix Japonii powróciło do kalendarza. Tym razem rozegrano je na torze Suzuka. Zwykle ten wyścig był ostatnią lub przedostatnią imprezą sezonu i to tutaj wyłaniani byli zwycięzcy. Od samego początku obecności w kalendarzu Formuły 1 wyścigi na tym torze kojarzone były z emocjami i niezwykła dramaturgią. W ciągu ostatnich 20 GP Japonii, aż 11 spośród nich rozstrzygało losy mistrzowskie. To tylko pokazuje jakie emocje musiały towarzyszyć kierowcą podczas wyścigów. Grand Prix Japonii w 2004 roku zostanie na zawsze w pamięci zespołów, które brały w niej udział. W sobotę tor był całkowicie zamknięty ze względu na zbliżający się tajfun, który ostatecznie dotarł do brzegu wyspy w innym miejscu. W piątek zespoły gorączkowo zabezpieczały swoje wyposażenie, w strugach ulewnego deszczu. W sobotę po południu niebezpieczeństwo minęło i kwalifikacje przesunięto na niedzielny poranek. Formuła 1 zetknęła się z siłami natury już wcześniej, kiedy w 2000 roku na Suzuce niewielkie wstrząsy wtórne po trzęsieniu ziemi dały się odczuć podczas wolnych treningów. Najwięcej bo aż sześciokrotnie na tym torze wygrywał Michael Schumacher. Dwukrotnie zwyciężali Ayrton Senna, Gerhard Berger, Damon Hill oraz Mika Hakkinen. Z aktualnych kierowców, oprócz Schumachera wygrywali również Rubens Barrichello (2003), Fernando Alonso (2006) oraz dwukrotnie Sebastian Vettel (2009 i 2010).

 

 

 

 

 

Charakterystykę toru Suzuka International Racing Course przedstawi nam Flover:

 

 

Tor Suzuka to jedyny obiekt w kalendarzu F1 w kształcie ósemki, pod względem trudności ustępuje bardzo niewielu obiektom. Na pierwszy rzut oka tor wygląda na bardzo prosty. Jednak szybkie zakręty, długie nawroty jak Spoon oraz szykany wymagające dużej precyzji. Wszystko to sprawia, że kierowcy nie będą mieli łatwego życia podczas najbliższego GP.

Okrążenie rozpoczynamy od dość długiej prostej startowej na której osiągamy prędkość 315km/h na siódmym biegu. Następnie wchodzimy w bardzo szybki prawy łuk (zakręt nr.1) i już w trakcie jego pokonywania hamujemy do prędkości 140km/h redukując na trzeci bieg do prowadzącego drugiego prawego zakrętu nr.2, który jest znacznie ciaśniejszy. Szybkie wyjście pozwoli nam rozpędzić się na piątym biegu do 245km/h prowadząc do kolejnej bardzo interesującej części toru. Jest to kombinacja szybkich wymagających zakrętów lewo-prawo-lewo-prawo (zakręty nr.3, nr.4, nr.5 i nr.6) zwanych „S”, sekwencję tą przejeżdżamy na czwartym biegu, zaś prędkość waha się od 210km/h na początku do około 140km/h na ostatnim prawym zakręcie. Następnie wjeżdżamy w lewy zakręt nr.7 zwany Dunlop, przejeżdżany przy 217km/h na piątym biegu. Zakręt ten jest bardzo wyboisty na wejściu i podsterowny na wyjściu, więc trzeba uważać, żeby nie przesadzić bo bardzo łatwo tu o wyjazd poza tor. Drugi sektor zaczyna się od znanych wszystkim kibicom Formuły 1 podwójnej sekcji prawych zakrętów. Pierwszy z nich Degner (zakręt nr.8) pokonujemy przy prędkości 185km/h na czwartym biegu.

Dojeżdżając do drugiej sekcji dosyć ostro hamujemy przed ciasnym prawym zakrętem nr.9, który przejeżdżamy przy 120km/h na drugim biegu. Wielu kierowców w sezonie 2009 miało problemy z odpowiednim przejechaniem tej sekcji, a w 2010 Lewis Hamilton rozbił tu bolid. Następnie rozciąga się krótka prosta i zdradliwy według kierowców prawy łuk nr.10. Tutaj przed rokiem Kamui Kobayashi bardzo opóźniał hamowanie. Dzięki temu Japończyk zyskiwał pozycje. I ponownie w trakcie przejeżdżania zakrętu hamujemy do prędkości 64km/h redukując na pierwszy bieg w celu pokonania lewego nawrotu Hairpin (zakręt nr.11). Na wyjściu gaz do dechy, ponieważ wjeżdżamy na siódmym biegu przy prędkości 285km/h w bardzo szybki prawy łuk 200R (zakręt nr.12). Teraz dojeżdżamy do podsterownej kombinacji dwóch zakrętów lewo-lewo (zakręty nr.13 i nr.14) zwanych Spoon. Jest to bardzo wymagająca strefa i potrzeba tam odpowiedniego przejazdu, aby nie być spisanym na straty. Kombinację tą pokonujemy na czwartym biegu przy prędkości 150km/h. Szczególnie ważnym jest tu utrzymanie dobrego rytmu, ponieważ wyjście prowadzi na najdłuższą prostą na torze.

W okolicach środka tej bardzo długiej prostej rozpoczyna się trzeci sektor. Co ciekawe prosta ta jest nad zakrętem nr.9. Kolejny lewy zakręt nr.15 zwany 130R pokonujemy z gazem wciśniętym w podłogę osiągając prędkość 310km/h na siódmym biegu. Teraz czeka nas ostre dohamowanie z dużej prędkości do bardzo wolnej szykany Casino. To kombinacja zakrętów prawo-lewo (zakręty nr.16 i nr.17), które przejeżdżamy przy prędkości 90km/h na drugim biegu. To miejsce jest najlepszym miejscem do wyprzedzania. To tutaj w sezonie 1989 doszło do kontrowersyjnej kraksy z udziałem Ayrtona Senny oraz Alaina Prosta. Następnie przed nami ostatni prawy łuk (zakręt nr.18), który prowadzi na prostą start meta.

 

 

 

Nasi kierowcy o...


Tor Suzuka położony w pobliżu miasta o tej samej nazwie powstał w 1962 roku jako tor testowy marki Honda.Do dnia dzisiejszego był modernizowany trzy krotnie.Ma on bardzo specyficzny kształt ósemki. Mamy tu wszystkie warianty, które występują na torach.Długie proste,ciasne nawroty i wraz ze swoimi zakrętami w sektorze nr 1 stanowi nie lada wyzwanie dla mechaników. Najwięcej zwycięstw bo aż sześć „zaliczył” tu Michael Schumacher. Prawidłowy balans bolidów oraz dobranie odpowiednich ustawień zawieszenia będzie tutaj moim zdaniem miało kluczowy wpływ na końcowe wyniki poszczególnych wyścigów w niedzielę. Osobiście lubię ten tor i mam nadzieję na dobry wynik. Sezon 2011 wkracza w ostatnią fazę i wielu z nas będzie chyba już skrupulatnie liczyć zdobyte punkty.
Życzę więc wszystkim zawodnikom powodzenia i do zobaczenia na torze.
Tomasz 'brato' Grobelny

 

Suzuka jest wyjątkowym torem w kalendarzu o niepowtarzalnym ósemkowym układzie pętli. Znajdziemy na nim zakręty każdego pokroju, chociażby kręte eski w 1 sektorze, niesamowicie szybki '130R'koczący się gwałtownym dohamowaniem do wolnej szykany, czy techniczny lewy zakręt 'Spoon' (Łyżka). Do tego dochodzą dwie długie proste, na ktorych można rozwinąć prędkosć rzędu 320 km/h. Wszystko to sprawia, że Suzuka jest jednym z tych obiektów, który przyciąga kierowców niczym magnes i z precuzją samurajskiej katany, jednym cięciem boleśnie weryfikuje umiejetności młodych adeptów F1. Osobiście lubie takie szybkie i wymagające tory sprzyjające ściganiu się koło w koło z innymi zawodnikami. Jako zespół (ja i PLKris) chcemy popróbować się z ligową czołówką i liczymy na udany debiut w wyścigu A. Dzięki i do zobaczenia na mecie

pocisk

 

 


Zespół d/s zapowiedzi: Shyha, Lakeman, Flover, Chrapcio