f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 2 weeks ago
    • Igorini : to już nie gracie? pośmigałby, pozdro! :)
    • Keeny : Pozdrawiam starych druhów co tu jeszcze zajrzą ;)
    • Keeny : Hiroszima jakaś? :o
    • Keeny : OMG co tu się stało pod koniec czerwca 2015?
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Malezji - Sepang

Niezliczone rzesze kangurów machają nam na pożeganie, a my udajemy się na Półwysep Malajski, gdzie w odległości niecałych 100km od Kuala Lumpur mieści się Sepang International Circuit.

 

Grand Prix Malezji 2011

 

Ten nowoczesny tor wyścigowy (otwarty w 1999 roku) słynie między innymi z bardzo dużej liczby miejsc siedzących dla kibiców - zawody może oglądać 130 tys. widzów. Jeśli jesteś ciekaw jakie widoki zapewniają miejsca na trybunach toru Sepang - możesz sprawdzić na oficjalnej stronie toru:

 

http://www.malaysiangp.com.my/story/sepang-circuits-seat-viewer

 

Jako, że poruszamy się w okolicach równika, jesteśmy skazani na wysokie temperatury i szaloną wilgotność powietrza. Między innymi dlatego oraz z powodu przeniesienia wyścigu na późniejszą godzinę, w 2009 roku kierowców “złapała” na torze ulewa, która wymusiła skrócenie dystansu do 31 okrążeń. Zwycięzcą został wtedy Jenson Button jadący bolidem Brawn GP. Rok później rywalizację zdominował zespół Red Bull Racing - wygrał Sebastian Vettel przed Markiem Webberem. A jak wyglądało Grand Prix Malezji 2010 w wydaniu f1liga.pl? Pole position wywalczył Jan “Johnes” Maciaś, ale w wyścigu wyprzedził go Alex Kowalczyk, aczkolwiek różnica na mecie była nieduża - zaledwie 1,4s - rywalizacja była więc zacięta. Niecałe 20 sekund za nimi flagę w szachownicę zobaczył Adrian Kot.

 

 

Sytuacja ligowa przed GP

 

Grand Prix Australii nie przyniósł ze sobą większych niespodzianek... no może poza trzecim miejscem tegorocznego debiutanta Freeqa. Stara gwardia musi mieć się na baczności! Pudło uzupełnili Talib na najwyższym stopniu oraz Jag na drugim. Sporym zaskoczeniem może być tylko odpadnięcie Dominika Ulmana i Johnesa. Po ogłoszeniu kar za ten wyścig, w klasyfikacji ligowej nastąpiła zamiana na dwóch pierwszych pozycjach i teraz prowadzi tam Jag przed Michałem Dąbrowskim i Chrapcio. W pozostałych wyścigach (po karach i zamrożeniach) bezpośredni awans do wyższych wyścigów uzyskali NutsFlush z B do A, Zipper z C do B oraz ColdMan i powracający do ligowych zmagań Andrewman z D do C. Teraz czeka nas odmienny tor. Nie należy się spodziewać wielkich zmian... chociaż kto wie?

 

 

 

Opis toru:

Charakterystykę toru Sepang przedstawi nam Flover:

 

Okrążenie rozpoczynamy od prostej startowej, na której rozpędzamy się do ponad 300km/h na siódmym biegu. Następnie bardzo mocno hamujemy dojeżdżając do bardzo ciasnej kombinacji zakrętów prawy-lewy z różnicą wzniesień. Pierwszy, prawy zakręt pokonujemy przy 80km/h na dwójce i płynnie zmniejszamy prędkość przed drugim lewym zakrętem, który następuje natychmiast i przejeżdżamy go na drugim biegu przy prędkości 70km/h. Jest to najwolniejszy zakręt na torze. Jako, że tor jest w tym miejscu całkiem szeroki znajduje się tutaj często dobrą okazję do wyprzedzenia podczas opóźnienia hamowania. Przyśpieszając, tor wiedzie do długiego prawego łuku 3, który przejeżdżamy przy prędkości 245km/h na piątym biegu. Po wyjściu z łuku następuje krótka prosta, na której osiągamy prędkość 290km/h na siódmym biegu. Po czym następuje gwałtowne hamowanie do prędkości 110km/h i redukcją do drugiego biegu przed czwartym, prawym zakrętem. Miejsce hamowania jest bardzo wyboiste, co sprawia że ten manewr jest dosyć trudny. Później dojeżdżamy do zdecydowanie najlepszej części toru. A mianowicie do szybkich zakrętów 5 i 6 na szóstym biegu, przy prędkości 250km/h, przy czym wejście w zakręt 5 jest prawie płaskie, więc można pedał gazu mieć wciśnięty do oporu i upewnić się, że wierzchołek zakrętu zostanie osiągnięty bardzo późno. Po tym zakręcie jest nagła zmiana kierunku, można dosłownie dotknąć hamulca aby ustabilizować samochód przed zakrętem 6, który jest niesamowicie wyboisty i tył samochodu jest w nim naprawdę lekki. Nie możemy zapomnieć, że prędkość ciągle wynosi około 250km/h i nie spada, co naprawdę daje dużo radości w pokonywaniu tego zakrętu. Teraz następuje kolejny szybki sprint wzdłuż krótkiej prostej, na której osiągamy 280km/h na siódmym biegu. Dojeżdżamy do dwóch prawych zakrętów 7 i 8. Zakręt siódmy jest pokonywany przy prędkości 190km/h na czwartym biegu, a ósmy, nieco bardziej otwarty, pozwala zwiększyć prędkość do 200km/h też na czwartym biegu. Po wyjściu z zakrętu ostro przyśpieszamy po prostej osiągając na siódmym biegu prędkość 280km/h. Prosta ta prowadzi do bardzo ciasnego lewego nawrotu 9. Pokonujemy go na pierwszym lub drugim biegu, przy prędkości 75km/h. Bardzo ważne jest, aby dobrze z niego wyjechać, jest to konieczne aby wykonać szybkie okrążenie. No i wjeżdżamy w inną płynną sekcję  toru, która prowadzi do przedostatniego zakrętu. Jest tu dosyć ciężko, ponieważ wjeżdżamy bardzo szybko w prawy zakręt 10 na czwartym biegu przy prędkości 180km/h, żeby zaraz wyhamować do trzeciego biegu i prędkości 150km/h w następny prawy zakręt 11. W tym miejscu tył samochodu staje się bardzo lekki i pokonując ten zakręt samochód ciągle jest nadsterowny. Bardzo łatwo jest tutaj przesadzić. Kolejny krótki zastrzyk mocy wiedzie do lewego zakrętu 12. Utrzymując w tym zakręcie prędkość  260km/h na szóstym biegu, dojeżdżamy do prawego łuku 13 na tym samym biegu osiągając prędkość 270km/h. Następnie za chwilę zwalniamy przed ostrym prawym zakrętem 14 do 120km/h jadąc na drugim biegu. Wejście w ten zakręt jest niewidoczne, co sprawia trochę trudności w czystym pokonaniu go. Bardzo ważne jest wyjście ponieważ po nim rozciąga się długa prosta, na której rozpędzamy się do ponad 300km/h na siódmym biegu. Przed nami ostatni lewy zakręt 15, to kolejny nawrót, znowu hamujemy bardzo ostro, przejeżdżając go na drugim biegu i prędkości 85km/h. Tu też jest bardzo ważne płynne przejechanie tego nawrotu, bo potem ostro przyśpieszając wjeżdżamy na prostą startową, która pozwoli nam osiągnąć jak największą prędkość.

 

 

 

 

Okrążenie toru Sepang pokaże nam kierowca Grabki

 

 

 

 

Nasi kierowcy o...

 

Po dobrym występie w Australii przenosimy się do Malezji. Tutejszy klimat i konfiguracja toru nie wpływa dobrze na zużycie opon, co niemal wymusza u mnie taktykę dwóch postojów. Nie żebym na to narzekał, patrząc wstecz najlepsze wyniki osiągałem właśnie jadąc z dwiema wizytami u mechaników. Dodatkowo przez pecha w ostatnich latach będzie to moje pierwsze spotkanie z obiektem pod Kuala Lumpur, niemniej jednak mam nadzieję na pozytywny wyścig i w miarę możliwości ukończenie zawodów w awansującej puli. Za samym obiektem nie przepadam, podobnie jak za większością projektów Hermanna Tilke. Bardzo wolne zakręty w początkowej fazie okrążenia połączone z szybkimi sekcjami wymagającymi sporego docisku powodują, że nie jest łatwo ustawić tu samochód, a za kierownicą muszę mocno zmienić swój styl jazdy. Kluczowym ustawieniem tutaj jest według mnie odpowiednie wyregulowanie dyferencjału i tylnego zawieszenia, by uzyskać dobre przyspieszenie i dużo przyczepności na wyjściach z zakrętów. Niemniej jednak Australia pokazała, że samochody 4Fun Racing potrafią być konkurencyjne mimo teoretycznie słabszej formy na jednym okrążeniu, więc mam nadzieję kontynuować dobrą passę również w nadchodzącym wyścigu. Niezależnie od sytuacji na polach startowych, mam zamiar walczyć o wysokie pozycje pod szachownicą. Balans samochodu jest dobry, wystarczy tylko trochę poprawić tempo w wolnych zakrętach i wyścig może być bardzo emocjonujący. Czego sobie i wszystkim życzę.

Arkadiusz 'benethor' Bienert

 

 

Sepang-tor ten można kochać lub nienawidzieć, posiada wszystko, długie proste, szybkie, wolne i ślepe zakręty oraz ciasne nawroty. Na torze potrzebujemy prędkości i docisku, jak zawsze trzeba będzie to jakoś zrównoważyć.Trochę kłopotów sprawiło nam z balansowanie bolidu, ale jakoś się z tym uporaliśmy. Cele na wyścig są jasne-walka o awans bezpośredni do wyścigu B lub współzawodnictwo o grupę B w puli. Treningi przebiegały dobrze, mieliśmy konkurencyjne tempo, więc nadzieje na wyścig są uzasadnione. Damy z siebie wszystko w tym wyścigu i będziemy walczyć o jak najwyższe lokaty. Powodzenia wszystkim. Dziękuję.

Piotr 'smigiel' Śmigielski

 

 

Jak to mówią "Apetyt rośnie w miarę jedzenia", więc mój apetyt na lepsze miejsca po pudle w Australii znacznie wzrósł. Tym razem przenosimy się do Malezji, gdzie umiejscowiony jest pięknie prezentujący się tor Sepang, który od 1999r. co rok gości światek F1. Konfiguracja obiektu jest bardzo zróżnicowana, dwa szybkie sektory(S1 i S3) oraz S2 w którym liczy się docisk utrudniający znalezienie kompromisu w secie. W samym wyścigu liczę na wyrównaną walkę do samego końca. Te 37 kółek zapowiada się bardzo ciekawie, ponieważ w znacznym stopniu o tempie zawodników będzie decydować zużycie opon , a szczególnie w drugim sektorze. Taktyka jak zawsze jest kluczem do sukcesu. Kwalifikacje jak dla mnie nie zapowiadają się zbyt ciekawie, ale sam wyścig powinien ułożyć się bardzo dobrze. Do zobaczenia na torze.

Andrzej 'freeq' Krupa