f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 8 hours, 8 minutes ago
    • Keeny : Pozdrawiam starych druhów co tu jeszcze zajrzą ;)
    • Keeny : Hiroszima jakaś? :o
    • Keeny : OMG co tu się stało pod koniec czerwca 2015?
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Monako - Monte Carlo

Najbardziej prestiżowe zawody. Wąskie ulice, najwolniejszy zakręt sezonu, bliskie bandy, brak poboczy i miejsca na błąd. To wszystko znajdziemy w księstwie Monako, w dzielnicy Monte Carlo podczas nadchodzącego Grand Prix.

 

 

 

Grand Prix Monako 2011

 

Mówi się, że tutaj umiejętności kierowcy liczą się dużo bardziej niż gdziekolwiek indziej. Stąd nie dziwi, że najwięcej zwycięstw odnieśli tutaj tacy kierowcy jak Ayrton Senna (6 wygranych, w tym 5 z rzędu w latach 1989-1993), Michael Schumacher (5), Graham Hill (5), czy Alain Prost (4). Wydajność aerodynamiczna nie jest tu tak istotna z racji stosunkowo niewielkich prędkości, a pakiet aero pomaga tutaj głównie w zachowaniu stabilności podczas hamowania. Układ i szerokość (a raczej “wąskość”) toru nie sprzyja wyprzedzaniu, dlatego jak nigdzie indziej ważne są tu kwalifikacje, a zdobycie Pole Position bardzo ułatwia triumf w wyścigu.

 

 

 

 

Nasi kierowcy o GP Monaco:

 

Tor w Monte Carlo to na pewno jeden z najbardziej ekscytujących torów jeśli chodzi o doznania podczas jazdy i chyba mało kto się z tym nie zgodzi. Zresztą sam pomysł jeżdżenia bolidem formuły 1 wąskimi uliczkami miasta, położonego na górskim zboczu, wzbudza spory entuzjazm i wierzę w to, że zostanie on podtrzymany jeszcze przez wiele, wiele lat. O samej konfiguracji toru nie trzeba wiele mówić – zakręty są ciasne i wąskie, a to sprawia, że jest to tor unikatowy w naszym kalendarzu i stanowi miłą odmianę od tak zwanych „lotnisk”. Na tym torze najwyraźniej widać różnicę między zawodnikami więc będzie to dla mnie dobry sprawdzian żeby zobaczyć gdzie tak naprawdę jestem, tym bardziej, że będzie to mój pierwszy wyścig w A od paru miesięcy. Liczę na przyzwoity wynik, a przede wszystkim na to, że uda mi się dojechać do mety w całym kawałku ;). Powodzenia i do zobaczenia na torze.

Pistro

 

 

Ostatnio nie uczestniczę zbyt aktywnie w rozgrywkach ligowej formuły jeden ale tego wyścigu po prostu nie można opuścić! Bandy mijane na centymetry, ostre nawroty, adrenalina, smak szampana, morze, jachty, kobiety... ach to życie w światłach jupiterów! Mam nadzieję, że uda się awansować do C z puli aczkolwiek z pewnością będzie to trudne. Jak co roku, mam nadzieję na solidny występ. Jedyne czego się obawiam to stan hamulców bo z pewnością nie będą miały tutaj gdzie się chłodzić. Nie umiem się doczekać! Do zobaczenia na tych trzech centymetrach kwadratowych asfaltu na morzu splendoru!

Maciek 'shyha' Szyszka


 

Monaco to mój z najbardziej lubianych torów w sezonie  a wydaje mi się ,że chyba dla większości kierowców jest torem bardzo pożądanym o specyficznej charakterystyce  stawiającym ogromne  wyzwanie kierowcom. Jego wąskie kręte ulice obstawione blisko siebie bandami dają ogromną frajdę podczas jazdy a walka na tym torze nabiera innego znaczenia. Po udanym wyścigu w Barcelonie i dostaniu się do puli „AB” oczekiwania są dość duże, ale jestem realistą i do zrobienia puli na poziomie „A” to mi jeszcze trochę brakuje a dodatkowo czasu na przygotowania będę miał zdecydowanie mniej , bo tylko kilka dni a więc nie mam co liczyć na dobry wynik wyścigu. Mimo wszystko nie poddam się bez walki a dwutygodniową prace postaram się wykonać  w parę dni i wycisnąć z siebie ile tylko się da, a przy odrobinie szczęścia , kto wie może „A” . Do zobaczenia już w najbliższy weekend na torze i  życzę wszystkim jak najwyższych pozycji  w Monaco.

bopss

 


 

 

Sytuacja ligowa przed GP

 

 

No cóż. W dalszym ciągu bez przetasowań na szczycie, ale... zrobiło się ciasno pomiędzy P1 i P2, JAGa od Michała Dąbrowskiego dzieli ledwie 18 punktów. Wyścig A skończył się dość pewnym zwycięstwem Michała Dąbrowskiego a pudło zamknęli Jeremiasz Lotko z damianem f1. W wyścigu B dość zaskakująco kwalifikacje wygrał Pistro przed Zdunkiem. Ten drugi znowu nie miał szczęścia w wyścigu kończąc go na trzynastej pozycji z jednym okrążeniem straty. Zwycięstwo w wyścigu zgarnął również Pistro. Bezpośredni awans do A oprócz Pistro wywalczył rosiu a Paweł_F zamknął podium. Wyścig C rozpoczął się od ogromnego karambolu, w którym ucierpiała prawie połowa stawki. Zwycięstwo stało się łupem kuli, który wygrał go startując z dziesiątego pola startowego a do B awansował również Szopen, który finiszował dwie sekundy przed trzecim na mecie Qwerzem. Tradycyjnie już w tym sezonie w wyścigu D zobaczyliśmy uznane firmy w świecie f1liga.pl - Igorini, Wojciech Gąsiorowski i hutek. Zwycięstwo jednak padło łupem Lerloare, który wrócił do ścigania po wyjaśnieniu drobnych problemów licencyjnych. Prowadził on od startu do mety wyprzedzając drugiego na mecie IgnataGT o całe 55 sekund. Na najniższym stopniu podium stanął Seq95.

 

 

 

Okrążenie toru , pojedziemy z damianemf1:

 


 

 

Charakterystykę toru przedstawi nam Lakeman:

 

 

Ściganie po Monaco rozpoczynamy na krótkiej, około 400-metrowej prostej - choć można ją również uznać za bardzo długi prawy łuk. Na jej końcu mocne hamowanie do zakrętu Sainte Devote. To jeden z nielicznych zakrętów na tym torze posiadający “strefę bezpieczeństwa”, gdzie w razie spóźnionego hamowania można się uratować przed uderzeniem w bandę. Teraz wspinaczka pod górkę, na pełnym gazie, przez delikatną “eskę” Beau Rivage, zjeżdżamy na prawą stronę, ponieważ kolejny wiraż jest w lewo: Massenet, długi zacieśniający zakręt, w tle miga nam słynne kasyno, a my pokonujemy prawy wiraż nazwany właśnie Casino. Teraz króciutka prosta, na której musimy na chwilę zjechać na prawą stronę ze względu na “hopkę” w lewej części.  Przejechanie po tym garbie może się skończyć efektami kojarzonymi bardziej z awiacją niż z Formułą 1, której bolid raczej nie jest stworzony do nawet krótkich lotów. Po ominięciu hopki ustawiamy się na lewej stronie asfaltu i hamujemy przed Mirabeu, prawym zakrętem, prowadzącym w dół, do słynnego lewego nawrotu. Jego sława wynika z faktu że jest najwolniejszym zakrętem w całym serialu F1 - około 50km/h, a do jego pokonania inżynierowie zespołów specjalnie dostosowują podwozia bolidów. Zaraz po nim mamy dwa prawe zakręty, z których drugi - Portier - prowadzi na najdłuższy odcinek tego toru pokonywany na pełnym gazie. Jest to widowiskowy tunel, przez który przebiega prawy łuk. Po wyjechaniu z tunelu bolid pędzi z prędkością 280-290km/h - nie wydaje się to dużo jak na możliwości Formuły 1, ale z perspektywy kierowcy wydaje się że prędkość jest o wiele większa. Następnie mocne hamowanie i podwójna szykana: lewo-prawo plus prawo-lewo. W razie spóźnionego hamowania jest możliwość przejechania tej sztucznej szykany “na wprost”, ale nie ma co liczyć na pobłażliwość sędziów, są oni szczególnie wyczuleni na punkcie tego miejsca: nie odpuszczą również nieprzestrzegania zasady obszaru toru - w poprzednich latach było wiele kar z powodu nadmiernego ścinania krawężników, więc warto się pilnować. Jeśli szczęśliwie przebrniemy to miejsce, czeka na nas szybki lewy zakręt Tabac. Jeśli zdarzy się tutaj błąd, to niewiele można zrobić: bandy są bardzo blisko. Jedyną receptą na to będzie... niepopełnianie błędów. Czas na kolejne dwie szykany: lewo-prawo, a zaraz za nią prawo-lewo. Jeszcze tylko bardzo trudne dohamowanie do wolnego prawego Rascasse, mijamy wjazd do boksu, znów prawy zakręt Anthony Noghes i wracamy na linię start/meta.

 


Zespół d/s zapowiedzi : shyha, Lakeman, Flover, Chrapcio