f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 2 weeks, 3 days ago
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



GP Wielkiej Brytanii - Silverstone

Jedno z symbolicznych miejsc dla sportów motorowych. Szybkie zakręty i tłumy angielskich fanów na trybunach. Tak, czas na wizytę na Silverstone!

 

Zbudowany na bazie lotniska dla bombowców z drugiej wojny światowej tor może być śmiało nazwany kolebką brytyjskiej motoryzacji. Ponadto, cieszy się świetną opinią kierowców - mało który zawodnik powie, że nie lubi Silverstone. Poprawiona niedawno infrastruktura jeszcze bardziej podnosi prestiż tego miejsca. Historia wyścigów Formuły 1 na tym obiekcie sięga roku 1950 - wtedy odbyły się tu pierwsze zawody tej rangi. Do pewnego czasu Grand Prix Wielkiej Brytanii były rozgrywane naprzemiennie z innymi brytyjskimi torami (Aintree, Brands Hatch), ale od 1987 roku “monopol” na Brytyjskie Grand Prix ma Silverstone. Parę lat temu istniało zagrożenie, że tor ten zniknie z kalendarza F1, ale udało się temu zapobiec, ku uciesze kierowców i fanów królowej sportów motorowych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Charakterystykę toru przedstawi nam Lakeman:

 

Silverstone to tor, na którym może nie osiąga się zawrotnych prędkości maksymalnych na prostych (około 300-310km/h na “Speed Trap”), ale jest tu wiele szybkich zakrętów. Stąd na pętli brytyjskiego obiektu można osiągnąć średnią prędkość ponad 210km/h - to naprawdę dużo. Jednocześnie brak mocnych dohamowań utrudnia wyprzedzanie. Ciekawa sekwencja Maggots-Becketts-Copse wymaga dużej koncentracji i utrzymania optymalnej linii jazdy - błąd w tym segmencie to poważna strata czasowa. Jedynym pocieszeniem może być duża odległość asfaltu od band, ale wypadnięcie na trawę przy prędkości ponad 200km/h do przyjemnych nie należy. Zakręt Abbey, z pozoru łatwy, sprawia wiele problemów ze względu na bardzo nierówną nawierzchnię. Ważnym dla czasu okrążenia miejscem jest sekcja Vale-Club - dobre pokonanie wolnego lewego wirażu Vale umożliwi wcześniejsze dodanie gazu w Club,  a to przełoży się na wyższą prędkość na prostej po tym zakręcie. Patrząc na charakterystykę toru pod kątem ustawień: duża liczba szybkich zakrętów sugeruje wysoki docisk aerodynamiczny, warto pomyśleć też o twardszych przednich sprężynach dla poprawienia reakcji zawieszenia  na ruchy kierownicą. Ponadto mała liczba mocnych dohamowań pozwala zastosować nieco słabsze chłodzenie hamulców niż na innych torach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Sytuacja ligowa:

Przed Grand Prix Wielkiej Brytanii sytuacja na szczycie tabeli nie uległa żadnym zmianom - dalej pewnie, z 80-cio punktową przewagą, prowadzi JAG. Za nim podąża Michał Dąbrowski goniony przez Dominika Ulmana, Chrapcia, Jeremiasza Lotko i damianaf1. W Grand Prix Europy, w wyścigu A zwyciężył Jeremiasz Lotko, na drugim miejscu zameldował się, potwierdzając wysoką formę - Pistro. Ostatnie miejsce na pudle padło łupem Michała Dąbrowskiego. W tym wyścigu stała się ponadto rzecz, która nie wydarzyła się od bardzo długiego czasu - jeden z kierowców (Falcon) nie spełnił regulaminowego wymogu użycia dwóch mieszanek co spowodowało jego dyskwalifikację. W wyścigu B działo się sporo. Po wspaniałych kwalifikacjach wszyscy spodziewali się zwycięstwa Michaela76. Niestety dla niego, wyścig potoczył się inaczej. Puchar zwycięzcy podniósł ColdMan. Drugie miejsce podium trafiło sensacyjnie do Adama Psicy! Czy Adam w końcu znalazł sposób na tegoroczny bolid? Wprawdzie po karach stracił bezpośredni awans do A ale kto wie? Może na stałe zagości w wysokich partiach grupy B? Trzecie miejsce zdobył Olafson. Warto zaznaczyć, że pierwszą piątkę na mecie dzieliło ledwo 10s. Wyścig C został zdominowany przez zawodników zespołu THIS IS IT. Duch Michaela Jacksona dał zespołowi skrzydła i na dodatek dla zwycięzcy wyścigu - zawsze szybkiego - Stepka dały drugie miejsce Gregory'emu. Tego zawodnika zauważyliśmy już jakiś czas temu i widać, że kiedy zaczyna się regularnie pojawiać na serwerach to zaczyna również odnosić sukcesy. W tych zawodach pudło zamknął ventylator. Czyżby w końcu Igor przypomniał sobie jak się ścigać? Do wyścigu D miało przystąpić ośmiu zawodników, pojawiło się ich lewdo czterech. W tej stawce najlepiej zaprezentował się Kocur i to on uzyskał bezpośredni awans do C. Do mety dojechać udało się jeszcze tylko zawodnikowi mr_jaro.

 

 

 

Okrążenie toru jak zwykle przedstawi Nam nie doceniony FLIG:

 

 

 

Nasi kierowcy o..

 

Po GP na moim ulubionym torze w Valencii, na którym niestety nie mogłem wystartować z powodów technicznych sprzętu. Przenosimy się na tor w Wielkiej Brytanii, jest to jeden z najbardziej wymagających obiektów w kalendarzu F1, wystepuja tu bardzo szybkie sekcje zakretow i trzy proste na których osiągamy prędkość do 310km/h. Pierwszy tydzień praktycznie nie trenowałem, a gdy wreszcie wzielismy się do pracy to zaczęły stale pojawiac się jakieś problemy, jak nie z prędkością maksymalną to z balansem. Ciągle zaciągałem po informacje o setup od bardziej doświadczonych kolegów, co mi bardzo pomagało rozwijając mój setup w dobrym kierunku. Obecnie jestem w puli BC, mam nadzieje ze uda mi się zakwalifikować do B, i pojechac tam dobry wyścig który chciałbym zakończyć w pierwszej piątce, mam nadzieje ze to możliwe. Jestem młodym ambitnym kierowca i będę walczył o każda pozycję.

Szymon 'szymonek' Piwiński

 

 

Tor Silverstone nie nalezy do moich ulubionych torów jako dla kierowcy, choć jako widz odwiedzalem go trzykrotnie. Wyzwaniem jest juz pierwszy zakręt w prawo  gdzie trzeba odpowiednio dostosować prędkość aby nie skonczyc na poboczu. Nastepne zakrety 2,3,4 sa wazne aby wejsc idealnie w najlepszą linię  toru, błędne wejscie skutkuje utratą dobrego czasu. Jest to tor który wymaga kompromisu mamy tutaj kilka prostych i trudnych technicznie zakrętów, wiec pole popisu do ustawienia setupa jest wielkie. Osobiscie staralem sie ustawic tak bolid, aby byl w miare konkurencyjny na prostych i dobrze się trzymal w zakrętach. Balans poprzeczny przenioslem na prawa strone ze wzgledu na szybsze i dluzsze zakrety w prawo to odciąży lewe opony przed zbytnim nagrzewaniem się. Bolid jest juz ustawiony do wyscigu i dobrze go czuje wiec pozostaje mi tylko w miare szybko i rozsądnie pojechac  wyscig, a zdobyte punkty i miejsce wynagrodzą mi czas poswiecony na treningi. Do zobaczenia na torze Silverstone.

Olafson

 

 


Zespół d/s zapowiedzi: shyha, Lakeman, Flover, Chrapcio