F1Liga blog - Świat Formuły 1 w pigułce
Polecane artykuły
Norris i piastri zadowoleni po pierwszym wyścigu. co dalej?
Norris i Piastri zadowoleni po pierwszym wyścigu. Inauguracyjna runda F1 była obiecującym startem dla McLarena. Debiutant Piastri i Norris finiszowali w czołowej ósemce. Przed zespołem wyzwania związane z rozwojem bolidu i walka o czołowe lokaty.
Jos verstappen o hornerze: kim jest winowajcą?
Jos Verstappen obwinił Christiana Hornera o wywołanie problemów w Red Bullu, oskarżając go o lekceważenie afery obyczajowej. Holender stawia przywódcy zespołu ultimatum - albo odejdzie, albo grozi rozpad stajni Formuły 1.
Fatalne przygotowanie do sezonu przez Alpine: Potwierdzone!
alpine, formuła 1, 2023, nieudane przygotowanie, sezon, zespół, problemy, porażka
F1 wprowadza nowe poprawki do przekazu telewizyjnego - co nowego?
szybsze przekazy radiowe, nowe ujęcia kamer, dodatkowe alerty dla widzów. Innowacje te mają za zadanie wzbogacić wrażenia kibiców.
Funkcyjne testy zderzeniowe samochodu Famin: aktualne wyniki oceniane przez zespół
Nowy bolid Alpine A524 nie zdał testów zderzeniowych i wymagał powtórki. Szef zespołu F1 broni decyzji o eksploatowaniu regulacji i uważa krytykę za nieuzasadnioną. Od rozwoju w trakcie sezonu zależy przyszłość ekipy.
Czy Red Bull może jeszcze bardziej przybliżyć się do Mercedesa?
Nowy sezon Formuły 1 2024. Czy Red Bull zdoła utrzymać przewagę nad Mercedesem? Podobieństwa i różnice między bolidami RB20 i W14. Emocjonująca walka o mistrzostwo.
Kategoria WIADOMOŚCI
Nowy model Alpine A524 - Galeria zdjęć i specyfikacji modelu
Alpine zaprezentowało nowy model A524 na sezon F1 2024. Wprowadzono liczne zmiany aerodynamiczne, które niestety spowodowały problemy z testami zderzeniowymi. Przygotowano też 2 warianty kolorystyczne modelu.
Nowe wrażenia Lando Norrisa po przejeździe MCL38 i pierwsze odczucia
Lando Norris wraca za kierownicę nowego McLarena MCL38, dzieląc się pierwszymi wrażeniami z jazdy zmodernizowanym bolidem. Kierowca dostrzega zmiany w konstrukcji samochodu i podkreśla potrzebę zebrania maksymalnej ilości danych podczas testów.
Red bull wszczął śledztwo wewnętrzne dotyczące christiana hornera
Pojawienie się poważnych oskarżeń wobec szefa zespołu Red Bulla, Christiana Hornera. Wszczęcie w związku z tym wewnętrznego śledztwa, które może poważnie wpłynąć na jego reputację i przyszłość w Formule 1.
Lance strol: wygranie wyścigu w zielonym byłoby przyjemne
Lance Stroll liczy na przełomowy sezon 2023 w F1. Kanadyjczyk chce poprawić formę i w końcu regularnie stawać na podium, a nawet marzy o pierwszym zwycięstwie w zielonych barwach Aston Martina.
Technologia
F1 w erze hybrydowej: Jakie są bolidy hybrydowe?
Nowoczesne bolidy Formuły 1 napędzane są przez złożone układy hybrydowe łączące turbodoładowane silniki spalinowe z jednostkami odzyskującymi energię kinetyczną. Zrewolucjonizowało to ich konstrukcję, charakterystykę i sposób prowadzenia. To przyszłościowy kierunek rozwoju zmierzający do zeroemisyjnej mobilności.
Rozwój systemów nawigacji w bolidach F1
Nowoczesne systemy nawigacji diametralnie zmieniły Formułę 1. Porównanie map tras z danymi GPS pozwala kierowcom osiągać niebotyczne prędkości i decydować o zwycięstwie w ułamkach sekund. Jednak sercem tego sportu wciąż jest człowiek.
Bolidy F1 a technologia kompozytów w konstrukcji
Nowoczesne technologie w sporcie motorowym - bolid F1 z rewolucyjną konstrukcją z włókna węglowego, innowacyjną aerodynamiką, napędem elektrycznym i cockpitem XXI wieku. Przełom w osiągach, prowadzeniu i ekologii.
Czy Formuła 1 jest przyszłością motoryzacji?
Formuła 1 od dawna jest motorem napędowym postępu technologicznego w motoryzacji. Jednak w erze elektromobilności stoi przed nią wiele wyzwań. Aby pozostać liderem innowacji, seria musi dostosować się do współczesnych trendów.
Wpływ technologii hybrydowej na bolidy F1
Hybrydowe jednostki napędowe, aerodynamika, elektronika - wpływ nowoczesnych technologii na osiągi bolidów Formuły 1. Jak działają innowacyjne rozwiązania i jaki mają wpływ na strategie zespołów.
Technologia DAS w bolidach Mercedes: Jak to działa?
System DAS w Mercedesach to innowacyjne zawieszenie z niezależną regulacją kąta pochylenia kół, poprawiające stabilność, prowadzenie i bezpieczeństwo jazdy. Jak działa to rozwiązanie i jak wpływa na właściwości samochodu?