f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 2 weeks ago
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



Grand Prix Czech tor Autodrom Most

Szybko minęły dwa tygodnie przygotowań do czwartej już eliminacja zimowej ligi GT. Tym razem spotykamy sie u naszych południowych sąsiadów na torze Autodrom Most. Po Brnie na którym jeździliśmy w poprzednim sezonie , jest to kolejny ciekawy obiekt blisko granic naszego kraju.

Po przetasowaniach jakie miały miejsce w klasyfikacji ligowej po poprzednim Grand Prix wielu kierowców zapowiada chęć odrobieni strat. King81 po utracieImage pierwszej pozycji w wyniku udziału w karambolu w wyścigu głównym chętnie na nią powróci. Ari Antero który miał wyraźny przebłysk formy w poprzednim GP bedzie chciał powtórzyć ten wynik. Kbl który wygodnie rozsiadł sie na fotelu lidera nie zamierza z niego ustąpić. Do pełni szczęścia w walce o czołowe pozycje brakować będzie Errora , który zgłosił nieobecność na GP Czech, ale widząc jaka ostatnio prezentuje dyspozycje na torze, można być pewnym że będzie liczył się w walce o zwycięstwo w klasyfikacji końcowej sezony.
Pozostali kierowcy również nie zamierzają zasypywać gruszek w popiele , a że tor sprzyja kontaktowej walce , wiec Grand Prix Czech zapowieda sie bardzie emocjonujące.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do udziału w GP lub do oglądania poprzez opcje "Obserwator" w rFactor.
Zbiórka 21 lutego godz. 19:30 na serwerze 7000.

Historia toru:

Sam tor i wyścigi mają bogatą, długą historię. Pierwsze zawody dla motocykli rozegrano w Moście w 1947 roku, tor wyznaczony był wokół budynków miejscowego browaru. Pięć lat później odbył się pierwszy wyścig samochodowy. W kolejnych latach forma zawodów, jak i trasy była zmieniana, tor wyznaczano na ulicach miasta, lub na okolicznych drogach. Szybko stało się faktem, że Most wpisuje się w kalendarze wielu serii wyścigów. Zawody były rozgrywane na zaimprowizowanych torach, w pewnym momencie trasy wyścigu wiodły fragmentem nowej drogi szybkiego ruchu, biegnącej w pobliżu stacji kolejowej. Tor miał wtedy 3450 metrów długości i stał się bardzo popularny, w 1979 roku rozgrywano na nim naprawdę prestiżowe wyścigi samochodowe. Wreszcie, po wielu latach, w obliczu rosnących wymogów bezpieczeństwa, zdecydowano się na budowę całkowicie nowego obiektu, położonego po drugiej stronie miasta.

Inwestycję zaplanowano na terenie opuszczonej kopalni odkrywkowej, pierwsze prace rozpoczęto w roku 1978,Image a w 1983 obiekt oddano do użytku. Tym samym zakończyła się w Moście historia wyścigów na obiektach wytyczanych z istniejących dróg publicznych.

Co ciekawe, pierwszy projekt toru został przedstawiony w roku 1976, grupa projektantów kierowana przez Vaclava Paura włożyła w niego mnóstwo pracy. Opierali się na swoich obserwacjach i wiedzy zdobytej podczas krótkich wizyt na torach w Hockenheim i Nürburgring, a informacje dotyczące przepisów FIA i FIM czerpali w głównej mierze z prasy i relacji telewizyjnych z zawodów. Tak pokrótce przedstawia się historia Autodrom Most, obiektu zajmującego powierzchnię około 140 hektarów.

Obecna konfiguracja toru.

Całkowita długość : 4219 m
Szerokość : 12 - 15 m
Najdłuższa prosta : 792 m
Najkrótsza prosta : 150 m
Zakrety : wszystkich 21 z tego w prawo 12 i 9 lewo
Różnica wysokości : 12,04 m
Maksymalne nachylanie podjazdu : + 2,8%
Maxymalne pochylenie zjazdy : -3,2%
Kierunek jazdy : w prawo
Pole position: po lewej