f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 2 weeks, 1 day ago
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



Zapowiedź GP Węgier

W przerwie między świętami, a sylwestrem zapraszamy wszystkich do udziału w ostatnim wyścigu roku 2011 czyli GP Węgier. Przypominamy również, że wyścig odbędzie się wyjątkowo w czwartek, 29 grudnia 2011!

 

Po emocjonującym wyścigu na torze Donington Park, zespoły GT przeniosły się do Węgier na tor Hungaroring gdzie rozegrana zostanie czwarta runda Puchar Europy GTLiga 2011.

Pętla zlokalizowana jest w malowniczej Dolinie Trzech Źródeł, niedaleko stolicy kraju - Budapesztu. Tor wybudowano w 1986 roku z inicjatywy Berniego Ecclestone'a, który chciał aby zarządzany przez niego cykl Formuły 1 zawitał za żelazną kurtynę. Jest to dotąd jedyny tor na którym rozgrywane są wyścigi rangi Formuły 1 we wschodniej Europie. Charakterystyka oraz układ toru sprawiają, że wyprzedzanie jest tu nadzwyczaj utrudnione, a dobre miejsce w kwalifikacjach - bezcenne. Obiekt ten jest świetnie znany wszystkim kierowcom naszego serwisu gdyż, co roku gości wyścig F1. Jednak kierowcy będą po raz pierwszy w historii mogli spróbować swoich sił na tym bardzo technicznym i krętym torze w autach klasy GT.

 

Prognozy ligowe:


Co przyniesie nadchodzące GP? Wydaje się, że Yano z Judge raczej pozostaną na szczycie tabeli chociaż Black jest już bardzo blisko. Z pewnością zapowiada się naprawdę pasjonująca walka o zwycięstwo, bo debiutant w serii - JAG (a mistrz F1Liga 2011!) oraz wyjadacz GT - Error, notują tu niemal identyczne czasy kółek. Oboje mają także coś do udowodnienia, bo pierwszy jeszcze nie stanął na podium GT, a drugi od GP Polski nie zanotował znaczącego rezultatu. Kto wie czy też do bezpośredniej walki nie włączą się jeszcze inni kierowcy? Przememo z qarasiem i Michałem Dąbrowskim na pewno łatwo skóry nie sprzedadzą. Są też czesio1716 z Patrykiem Grodzkim, którzy jakoś nie umieją się jeszcze wbić w dobre wyścigowe tempo, które nie jest problemem z kolei dla Emeta, który soilidnie kończy prawie wszystkie wyścigi. Zobaczymy co się stanie, bo środek i dół stawki jest dość ciasny. Jest wielu kierowców, którzy do tej pory nie mieli szczęścia bądź nie mogli wystartować w wyścigach. Wszystko okaże się w najbliższy czwartek!

 

Opis trasy sporządzony przez shyha:

Tor jest dość krótki i bardzo techniczny. Na pewno będzie nagradzał kierowców jadących w czystym powietrzu gdyż utrzymanie się w torze podczas jazdy w tunelu aerodynamicznym na tym obiekcie jest wyjątkowo trudne. Tor ten ma kilka bardzo trudnych miejsc. Do nich należy przede wszystkim zakręt numer 6 - ślepy lewy zakręt na szczycie wzniesienia, na końcu pierwszego sektora. Wymaga on bardzo precyzyjnego hamowania i jeszcze bardziej precyzyjnego mimo, że raczej odważnego operowania pedałem przyspieszenia. Błąd tutaj może zakończyć się hamowaniem na ścianie. Drugi sektor to dwie trudne szykany i jedna sekwencja lewo-prawo. Żaden z tych
elementów nie wybacza błędów. Widzieliśmy już na treningach latające samochody. Dla żadnego z nich nie skończyło się to dobrze. Trzeci sektor to głównie nawroty T15 oraz T16, które nagradzają cierpliwych i precyzyjnych kierowców.

 

Opinie naszych ligowiczów przed GP Węgier:


Przememo:

Hungaroring jest jednym z bardziej wymagających torów w tym sezonie. Będzie nieco trudniej o próbę wyprzedzania niż było to na Donington. Myślę więc, że pozycja na starcie w dużym stopniu odegra rolę w uzyskaniu końcowych rezultatów. Oczekiwania? Nasz zespół Sumo Power GT wysunął się na pierwsze miejsce w klasyfikacji konstruktorów po ostatnich zawodach, więc będziemy chcieli utrzymać tę pozycję i próbować powiększać przewagę nad innymi ekipami.


qaras:

Wspaniały tor ze względu na wiele długich zakrętów (14) i dużą liczbę wzniesień. Jest wolny i wymagający pod względem wyprzedzania /szczególnie w GT/. Moc silników nie jest tu tak ważna, jak umiejętności kierowców. Koncentracja w wyścigu jest na najwyższym poziomie i nie ma czasu na odpoczynek. Właściwie jedna krotka prosta nie daje zbyt długiej chwili odprężenia. Bardzo ciekawa propozycja na aktualny sezon PE GTliga 2011.


rosiu:
Hungaroring to jeden z tych torów, na których jazda sprawia mi największą radość. I mam tu na myśli swoje dotychczasowe występy w serii F1. W GT będzie to mój debiut.
Jeżeli chodzi o charakterystykę, obiekt jest trudny technicznie, pozbawiony oczywistych miejsc do wyprzedzania (no może poza dohamowaniem do t1). Stąd kluczowe znaczenie mogą mieć kwalifikację. Wg mnie w czasie wyścigu wyprzedzanie możliwe będzie tylko w przypadku znaczącej różnicy w tempie wyścigowym (np. w wyniku zużywania się opon) lub też będzie skutkiem popełnianych przez kierowców błędów. Myślę, że ustawienia bolidu powinny bazować na stosunkowo dużym docisku aero, skrzyni biegów pozwalającej na szybkie wyjścia z nawrotów i wolnych zakrętów oraz zawieszeniu, które umożliwia płynne przejście zakrętów zwłaszcza nr 6 i 7 (cięcie tarek).
Osobiście bardzo lubię ten tor. Zwykle fajnie mi się po nim jeździ i tego właśnie, przede wszystkim, oczekuje po czwartkowym GP.

shyha:
Po nadmuchaniu bańki sukcesu po wyścigach na Mugello i Donnington Park oczekiwania na to GP są bardzo wysokie. Pierwsza dziesiątka to plan minimum. Wystarczy trzymać nerwy na wodzy, nie sugerować się konkurencją i powinno się udać. Sam tor jest bardzo fajny aczkolwiek bardzo trudny. Po przejechaniu kilku mini wyszło, że utrzymanie się na torze jadąc w tunelu za kimś innym będzie bardzo trudne. Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu. Wygląda na to, że w przeciwieństwie do Donington problemem tu będą bardziej opony niż paliwo. Byle za każdym razem trafić dobrze w T6 czego i sobie i wszystkim innym życzę!

Yano:
Na razie zespół Black Marbles odbył trening zapoznawczy, przydałoby się więcej czasu spędzić na przygotowaniach. Wstępnie tor zapowiada się interesująco - mało na torze miejsc gdzie można pokusić sie o jakiś odpoczynek. Jedynie prosta startowa daje na chwile odetchnąć, także jest to wymagający tor. Najwięcej obaw budzi niewidoczny pierwszy zakręt S2 który po zapadnięciu zmroku już całkiem nie wiadomo gdzie będzie. Postaramy się powalczyć, dojechać do mety i dobrze się bawić. Konkurencja jest spora -  jest dużo dobrych kierowców więc o podium będzie naprawdę ciężko.

 

Ważne informacje:

Długość toru: 4,381 km

Liczba zakrętów: 16

Dominujące zakręty: Prawoskrętne

Przewidywana liczba okrążeń: 36

Maksymalna prędkość na prostej: około 250 km/h

Godzina zapadnięcia zmroku: około 20:20 czasu GP (50 minuta wyścigu)

A oto szybkie okrążenie w wykonaniu JAG:

---

Serdecznie zapraszamy zawodników na wyścig oraz wszystkich do dopingowania zawodników podczas GP. Odbędzie się ono w czwartek 29 grudnia o godzinie 19:30.

---

Zebrał i przygotował - Error