f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 2 weeks ago
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



Zapowiedź GP Włoch

Z naszego toru w Kielcach przenosimy się na tor Mugello we Włoszech. Jakie wyzwania czekają kierowców na tym torze?

 

 

Sytuacja w lidze:

Na początek trochę o sytuacji w lidze. Na pierwszym miejscu w klasyfikacji generalnej znajduje się Error - zwycięzca wyścigu o GP Polski. Drugi jest Yano, trzeci zaś kolega Errora z zespołu - qaras. W klasyfikacji zespołowej prowadzi Gulf Racing, drugi jest zespół Black Marbles. Trzecie miejsce zajmuje Sumo Power GT.

 

Poprzedni wyścig zakończył się małymi niespodziankami: dobrze zapowiadający się kierowca Patryk Grodzki nie ukończył wyścigu z powodu kolizji. Zawodnik na pewno się nie podda i będzie starał się dorównać swoim kolegom z zespołu. Także Michał Dąbrowski miały zapewnione podium, gdyby nie drobne problemy. Zaskakująco dobrze wypadł djescape z Sesame Street Racing, który zazwyczaj okupował tyły stawki, lecz w wyścigu na torze w Kielcach zajął 6 miejsce.

 

Statystyki:


Podczas MidiSimów treningowych popytaliśmy poszczególnych zespołów o sprawy związane z torem. Jak dowiedzieliśmy się, spalanie na tym torze waha się w granicach 4.5 do 5.5 litra na okrążenie. Zakręty, które mogą przysporzyć zawodnikom największego problemu to zakręty numer 1, 5, 7 i 13 - szykana Biondetti.

 

Co do czasów okrążeń: najlepszy czas pierwszego sektora to 34.741 sekundy a uzyskał go Judge. Sektor z dwiema szykanami, i bardzo długą prostą startową. W tym sektorze musimy uzyskać kompromis pomiędzy prędkością maksymalną a dociskiem aerodynamicznym.

 

W drugim sektorze najlepszy czas uzyskał qaras, a pokonał on ten odcinek w czasie 30.406 sekundy. Typowo techniczny sektor w którym liczy się docisk aerodynamiczny. Sektor z licznymi zjazdami i podjazdami pod górkę. Szczególnie w tym sektorze widać, na czym polega urok naturalnie położonych torów.

 

Trzeci sektor najszybciej pokonał Przememo. Zrobił to w czasie 38.740 sekundy. Sektor, który zaczynamy od nawrotu. Pokonujemy bardzo szybką szykanę, dohamowanie i nawrót prowadzący na prostą startową. Sektor, w którym także musimy znaleźć kompromis pomiędzy dociskiem aerodynamicznym a prędkością osiąganą na dość długim, prostym odcinku.

 

Szukanie kompromisu pomiędzy dociskiem a prędkością najlepiej poszło qarasowi, który ustanowił na treningach czas najszybszego okrążenia. Pokonał jedną pętlę toru w czasie 1:44.430 .

 

Szanse zawodników:

Którzy zawodnicy będą walczyć o zwycięstwo w wyścigu? Na pewno Error, który z pełną zaciekłością będzie starał się obronić tytuł. Walczyć na pewno będą jego koledzy z zespołu, qaras i Patryk Grodzki. Różnica pomiędzy Errorem a nimi jest bardzo mała, tak samo jak między Errorem a Judge i Przememo. W wyścigu zwrócimy uwagę także na zawodnika JAG. Na treningach pokazywał się z bardzo dobrej strony. Mała strata do czołówki i dobre tempo wyścigowe także pozwala nam sądzić, ze ten zawodnik będzie walczył o zwycięstwo. Emet zaś błyszczał w treningowych MidiSimach wygrywając 2 z nich i raz kończąc wyścig na drugim miejscu. Nie możemy także skreślać pozostałych zawodników.

 

Kilka słów o torze:

Teraz kilka słów o samym torze i o jego historii:

 

Tor Mugello położony jest w regionie Włoch o takiej samej nazwie w pobliżu Florencji. Pętla toru ma długość 5 kilometrów 245 metrów. Posiada 15 zakrętów i jedną bardzo długą prostą. Tor jest własnością zespołu Scuderia Ferrari, który wykorzystuje go do testów bolidu F1. Na tym torze także odbywają się wyscigi serii DTM.

 

Pierwsze drogowe wyscigi w Mugello odbywały się od 1920 roku. Wyścigi przerwała wojna. Mugello GP zostało reaktywowane w 1955 roku, a w latach 1964/69 jako Targa Florio. Wtedy to pętla drogowa liczyła 66.2 kilometra, a wyscig składał się z 8 okrążeń. Dzisiejsza pętla Mugello została zbudowana w 1973 roku i otwarta rok później. Tor leży około 5 kilometrów na wschód od oryginalnej trasy.

 

Poniżej możemy zobaczyć jak tor Mugello wygląda realnie:

 

Wypowiedzi zawodników:

Zdołaliśmy także porozmawiać z kilkoma zawodnikami na temat ich celów na GP i szans. Oto ich wypowiedzi:

 

Black:

"Nie jeździłem jeszcze po Mugello więc nie wiem jakie mam szanse, ale ogólnie wiem jedno: w generalce celuję w podium. Mój zespół Sumo Power GT... to już nie będę się zbytnio wypowiadał nie jestem szefem teamu. To są tajne informacje. Jedyne co mogę podać do mediów to to, że do Mugello przygotujemy się lepiej i więcej czasu poświęcimy na treningi i wspólne dopracowanie setów."

 

Judge:

"Wyścig na Mugello będzie dla mnie nowym wyzwaniem. Po wstępnych jazdach mogę powiedzieć, że tor pasuje moim preferencjom. Imponująca jest ta jazda w zakrętach przy dużej prędkości! Ostatni wyścig nie poszedł po mojej myśli, skupiłem się raczej na szukaniu słabych punktów samochodu, także liczę tutaj na znacznie lepszy występ. Czy uda się wprowadzić w czyn to czego nauczyliśmy się w Kielcach, zobaczymy."

 

djescape:

"Po ostatnim wyścigu morale w naszym zespole wzrosły. Walka o podium w klasyfikacji konstruktorów stała się realna i to na pewno będzie nasz cel w tym sezonie. Co do wyścigu o GP Włoch: widząc znakomite tempo wyścigowe Emeta oraz bardzo stabilną wyscigową jazdę shyhy oraz, jak myślę, moją równą jazdę, już po wyścigu na torze Mugello możemy wbić się na podium. Co do klasyfikacji indywidualnej, chcielibyśmy by cała nasza trójka znalazła się w ósemce. Myślę że taki cel jest realny."

 

shyha:

"Po dłuższej przerwie od wyścigów i przy wciąż ograniczonych funduszach nie pozwalających na intensywne treningi w końcu przyszedł czas na GP na bardzo fajnym torze Mugello. Plan jest prosty - dojechać do mety i wpaść w rytm wyścigowy. Na wiele nie liczę. Dojechanie do mety bez poważniejszych błędów jest dla mnie planem minimum. Nieostatnie miejsce wśród finiszujących kierowców będzie dodatkową premią."

---

Serdecznie zapraszamy zawodników na wyścig oraz wszystkich do dopingowania zawodników podczas GP. Odbędzie się ono 4 grudnia o godzinie 19:30.

---

Przygotował: Paweł "djescape" Wróbel

Fotografia: Yano

Informacja o torze przygotowana na podstawie: http://en.wikipedia.org/wiki/Mugello_Circuit