f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 2 weeks, 3 days ago
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrwka nirgal :)
    • marud : Hej, mi?o, ?e kto? tutaj jeszcze zagl?da :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga ju? chyba umar?a :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak co? ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



Regulamin GT

Regulamin GTliga na Puchar Mistrzów 2012.


1.

Postanowienia ogólne

1.1.
Rozgrywki prowadzone są na platformie rFactor 1.255 z usprawnieniami EnduRacers oraz GTLiga.
20-10-2010
1.2.

Dołączenie do Ligi bez posiadania oryginalnej wersji rFactor jest niemożliwe a wszelkie próby ominięcia tego przepisu będą karane usunięciem kierowcy z niej na stałe.

20-04-2010
1.3.

Regulamin w trakcie sezonu może ulec zmianom tylko i wyłącznie na potrzeby Ligi i nieprzewidziane wcześniej zdarzenia, natomiast każdy przystępujący do Ligi powyższe akceptuje.

16-04-2010
1.4.

Każdy chcący dołączyć do Ligi musi być zarejestrowanym użytkownikiem w serwisie, oraz w odpowiednim dziale, przeznaczonym dla "GTLiga" zgłosić chęć przystąpienia do niej.

16-04-2010
1.5.

Na serwerze oraz w całym serwisie GTliga.pl obowiązują zasady netykiety.

16-04-2010
1.6.
Podczas jazdy na serwerach kierowcy są zobowiązani do posiadania uruchomionego Updatera Ligowego do pobrania tu
22-10-2010
2.

Dołączanie do Ligi

2.1.Do Ligi GT można przyłączyć się w dowolnym momencie trwania sezonu.16-04-2010
2.2.Aby startować w mistrzostwach GT1 należy otrzymać licencję na starty (w GT2 niewymagana).
23-07-2012
2.3.Dostęp do serwera poza Oficjalnymi Wyścigami Ligi nie wymaga posiadania licencji (nie dotyczy GT2).
23-07-2012
2.4.Uczestnictwo w MiniSimie i MidiSimie nie wymaga posiadania licencji.29-02-2012
2.5.

Kierowca GT1 nie posiadający licencji porusza się po torze tylko i wyłącznie specjalnie oznakowanym samochodem:

- "Nowy Kierowca" do czasu spełnienia pkt. 4.3 regulaminu

- "Ubiega Się" po wypełnieniu pkt. 4.3 regulaminu i i uzyskaniu akceptacji administracji.

Kierowcy GT1 posiadający licencje porusza się po torze samochodem oznakowanym:

- "Bez Teamu" gdy nie jest członkiem żadnego zespołu

- "Bez Skina" gdy jest członkiem zespołu i nie posiada własnego malowania. Pozostali kierowcy używają samochodów w swoich zespołowych malowaniach.

Każdy kierowca GT2 nie posiadający własnego malowania wybiera skin "Bez Teamu" lub "Bez Skina".

24-07-2012
3.Serwer
3.1.

Do połączenia się z serwerem potrzebna jest oryginalna kopia rFactor oraz zainstalowany mod Endurance Series z poprawkami udostępnionymi przez administracje pobrany przy pomocy ligowego updatera

http://updater.f1liga.pl/setup_updater_1_40.exe

22-10-2010
3.2.

Z serwerem łączymy się wpisując adres:

serwer.gtliga.pl:7000 - trening, wyścigi treningowe, wyścigi oficjalne

10-03-2011
3.3.Wszystkie wyścigi ligowe mogą być zabezpieczone hasłem, które każdy kierowca otrzyma najpóźniej 6 godzin przed wyścigiem. W tym wypadku informacje odnośnie hasła znajdą się w zakładce "Info Kierowcy".10-03-2011
3.4.Serwer jest dostępny przez 24 godziny na dobę.16-04-2010
3.5.Kierowcy muszą mieć stabilne łącze internetowe. GTliga.pl nie jest odpowiedzialna za problemy kierowców z utrzymaniem połączenia z serwerem.16-04-2010
3.6.

Na serwerach zakazane jest:

  1. Umyślne powodowanie wypadków, kręcenia bączków, organizowania crash testów itp.
  2. Ścinanie szykan i zakrętów. Gracz po ścięciu jest zobowiązany zwolnić i oddać uzyskaną przez ścięcie pozycję.
  3. Pozostawianie bolidu w miejscu, w którym będzie generowana żółta flaga (tor oraz pobocze) oraz blokowanie wyjazdu z PitLane (zakaz stawania między białymi liniami w boksach).
  4. Jazda niesprawnym bolidem dalej niż okrążenie zjazdowe.
  5. Niestosowanie się do limitu prędkości w PitLane.
  6. Przekraczanie linii ograniczającej wyjazd i zjazd do Pitlane na całej ich długości przy manewrze zjazdu/wyjazdu do boksu.
  7. Jakakolwiek rozmowa na sesji Race i Qual (Wyścig i Kwalifikacje).
  8. Rozpoczynanie głosowań Restart Session/Weekend/Race. Wyjatkiem jest sytuacja, kiedy do konca sesji practice zostalo nie wiecej jak 10min, w tym przypadku dopuszczalna jest opcja "następny tor".
  9. Rozpoczynanie jakichkolwiek głosowań przed całkowitym załadowaniem sesji (gra musi zacząć odliczać czas trwania sesji).
  10. Wymuszanie oddania konkretnego głosu w trakcie głosowania.
  11. Obrażanie innych graczy.
  12. Używanie słów i zwrotów uznanych za obraźliwe lub wulgarne.
16-04-2010
3.7.

Na serwerze obowiązują następujące ustawienia:

  1. Zużycie opon – 2x
  2. Zużycie paliwa – 2x
  3. Wymuszony widok – kokpit
  4. Dostępne pomoce – AC oraz TC LOW
  5. Awarie mechaniczne - normal
  6. Damage multiplier - 100%
  7. Typ startu - "ręczny" lotny (czytaj więcej)
23-07-2012
3.8.Administrator ma prawo do usunięcia z serwera gracza, który nie stosuje się do Regulaminu lub stwarza zbyt duże zagrożenie.16-04-2010
4.Licencja
4.1.Licencja stała przyznawana jest bezterminowo. Licencja czasowa przyznawana jest na czas jednego Grand Prix i każdorazowo przedłużana na następne Grand Prix.16-04-2010
4.2.Warunkiem uzyskania licencji jest stabilna jazda i zachowanie zasad fair play.16-04-2010
4.3.Aby ubiegać się o licencję kierowca musi przejechać co najmniej 30 okrążeń pomiarowych na serwerze, a potem zgłosić chęć ubiegania się o licencję na forum w wątku  "PM GTLiga 2012 - zapisy na licencję"24-07-2012
4.4.

Po wypełnieniu wymogu z pkt 4.3 licencję można otrzymać po spełnieniu jednego z poniższych warunków:

-ukończenie 3 wyscigów MiniSim

-ukończenie 1 wyścigu MidiSim

-ukończenie 1 wyścigu FullSim

12-11-2012
4.5.Licencja może być odebrana za niesportowe lub niekulturalne zachowanie zarówno na torze, czacie, jak i w serwisie GTliga.pl.1-11-2011
4.6.Spowodowanie wypadków w dwóch kolejnych oficjalnych wyścigach powoduje ponowną ocenę Kierowcy przez Komisje Licencyjna, z możliwościowa odebranie licencji Kierowcy.1-11-2011
4.7.Celowe spowodowanie wypadku na torze, bez względu na rodzaj rozgrywki, lub podczas testów będzie bezwzględnie karane zablokowaniem dostępu do serwera na 14 dni, a nawet odebraniem licencji (ponowna procedura ubiegania się o nią).1-11-2011
4.8.Kierowca, który zgłosił się do ubiegania o licencję lub posiada licencję czasową, a nie pojawia się na serwerze zostaje wykreślony z listy ubiegających się po 4 tygodniach od zgłoszenia.27-12-2011
5.Uczestnicy
5.1.Każdy Kierowca może występować w lidze pod pseudonimem lub imieniem i nazwiskiem.16-04-2010
5.2.Pseudonim gracza nie może zawierać słów, zwrotów ani skrótów uznanych za obraźliwe, zawierać błędów ortograficznych, adresów stron internetowych oraz prawdziwych nazwisk kierowców, a także znaków specjalnych lub cyfr zamiast liter. W nicku zawodnika mogą się znajdować maksymalnie 4 cyfry.3-07-2011
5.3.Kierowca zobowiązany jest do używania jednego pseudonimu zarówno w Lidze GT, na forum, serwerze GTliga.pl a także w Lidze F1.16-04-2010
5.4.Każdy kierowca należący do zespołu ma jednorazową możliwość zmiany samochodu trakcie sezonu.
1-08-2012
5.5.

W oficjalnych wyścigach Pucharu Mistrzów GTLiga 2012 mogą uczestniczyć kierowcy:

  • GT1 należący do zespołu,
  • GT2

                - należący do zespołu,

                - nienależący do zespołu - nieujęci w klasyfikacji sezonu (tzw. starty gościnne).

 

1-08-2012
6.Zespoły
6.1.Kierowca chcący uczestniczyć w mistrzostwach musi być członkiem zespołu GT1 lub GT2. Może to osiągnąć dołączając do już istniejącego zespołu lub zakładając własny.
23-07-2012
6.2.Nazwy zespołów ustalają założyciele.16-04-2010
6.3.Nazwa zespołu nie może zawierać słów, zwrotów lub skrótów uznanych powszechnie za obraźliwe.16-04-2010
6.4.Kierowca może jednocześnie występować tylko w jednym zespole w trakcie trwania sezonu.16-04-2010
6.5.W przypadku zmiany zespołu przez kierowcę w trakcie sezonu, punkty zdobyte przez niego dla zespołu nie zostają na koncie zespołu opuszczanego.20-04-2010
6.6.

Zespół GT1 może być założony w przypadku gdy zgłaszający go kierowca ma licencję stałą.

Zespół GT2 może być założony przez kierowcę bez licencji.

23-07-2012
6.7.Zespół może składać się z maksymalnie 3 kierowców etatowych
28-02-2012
7.Treningi
7.1.Treningi odbywają się bez przerwy, poza czasem trwania oficjalnych wyścigów.20-04-2010
7.2.Treningi odbywają się w trzech formach – praktyka, wyścig typu MiniSim oraz wyścig typu Sim.16-04-2010
7.3.

MiniSim:

  1. MiniSim jest formą treningu w postaci wyścigu składającego się z 5 okrążeń.
  2. Gdy serwer nie jest ustawiony na 5 okrążeń, gracze zobowiązani są poinformować administratora o tym fakcie oraz obowiązuje zakaz organizowania MiniSimów.
  3. Wyścig może się odbyć przy obecności minimum 5 graczy.
  4. O rozpoczęciu wyścigu decydują – większością 70% głosów – gracze , poprzez przeprowadzenie głosowania.
  5. MiniSim odbywa się bez sesji kwalifikacyjnej.
  6. Okrążenie formujące kierowcy przejeżdżają z wyłączonym ogranicznikiem zachowując ostrożność.
  7. W trakcie trwania wyścigu obowiązuje całkowita cisza na czacie ogólnym oraz zakaz prowadzenia jakichkolwiek głosowań.
  8. Między kolejnymi wyścigami i głosowaniami musi być minimum 5 minut przerwy.
  9. Na godzinę przed FullSimem i Wyścigiem Oficjalnym zakazane jest przeprowadzanie wyścigów MiniSim.
16-04-2010
7.4.

MidiSim:

  1. MidiSim jest formą treningu w postaci jednego z 2 wyścigów, trwających 30 minut każdy z 5 minutowymi przerwami pomiędzy nimi.
  2. MidiSim może odbyć się przy obecności minimum 3 graczy.
  3. Wyścig jest poprzedzony 15 minutowym okresem zbiórki, w czasie którego kierowcy wykonują dowolną ilość okrążeń pomiarowych.
  4. O miejscach startowych do wyścigu decydują pozycje uzyskane podczas okresu zbiórki lub losowania.
  5. MidiSimy odbywają się w z góry ustalonych porach, zwyczajowo są to: wtorek, czwartek i sobota, o godzinie 19.30 i 20:30*. O ewentualnych zmianach gracze będą powiadomieni na forum oraz w zakładce wydarzenia.
  6. W trakcie trwania całego midisima obowiązuje całkowita cisza na czacie ogólnym oraz zakaz prowadzenia jakichkolwiek głosowań. 
  7. Kierowca stwarzający zagrożenie dla innych kierowców może zostać niedopuszczony do startu w wyścigu. Dotyczy to również uczestników mających problemy z utrzymaniem dobrego pingu.

*Z wyłączeniem soboty - FullSim 

16-03-2012
7.5.

FullSim:

  1. FullSim jest formą treningu w postaci jednego wyścigu, trwającego 45 minut.
  2. FullSim może odbyć się przy obecności minimum 3 graczy.
  3. Wyścig jest poprzedzony 15 minutowym okresem zbiórki, w czasie którego kierowcy wykonują dowolną ilość okrążeń pomiarowych.
  4. O miejscach startowych do wyścigu decydują pozycje uzyskane podczas okresu zbiórki lub losowania.
  5. FullSim odbywa się w każdą sobotę o godzinie 20:30. O ewentualnych zmianach gracze będą powiadomieni na forum oraz w zakładce wydarzenia.
  6. W trakcie trwania całego fullsima obowiązuje całkowita cisza na czacie ogólnym oraz zakaz prowadzenia jakichkolwiek głosowań.
  7. Kierowca stwarzający zagrożenie dla innych kierowców może zostać niedopuszczony do startu w wyścigu. Dotyczy to również uczestników mających problemy z utrzymaniem dobrego pingu.
23-07-2012
8.Zasady rozgrywki
8.1.W boksach obowiązuje ograniczenie prędkości bez względu na sesje.16-04-2010
8.2.W trakcie wyścigu obowiązują wszelkie zasady z prawdziwych wyścigów.
23-07-2012
8.3.Wyjazd z boksów odbywa się zgodnie z zasadami w świecie rzeczywistym: prędkość i oznaczona alejka do tego celu.20-04-2010
8.4.Podczas oficjalnego Grand Prix i simów kierowcy zobowiązani są do zajmowania połowy stanowiska w boksach. Pierwsza osoba wjeżdżająca na stanowisko zobowiązana jest do zajęcia tej połowy, która jest bliżej budynku garażu.22-10-2010
8.5.O terminach rozgrywek informować będzie kalendarz, a o ewentualnych zmianach administracja poinformuje kierowców minimum 48 godzin przed terminem rozgrywki.16-04-2010
8.6.Oficjalne godziny kwalifikacji, wyścigów oraz ich długość:
 
  • Trening - 20:00 (15 minut) - czas na połączenie się z serwerem.   
  • Kwalifikacje - 20:15 (10 minut)
  • Rozgrzewka - 20:25 (5 minut)
  • Wyścig główny - 20:30 (45 minut)
 
 

23-07-2012
8.7.W czasie kwalifikacji obowiązuje blokada wejść na serwer.18-04-2010
8.8.Na serwerze GTliga obowiązuje zakaz jazdy na klawiaturze podczas oficjalnych GP oraz fullsimach. Osoby takie mogą uczestniczyć tylko i wyłącznie w treningach i wyścigach mini.16-04-2010
8.9.Podczas startu do wyścigu kierowcy są zobowiązani ustawić się w prostokącie pokazywanym przez grę (domyślnie czerwonym). Wszystkie, cztery koła auta muszą znajdować się wewnątrz tego prostokąta. Niedopełnienie tego obowiązku może skutkować DQ.16-04-2010
8.10.

ZASADY ZACHOWANIA NA TORZE

Utrzymanie samochodu na torze Kierowcy muszą zawsze jechać po jezdni toru. W celu wykluczenia wszelkich wątpliwości:

- białe linie określające krawędzie jezdni toru są uważane za stanowiące cześć jezdni toru, ale nie krawężniki,

- uznaje się, że kierowca opuścił jezdnie toru, jeżeli 2 koła jego samochodu nie pozostają w kontakcie z jezdnią toru. Film instruktażowy

- http://www.youtube.com/watch?v=QogjoLPgwGg

Zachowanie podczas wyprzedzania

Manewry mogące przeszkadzać innym kierowcom, takie jak wielokrotne zmiany toru jazdy w celu obrony swojego miejsca, celowe opuszczenia jezdni toru przez pojazd lub wszelkie inne nienormalne zmiany toru jazdy są bezwzględnie zabronione.Dodatkowo jeśli kierowca atakujący zrówna swoja przednią oś z tylnią osią auta kierowcy atakowanego to atakowany nie może zmienić toru swojej jazdy na tor zajmowany przez atakującego.

Żółta flaga

Jest to sygnał niebezpieczeństwa mający następujące znaczenie: "zwolnij, nie wyprzedzaj, bądź gotów do zmiany toru jazdy. Na poboczu lub części toru zaistniało niebezpieczeństwo." Zabronione jest wyprzedzanie podczas widocznej żółtej flagi, zatem jeśli na torze zdarza się incydent i kierowca próbuje uniknąć wypadku poprzez zwolnienie nie wolno go wyprzedzać do następnego zakrętu.

Niebieska flaga

Normalnie flaga ta jest pokazywana, gdy jeden samochód wyprzedzany jest przez drugi, mający co najmniej jedno okrążenie przewagi nad nim. Służy do informowania o nadjeżdżającym, szybszym aucie.

Kierowcy nie muszą ustępować miejsca (patrz zasady dublowania - punkt 10.8) ale nie mogą też bronić pozycji.

24-07-2012
8.11.

Podział na klasy

  1. Na serwerze dostępne są do wyboru auta z 5 klas: GT1, GT2, LMPC, P1 i P2.
  2. W trakcie GP można poruszać się jedynie autami GT1 i GT2:
  • GT1 - wymagana licencja GT do startów w GP,
  • GT2 - niewymagana licencja GT do startów w GP i niewymagana przynależność do zespołu.
  1. Poruszanie się autami LMPC, P1 i P2 jest dozwolone wyłącznie w trakcie sesji treningowych, MiniSim oraz MidiSim/FullSim.
  2. Jazda autami P1, P2 i LMPC w trakcie sesji wymienionych w ustępie 3 nie może zakłócać jazdy kierowców poruszających się po torze pojazdami z kategorii GT1 i GT2.
  3. Na kierowcy w pojeździe szybszej klasy spoczywa obowiązek wybrania momentu i miejsca na torze dogodnego dla przeprowadzenia manewru wyprzedzania/dublowania auta wolniejszej klasy. Tyczy to się szczególnie sytuacji podczas oficjalnych GP z udziałem GT1 i GT2.
  4. Dla ułatwienia przeprowadzania manewru dublowania, dublowany ma obowiązek trzymać się prawidłowego toru jazdy. Wszelkie zwalnianie i zmienie kierunku jazdy bezpośrednio przed i za zakrętem lub w trakcie jego pokonywania jedynie utrudniają sprawne wyprzedzanie przez szybsze auta. Należy podkreślić, że dublowany nie może ścigać się z dublującym i w dogodnym momencie musi ułatwić przeprowadzenie płynnego manewru wyprzedzania (np. w sytuacji zrównania się na dohamowaniu dublowany "odpuszcza")
  5. Specjalnie organizowane wyścigi z udziałem aut klas GT1, GT2, LMPC, P1 i P2 (tzw. FUN RACE) mają charakter pojedynczych wydarzeń i nie podlegają klasyfikacji punktowej.
  6. O organizacji tego typu wyścigu gracze zostaną poinformowani na stronie głównej, forum oraz w kalendarzu wydarzeń GT.
1-08-2012
8.12.

Dopuszczenie do udziału w GP

Kierowca spełniający wymogi licencyjne danej klasy musi przejechać minimalną ilość okrążeń w statystykach do godziny 19:30 w dniu wyścigu.

Okrążenia dla dopuszczenia w GP muszą zostać pokonane w aucie klasy, w której zawodnik wystartuje w GP.

GT1:
- z licencją stałą i czasową - 10

GT2:
- z licencją stałą GT lub F1 lub VPC lub bez licencji - 10,
- kierowca bez licencji musi uzyskać czas nie gorszy niż 105% najlepszego czasu GT2 w statystykach ligowych.

 

Brak spełnienia powyższych reguł może skutkować niedopuszczeniem do udziału w wyścigu oficjalnym.

3-10-2012
9.Kwalifikacje
9.1.Podczas kwalifikacji kierowca może przejechać maksymalnie 3 okrążenia, w tym tylko 1 pomiarowe.23-07-2012
9.2.Złamanie punktu 9.1. skutkuje dyskwalifikacją  i startem z ostatniego pola w wyścigu.16-04-2010
9.3.Po przejechaniu dopuszczalnej ilości okrążeń możliwie szybko wracamy do boksu.16-04-2010
9.4.Podczas sesji kwalifikacyjnej obowiązuje zakaz używania otwartego czatu. Odstępstwa skutkują usunięciem z sesji kwalifikacyjnej.16-04-2010
9.5.Będąc na okrążeniu wyjazdowym ustępujemy kierowcy będącemu na okrążeniu pomiarowym w taki sposób by nie zakłócić jego jazdy.16-04-2010
9.6.Na okrążeniu pomiarowym jedziemy na światłach. Kierowca na okrążeniu wyjazdowym zostaje w ten sposób poinformowany dużo wcześniej o konieczności przepuszczenia.16-04-2010
9.7.Po rozpoczęciu pierwszego okrążenia pomiarowego , setup jest blokowany.Podczas warm-up można dolać tylko paliwo, zmienić opony, balans hamulców oraz mapowanie silnika.23-07-2012
9.8.Podczas trwania wyścigu obowiązuje bezwzględna cisza na czacie ogólnym.20-04-2010
9.9.Na wezwanie administratora kierowca, który utrudnia jazdę innym (np. ze względu na przejściowe problemy z łączem), zobowiązany jest natychmiast opuścić tor. Nie zastosowanie się skutkuje usunięciem z sesji.20-04-2010
9.10.Jeżeli kierowca nie zrobił okrążenia pomiarowego w sesji kwalifikacyjnej, zobowiązany jest do startu z końca stawki.
23-07-2012
10.Wyścig główny - 45 min
10.1.Wyścig może się odbyć przy obecności minimum 5 Kierowców.16-04-2010
10.2.Start "ręczny" lotny (czytaj więcej) odbywa się zgodnie z wynikami kwalifikacji oraz ewentualnymi karami za poprzednie GP. Wyścig zostaje poprzedzony okrążeniem formującym.23-07-2012
10.4.Kierowca, który straci swoją pozycję (np. przez obrócenie lub wypadnięcie z toru), nie może wyprzedzać innych zawodników, musi zaczekać na przejechanie całej stawki. Start rozpoczyna z ostatniej pozycji.
23-07-2012
10.5.Na okrążeniu formującym kierowcy zobowiązani są zachować rozsądną odległość od poprzedzającego samochodu; jechać wolnym tempem - jeden za drugim, w kolejności ustalonej w kwalifikacjach. Formowanie szyku startowego następuje w miejscu wytyczonym przez administracje GT poprzez komunikat na forum (link). Kierowcy dodatkowo muszą przestrzegać założonej prędkości formowania.
31-08-2012
10.6.Zabronione jest gwałtowne hamowanie stwarzające niebezpieczeństwo kolizji.16-04-2010
10.7.Spowodowanie wypadku podczas okrążenia formującego skutkuje podwójną karą, a nawet odebraniem licencji.16-04-2010
10.8.

Dublowanie:

Jest jedną z najważniejszych czynności w trakcie wyścigów z udziałem aut co najmniej dwóch różnych klas. Sprawne i bezpieczne dublowanie jest umiejętnością wynikającą z doświadczenia i umiejętnego analizowania sytuacji na torze.

  1. Na kierowcy w pojeździe szybszej klasy spoczywa obowiązek wybrania momentu i miejsca na torze dogodnego dla przeprowadzenia manewru wyprzedzania/dublowania auta wolniejszej klasy. Tyczy się to szczególnie sytuacji podczas oficjalnych GP z udziałem GT1 i GT2.
  2. Dla ułatwienia przeprowadzania manewru dublowania, dublowany ma obowiązek trzymać się prawidłowego toru jazdy oraz jechać swoim tempem. Wszelkie zwalnianie i zmienie kierunku jazdy bezpośrednio przed i za zakrętem lub w trakcie jego pokonywania jedynie utrudniają sprawne wyprzedzanie przez szybsze auta. Należy podkreślić, że dublowany nie może ścigać się z dublującym i w dogodnym momencie musi ułatwić przeprowadzenie płynnego manewru wyprzedzania (np. w sytuacji zrównania się na dohamowaniu dublowany "odpuszcza", nie blokuje "wewnętrznej")
23-07-2012
10.9.

Używanie świateł w trakcie wyścigu jest dozwolone.

Zaznacza się, że wszelkie miganie światłami mogące wywierać presję na rywalu są zakazane. Nieprzestrzeganie tej zasady będzie skutkować karą.

23-07-2012
10.10.Podczas trwania wyścigu obowiązuje bezwzględna cisza na czacie ogólnym.16-04-2010
10.11.Na wezwanie administratora kierowca, który utrudnia jazdę innym (np. ze względu na przejściowe problemy z łączem, jazda stwarzająca niebezpieczeństwo), zobowiązany jest natychmiast opuścić tor. Nie zastosowanie się będzie skutkować natychmiastowym usunięciem z sesji.23-07-2012
10.12.

Kary wagowe i redukcje są nakładane na zawodnika na podstawie wyniku w poprzednim Grand Prix. Podstawą do obliczania kar wagowych są wyniki Grand Prix po nałożeniu kar przez Komisje Kar. Obowiązują one przez cały czas trwania następnego Grand Prix. Przyznawane są tylko zawodnikom klasy GT1.

Kary wagowe:

Nakładanie kar
1. miejsce + 40 kg
2. miejsce + 25 kg
3. miejsce + 15 kg
4. miejsce + 10 kg
5. miejsce + 5 kg

Redukcja kar
7. miejsce - 5 kg
8. miejsce - 10 kg
9. miejsce - 15 kg
10. miejsce -25 kg
11. miejsce i poniżej -40 kg


24-07-2012
10.13.Maksymalna suma kar wagowych to 120 kg.23-07-2012
10.14.

W trakcie 45 minutowego wyścigu głównego na serwerze Time Scale wynosi 5x.

Start do wyścigu (wg czasu Rfactor) - 15.00

Koniec wyścigu (wg czasu Rfactor) - po 20.00

23-07-2012
10.15.Warunkiem redukcji kary jest przejechanie co najmniej jednego okrążenia pomiarowego.28-02-2012
11.Punktacja
11.1.W GTLidze obowiązuje tylko punktacja za wyścig główny.12-01-2011
11.2.

W trakcie trwania sezonu PI GTliga 2012 obowiązuje następująca punktacja dla wyścigu głównego:

 1 - 40 pkt 
 2 - 32 pkt 
 3 - 26 pkt 
 4 - 22 pkt 
 5 - 20 pkt 
 6 - 18 pkt 
 7 - 16 pkt 
 8 - 14 pkt 
 9 - 12 pkt 
10- 11 pkt 
11- 10 pkt 
12-   9 pkt 
13-   8 pkt 
14 -  7 pkt 
15 -  6 pkt
16 -  5 pkt
17 -  4 pkt
18 -  3 pkt
19 -  2 pkt
20 -  1 pkt

Zwycięzca kwalifikacji uzyskuje 2 pkt za Pole Position.

1-08-2012
11.3.Punkty otrzymuje kierowca, który został sklasyfikowany (przejechał 70% dystansu lidera).12-01-2011
11.4.W przypadku kiedy kierowcy na koniec sezonu mają równą ilość punktów, decyduje ilość wygranych wyścigów GP.12-01-2011
11.5.Do klasyfikacji zespołowej liczona jest suma punktów uzyskanych przez kierowców danego zespołu w danym wyścigu.12-01-2011
11.6.Klasyfikacja aut GT1 i GT2 jest niezależna od siebie.23-07-2012
12.Protesty
12.1.W terminie do 48 godzin od zakończenia oficjalnego wyścigu gracz ma możliwość zgłoszenia protestu na innego gracza. Następnie w terminie 24 godzin od zgłoszenia protestu, wszyscy zawodnicy uwzględnieni w proteście (jako sprawca lub poszkodowany)  mogą się ustosunkować do zgłoszonego protestu w panelu INFO KIEROWCY.
12-01-2011
12.2.W proteście należy umieścić nick sprawcy, poszkodowanego, nr okrążenia i zakrętu, czas zajścia i krótki opis zdarzenia.12-01-2011
12.3.Protest może złożyć każdy kierowca, czyli sprawca, poszkodowany lub świadek zdarzenia.12-01-2011
12.4.Protest należy zgłosić przez formularz "Zgłoś Incydent", znajdujący się w zakładce "GTLiga 2010"12-01-2011
12.5.Werdykt jest wydawany przed następnym GP.12-01-2011
12.6.Protesty obraźliwe, wulgarne lub urągające innej osobie nie będą rozpatrywane.12-01-2011
13.Komisja Kar
13.1.

Komisja Kar ma prawo nałożyć na gracza karę:

  1. Cofnięcia o określoną ilość pozycji startowych na gridzie w następnym wyścigu.
  2. Przesunięcie na koniec stawki na starcie następnego wyścigu
  3. Przesunięcia o określoną ilość pozycji w ukończonym wyścigu.
  4. Dyskwalifikacji w ukończonym wyścigu.
  5. Wykluczenia z określonej ilości wyścigów.
  6. Przejazdu przez pitlane po przejechaniu okrążenia formującego w następnym wyścigu
  7. Ostrzeżenia
23-07-2012
13.2.Komisja Kar może wystąpić do Komisji Licencyjnej o zweryfikowanie zasadności licencji winnego kierowcy.12-01-2011
13.3.Decyzje Komisji są niepodważalne i nie podlegają apelacjom.12-01-2011
13.4.Członkiem Komisji może zostać każdy gracz, którego kandydatura została zgłoszona przez Komisję oraz zaakceptowana przez Administrację Ligi.12-01-2011
14.Komisja Licencyjna
14.1.

W zakres kompetencji Komisji Licencyjnej wchodzi:

  1. Przyznawanie i odbieranie licencji stałych.
  2. Przyznawanie, przedłużanie oraz odbieranie licencji czasowych. 
12-01-2011
14.2.Decyzje Komisji są niepodważalne i nie podlegają apelacjom.12-01-2011
14.3.Członkiem Komisji może zostać każdy gracz, którego kandydatura została zgłoszona przez Komisję oraz zaakceptowana przez Administrację Ligi.12-01-2011
15.Malowania
15.1.Każdy zespół ma prawo do własnego malowania.12-01-2011
15.2.Malowania całego zespołu mogą nieznacznie różnić się od siebie (np. nickiem umieszczonym na samochodzie, bądź drobnymi detalami).12-01-2011
15.3.Malowania nie mogą zawierać treści, ani znaków obraźliwych, oraz łamiących ogólne zasady etyczne.12-01-2011
15.4.Po obu stronach samochodu, w przestrzeni między kołami musi znaleźć się naklejka ligowa z numerem kierowcy. Naklejka na masce jest opcjonalna.12-01-2011
16.Postanowienia końcowe
16.1.Wszelkie czasy oraz końcowe pozycje w wyścigach obowiązują tylko na podstawie wyników na serwerze, statystyk, logów lub powtórek (replayów).12-01-2011
16.2.Administrator może usunąć z serwera gracza, który dopuści się czynów niezgodnych z ogólnymi zasadami, a nieujętych w innych punktach Regulaminu.12-01-2011
16.3.Przed rozpoczęciem wyścigu zaleca się wyłączenie wszelkich aplikacji (m. in komunikatorów) mogących mieć negatywny wpływ na stabilność gry.12-01-2011
16.4.Wszelkie próby oszustwa, użycia niedozwolonych pomocy będą karane bezterminową blokadą konta oraz banem na wszystkie serwery.12-01-2011
16.5.W całym serwisie i na wszystkich serwerach należących do GTliga.pl obowiązuje zakaz reklamowania stron internetowych, lig, innych rozgrywek, działalności konkurencyjnej bez zgody Administracji.12-01-2011
16.6.Jeśli ktoś się nie zgadza z regułami ligi lub twierdzi, że jest dyskryminowany, zaznaczamy, ze GTliga nie jest obowiązkowa.12-01-2011