f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 2 weeks, 4 days ago
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



SC Austrii 2010 - A1Ring

Ostatni wyścig sezonu Senna Cup odbędzie się w Europie, na znajdującym się w południowej Austrii torze A1-ring

który gościł kierowców Formuły 1 w latach 1997-2003. Wcześniej odbywały się tu również zawody z cyklu Grand Prix (lata 1970-87), ale tor wtedy miał jeszcze inny układ i nosił nazwę Osterreichring. Interesująca nas pętla liczy blisko 4,5 kilometra, a powstała na bazie projektu Hermanna Tilke.

 

Obiekt jest położony w górzystym terenie, co można odczuć podczas przejażdżki po tym torze: występują częste zmiany elewacji, mało jest zakrętów, które są “płaskie”, a zakręt nr 9 jest całkowicie niewidoczny i bezbłędne pokonanie go wymaga znajomości i wyczucia trasy. Jest tu też kilka prostych oraz ciekawych szybkich zakrętów, dzięki czemu średnia prędkość na okrążeniu to ponad 210 km/h. A1-ring zapewnia trzy dobre miejsca do wyprzedzania: przed zakrętem nr 1, na hamowaniu do zakrętu nr 3 oraz przed wirażem nr 5, ponieważ omawiane zakręty wymagają mocnego hamowania, a są poprzedzone długimi prostymi.W kilku miejscach nawierzchnia jest bardzo nierówna, co może sprawić problemy w dobrym ustawieniu zawieszenia, aby auto możliwie jak najmniej ocierało o asfalt.

 

 

 

 

 

Sytuacja ligowa

No, cóż. Walka o mistrostwo SennaCup 2010 jest już zakończona a mistrzem został Dominik Ulman. O pozostałe miejsca na podium walczą już w zasadzie tylko Pawel_F z czesiem1716. JAG nie ustanowił żadnego czasu w puli i jeśli wystartuje to ostatni wyścig zaliczy w grupie B co w zasadzie automatycznie wyrzuca go poza podium. W klasyfikacji FIA zwycięzcą również został Dominik natomiast o pozycję drugą i trzecią walczy trzech zawodników. Tutaj jednym z nich również jest Jag ale w przeciwieństwie do klasyfikacji ligowej wciąż może nie zostać przegoniony aczkolwiek aktualna forma Chrapcia, Pawła_F oraz czesia1716 może nie pozwolić mu utrzymać pozycji. Jak zakończy się sezon? Dowiemy się już niebawem - w niedzielę po ostatnim wyścigu sezonu Senna Cup na A1 Ring.

 

Jak zawsze wyłapaliśmy podczas treningu któregoś z kierowców , tym razem jest to misiu1 podczas pokonywania swojego szybkiego kółka:


 

Po treningu zespołu Premium Racing spytaliśmy o odczucia na nadchodzący wyścig:

"Na torze A1 ring opony spisują się nadzwyczajnie dobrze w porównaniu do innych torów na których było Nam dane się ścigać. Taka sytuacja pozwala na urozmaicenie strategii czy to na jeden pit-stop przy użyciu twardszej mieszanki i miękkiej lub na dwa pit-stopy z użyciem średniej mieszanki i super miękkiej. Będzie to skutkowało atrakcyjnym wyścigiem dla widzów, wspaniałej walki między rywalizującym zespołom jak i kierowcom. Na samym starcie będzie się dużo działo ponieważ dohamowanie do T1 jest dość mocne co pozwala na atak rywali, po T1 mamy długą prostą na której z pewnością będą przetasowania dzięki różnorodnym ustawieniach aerodynamiki rywali na tym torze. Dużo zespołów skupiło uwagę na dużym docisku skrzydeł który bardzo służy sektorowi drugiemu i trzeciemu , także Ci którzy będą mieć dużą prędkość maksymalną mogą to wykorzystać na sektorze pierwszym. Na torze znajduje się dużo wyboistych momentów szczególnie przy zakręcie T3 na wyjściu z zakrętu gdzie przepustnice zazwyczaj mamy wciśniętą w podłogę , tu trzeba bardzo uważać aby tylna oś nam nie straciła przyczepności. Na początkowej fazie wyścigu z pewnością pełny zbiornik paliwa Nam trochę te zadanie ułatwi ponieważ będziemy dość dociążeni i w miarę będziemy odczuwać stabilność tej osi."

 

Tutaj można zobaczyć parę ujęć z toru:

Tu widzimy zakręt T1 do którego z całą pewnością będzie dochodziło do dużej ilości ataków i manewrów wyprzedzania, z pewnością będzie to zakręt bardzo atrakcyjny pod względem widowiska i polecamy blisko jego usiąść wygodnie i obserwować zmagania kierowców.

Po wyjściu z tego zakrętu bolidy pędzą długą prostą troszkę wyboistą po delikatnym łuku zwanym T2 aż do zakrętu T3.

 

 

 

Dojeżdżając do tego zakrętu znowu będziemy świadkami mocnych wrażeń podczas dohamowania , tutaj będą się liczyć mocne hamulce i nerwy na wodzy kierowców którzy uwielbiają opóźniać hamowanie. Zbyt późne oznacza niestabilnością tylnej osi i w końcowej fazie spin który może zaprzepaścić nasze plany w wyścigu. Zbyt wczesne hamowanie może spowodować utratę pozycji. Najlepiej jest ten zakręt przejechać równo i nie wytracać zbyt dużej prędkości , wymaga to dużej techniki i mamy nadzieje że kierowcy f1liga dobrze dadzą sobie z tym radę. Kolejnym etapem będzie ostrożne wyjście z tego zakrętu które jest mocno wyboiste ,niektórych nie raz będzie kusić wcisnąć gaz do dechy przy walce łeb w łeb z rywalem , co może się skończyć źle tj poślizgiem tylnych kół.

 

Widok krajobrazu z tego toru jest niesamowity, ale wracając do zmagań na torze nie można przegapić zakrętu T9 , który jest ślepy i tylko najodważniejsi potrafią przejechać ten zakręt prawie że zamkniętą przepustnicą. Widok z cockpitu misia1 robi wrażenie kiedy na 4 biegu wchodzi jak by na pamięć w zakręt wiedząc kiedy się zaczyna, trzeba być maksymalnie i cały czas skupionym. Na wyjściu z zakrętu wciskamy na chwile pedał gazu wbijając 5 bieg gdzie zaraz dojeżdżamy do zakrętu nr 10 , również bardzo ważny zakręt który po przejechaniu w szybkim tempie pozwala na uzyskanie dobrego czasu okrążenia.

 

Przy zakręcie jest również zjazd do pit-line i będziemy z tego miejsca widzieć najważniejsze momenty strategiczne zespołów ,kiedy kto zjedzie będzie świadczyło na ile pit-stopów zespół się zdecydował w trakcie wyścigu. Wychodząc zakrętu trzeba uważać na tarkę zewnętrzną na której bolid strasznie nerwowo się zachowuje i można skończyć na bandach, szybkie wyjście może procentować na końcu prostej start- meta gdzie możliwe będzie wyprzedzenie rywala.

Kończąc okrążenie możemy odetchnąć chwilą na prostej i skupić się na ponownym dobrym okrążeniu aż do ukończenia w ten sposób 47 okrążeń i tym samym zamknąć sezon Senna Cup 2010 gdzie na torach widzieliśmy dużo walki ,potu i nieszczęśliwych zdarzeń. Ale te wspomnienia będą w Nas myślę na długo i na pewno zaprocentują w nadchodzącym sezonie zasadniczym 2011 roku.

Powodzenia!