f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 2 weeks, 1 day ago
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



Indianapolis 2010

 

Z ultraszybkiego toru Monza w edycji ‘71 przenosimy się za Wielką Wodę na słynny tor Indianapolis. Nie będziemy

jednak ścigać się na owalu, ale na wersji zbudowanej w latach1998-2000 specjalnie na potrzeby Formuły 1.

 

 

 

Historia tego toru jest bardzo długa, aby więc nie zanudzać datami i mało znanymi nazwiskami, przypomnimy

jedynie najważniejsze fakty. Tor powstał w roku 1909; niedługo potem dla wzmocnienia nawierzchni tor wyłożono

cegłami - po tym zdarzeniu Indianapolis zyskał nieformalną nazwę Brickyard (Cegielnia). Po tamtej erze pozostał

ślad - pas nawierzchni stanowiący prostą start/meta jest właśnie zbudowany z cegły.

Zawody F1 na “krętej wersji” odbywały się tu w latach 2000-2007; z ośmiu wyścigów pięć wygrał Michael Schumacher, w tym

jeden po wyścigu nazwanym farsą, w 2005 roku (w wyścigu uczestniczyli wyłącznie kierowcy korzystający z

opon Bridgestone - 6 bolidów). To zdarzenie nie wpłynęło korzystnie na obecność Formuły 1 w USA i na chwilę

obecną nie ma rozgrywanego wyścigu F1 w tym kraju, choć ma się to zmienić za sprawą obiektu budowanego w Austin.

 

Tor “Indy” składa się z jakby z dwóch części: fragmentu owalu, wymagającego małej siły docisku, z pochylonym prawym

zakrętem, oraz z części wewnętrznej, na której znajdują się przede wszystkim wolne zakręty (tu pożądana jest duża

siła docisku). Taki kontrast stanowi duży orzech do zgryzienia dla osób tworzących set-up; w rzeczywistej F1 poziom

docisku jaki się tu stosowało porównywano do kombinacji skrzydeł z Kanady. Układ toru jest męczący dla lewych opon

(głównie zakręt nr 14). Tak więc planując ustawienia bolidu będzie na pewno wiele łamigłówek do

rozwiązania - możliwości z pewnością jest wiele!

 

Materiały źródłowe: www.f1wm.pl, www.formula1.com

 

Teraz można zobaczyć przejazd z kamery pokładowej: