f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 1 Miesiąc ago
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach
    • robiss : witam Panów , smigacie cos tutaj?:)
    • nirgal : Cud ;]
    • Mariusz Z : moje też :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



SC USA West 2010 - Laguna Seca

Po raz drugi w obecnym sezonie Senna Cup lądujemy w Stanach Zjednoczonych. Tym razem udajemy się do Kalifornii, na
nieznany przez Formułę 1 tor Laguna Seca.
Pasjonatom,  którzy interesują się tylko obecną epoką “Królowej Motorsportu”, nazwa Laguna Seca mówi niewiele. Ostatnie zawody pojazdów klasy open-wheel odbyły się tu w 2006 roku - zawitała tu seria A1 Grand Prix. Obecnie ten obiekt jest areną zmagań motocyklistów, a jego właścicielem jest Mazda. Osoby, które zapyta się o Laguna Seca od razu mają na myśli jedno słowo: korkociąg. To nazwa szykany będącej wizytówką tego toru - miejsce, które może śmiało pretendować do miana najciekawszego zakrętu (sekcji zakrętów) na świecie. Na początek trudne hamowanie podczas pokonywania prawego łuku ze ślepym wierzchołkiem, spadek terenu połączony z wolnym lewym zakrętem, a następnie ślepy prawy zakręt z jeszcze większym spadkiem elewacji! I to wszystko w trakcie około 5 sekund.

 

Cały tor ma długość 3600 metrów, i składa się z 11 zakrętów. Jazda po nim odbywa się odwrotnie do ruchu wskazówek zegara a zmiany elewacji występują tu bardzo często. Są tu zakręty szybkie jak i bardzo wolne - poza wspomnianym już Korkociągiem warto zwrócić uwagę na zakręt nr 2 “Andretti Hairpin” - lewy długi nawrót z podwójnym wierzchołkiem. Tor jest bardzo wymagający technicznie, jednak większości kierowców powinien sprawić sporo frajdy.

 

Sytuacja ligowa przed GP USA West

Przed GP USA West, możemy chyba już powiedzieć, że mistrzostwo SennaCup 2010 powędruje do Dominika Ulmana. Jedyne czego Dominik potrzebuje to dwa starty w grupie A. Walka o drugie miejsce wciąż jest otwarta. Dwóch zawodników - Jaga i czesia1716 dzieli zaledwie sześć punktów. Nie można skreślać też grupy pościgowej w osobach Pawła_F, PitaMichała Dąbrowskiego i gTc mieszczących się w przedziale 20-tu punktów ze stratą od 14 do 34 punktów do czesia.
Dwa zwycięstwa przeciwko dwóm bezpunktowym finiszom dają różnicę 100 punktów więc w ostatnich dwóch wyścigach sezonu chyba wszystko może się jeszcze zdarzyć!

 

 

W klasyfikacji FIA Dominik Ulman już wygrał. Walka o pozostałe miejsca na podium wygląda podobnie do tej o niższe miejsca na pudle klasyfikacji ligowej. W klasyfikacji zespołów chyba wszystko może się jeszcze zdarzyć. Pozostaje poczekać!

 

 

Okrążenie Laguna Seca. 

Okrążenie zaczynamy podjazdem pod górkę na prostej startu-mety i pokonywanym na pełnym gazie zakręcie numer jeden osiągając maksymalną prędkość w okolicach 280-290 km/h, po czym musimy mocno wyhamować przed trudnym, dwuwierzchołkowym zakrętem Andretti Hairpin. Bardzo łatwo tutaj  przesadzić w obie strony. Zbyt duża szybkość wyniesie nas na zewnątrz utrudniając poprawne ustawienie się do następnego - prawego zakrętu. Wejście w niego trzeba przeprowadzić bardzo precyzyjnie dohamowując do  drugiego, trzeciego biegu. Można, a  nawet trzeba, dość wcześnie wcisnąć gaz bo czeka nas dość  szybki, ale wymagający dobrego setupu zakręt T4,  którego da się poprawnie  przejechać z pedałem w podłodze koniecznie wykorzystując  całą dostępną w ramach regulaminu powierzchnię tarek. Na  krótkim kawałku prostej rozpędzamy się prawie do  maksymalnej prędkości ustawiając się do lewego zakrętu  numer 5 rozpoczynającego długi podjazd pod górę. Zakręt ten  jest dość istotny bo od wyjścia z niego zależy prędkość osiągnięta na drugim najszybszym fragmencie toru. T5 jest dość trudny bo znowu wymaga precyzyjnego hamowania. Dość łatwo tutaj przehamować.

Z nogą w podłodze, przy prędkościach w okolicach 250-270km/h wchodzimy w prawie niewidoczny zakręt T6 (przy pokonywaniu którego prawie każdy błąd kończy się tragicznie) i kontynuujemy podjazd pod górkę zbliżając się do jednego z najbardziej znanych zakrętów(albo raczej - sekwencji) na świecie - korkociągu (the corkscrew).

Nie dość, że trzeba hamować do najniższego biegu to jeszcze robi się to na szczycie wzniesienia gdzie bardzo łatwo stracić kontrolę nad samochodem. Dodatkowo - siła hamowania jest tu odczuwalnie mniejsza. Samą sekwencję T8-T8a staramy się pokonać po tarkach delikatnie gazując dla zachowania trakcji. Od razu po nim przyklejamy się do prawej strony i bardzo wcześnie, na pełnym gazie (o ile to możliwe) skręcamy w lewo delikatnie atakując tarkę na Rainey Curve i pozwalając w kontrolowany sposób użyć tarki po prawej stronie. Szybko odbijamy na lewo i bez hamulca, z krótką redukcją skręcamy w prawy T10 znowu wykorzystując tarki. Pozostała bardzo krótka prostai drugi najwolniejszy zakręt, wyprowadzający na prostą T11. Wyjście jest kluczowe, należy jednak trzymać nerwy na wodzy bo bardzo łatwo ‘zgubić tył’. To całe okrążenie, króciutkiego, bardzo dynamicznego toru - Laguna Seca.

 

Na torze pokaz swoich umiejętności pokazał kierowca Shyha z zespołu nr 8  Sesame Street Racing!