f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 1 week, 6 days ago
    • Igorini : to już nie gracie? pośmigałby, pozdro! :)
    • Keeny : Pozdrawiam starych druhów co tu jeszcze zajrzą ;)
    • Keeny : Hiroszima jakaś? :o
    • Keeny : OMG co tu się stało pod koniec czerwca 2015?
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



SC Estoril 2007

SC Estoril 2007

SC Portugalii – wyścig z serii Senna Cup odbędzie się 27 stycznia na torze Autodromo  Fernanda Pires da Silva (Autodromo do Estoril) z roku 88. Jeszcze nigdy wcześniej nie było wyścigu na tym torze, więc dla wszystkich jest to nowy obiekt.

Krótka historia toru.
Na tym obiekcie GP rozgrywano w latach 1984-96. Najwięcej wygranych (3) mają Alain Prost oraz Nigel Mansell. W 1985 roku odbył się jedyny deszczowy wyścig. Wygrał go Ayrton Senna, była to jego pierwsza wygrana w karierze. Jednak jeszcze jeden wyścig zasługuje na uwagę - z roku 88. Był to pierwszy sezon Senny w McLarenie. Prost zdobył PP ale przegrał start. Następne okrążenie zaczynał więc na ogonie Senny. Gdy prost zabierał się do wyprzedzania i zrównał się z Senną, Ayrton skręcił w prawo zmuszając go do jazdy pół metra od ściany serwisowej. Jednak Prost wygrał ten pojedynek i cały wyścig. 

Opis toru
Okrążenie zaczynamy szybkim czwórkowym zakrętem w prawo, następnie szybki dojazd do drugiego zakrętu w prawo trochę szybszego i w dół. Następnie gazem do trzeciego prawego i niebezpiecznego zakrętu, ponieważ wyjeżdża się pod górę więc szczyt jest nie widoczny. Krótki dojazd do Curva VIP pokonywanego na drugim biegu. Następnie kawałek prostej i lekki zakręt w prawo - trzeba na nim uważać - i dość długa prosta do Parabolica Interior. To jest dość długi otwierający się nawrót, pokonywany na dwójce. Następnie prosta w dół do Orelha, jest to dość niebezpieczny zakręt w prawo, ponieważ gdy się wypadnie prawie na pewno straci się przedni spojler, bo banda jest bardzo blisko toru. Teraz gaz do Tanque, prawego trójkowego zakrętu. Następnie sekcja Esses - szybki zakręt w prawo i od razu mocne dohamowanie do ostrego zakrętu. Tu nie zawsze opłaca się szybko wejść w pierwszy zakręt, ponieważ można nie zdążyć ułożyć się do drugiego wolniejszego zakrętu. Teraz ostatni zakręt - Parabolica (teraz Parabolica Ayrton Senna) - Bardzo ważna jest tu Best Line, ponieważ jest to bardzo szybki długi łuk. Ja np. wchodzę tu na 3 i gdzieś ok. 1/3 łuku wrzucam 4 i tak do wyjścia.

PIT:
Estoril to tor, na którym kluczowym elementem będzie odpowiednie ustawienie obu skrzydeł bolidu. Zbyt niskie mogą spowodować, że trudno nam będzie zmieścić się w któryś z szybkich zakrętów (a tylko takie tam są). Z drugiej jednak strony, ich wysokie ustawienie nie pozwala na rozwinięcie odpowiedniej prędkości na prostych. Sama start/meta długością, jak na moje oko, dorównuje tej na Monzy.
Pełno tutaj miejsc do wyprzedzania- dohamowania, 2 długie proste, parę ciekawych łuków… Jednak nawet najdrobniejszy błąd kończy się, w najlepszym razie, zagrzebaniem w piasku, i stratą kilkunastu sekund. Będzie ciekawie…

Nightcrawler:

Estoril był dla mnie zupełnie nieznanym jak dotąd torem, ale już po przejechaniu paru okrążeń przypadł mi do gustu…:)   Występuje tutaj bardzo dużo miejsc do wyprzedzania, praktycznie można to czynić na dohamowaniu przed wieloma zakrętami, co podejrzewam sprawi, że nie będzie to monotonny wyścig, a pełen spektakularnych poczynań kierowców. Jednak nie oznacza to, że jest to ławy tor. Wymaga on niesamowitej koncentracji, gdyż szybkie łuki nie wybaczają błędów i kończy się to co najmniej ze stratą kilku sekund. Jestem jednak przekonany, że Estoril przyniesie mi dużo frajdy… czego wszystkim życzę :D 

Przygotowali: Gilles, Nightcrawler, Barthek