f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 2 weeks, 1 day ago
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrwka nirgal :)
    • marud : Hej, mi?o, ?e kto? tutaj jeszcze zagl?da :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga ju? chyba umar?a :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak co? ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



Regulamin

REGULAMIN SENNA CUP 2008, OBECNIE NIEAKTUALNY

1.Postanowienia ogólne.
1.1. Rozgrywki prowadzone są w grze rFactor 1.255 z dodatkiem BMW Sauber 2008 F1liga.pl,  który rozszerza ilość dostępnych bolidów.3-11-2008
1.2.Każdy, kto nie ma odpowiedniej wersji, zostaje usunięty z wyścigu/sesji.13-11-2008
1.3.Każdy gracz biorący udział w rozgrywkach (w tym w treningach na serwerach należących do f1liga.pl) akceptuje poniższy regulamin.3-11-2008
1.4. Na serwerach oraz w całym serwisie F1liga.pl obowiązują zasady netykiety.13-11-2008
2.Uczestnicy
2.1.Każdy gracz może występować w lidze pod pseudonimem lub imieniem i nazwiskiem.3-11-2008
2.2.Pseudonim gracza nie może zawierać słów, zwrotów ani skrótów uznanych za obraźliwe, zawierać błędów ortograficznych, adresów stron internetowych oraz nazwisk kierowców F1, a także cyfr lub znaków specjalnych zamiast liter.14-11-2008
2.3.Każdy gracz zobowiązany jest do używania jednego pseudonimu zarówno w serwisie, jak i na wszystkich serwerach należących do F1liga.pl.3-11-2008
2.4.W czasie trwania sezonu, zmiana pseudonimu gracza może nastąpić tylko za zgodą Administracji.13-11-2008
3.Serwer
3.1.Dostęp do serwerów ligowych - poza sytuacjami określonymi w dalszej części regulaminu - nie wymaga posiadania licencji.3-11-2008
3.2.Administrator ma prawo do usunięcia z serwera gracza, który nie stosuje się do regulaminu lub stwarza zbyt duże zagrożenie.13-11-2008
3.3.Gracze bez licencji zobowiązani są do używania skinu „Nowy kierowca” (dopiero posiadanie zespołu i licencji uprawnia do używania zespołowych malowań).7-11-2008
3.4.

Na serwerze obowiązują następujące ustawienia:
1. Zużycie opon – 2x
2. Zużycie paliwa – 2x
3. Wymuszony widok – kokpit
4. Dostępne pomoce – Automatyczne Sprzęgło (AC)

3-11-2008
3.5.

Na serwerach zakazane jest:

1. Umyślne powodowanie wypadków, kręcenia bączków, organizowania crash testów itp.
2. Ścinanie szykan i zakrętów. Gracz po ścięciu jest zobowiązany zwolnić i oddać uzyskaną przez ścięcie pozycję.
3. Pozostawianie bolidu w miejscu, w którym będzie generowana żółta flaga (tor oraz pobocze) oraz blokowanie wyjazdu z PitLane (zakaz stawania między białymi liniami w boksach).
4. Jazda niesprawnym bolidem dalej niż okrążenie zjazdowe.
5. Niestosowanie się do limitu prędkości w PitLane.
6. Przekraczanie linii przy wyjeździe i zjeździe do PitLane.
7. Jakakolwiek rozmowa na sesji Race i Qual (wyścig i Kwalifikacje).
8. Rozpoczynanie głosowań Restart Session/Weekend/Race.
9. Rozpoczynanie jakichkolwiek głosowań przed całkowitym załadowaniem sesji (gra musi zacząć odliczać czas trwania sesji).
10. Wymuszanie oddania konkretnego głosu w trakcie głosowania.
11. Obrażanie innych graczy.
12. Używanie słów i zwrotów uznanych za obraźliwe lub wulgarne.
13. Dodatkowo na serwerze 5000 i 8000 zakazane jest organizowanie wyścigów MiniSim.

29-01-2009
4.Licencja
4.1. Licencja STAŁA przyznawana jest bezterminowo.3-11-2008
4.2. Licencja CZASOWA przyznawana jest na okres 1 GP, po czym następuje jej przedłużenie lub odebranie.3-11-2008
4.3.Licencja (stała oraz czasowa) może być odebrana za niesportowe lub/i niekulturalne zachowanie na serwerze, jak i w całym serwisie F1liga.pl.13-11-2008
4.4.Licencja jest przyznawana przez Komisję Licencyjną za stabilną jazdę i zachowanie zasad fair play przy uwzględnieniu kultury i zachowania na serwerze i w serwisie f1liga.pl15-11-2008
4.5.Osoba uzyskująca licencję jest jednocześnie uprawniona do startu w najniższym wyścigu.13-11-2008
4.6. O licencję można się starać po przejechaniu 100 pomiarowych okrążeń na serwerze.13-11-2008
4.7.Warunkiem koniecznym uzyskania licencji jest bezkolizyjne ukończenie 1 FullSima, którego jazdę pozytywnie zweryfikuje Komisja Licencyjna.13-11-2008
4.8.Zgłoszenia na licencję przyjmowane są na forum w temacie „Zgłoszenia ubiegania się o licencję”, w dziale „Powitania i Zgłoszenia”.13-11-2008
4.9.Zgłoszenia nie spełniające wyżej wymienionych wymogów nie będą rozważane. Po ich spełnieniu kandydat musi zgłosić się ponownie w miejscu określonym w punkcie 4.8.19-11-2008
5.Zespoły
5.1.Nazwa zespołu nie może zawierać słów, zwrotów ani skrótów uznanych powszechnie za obraźliwe, zawierać błędów ortograficznych, cyfr lub znaków specjalnych zamiast liter.13-11-2008
5.2. Zespół składa się z dwóch zawodników posiadających licencję (stałą lub czasową) lub jednego zawodnika z licencją (stałą lub czasową) i drugiego, który przejechał minimum 2 Fullsimy i ubiega się o licencję.19-11-2008
5.3.Zgłoszenia zespołów przyjmowane są na forum w dziale „Aktualne wydarzenia”, w temacie „SennaCup2008 – Zgłoszenia”.19-11-2008
5.4.Kierowca może występować tylko w jednym zespole w trakcie trwania sezonu.3-11-2008
5.5.Odstępstwo od pkt 5.4 możliwe jest tylko za zgodą Administracji.13-11-2008
6. Treningi
6.1. Treningi odbywają się non stop, poza czasem trwania oficjalnych wyścigów.3-11-2008
6.2. Treningi odbywają się w trzech formach – praktyka, wyścig typu MiniSim oraz wyścig typu FullSim.3-11-2008
6.4.

MiniSim:
1. MiniSim jest formą treningu i przybiera formę wyścigu składającego się z 5 okrążeń.
2. Gdy serwer jest ustawiony na inną niż 5 liczbę okrążeń, gracze zobowiązani są do zakończenia wyścigu – poprzez klawisz ESC – po ukończeniu piątego okrążenia.
3. Wyścig może się odbyć przy obecności minimum 5 graczy.
4. O rozpoczęciu wyścigu decydują – większością 70% głosów – gracze , poprzez przeprowadzenie głosowania.
5. MiniSim odbywa się bez sesji kwalifikacyjnej.
6. Start w MiniSimach odbywa się przy użyciu Launch Control (Kontrola Startu).
7. Po starcie, na T1, nie obowiązuje Best Line (BL).
8. W trakcie trwania wyścigu obowiązuje całkowita cisza na czacie ogólnym oraz zakaz prowadzenia jakichkolwiek głosowań.
9. Między kolejnymi wyścigami i glosowaniami musi być minimum 5 minut przerwy.
10. Na godzinę przed FullSimem zakazane jest przeprowadzanie wyścigów MiniSim.

14-11-2008
6.5.

FullSim:
1. Fullsim jest formą treningu i przybiera formę wyścigu, którego liczba okrążeń wynosi 150km/długość toru (zaokrąglane do najbliższej liczby całkowitej w górę).
2. Wyścig może odbyć się przy obecności minimum 5 graczy.
3. Warunkiem uczestnictwa w FullSimie jest przejechanie 50 okrążeń pomiarowych na torze.
4. Sesja kwalifikacyjna jest poprzedzona 15 minutowym okresem zbiórki.
5. Start wyścigu jest poprzedzony 20 minutową sesją kwalifikacyjną, podczas której gracze wykonują dowolną ilość okrążeń oraz 6 minutową sesją warmup.
6. O miejscach startowych decydują pozycje uzyskane podczas sesji kwalifikacyjnej.
7. Po przejechaniu pierwszego pomiarowego okrążenia na sesji kwalifikacyjnej, zmiana ustawień samochodu i ilości paliwa jest niemożliwa.
8. Start w FullSimach odbywa się przy użyciu Launch Control (Kontrola Startu).
9. Po starcie, na T1, nie obowiązuje Best Line (BL).
10. FullSim odbywają się w z góry ustalonych porach, zwyczajowo są to: piątek, sobota i – jeśli tego dnia nie odbywa się Wyścig Oficjalny – niedziela, o godzinie 18.00, 20.00, 22.00 dla graczy bez licencji oraz o 19.00, 21.00, 23.00 dla graczy z licencją. O ewentualnych zmianach gracze będą powiadomieni na forum oraz w zakładce wydarzenia.
11. W czasie trwania FullSimów dostęp do serwera jest ograniczony hasłem.
12. Adres i hasło do odpowiedniego wyścigu jest podane w Info Kierowcy.
13. W trakcie trwania całego wyścigu, jak i sesji kwalifikacyjnej, obowiązuje całkowita cisza na czacie ogólnym oraz zakaz prowadzenia jakichkolwiek głosowań.

13-11-2008
7.Klasyfikacja Stintów
7.1.Klasyfikacja Stintów to niezależna klasyfikacja, w której udział mogą wziąć wszyscy (licencjonowani i nie) gracze.17-11-2008
7.2.Gracze klasyfikowani sa na podstawie czasu przejazdu najlepszego stinta.17-11-2008
7.3.Stint oznacza 10 kolejnych okrążeń pomiarowych.17-11-2008
7.4.Każdy gracz może wykonać dowolną liczbę stintów w dowolnej chwili, na dowolnym ligowym serwerze.17-11-2008
7.5.Klasyfikacja jest zamykana o godzinie 18.00 w sobotę poprzedzającą Oficjalny Wyścig.17-11-2008
7.6.Gracze bez licencji muszą dokonać jednorazowego zgłoszenia na forum w dziale "Aktualne wydarzenia", w wątku "Klasyfikacja Stintów.".17-11-2008
7.7.

Punktacja:
P1 - 100 pkt
P2 - 90 pkt
P3 - 82 pkt
P4 - 76 pkt
P5 - 72 pkt
P6 - 68 pkt
P7 - 64 pkt
P8 - 61 pkt
P9 - 58 pkt
P10 - 55 pkt
P11 - 52 pkt
P12 - 49 pkt
P13 - 46 pkt
 ...
zmiana o 2 punkty na miejsce
 ...
P21 - 30 pkt
 ...
zmiana o 1 punkt na miejsce
 ...
P50 - 1 pkt

17-11-2008
8.Oficjalny Wyścig (GP)
8.1.Oficjalne wyścigi odbywają się w tym samym dniu, co prawdziwy wyścig F1, o ile administracja nie określi wcześniej innego terminu.17-11-2008
8.2.Godziny poszczególnych wyścigów ogłaszane są co najmniej 24h przed startem (zwyczajowo ustalone są następujące godziny startu: A: 18.00, B:19.00, C: 20.00, D: 21.00, L: 22.00).17-11-2008
8.3.O przydziale gracza do konkretnego wyścigu decydują uzyskane wyniki, pula oraz nałożone kary.17-11-2008
8.4. Wyścig odbywa się przy obecności minimum 5 graczy.17-11-2008
8.5.Dystans każdego wyścigu wynosi – 150km/długość toru (zaokrąglane do najbliższej liczby całkowitej w górę) okrążeń.17-11-2008
8.6.Do startu w GP uprawnieni są tylko gracze licencjonowani (wyjątek – wyścig L).17-11-2008
8.7.Sesja kwalifikacyjna jest poprzedzona 15 minutowym okresem zbiórki.17-11-2008
8.8.Wyścig poprzedzony jest 20 minutową sesją kwalifikacyjną, podczas której gracze pokonują dowolną liczbę okrążeń z dowolną ilością paliwa.17-11-2008
8.9.Po przejechaniu pierwszego pomiarowego okrążenia na sesji kwalifikacyjnej, zmiana ustawień samochodu i ilości paliwa jest niemożliwa.17-11-2008
8.10.Ostatecznie o miejscach startowych decyduje sesja kwalifikacyjna oraz nałożone kary.17-11-2008
8.11.W czasie trwania całego wyścigu, jak i sesji kwalifikacyjnej, obowiązuje całkowita cisza na czacie oraz zakaz prowadzenia jakichkolwiek głosowań.17-11-2008
8.12.Start w wyścigu odbywa się przy użyciu Launch Control (Kontrola Startu).17-11-2008
8.13.Do zaliczenia wyścigu wymagane jest przejechanie 90% całkowitego dystansu.17-11-2008
8.14. Po starcie, na T1 nie obowiązuje Best Line (BL).17-11-2008
8.15.W przypadku nieobecności nałożone na gracza kary przechodzą na następne GP.
17-11-2008
8.16.

Zasady przejść między wyścigami:
1. Gracze, którzy uzyskali pozycję 1 lub 2 automatycznie awansują do wyścigu wyższego.
2. Gracze, którzy uzyskali miejsca 16-24 w wyścigu wyższym oraz 3-8 w wyścigu niższym trafiają bezpośrednio do puli między tymi wyścigami. (Przykładowo gracze z pozycji 3-8 z wyścigu B i 16-24 z wyścigu A trafiają do puli AB).
3. Gracze z miejsc 12-15 są na miejscach zagrożonych pulą i do niej trafiają, gdy pula ma nie więcej niż 3 miejsca awansujące.
4. W przypadku, gdy w wyścigu uczestniczy mniej niż 10 graczy, jedynie 1 awansuje automatycznie do wyścigu wyższego, natomiast gracze z miejsc 2-8 awansują do puli między tymi wyścigami.
5. Gracze w puli rywalizują ze sobą czasami 10 kolejnych okrążeń pomiarowych, na podstawie których ustala się późniejszy przydział w wyścigach.
6. Pulę można kręcić na dowolnym ligowym serwerze.
7. Pula jest zamykana o godzinie 18.00 w sobotę poprzedzającą GP.
8. Druga nieuzasadniona nieobecność na wyścigu powoduje automatyczny spadek do wyścigu niższego (o ile jest rozgrywany).

6-01-2009
8.17.

Zamrażarka:
1. W przypadku planowanej nieobecności gracz musi zgłosić nieobecność na forum w dziale "Aktualne wydarzenia", w temacie "Zgłoszenia przeniesienia do/z Zamrażarki" .
2. Za pierwsze GP po zamrożeniu gracz otrzymuje tyle punktów, co za zajęcie ostatniego miejsca w wyścigu, do którego został przypisany.
3. Podczas każdego kolejnego GP gracz otrzymuje tyle punktów, co za zajęcie ostatniego miejsca w kolejnym, niższym wyścigu (tj: Gracz przypisany do wyścigu A podczas pierwszego GP otrzymuje pkt za A24, podczas 2 nieobecności z rzędu - B24, 3 nieob - C24 itd.) .
4. Gracz wychodzący z zamrażarki trafia do puli wyścigu, do którego był zapisany (gracz z wyścigu B trafia do puli BC, z A do AB).
5. Gracz, który jest w puli, lecz nie wykręcił żadnego czasu, jest zamrażany w tej samej puli, w przeciwnym wypadku jest zamrażany na podstawie wyniku w puli po jej zamknięciu.
6. Na mniej niż 3 dni przed wyścigiem gracz może wyjść z zamrażarki jedynie w przypadku, gdy jego wyjście nie spowoduje spadku do puli kierowców zagrożonych pulą.

5-01-2009
8.18.Uzyskane rezultaty w wyścigach są punktowane według dwóch niezależnych systemów: klasyfikacji ligowej (oficjalna) oraz klasyfikacji FIA (honorowa, obejmuje tylko wyścig A).17-11-2008
8.19.

Klasyfikacja Ligowa:
1. Punkty przyznawane są za oficjalne wyścigi (oprócz wyścigu L).
2. Kolejność ustala się poprzez zsumowanie punktacji dla wszystkich wyścigów.
3. Gracze, którzy nie wystartowali w wyścigu bez uzasadnienia, dostają 0 punktów.
4. Gracze, ktorzy nie wystartowali w wyścigu z uzasadnionego powodu, dostają tyle punktów, co za ostatnie miejsce w swoim wyścigu.
5.  Gracz, który zaliczył wyścig (czyli przejechał ponad 90% dystansu), otrzymuje punkty za uzyskane miejsce według poniższego schematu:
P1 - 50,
P2 - 42,
P3 - 36,
P4 - 32,
P5 - 29,
P6 - 26,
P7 - 24,
P8 - 22,
P9 - 20,
P10 - 18,
P11 - 16,
P12 - 14,
P13 - 12,
P14 - 11,
P15 - 10,
P16 - 9,
P17 - 8,
P18 - 7,
P19 - 6,
P20 - 5,
P21 - 4,
P22 - 3,
P23 - 3,
P24 - 1
6. Gracz, który wystartował i nie zaliczył wyścigu (przejechał mniej niż 90% dystansu), otrzymuje liczbę punktów odpowiadającą ostatniemu miejscu w wyścigu, w którym startował.
7. Do powyższej punktacji dodawane jest 50pkt pomnożone przez ilość niższych wyścigów. Przykładowo, w przypadku rozgrywania 4 wyścigów za 1 miejsce w wyścigu A przyznane zostaje 50 + 3*50 = 200pkt, za miejsce 10 w B: 18 + 2*50 = 118pkt, za miejsce 15 w D: 10 + 0*50 = 10pkt.

17-11-2008
8.20.Klasyfikacja FIA (Punkty przyznawane są tak jak w prawdziwych mistrzostwach F1 tylko za wyścig A):
Miejsce 1 – 10pts
Miejsce 2 – 8pts
Miejsce 3 – 6pts
Miejsce 4 – 5pts
Miejsce 5 – 4pts
Miejsce 6 – 3pts
Miejsce 7 – 2pts
Miejsce 8 – 1pt
Reszta – 0pts
17-11-2008
9.Protesty
9.1.W terminie do 72 godzin od zakończenia oficjalnego wyścigu gracz ma możliwość zgłoszenia protestu na innego gracza.17-11-2008
9.2.Protest może złożyć każdy gracz, czyli sprawca, poszkodowany lub świadek zdarzenia.17-11-2008
9.3.Protest należy zgłosić przez formularz "Zgłoś protest", znajdujący się w zakładce "Info Kierowcy".17-11-2008
9.4.Każdy protest jest rozpatrywany przez Komisję Kar.17-11-2008
9.5.Werdykt jest wydawany w dniu następnego GP.17-11-2008
9.6.Protesty obraźliwe, wulgarne lub urągające innej osobie nie będą rozpatrywane.17-11-2008
10.Komisja Kar
10.1.

Komisja ma prawo nałożyć na gracza karę:
1. Cofnięcia o określoną ilość pozycji startowych na gridzie w następnym wyścigu.
2. Doliczenia czasu do ukończonego wyścigu.
3. Przesunięcia o określoną ilość pozycji w ukończonym wyścigu.
4. Startu z boksów w następnym wyścigu.
5. Dyskwalifikacji w ukończonym wyścigu.
6. Wykluczenia z określonej ilości wyścigów.
7. Przesunięcia w dół o jedną bądź więcej sekcji w przydziale do następnego wyścigu.

1-12-2008
10.2.Komisja Kar może wystąpić do Komisji Licencyjnej o zweryfikowanie zasadności licencji winnego kierowcy.17-11-2008
10.3. Decyzje Komisji są niepodważalne i nie podlegają apelacjom.17-11-2008
10.4. Ewentualny kontakt z Komisją możliwy jest jedynie drogą mailową Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .17-11-2008
10.5.Członkiem Komisji może zostać każdy gracz, którego kandydatura została zaakceptowana przez Komisję oraz Administrację Ligi.4-12-2008
11.Komisja Licencyjna
11.1.

W zakres kompetencji Komisji Licencyjnej wchodzi:
1. Przyznawanie i odbieranie licencji stałych.
2. Przyznawanie, przedłużanie oraz odbieranie licencji czasowych.

17-11-2008
11.2.Decyzje Komisji są niepodważalne i nie podlegają apelacjom.17-11-2008
11.3. Ewentualny kontakt z Komisją możliwy jest jedynie drogą mailową Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .17-11-2008
11.4. Członkiem Komisji może zostać każdy gracz, którego kandydatura została zaakceptowana przez Komisję oraz Administrację Ligi.4-12-2008
12.Postanowienia końcowe
12.1.Wszelkie czasy oraz końcowe pozycje w wyścigach obowiązują tylko na podstawie wyników na serwerze, statystyk, logów lub powtórek (replayów).17-11-2008
12.2.Administrator może usunąć z serwera gracza, który dopuści się czynów niezgodnych z ogólnymi zasadami, a nieujętych w innych punktach regulaminu.17-11-2008
12.3.Przed rozpoczęciem wyścigu zaleca się wyłączenie wszelkich aplikacji (m. in komunikatorów) mogących mieć negatywny wpływ na stabilność gry.17-11-2008
12.4.Wszelkie próby oszustwa, użycia niedozwolonych pomocy będą karane bezterminową blokadą konta oraz banem na wszystkie serwery.17-11-2008
12.5.W całym serwisie i na wszystkich serwerach należących do F1liga.pl obowiązuje zakaz reklamowania stron internetowych, lig i innych rozgrywek bez zgody Administracji.4-12-2008
12.6.Jeśli ktoś się nie zgadza z regułami ligi lub twierdzi, że jest dyskryminowany, zaznaczamy, ze F1Liga nie jest obowiązkowa.17-11-2008