f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 1 week, 6 days ago
    • Igorini : to już nie gracie? pośmigałby, pozdro! :)
    • Keeny : Pozdrawiam starych druhów co tu jeszcze zajrzą ;)
    • Keeny : Hiroszima jakaś? :o
    • Keeny : OMG co tu się stało pod koniec czerwca 2015?
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



SC Austrii 2008 - A1 Ring

SC Austrii 2008 - A1 Ring

      Pierwszy wyścig SC 2008 już za nami - pierwsze radości i rozczarowania. Wyścig w San Marino wygrał Lupin, czy utrzyma formę na kolejne wyścigi? Najbliższą okazję by się o tym przekonać będziemy mieli już w tą niedziele. Bowiem na torze A1-Ring w Austrii zostanie rozegrana druga runda sezonu Senna Cup 2008.

Historia:

      Tor A1 leży w miejscowości Spielberg. Nazwa pochodzi od główniego sponsora.  Został zbudowany w 1996 roku na gruzach obiektu Österreichring. Pierwszy wyścig F1 odbył się w roku 1997. zwyciężył wówczas Jacques Villeneuve, a ostatni w 2003, wtedy pierwszy linię mety minął Michael Schumacher. Rekord toru należy do Rubensa Barichello i wynosi  1:08.082. Jako ciekawostkę dodam, że tylko 2 zwycięzców zdobyło w jeden weekend Pole Position i Najszybsze okrążenie w wyścigu a było to właśnie w latach 1997 i 2003.

Opracował Gilles

Okrążenie z AdiQ:

      Drugi wyścig Senna Cup na torze A1-Ring-zaczynamy.  Okrążenie do pokonania w bardzo szybkim czasie, jedyne 9 zakrętów i 36 okrążeń. Prosta startowa z bardzo dużą amplitudą wysokości, niezbyt szybka nie znajdziemy tu szybkości rodem z tory Monza lecz 7 bieg trzeba wrzucić. Podjazd pod szczyt przed pierwszym zakrętem i pokonujemy go na drugim biegu uważamy na poślizg podczas wyjścia, bo właśnie w tym miejscu na bolid działa kilka sił skierowanych w różne kierunki. Teraz czeka nas miejsce do rozpędzenia bolidu tu uzyskujemy maksymalna szybkość ok. 300 km/h, bardzo ostre dohamowanie i zakręt o kącie przekraczającym 90 stopni daje bardzo niebezpieczne miejsce na pierwszym okrążeniu. Znów prosta,  znów dobijamy do 300 i znów ostre dohamowanie i kolejny ostry prawie że nawrót. Lekki prawy łuk z gazem do dechy. Osiągamy 6 bieg i sekwencja dwóch lewych zakrętów które bierzemy na 3/4 biegu zależy od Waszych ustawień. Teraz bardzo ważne wyjście, liczy się aby nie zaliczyć spinu, a dobrze przyśpieszyć przed kolejnym zdobyciem szczytu. Wiele osób decyduje się podczas podjazdu zredukować, Są też tacy którzy mówią że to zależne od ustawień, opinie podzielone. No i jeszcze mamy dwa lewe pokonywane kolejno na 4 i 3 biegu liczy się dobre ścięcie aby pokonać jak najszybciej.

 

Nasi kierowcy o A1Ring:

Cóż... Tor znam, ale pierwszy raz mam okazje jeździć po nim bolidem F1. Niestety moje przygotowania zamknęły się w czterech dniach z powodu braku czasu, więc klasyczne przygotowanie(min. 500 lapów) odpadło niestety i niestety nie miałem jak się zabrać za ustawienia. Tor jest krótki i trudny z powodu licznych wzniesień i nierówności. Jak zwykle trzeba dobrać odpowiedni kompromis w naszych ustawieniach, ponieważ S1 jest szybki, S2 wolny a S3 średni. Pozostaje mi tylko życzyć dobrych setów i przyjemnej jazdy. Pozdrawiam i do zobaczenia na torze           
Gilles

 

      Już od pierwszych metrów na A1 wiedziałem, że się z tym torem nie zaprzyjaźnię. Z początku nie szło jeszcze tak źle, dopiero w połowie przygotowań do GP zobaczyłem, że tor mnie także niezbyt lubi.
Dlaczego? Po prostu nie pasuje mi w najmniejszym stopniu jego konfiguracja – ani te ciągłe podjazdy, ani te ciągłe nawroty, ani cokolwiek innego co ktoś tam postawił.
Mimo to do GP przystępuję z wielkim entuzjazmem licząc na ukończenie tych nieszczęsnych 36 okrążeń. Powodzenia na T1 – pobocze szerokie.
Miver

 

Po raz pierwszy jeżdżę na tym torze. Na początku tor wydawał się bardzo wyboisty i dwie charakterystyczne "wanienki" strasznie utrudniały mi jazdę. Jak nigdy wcześniej szybko nauczyłem się konfiguracji toru, ale drugi sektor do teraz sprawia mi problemy. Właśnie tam można zyskać nawet sekundę, ale i stracić. Ogólnie tor wygląda dobrze. Ustawienia zawieszenia to połowa sukcesu. Razem z demonkiem7 pokombinowaliśmy nad ustawieniami bolidu i teraz jest nawet, nawet. Wszystko przetestowałem i jutro liczę na powtórkę z GP San Marino.
wysy123

 

      Tor A1 pomimo tego, że nie jest już w Kalendarzu F1 to stawia przed zawodnikami szereg wyzwań. Start jest dość łatwy wystarczy uważać na siebie i innych. Nawierzchnia toru charakteryzuje się gwałtownymi wzniesieniami, które zmuszają zawodnika do bardziej precyzyjnych ustawień bolidu jak i zwrócenia w tych miejscach szczególnej ostrożności podczas wyścigu.
Tor jest dość łatwy i przyjemny, szybki i ma długie proste zakończone ostrymi zakrętami w prawo. Są dwa długie łuki w lewo i jeden w prawo.  Wszystko to zwiększa jego atrakcyjność. Jest dużo miejsca do wyprzedzania. Na wyjściach z zakrętów ma szerokie krawężniki, które można umiejętnie wykorzystać.
Gwarantujemy satysfakcje i życzmy powodzenia.
cichy187_

 

      Jeżeli chodzi o moje odczucia odnośnie A1 Ring, to jest to tor zdecydowanie przychylny zmianom pozycji zawodników. Trzy długie proste, gdzie dwie z nich kończą sie prędkością przekraczającą 300km/h wspaniale umożliwiają dokonania manewru związanego z pozyskaniem pozycji. Owe nawroty to niestety również miejsca, w których łatwo o kolizję i zakończenie wyścigu. Moim ulubionym miejscem A1 są dwa lewe zakręty w II sektorze zwane: Niki Lauda Curve. Tam bowiem kończą się złudzenia kierowców stawiających na dużą prędkość na prostych, a tym samym niski docisk, nie wspominając juz o jego utracie w tunelu aerodynamicznym. Tor bardzo przyjemny, dość krótki, jednak wymagający skupienia i wprawy. Minusem jest T1, zwłaszcza podczas rozpoczęcia wyścigu, gdzie nagłe załamanie toru w szczycie zakrętu może zaskoczyć i zaskakuje, zwłaszcza na słabo dogrzanych oponach i hamulcach.
Przed nami 36 okrążeń, mam nadzieję szybkich, emocjonujących i mam nadzieje w jednym kawałku.
Rumpelstikin

 

      Tor A1 jest jednym z najłatwiejszych torów F1 oraz posiada wiele ciekawych zakrętów. Gdy przejechałem pierwsze pomiarowe  kółka stwierdziłem że bardzo ciężko będzie dobrać optymalne ustawienia gdyż poszczególne partie toru są szybkie,  natomiast niektóre wolne. O dobrym czasie decyduje miedzy innymi zawieszenie, ponieważ w niektórych miejscach są duże wyboje. Moim zdaniem tor jest  interesujący mimo iż jest tak krótki. Długość toru wynosi zaledwie  4.326 km.
demonek7

 

      Pierwsze kółka na A1 Ring przejechane bez większych problemów. Oczywiście czasy nie rewelacyjne ale powolutku aż do skutku. Od razu tor przypadł mi do gustu. Wg mnie nie jest on bardzo wymagający, sporo prostych, dość szybkie zakręty, 2 nawroty pokonywane bez większych
trudności. Wystarczająco miejsca do bezpiecznego wyprzedzania. Uważam,  że na tym obiekcie większe znaczenie odgrywa setup, niż umiejętności kierowcy. Z mojego punktu widzenia jest to łatwy tor i dość szybki.
Pozdrawiam i życzę powodzenia!
Monia