f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 2 weeks, 4 days ago
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



Doninton Park

SC Wielkiej Brytanii 2008 - Donington Park

    Donington Park jest uznawany za jeden z najbardziej kultowych torów świata. Znajduje sie w hrabstwie Leicestershire i został otwarty w 1931 roku. Wyścigi GP gościły tam od początku jego istnienia, ale współczesna Formuła zagościła tam jeden tylko raz, podczas wyścigu o GP Europy  w 1993 roku. Ten wyścig wygrał Ayrton Senna, który popisał się wtedy idealnym startem oraz perfekcyjnym opanowaniem swojego bolidu. Startując z P4 w ciągu jednego okrążenia przedarł się na pierwsze miejsce, gdy tymczasem reszta kierowców ślizgała się jak na lodzie. Warto również wspomnieć o Rubensie Barichello, który długo jechał na 2 pozycji,  lecz niestety musiał się wycofać po kłopotach z paliwem.
    Donington Park ma szanse znów zagościć w kalendarzu. Zgodnie z decyzją podjętą 4 lipca 2008 roku ma on zastąpić tor Silverstone, jednak aby tak się stało, musi nastąpić gruntowna przebudowa m.in. alei serwisowej oraz trybun, a koszta z tym związane są szacowane na sumę 110 milionów euro.
    Nasi kierowcy mieli już okazję zapoznać się z tym torem podczas sezonu Senna Cup 2007.   Wygrał wtedy PioJoch z przewagą 9 sekund nad Miśkiem oraz 12 sekund nad Johnesem.
Gilles
 
 

Mapa toru Donington

 
 
Okrążenie z wysym123:

    Od linii startu do pierwszego zakrętu prowadzi dość krótka prosta. Pierwszy zakręt pokonujemy na drugim biegu. Ważne jest, aby pokonać go dość płynnie, bo kolejną część pierwszego sektora przejeżdżamy prawie cały czas z pełnym gazem. Wyjątek stanowi trzeci zakręt. Tam trzeba lekko przyhamować i zredukować o 2 biegi. W drugim sektorze mamy dwa ważne prawe zakręty. Tutaj można dużo stracić. Pierwszy ostrożnie pokonujemy na trzecim biegu, a w drugim śmiało, ale z rozwagą wjeżdżamy i tuż po tym odważnie przyspieszamy. Łukiem, a potem prostą dojeżdżamy do szykany kończąc drugi sektor. Tuż przed ostrym dohamowaniem do szykany mam ciut ponad 290 km/h. Sto metrów przed szykaną hamuję i pokonuję szykanę atakując lewą tarkę. Prawej tarki nie należy najeżdżać, ponieważ podbijając w ten sposób bolid można stracić cenne ułamki sekund. Po szykanie są dwa nawroty: pierwszy w prawo, drugi w lewo. Pokonujemy je na pierwszym, albo drugim biegu. Po drugim nawrocie jesteśmy ponownie na prostej start-meta kończąc tym samym okrążenie.
 
 
Nasi kierowcy o Donington Park:
 
    Ten z pozoru łatwy tor był już miejscem kilku poważnych  karamboli. Praktyka pokazuje, że szczególnie wyjechanie nawet lekko poza tor zbiera żniwo wypadków. Przypominam o zachowaniu szacunku na torze dla innych kierowców, ostrożnej i rozważnej jeździe, szczególnie na pierwszym kółku wyścigu. Nierozgrzane hamulce i opony sprawiają, że bolid prowadzi się zupełnie inaczej niż podczas testów. Setup na tym torze  można ustawić na dwa sposoby ,wolny i bardzo przyczepny,  który daje przewagę w szykanie i nawrocie lub szybki, który daje nam  przewagę prędkości na prostej. Największym mankamentem jest jednak brak linii wyjazdu z pit stopu, co stwarza wielkie zagrożenie. Mam jednak  wiarę w to, że każdy chce dojechać do mety i nie zdarzy się nic, co wyeliminuje któregoś z zawodników z gry i da pracę Komisji Kar.
    Osobiście polubiłem Donington Park, każde okrążenie to wyzwanie i chyba tak powinno być.
MoDo

    Donington Park – nad tym torem zawsze świeci Słońce… zresztą jak nad każdym w naszych zmaganiach. Dla mnie niemal tor idealny. Jak na razie, poza Silverstone, kręcone kółka właśnie tutaj sprawiają mi największą frajdę. Szybkie zakręty, ostre hamowania, wąskie szykany i nawroty to właśnie to co najbardziej do F1 pasuje. Jadąc tutaj mam uczucie jakbym cicho i niezauważalnie przemykał miedzy wirażami. Bardzo chciałbym tutaj powalczyć może nawet i o pudło.
Sidhmor

    Donington jest wspaniałym miejscem. Są tu i szybkie zakręty jak i bardzo wolne, każdy znajdzie coś dla siebie. Jest to tor, na którym nie liczą się aż tak bardzo umiejętności a większe znaczenie moim zdaniem odgrywa dobre dostrojenie auta. Asfalt jest troszkę wyboisty, pomimo tego, że organizatorzy często wymieniają go na nowy. Każdy błąd na tym torze ma swoje odniesienie czasowe, ciężko jest przejechać kilka okrążeń pod rząd identycznie. Donington jest torem dość krótkim więc każda tysięczna część sekundy ma wielkie znaczenie tym bardziej, że stawka w wyścigu jest bardzo blisko siebie. Wyprzedzanie jest dość trudne na tym torze, tak naprawdę są dwa miejsca, w których można to zrobić dość bezpiecznie i bez konsekwencji.  To pierwsze Grand Prix w tym miejscu i mam nadzieję, że zostanie w kalendarzu juz na zawsze. Jest to miejsce bardzo dobrze odbierane przez wielu kierowców jak i zespoły więc myślę, że weekend przyniesie wiele zabawy - czego Wam i sobie życzę.
Jumbol

    Tor bardzo szybki, prawie w ogóle nie trzeba używać hamulca. Posiada kilka fajnych zakrętów, które szczególnie mi się podobają: Hollywood, Old Hairpin, McLeans Corner.  Hollywood otwiera serię zakrętów lewo-prawo, ktore jakoś urozmaicają ten szybki tor. Jeżeli jesteś opanowany i dość szybko pokonasz zakręty od Hollywood do McLeans Corner, jedyną szykanę oraz Melbourne Hairpin, to z pewnością uzyskasz dobry czas.
Seito

    Tor Donington Park nie był jednym z pierwszych w tej lidze, na którym miałem okazję jeździć, lecz był to tor wymagający i szybki, na którym nieźle się napociłem. S2 jak dla mnie był najbardziej wymagającym sektorem na tym torze. Jednak to dwa ostatnie nawroty sprawiły mi najwięcej problemów. Szczególnie drugi nawrót na wyjściu był strasznie śliski. Zadziwiało mnie jak inni gracze robili czasy grubo poniżej 1:10:00, kiedy ja sam mam najwyżej 1:10:300. Donington Park był jednym z krótszych torów na jakich miałem okazje jeździć. Zbliżając się do końca i opisać ogólnie ten tor to był to jeden z krótszych lecz lepszych torów.
TREBOR