f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 1 Miesiąc ago
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach
    • robiss : witam Panów , smigacie cos tutaj?:)
    • nirgal : Cud ;]
    • Mariusz Z : moje też :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



SC Brazylii 2008 - Interlagos `79

SC Brazylii 2008 -Interlagos `79


    Przed nami już czwarty wyścig Senna Cup 2008. Odbędzie się on na starej wersji pięknego Autódromo José Carlos Pace w Sao Paulo.  W poprzednim wyścigu na torze Estoril wygrał Marcin Mach, dla którego była to druga wygrana w tym sezonie. Czy utrzyma zwycięską passę i zwycięży także na Interlagos? Dowiemy się tego w najbliższą niedzielę. W klasyfikacji generalnej z 551pkt. prowadzi Marcin, Michał Dąbrowski ma jedynie 11pkt. straty co jest zapowiedzią zaciętej walki czołowych zawodników. 
 
Historia:

    Tor Inetrlagos został wybudowany pod koniec lat 30-tych XX wieku. Jako wzór posłużył amerykański tor Roosevelt Raceway, na którym jeżdżono w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Jednak zainteresowanie Formułą 1 w Brazylii było znikome, dopiero sukcesy Emersona Fittipaldiego na począku lat 70-tych zaowocowały zorganizowaniem wyścigu Grand Prix. Na tej wersji toru wyścigi rozgrywano w latach 1973-80. Z wyjątkiem roku 1978, gdy zmagania był yrozgrywane na nowym obiekcie Jacarepaqua niedaleko Rio de Janeiro. Łącznie rozegrano tam 7 wyścgów o Grand Prix Formuły 1. Wśród nich jeden był deszczowy, a miało to miejsce w 1974 roku. Najwięcej razy (2) zwyciężał Emerson Fittipaldi.
Gilles
 

Okrążenie z Gilles'em:

    Okrążenie zaczynamy bardzo szybkim pochyłym zakrętem w lewo - jeśli się w niego idealnie wejdzie, aż wgniata w fotel - i za chwilkę następny prawie taki sam zakręt, który wyprowadza nas na długą prostą Retao. Następnie średnio szybki łuk Curva 3 połączony z łukiem Junacao, jest on nieco niżej niż T3, więc jest ciekawie. Osobiście lubię tego typu odcinki. Następnym elementem, który mi się podoba jest wejście w piąty zakręt - Ferradura - ponieważ jest w dół i w przeciwnym kierunku niż sam zakręt. Dalej kilka szybkich wiraży, aż dojedziemy do dwóch wolnych zakrętów - Laranja i Catovelo - są one przedzielone średnim zakrętem Pinherinho. Po T12 przychodzi kolej na szybki Mergulho i troszkę wolniejszy Juncao. Po wyjściu z niego już spokojnie można całkowicie otworzyć przepustnicę, ponieważ są jeszcze dwa bardzo szybkie łuki, a mianowicie Subida dos Boxes i Arquibancadas. Po ich pokonaniu wyjeżdżamy na prostę start-meta i kończymy okrążenie.

Nasi kierowcy o Interlagos:


    Brazylijski tor Interlagos '79 na pierwszy rzut oka wygląda na bardzo wymagający, jednak po bliższym zapoznaniu się z nim stwierdziłem, że wcale nie jest taki trudny. Choć jest bardzo kręty, to opony wcale tak bardzo się nie grzeją. Zakręty nie są bardzo ostre i powolne co jest plusem dla opon. Osobiście ten tor nie przypadł mi do gustu, gdyż jest bardzo długi, co może zniechęcić do dalszych prób. Ale jeśli ktoś jest wytrwały i cierpliwy, w końcu zauważy uroki tego toru, który jednak jest piękny. Długa prosta startowa z poprzedzającymi ją bardzo szybkimi zakrętami, w których może się odnaleźć prawdziwy fan kierownicy daje poczuć smak prędkości. Jednak większość jeśli zdecyduje się już na ten tor, to stawia na przyspieszenie i przyczepność. Podsumowując tor jest dla wytrwałych graczy, którzy mają sentyment do starych torów (często niedopracowanych), co dodaje emocji, bo nawet najmniejszy błąd może skończyć się wylądowaniem na bandzie, bądź zakopaniem się na „trawce”.
Grzegorz Piechowicz

    Tor Interlagos nie należy do najłatwiejszych. Pierwszy sektor to delikatne łuki, na których mam wciśnięty gaz w podłogę. W S2 zaczynają się schody. Bardzo długi odcinek zajmujący ok minutę jazdy na wymagających zakrętach. S3, podobnie jak S1, jest szybki i latwy.  Tor nie cieszy się uznaniem wsród kierowców. Ja sam popieram to zdanie. Jest to jeden z najgorszych torów, na których miałem okazję pojeździć. Nie oznacza to jednak, że odpuszczę sobie niedzielny wyścig. Oczywiscie bedę walczyl o zwycięstwo. Przed każdym wyścigiem ustalam sobie taki cel i jest to maksymalna mobilizajca. Mam nadzieję, że i tym razem poskutkuje.
Marcin Mach

    Nierówności, szybkie łuki, długie proste, wolne zakręty i zdradliwe tarki - tego doświadczamy na torze w Sao Paulo. Pierwszy i trzeci sektor składa się z długich i szybkich sekcji pokonywanych z dużą prędkością, natomiast S2 z wieloma zakrętami wymaga sporej przyczepności, co zmusza do uzyskania jak najlepszego balansu między szybkością a przyczepnością. Właściwości aerodynamiczne bolidu oraz ustawienia mechaniki podwozia mają tu kluczowe znaczenie. Największym moim problemem jest utrzymanie tempa wyścigowego i temperatury opon na zadowalającym poziomie, szczególnie gdy losy wyścigu zmuszają do przyspieszenia. Gdy czujemy się już pewnie po pokonaniu wielu okrążeń i dopracowaniu setupu, tor i tak nieoczekiwanie potrafi pokazać kto tu rządzi. Jednak bardzo lubię tor Interlagos mimo, iż jako jeden z niewielu potrafi doskonale zweryfikować umiejętności zawodnika i zmusza do wielkiego wysiłku. Oczywiście wszystko rekompensuje nam Brazylijski klimat piękne  kobiety ,cudowna atmosfera, pogoda, wspaniali ludzie.
Pietia

    Pierwszy raz mam okazję jeżdzić na tak długim torze. Moim zdaniem jest dość trudny i wymagający. Wysokie tarki i bardzo szybo pokonywane łuki sprawiają problemy chyba nie tylko mi. Ogólnie nie przypadł mi do gustu, może dlatego, że za krótko jeżdżę w F1. Interlagos '79 jest bardzo zdradliwy, najechanie na tarkę powoduje spin i wypadnięcie z toru, co najczęściej kończy się rozbiciem na bandzie lub kolizją z innym bolidem (często nie można uniknąć takiej sytuacji). Następnym problemem jest zjazd do boksu, trzeba bardzo uważać, aby nie przekroczyć prędkości w pit lane (światła umieszczone bardzo blisko toru). No i na koniec ustawienie bolidu, czyli wysoka prędkość maksymalna i dostosowanie do przejazdów po łukach z gazem wciśniętym w podłogę (bo tak pokonuje się sporą część toru) daje szanse na uzyskanie dobrego czasu. Nie osiągnąłem tu za wiele, może następnym razem będzie lepiej.
Vasen

    Tor Interlagos '79 to trzeci tor, na jakim miałem okazję jeździć na serwerach F1Liga.pl. Wielkie było moje zdziwienie, gdy przejechałem pierwsze okrążenie - nie takiego brazylijskiego toru się spodziewałem, ale do rzeczy. Nie jestem ekspertem ani w jeździe, ani w ustawieniach, dlatego tor sprawiał mi na początku sporo trudności. Nie znaczy to jednak, że mi się nie podoba, wręcz przeciwnie. Obiekt ten jest moim zdaniem ciekawy, długie proste i łuki, gdzie jedziemy z pełną prędkością, jak również kilka ciekawych zakrętów, gdzie odpowiednie dohamowanie jest sprawą kluczową.  Ciekawie są podzielone sektory, pierwszy i trzeci krótki, a drugi bardzo długi, gdzie stracić można najwięcej. To właśnie w S2 miałem najwięcej problemów, szczególnie zakręty T10 i T12 leczyły mnie najbardziej. Sporo problemów sprawiały mi również dość wysoko wystające tarki, na których kilkakrotnie zakończyłem okrążenia, chwila nieuwagi i po zabawie. Podsumowując tor jest on ciekawy, tylko doświadczenia mi trochę brakuje, aby pojechać na nim tak jak rekordziści 1.53.xxx.
Viper PL