f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 2 weeks, 1 day ago
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



SC USA - relacja z wyścigu A

    Dotychczasowe relacje, cieszyły się dużym zainteresowaniem, dlatego też kula przygotował dla Was kolejną dawkę emocji, relacjonując zmagania grupy A na amerykańskim Long Beach.

  fotkaBezchmurne niebo, temperatury przekraczające 20°C… taką iście wakacyjną pogodę mamy w stanie Kalifornia, z którego witam Państwa serdecznie! Właśnie udaję się do kabin komentatorskich by na dobre zacząć relację z wyścigu A na torze Long Beach Street Circuit, jak sama nazwa wskazuje położonego w mieście Long Beach usytuowanym na wybrzeżu Pacyfiku, w sąsiedztwie takiej metropolii jak Los Angeles. Sam obiekt, choć uliczny, nie wyróżnia się wśród innych jakimiś finezyjnymi zakrętami, czy wspaniałymi szykanami, jedynym charakterystycznym dla tego toru miejscem jest rondo, które kierowcy pokonują w pierwszym sektorze. Jednak mimo to, tor ten posiada jedną bardzo nie lubianą przez kierowców i całe zespoły właściwość, która na pewno będzie miała duży wpływ na kolejność bolidów na mecie wyścigu… Long Beach Street Circuit można określić jako tor typu stop&go, czyli po pokonaniu zakrętu kierowcy przyspieszają do sporych prędkości by potem mocno dohamować do kolejnych. Właśnie ta charakterystyka ma ogromny, wręcz nieprawdopodobny destrukcyjny wpływ na szybkość ścierania się tarcz hamulcowych w bolidach F1. Tymczasem ja dotarłem do celu, spojrzałem na monitor komputera i zobaczyłem wiadomość, która nie lada mnie uradowała… myślę, że Państwo podobnie na nią zareagują… właśnie zaczyna się sesja kwalifikacyjna do trzeciego w tym sezonie Senna Cup wyścigu A!

Kwalifikacje:

    Wyraźnie widać, że sesji kwalifikacyjnej nie mógł doczekać się kierowca Force Poland F1 Team wysy123, ponieważ ładną chwilę przed zapaleniem się zielonych świateł czekał tuż przed linią oznaczającą wyjazd na tor. Jednak nie on sam spieszył się do jazdy… kilka sekund po nim na torze zjawili się kula, Alex, Spitfire i gTc. Jako pierwszy czas ustanawia kierowca Fireball F1 Team… nie zdarzyłem się obejrzeć, a już Alex poprawia ten czas i to w jakim stylu! Kierowca RestlessSpirit Racing jest teraz na czele stawki z przewagą przeszło sekundy nad drugim miejscem. W miarę mijania kolejnych minut sesji kwalifikacyjnej pojawiają nam się coraz to nowe wspaniałe rezultaty… już dwóch kierowców pokonało barierę 1:01… są to Pietia i Adrian Kot, których dzielą zaledwie cztery setne sekundy! Mignął mi właśnie przed oczami genialny rezultat pierwszego sektora! Patrzę kto to wykręcił taki czas… to Delta z FALUBAZ Racing! Drugi sektor… jeszcze szybciej! Niesamowite tempo tego kierowcy… czyżby Delta jechał po pierwsze w swojej karierze Pole Position? Tak! Poprawia najlepszy do tej pory czas wykręcony przez kierowcę ORLEN F1 Team o blisko cztery dziesiąte sekundy! Już nikt nie zagrozi jego pozycji… Tak właśnie kończy się ta niesamowicie emocjonująca sesja kwalifikacyjna. Pierwszy Delta, obok niego Pietia, w drugiej linii ustawią się Adrian Kot i Alex, a tuż za nimi cała dwudziestotrzyosobowa stawka A.

Wyścig:
    Już kierowcy wsiadają do bolidów, ale niektórzy prowadzą jeszcze ostatnie rozmowy ze swoimi inżynierami wyścigowymi więc mamy sekundę na drobne wprowadzenie do wyścigu… w zeszłym roku mimo dużych problemów z hamulcami sygnalizowanymi przez zespoły większość kierowców dojechała do mety, jak będzie tym razem? Właśnie dlatego należy pozostać przy odbiornikach i oglądać transmisję z wyścigu, bo tylko w ten sposób można uzyskać na to pytanie odpowiedź. Ruszyli! Ajj!fotka Cóż za karambol… jeszcze nie zdążyłem wypowiedzieć ani jednego słowa, a tu już mamy ogromny   wypadek… przyznam się, że w mojej karierze komentatorskiej tak wielkiego nie widziałem… straszny. Między Alexem i Pietią dochodzi do kontaktu, w efekcie którego kierowca ORLEN F1 Team uderza w ścianę, traci kontrolę nad bolidem i trafia w bok złożonego już w zakręt Delty… jeszcze kierowca FALUBAZ Racing nie otrząsnął się po wypadku, a tu dosłownie nadlecieli Adrian Kot i Jookerr uderzając go z całym impetem… nie chciałbym być w skórze poszkodowanego. Zamieszanie na starcie najlepiej wykorzystał gTc, który z jedenastej pozycji awansował na trzecią i kula, który zamienił miejsce czternaste na czwarte. Totalne przemieszanie stawki! Chyba lepiej będzie jak po tym wszystkim przybliżę Państwu aktualną klasyfikację w wyścigu… Liderem jest Alex, za nim jadą kolejno neonix, gTc, kula, Xuan, Spitfire, mandriq, Johnes, wysy123, RybaR, KrygX, Michael76, Dominik Ulman, Lukasz i jadący uszkodzonymi bolidami, skazani na porażkę Keeny, Szopen i JAG. Widać, że mandriq od początku stawia bardzo duży nacisk na oszczędzanie układu hamulcowego i bez walki przepuszcza Johnesa, wysego123 i KrygX’a. Xuan tuż za plecami kuli… może spróbuje ataku na końcu prostej start/meta… spróbował i to we wspaniały sposób! Kierowca Fireball F1 Team po stracie pozycji popełnia błąd, który skrzętnie wykorzystuje Spitfire i awansuje na piąte miejsce. Tymczasem dużego pecha ma wysy123… na szóstym okrążeniu już po raz drugi odwiedza swoich mechaników… to już chyba koniec nadziei tego kierowcy na dobry rezultat w SC USA. Bolidy pokonały zaledwie dziesięć długości toru Long Beach, a zostało już tylko dwunastu zawodników… tor w Kalifornii okazuje się wyjątkowo trudny dla kierowców stawki A. Wygląda na to, że mamy pierwsze planowanie przed wyścigiem tankowania, w alei serwisowej pojawili się Xuan i Michael76. Półmetek wyścigu… błąd popełnia kierowca Grand Cru… na wyjściu z zakrętu pierwszego traci przyczepność i omal nie rozbija się na fontannie. No i niestety mamy pierwszego kierowcę, który przegrał walkę z hamulcami… jest to neonix, który właśnie spadł z drugiej na czwartą pozycję. Problemy ma także RybaR… stracił pozycję piątą i czeka go walka o dojechanie do mety bez użycia pedała hamulca. Koniec wyścigu. Alex wygrywa już drugi wyścig w tym sezonie, tuż za nim meldują się Xuan i gTc. Do mety dotarło tylko dziewięciu kierowców. To już niestety koniec relacji z trzeciego w sezonie Senna Cup 2009 wyścigu A, ale nie oznacza to końca zmagań na torze w Kalifornii. Teraz się z Państwem żegnam i zapraszam na relacje z kolejnych wyścigów SC USA!
kula