f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 8 hours, 8 minutes ago
    • Keeny : Pozdrawiam starych druhów co tu jeszcze zajrzą ;)
    • Keeny : Hiroszima jakaś? :o
    • Keeny : OMG co tu się stało pod koniec czerwca 2015?
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrówka nirgal :)
    • marud : Hej, miło, że ktoś tutaj jeszcze zagląda :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



SC Belgii 2009 - Zolder

Druga runda SennaCup 2009 odbędzie się w najbliższy weekend na belgijskim torze Zolder.

Obiekt znany również pod nazwą Circuit Terlaemen to dawny tor Formuły Jeden położony w prowincji Limburg. Ostatni wyścig F1 odbył się tam w 1984 roku, ale najbardziej znany wyścig na tym torze miał miejsce dwa lata wcześniej. Niestety, znów elementem zapadającym w pamięć był śmiertelny wypadek. Podczas kwalifikacji przed GP Belgii 1982 Gilles Villeneuve popełnił błąd. Wychodząc na prostą startową przy dużej szybkości najechał na koło bolidu jadącego przed nim Niemca Jochena Massa, przez co Ferrari Kanadyjczyka wielokrotnie koziołkowało rozpadając się na dwie części, a sam kierowca w wyniku obrażeń zmarł po krótkim czasie. Po wydarzeniach tego Grand Prix tor Zolder gościł belgijską rundę mistrzostw świata tylko raz, po czym możliwość goszczenia wyścigu F1 przejął obiekt w Spa-Francorchamps. W późniejszych latach na Zolder nie odbywały się wyścigi praktycznie żadnych ważniejszych serii wyścigowych pod kontrolą FIA, a powodem tego stanu rzeczy były problemy z bezpieczeństwem. Do początku XXI wieku najczęściej rozgrywano tu wyścigi rowerowych mistrzostwa świata - Pucharu UCI, a wyścigi samochodowe ograniczały się prawie wyłącznie do pucharów krajowych. Od 2002 roku na Zolder wróciły "poważne" bolidy jednomiejscowe za sprawą World Series by Renault.

W 2006 roku tor przeszedł drobne zmiany mające na celu poprawę bezpieczeństwa, co pozwoliło rozgrywać począwszy od kolejnego roku rundy CCWS(Champ Car), FIA GT i Formuły Masters. Obecnie do serii wyścigowych odwiedzających Zolder dołaczyły WTCC i Mistrzostwa Belcar GT.
 
 
Zolder - mapka
 
 
Zasłyszane w Pit Lane - Alex
 
Poprzedni sezon zaczął od wygranej w Melbourne. Kilkukrotne problemy z bolidem jak i z obsługą w boksach spowodowały nieukończenie kilku wyścigów, a mimo to zdobywając 2852 punktów uplasował się na 5 miejscu w tabeli. Początek SC2009 wróży obiecująco, 150 oczek i złoto na Imoli. Czy Alex powtórzy swój sukces w bieżącym sezonie? O tym przekonamy się niebawem, a tymczasem  zapraszam do krótkiego wywiadu z zawodnikiem RestlessSpirit Racing.
 
Benethor: F1liga 2009 za nami, rewelacyjne 5 miejsce w klasyfikacji ligowej, jak oceniasz miniony sezon?
Alex: Sezon dość udany, jednak szkoda, że tyle pecha mnie dopadło, bo mogło być lepiej, ale cóż frekwencja na mecie jednak jest najważniejsza. Sporo punktów straconych na własne życzenie.


fotka testowaB: Dwa tygodnie temu zaczęliśmy Senna Cup, a Twoim pierwszym występem było zwycięstwo na Imoli. To bardzo dobry wynik, zważywszy na zmianę modu. Jak wspominasz ten wyścig?
A: Nie liczyłem na tak dobry wynik, gdyż Adrian Kot i Dominik Ulman byli zdecydowanie szybsi. Kłopoty Dominika ze startem i poważny błąd Adriana pozwoliły wygrać ten wyścig.


B: A propos nowego bolidu... Co sądzisz o prowadzeniu się Ferrari? Jak wypada on w porównaniu do BMW?
A: Ferrari wydaje się trochę mniej przewidywalne niż BMW, ogólnie bardzo dobrze się czuję w tym bolidzie, jest zdecydowanie bardziej agresywny, ale i bardziej delikatny przy kontaktach. Najbardziej cieszy mnie, że losowość życia silnika jest sporo niższa.

B: Jak myślisz, co będzie głównym czynnikiem wpływającym na wyniki zmagań na Zolder?
A: To bardzo ciekawy tor. Na pewno unikanie zdradliwych najazdów na tarki, no i stabilna jazda. Dla dobrego wyniku wymagane jest pokonanie wielu okrążeń treningowych.


fotka testowaB: A teraz nieco o prawdziwej F1. Zdradzisz nam swoją opinię nt. ostatnich rewelacji dotyczących Kimiego Raikkonena i sytuacji w teamie Mercedes GP?
A: Cóż co roku nie ma końca spekulacjom, dla mnie liczy się ogłoszenie listy kierowców, nie zwracam uwagi na te rozważania, chyba że pojawiają się jasne oznaki jak przejście sponsora Alonso do Ferrari przed ogłoszeniem przejścia kierowcy oficjalnie, ale i w takim przypadku polskie media twardo twierdziły jakoby Robert miał zostać kierowcą Ferrari.


B: Skoro już jesteśmy przy nowych elementach świata F1, Bruno Senna niedawno dołączył do zespołu Campos. Jak myślisz, jak siostrzeniec słynnego Ayrtona Senny wypadnie w swoim debiutanckim sezonie?
A: Bardzo się cieszę z awansu Bruno. Obserwuję jego karierę od długiego czasu. Po wynikach w F3 i GP2 sądzę, że to kapitalny kierowca i liczę na jego sukces w F1, i oby psy mu nie biegały po torze :-)
 
Benethor: Dziękujemy za rozmowę i powodzenia w wyścigu!