f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 4 weeks ago
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga już chyba umarła :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak coś ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach
    • robiss : witam Panów , smigacie cos tutaj?:)
    • nirgal : Cud ;]
    • Mariusz Z : moje też :)

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



SC San Marino - Imola

Senna Cup czas zacząć, a jak zaczynać to tylko od toru Imola, gdzie doszło do jednego z najtragiczniejszych wypadków w historii F1. To tutaj w 1994 trzykrotny mistrz świata Ayrton Senna zakończył swoja karierę ginąc w wypadku, czyniąc ten tor swoim symbolem jak również symbolem ostatnich śmierci poniesionych na torze wśród kierowców F1.

 

 

 


Sam tor jest jednym z nielicznych na których jeździ się odwrotnie do ruchu wskazówek zegara. Tor jest dość wymagający dla kierowców. Długa prosta, 3 szykany, wolne i szybkie zakręty to wszystko co może spotkać na swojej drodze kierowca wyścigowy. I jak tu ustawić bolid? Czy zyskać na prostej zmniejszając docisk aerodynamiczny? Jak ustawić zawieszenie aby nie stracić kontroli na tych piekielnie wysokich tarkach? Czy w ogóle da się zawsze czysto pokonać ostatni zakręt toru? Nad takimi pytaniami siedział przez ostatnie 3 tygodnie niejeden z naszych ligowiczów. Jak im się udało rozwiązać te problemy przekonamy się już wieczorem podczas GP.

 

Czas zadać sobie jeszcze jedno pytanie: kto w tym sezonie zdobędzie tytuł mistrza? Jest kilku kandydatów na to miejsce, m.in. JAG – mistrz zakończonego niedawno sezonu 2011, Adrian Kot mistrz SC 2008, Alex -  powracający do ligi mistrz SC 2009, bijący już rekordy toru. A może zaskoczy nas ktoś kogo nikt nie podejrzewa teraz o jazdę na takim wysokim poziomie? Poczekajmy a na pewno się dowiemy.

 

Skupienie u kierowców coraz większe. Nerwy przed GP dają znać o sobie coraz mocniej. Zespoły robią ostanie poprawki w swoich strategiach a my w tym czasie przenieśmy się w przeszłość i przejedźmy okrążenie po torze Imola wraz z mistrzem...

 



 

 

Opis i charakterystyka toru

 

Po tych kilku chwilach pełnych emocji obejrzyjmy jeszcze przejazd Voitha, który to jest też autorem opisu charakterystyki toru:

 



 

Okrążenie jednego z najbardziej rozpoznawalnych torów w historii F1 rozpoczynamy długą prostą przechodzącą w lewy łuk o nazwie „ tamburello”, wszyscy fani formuły jeden znają ten zakręt, to właśnie w tym miejscu doszło do tragicznego wypadku 3 krotnego mistrza świata Ayrtona Senny . Odcinek ten pokonujemy na 7 biegu rozpędzając bolid do prędkości ok. 330 km/h, przydatny jest tutaj niski docisk, który zapewni wyższą prędkość maksymalną.

 

Następnie dojeżdżamy do lewego nawrotu „tosa”, dohamowanie do tego zakrętu jest zdecydowanie najcięższym na całym obiekcie. Sam zakręt pokonujemy na 2 biegu, przy wyjściu starając się najszybciej jak to tylko możliwe uzyskać wysoką prędkość.

 

Kolejnym odcinkiem toru jest fragment prostej przechodzącej w prawy łuk,  znajduje się tutaj pomiar czasu jaki uzyskaliśmy w pierwszym sektorze po czym pokonujemy bardzo wymagający lewy zakręt „ piratella”, przejeżdżamy go na 4 biegu  z prędkością  ok. 160 km/h  zbliżając się do pierwszej z trzech szykan. W tym momencie toru mile widziane jest dobrze skonfigurowane zawieszenie, które pozwoli nam pewnie atakować krawężniki, co na pewno wpłynie pozytywnie na czasy osiągane w drugim sektorze.

 

Pierwsza szykana prawy-lewy jest bardzo zdradliwa, z dalszej odległości wygląda nie pozornie, ale gdy tylko na nią najeżdżamy okazuje się trudna techniczne. Tarki są wysokie, a co za tym idzie od kierowcy wymagana jest dużo precyzja i dokładność podczas ich pokonywania. Ważne jest aby na wyjściu z szykany utrzymać idealną linie jazdy, bo od tego zależy to jakim tempem przejedziemy sekwencje zakrętów „acqua minerale”, są to 2 prawe zakręty.

 

Dalej zauważalna jest różnica poziomów, podjeżdżamy pod lekkie wzgórze i na  6  biegu zbliżamy się do szykany „variane alta”, przejeżdżamy ją z prędkością ok. 130 km/h (z języka włoskiego „alta” oznacza wysoki, co możemy odczuć pokonując te wysokie tarki). Jest to kolejne miejsce, w którym kierowcy muszą zachować stu procentowe skupienie, aby utrzymać bolid na optymalnej linii jazdy i nie wypaść z toru.

 

Kawałek dalej znajduje się pomiar drugiego sektora, zjeżdżamy delikatnym prawym łukiem w dół,  300 km/h i dohamowanie lekko „z górki” do prędkości 130 km/h, pokonujemy lewy zakręt „rivazza”.

 

Następnie kolejny lewy i dojazd do sekwencji prawy-lewy, w których liczy się zegarmistrzowska precyzja. Dosłownie sekunda wytchnienia i mamy przed sobą kolejną szykanę. „Variane bassa”, tak nazywa się ostatni zakręt toru Imola, pokonujemy go na 2-3 biegu z prędkością ok. 110 km/h  i szczególnie uważając na to aby nie przekroczyć linii wszystkimi kołami mkniemy po prostej start/meta w poszukiwaniu flagi w czarno-białą szachownice.

 




Nasi kierowcy o torze

 

Witam, a więc stało się, rozpoczynamy nowy sezon. To zawsze jest ekscytujący moment. Nowe zespoły, nowi kierowcy, wszyscy z czystym kontem liczymy na dobre wyniki. Ponadto będziemy jeździć na innym modzie, co też może trochę namieszać w stawce. Według moich odczuć mod cdtp2006, lepiej odwzorowuje jazdę bolidem f1, a także wyraźniejszy jest wpływ zmiany ustawień na zachowanie pojazdu. Aczkolwiek przestawienie się z jednego modu, na drugi, nie jest łatwe, bynajmniej dla mnie. Sezon zaczynamy na torze Imola 1994, który jest bardzo technicznym torem. Przejechanie na nim kilku równych okrążeń, nie należy do rzeczy łatwych. Myślę że najdurniejszymi partiami toru są szykany w s2, w które po prostu trzeba „trafiać”, a gdy nam to nie wyjdzie, notujemy sporą stratę, oraz szybkie i ciasne zakręty w s3, które także trzeba pokonać z olbrzymią precyzją. Moje oczekiwania względem sezonu: regularne starty w A, oraz wyższa lokata w klasyfikacji ligowej, względem poprzedniego sezonu SC. Myślę, że faworytami w nadchodzącym GP, są oczywiście kierowcy ze szczytu tabeli f1liga 2011, aczkolwiek szyki pokrzyżować im może powracający po długiej przerwie Alex, oraz chyba najlepszy debiutant sezonu 2011 – Patryk Grodzki. Wszystkim ligowiczom w nadchodzącym GP, jak i całym sezonie życzę tego najważniejszego, czyli mega frajdy z jazdy i ukończenia wszystkich wyścigów.
Mariusz Ziółkowski

Imola nigdy nie była moim ulubionym torem, może dlatego, że miałem złe podejście do niej. W tym roku darzę większą sympatią tor „żniwiarza”. Zgodnie z tradycją to tor otwarcia sezonu Senna Cup i wielu z chęcią na niego wraca. To trudny tor, którego czyste przejechanie w kwalifikacyjnym tempie nie należy do częstych widoków. W wielu fragmentach nie wybacza najmniejszych błędów. Jest jak strącone żelazko z deski. Nawet nie zdążysz zareagować by chwilę potem poczuć przeszywający ból w stopie i okrzyk z ust: „AUĆ!”. Tak samo jest na Imoli, najedziesz na tarkę za głęboko to czasem nawet nie wiesz, że to Twoje ostatnie chwile przed nieuniknionym uderzeniem w bandę. Może nie będzie bolala Cie stopa, ale miły widok to nie jest. Sezon rozpoczynam jak wielu innych pełen uśmiechu i oczekiwań, bo jedziemy na uwielbianym przeze mnie modzie CTDP 2006. Zwykle dość poważnie podchodziłem do moich wyników w wyścigach, ale już od pewnego czasu moje nastawienie złagodniało więc nie spodziewam się być na szczycie tabeli wraz z zakończonym sezonem. Znając listę startową w SC, podejrzewam że największe szanse ma Alex. W sezonie mamy kilka torów, które uwielbiam, co na pewno będzie mnie kusić, żeby chociaż na kilka kolejnych okrążeń zostać.
Co do technicznej strony Imoli, to jest to szybki tor, wymagający dużych prędkości na prostych i pewności, że bolid przyklei się z powrotem po ostrym najechaniu tarek. Najwięcej ofiar zbierze Piratella i Acque Minerali. Strach ogarnie pewnie każdego broniącego się i atakującego na odhamowaniu do nawrotu Tos. Wielu się zatnie na tym jak pechowiec na przewracaniu kartek w książce. Tor poza prosta startową jest stosunkowo gładki i bolid nie musi być wysoko ustawiony. Z powodu charakterystyki toru walka będzie miała miejsce na prostych. By uniknąć stania się ruchomą szykaną potrzebna jest prędkość maksymalna. W wyścigu moim zdaniem minimum 325 km/h powinno wystarczyć by posiadać zdolności przeprowadzania akcji na torze.
Reszcie jak i sobie życzę powodzenia w nowym sezonie i miłej zabawy, bo to jest tutaj najważniejsze.
Ron_Roni


red. mr_jaro, Voith