f1liga15banner_prawo

Pobierz Adobe Flash player

  • Poleć F1Liga.pl

  • Logowanie

    
  • Pitlane Shout

    Latest Message: 2 weeks, 2 days ago
    • Flover : Pozdrawiam ;)
    • marud : Pozdrwka nirgal :)
    • marud : Hej, mi?o, ?e kto? tutaj jeszcze zagl?da :)
    • Zozol : grywa ktos w f1 2016 ale na xboxie ?? ;)
    • Zozol : kope lat ;p?
    • admich : F1 liga ju? chyba umar?a :(
    • Cichy70 : f1 2016 teraz smigam :)
    • Myszkin : Moze by tak co? ten tego... ?
    • seito : dziabaducha
    • Cichy70 : Witam po latach

    Only registered users are allowed to post

  • Online

    Brak
  • Następny wyścig

    Tor
    Silverstone Circuit
    Lokalizacja
    Northamptonshire, Anglia
    Długość toru
    5,891 km.
    Dystans Wyścigu
    34 okr.
    Sesje treningowe
    I   sesja tr. 27.06
    godz.20:00
    II  sesja tr. 28.06
    godz.20:00
    III sesja tr. 04.07
    godz.20:00
    Wyścig i kwalifikacjie
    Data
    05.07.2015r
    Start wyścigu
    godz.20:00
  • Wyniki na żywo

  • Ostatnio na Forum



Regulamin - Sezon SennaCup 2012

1.Postanowienia ogólne.
1.1.Rozgrywki prowadzone są w grze rFactor 1.255 z dodatkiem SennaCup 2006 F1Liga.pl,  który rozszerza ilość dostępnych bolidów. Do instalacji moda służy ligowy updater: UPDATER
3-12-2012
1.2.Każdy, kto nie ma odpowiedniej wersji, zostaje usunięty z wyścigu/sesji.24-03-2009
1.3.Każdy gracz biorący udział w rozgrywkach (w tym w treningach na serwerach należących do F1Liga.pl) akceptuje poniższy Regulamin.19-03-2009
1.4.Na serwerach oraz w całym serwisie F1Liga.pl obowiązują zasady netykiety.12-11-2009
2.Uczestnicy
2.1.Każdy gracz może występować w Lidze pod pseudonimem lub imieniem i nazwiskiem.14-03-2009
2.2.Pseudonim gracza nie może zawierać słów, zwrotów ani skrótów uznanych za obraźliwe, zawierać błędów ortograficznych, znaków specjalnych, adresów stron internetowych oraz nazwisk kierowców F1, a także cyfr zamiast liter.13-08-2009
2.3.Każdy gracz zobowiązany jest do używania jednego pseudonimu zarówno w serwisie, jak i na wszystkich serwerach należących do F1Liga.pl.14-03-2009
2.4.W czasie trwania sezonu, zmiana pseudonimu gracza może nastąpić tylko za zgodą Administracji.24-03-2009
2.5.W nicku zawodnika mogą się znajdować maksymalnie 4 cyfry.11-04-2009
3.Serwer
3.1.

Serwery wchodzące w skład F1Liga.pl:
3000, 4000, 5000 - serwery dostępne dla wszystkich.

3-12-2012
3.2.Administrator ma prawo do usunięcia z serwera gracza, który nie stosuje się do Regulaminu lub stwarza zbyt duże zagrożenie.19-03-2009
3.3.

Każdy kierowca zobowiązany jest do używania odpowiedniego skinu  - zgodnie ze statusem licencji w "Info Kierowcy" (wybieranego podczas wchodzenia na serwer):
- kierowcy bez licencji i nie ubiegający się o nią: Nowy Kierowca
- kierowcy ubiegający się o licencję: Ubiega Się
- kierowcy z licencją stałą lub czasową bez zespołu: Bez Teamu
- kierowcy z licencją stałą lub czasową, posiadający zespół: skin zespołowy
- kierowcy z nakazem jazdy w skinie karnym: Skin Karny

19-06-2009
3.4.

Na serwerach obowiązują następujące ustawienia:
1. Zużycie opon – 4x
2. Zużycie paliwa – 1x
3. Wymuszony widok – kokpit
4. Dostępne pomoce – Automatyczne Sprzęgło (AC)
5. Zakaz tankowania podczas wyścigu

29-11-2011
3.5.

Na serwerach zakazane jest:

1. Umyślne powodowanie wypadków, kolizji, kręcenia bączków, organizowania crash testów oraz innych niebezpiecznych lub niesportowych zdarzeń.
2. Ścinanie szykan i zakrętów. Gracz po ścięciu jest zobowiązany zwolnić i oddać uzyskaną przez ścięcie pozycję.
3. Pozostawianie bolidu w miejscu, w którym będzie generowana żółta flaga (tor oraz pobocze) oraz blokowanie wyjazdu z PitLane (zakaz stawania między białymi liniami w boksach).
4. Jazda niesprawnym bolidem dalej niż okrążenie zjazdowe.
5. Niestosowanie się do limitu prędkości w PitLane.
6. Przekraczanie linii ograniczającej wyjazd i zjazd do Pitlane na całej ich długości przy manewrze zjazdu/wyjazdu do boksu.
7. Jakakolwiek rozmowa na sesji Race i Qual (Wyścig i Kwalifikacje).
8. Rozpoczynanie głosowań Restart Session/Weekend/Race (przewinięcie odbywa się poprzez Next Track/Następny Tor)
9. Rozpoczynanie jakichkolwiek głosowań przed całkowitym załadowaniem sesji (gra musi zacząć odliczać czas trwania sesji).
10. Wymuszanie oddania konkretnego głosu w trakcie głosowania.
11. Obrażanie innych graczy.
12. Używanie słów i zwrotów uznanych za agresywne, obraźliwe lub wulgarne.
13. Dodatkowo na serwerze 3000, 5000 zakazane jest organizowanie wyścigów poza wyznaczonymi przez administrację.
14. Kontynuowanie jazdy bez koła.
15. Na sesji treningowej i kwalifikacyjnej obowiązuje zakaz jazdy z dymiącym silnikiem dłużej niż jeden sektor.

3-12-2012
4.Licencja
4.1. Licencja STAŁA przyznawana jest bezterminowo.24-03-2009
4.2. Licencja CZASOWA przyznawana jest na okres 1 GP, po czym następuje jej przedłużenie lub odebranie.24-03-2009
4.3.Licencja (stała oraz czasowa) może być odebrana za niesportowe lub/i niekulturalne zachowanie na serwerze, jak i w całym serwisie F1Liga.pl.14-03-2009
4.4.Licencja jest przyznawana przez Komisję Licencyjną za stabilną jazdę i zachowanie zasad fair play przy uwzględnieniu kultury i zachowania na serwerze i w serwisie F1Liga.pl14-03-2009
4.5.Osoba uzyskująca licencję jest jednocześnie uprawniona do startu w najniższym wyścigu.24-03-2009
4.6.

O licencję można się starać po ukończeniu przynajmniej 100 okrążeń pomiarowych na serwerach ligowych.

23-01-2013
4.7.Warunkiem koniecznym uzyskania licencji jest pozytywna weryfikacja przez Komisję Licencyjną :
- przejechanych wyścigów FullSim,
- zachowania kierowcy na serwerach ligowych oraz w serwisie
24-04-2010
4.8.Zgłoszenia na licencję przyjmowane są na forum w temacie „Zgłoszenia ubiegania się o licencję”, w dziale „Powitania i Zgłoszenia”.24-03-2009
4.9.Zgłoszenia nie spełniające wyżej wskazanego wymogu nie będą rozważane. Po ich spełnieniu kandydat musi zgłosić się ponownie w miejscu określonym w punkcie 4.8.23-01-2013
5.Zespoły
5.1.Nazwa zespołu nie może zawierać słów, zwrotów ani skrótów uznanych powszechnie za obraźliwe, zawierać błędów ortograficznych, cyfr lub znaków specjalnych zamiast liter.24-03-2009
5.2.Zespół składa się z dwóch zawodników posiadających licencję (przynajmniej jeden kierowca musi posiadać licencję stałą) lub jednego zawodnika z licencją stałą i drugiego, który przejechał minimum 2 Fullsimy i ubiega się o licencję.12-11-2009
5.3.Zgłoszenia zespołów przyjmowane są na forum w dziale „Aktualne wydarzenia”, w temacie „Zgłoszenia na sezon SennaCup 2012”.3-12-2012
5.4.Kierowca może występować tylko w jednym zespole w trakcie trwania sezonu.28-02-2010
5.5.Odstępstwo od pkt 5.4 możliwe jest tylko za zgodą Administracji.24-03-2009
6. Treningi
6.1. Treningi odbywają się non stop, poza czasem trwania oficjalnych wyścigów.24-03-2009
6.2. Treningi odbywają się w trzech formach – praktyka, wyścig typu MiniSim oraz wyścig typu FullSim.24-03-2009
6.3.Tylko trening na serwerze zalicza się w poczet limitu wymaganego do startu w danym wyścigu.24-03-2009
6.4.

MiniSim:
1. MiniSim jest formą treningu i przybiera formę wyścigu składającego się z 5 okrążeń.
2. Gdy serwer jest ustawiony na inną niż 5 liczbę okrążeń, gracze zobowiązani są poinformować administratora o tym fakcie oraz obowiązuje zakaz organizowania MiniSimów.
3. Wyścig może się odbyć przy obecności minimum 3 graczy.
4. O rozpoczęciu wyścigu decydują – większością 70% głosów – gracze , poprzez przeprowadzenie głosowania.
5. MiniSim odbywa się bez sesji kwalifikacyjnej.
6. Start do wyścigu poprzedzony jest okrążeniem formującym (FL), którego zasady opisane sa w punkcie 10 niniejszego regulaminu.
7. Po starcie, na T1, nie obowiązuje Best Line (BL).
8. W trakcie trwania wyścigu obowiązuje całkowita cisza na czacie ogólnym oraz zakaz prowadzenia jakichkolwiek głosowań.
9. Między kolejnymi wyścigami i glosowaniami musi być minimum 5 minut przerwy.
10. Na godzinę przed FullSimem i Wyścigiem Oficjalnym zakazane jest przeprowadzanie wyścigów MiniSim.

23-01-2013
6.5.

FullSim:

1. FullSim jest formą treningu i przybiera formę wyścigu, którego liczba okrążeń wynosi 200km/długość toru (zaokrąglane do najbliższej liczby całkowitej w górę) okrążeń. W przypadkach bardzo wolnych torów długośc ta może zostać skrócona, komunikat o zmianie długości zostanie podany nie później niż tydzień przed rozpoczęciem przygotowań do wyścigu.

2. FullSim może odbyć się przy obecności minimum 2 graczy.

3. Warunkiem uczestnictwa w FullSimie jest przejechanie:

- pierwszy tydzień: 25 okrążeń pomiarowych lub 1 stinta,

- drugi i następne tygodnie: 50 okrążeń pomiarowych lub 1 stinta.

4. Za przejechane okrążenia lub stinty uważa się dane znajdujące się w statystykach ligowych w chwili rozpoczęcia kwalifikacji. Odstępstwa od tej reguły możliwe są w wypadku, gdy kierowcy brakuje mniej niż 5 okrążeń, po zgłoszeniu tego faktu osobie pilnującej wyścig.

5. Wyścig poprzedzony jest dwoma sesjami kwalifikacyjnymi.

6. Sesja kwalifikacyjna jest poprzedzona 15 minutowym okresem zbiórki.

7. Wejscie po okresie zbiorki na FullSim skutkuje obowiazkiem startu z boksów, jeśli w wyścigu startuje więcej niż 24 kierowców. Nie dotyczy zawodników, którzy rozłączyli się w trakcie trwania Kwalifikacji.

8. Pierwsza sesja kwalifikacyjna trwa 20 minut, 10 najlepszych zawodników przechodzi do sesji drugiej, trwającej 10 minut.

9. Do jazdy podczas drugiej sesji kwalifikacyjnej są uprawnione tylko osoby, które osiągnęły wymagany rezultat.

10. Nieuprawniona jazda w drugiej sesji kwalifikacyjnej w skrajnych przypadkach może skutkować dyskwalifikacją z wyścigu

11. Podczas obu sesji kwalifikacyjnej zawodnicy sa uprawnieni do przejechania dowolnej ilości okrążeń.

12. Pomiędzy sesjami kwalifikacyjnymi nie następuje blokada ustawień bolidu. Pomiędzy drugą sesją kwalifikacyjną a wyścigiem następuje blokada ustawień bolidu z wyjątkiem ilości paliwa, rodzaju opon  (restrykcje dotyczące doboru mieszanki opisane sa w punkcie 9 niniejszego Regulaminu) i przedniego spojlera.

13. Jazda podczas kwalifikacji musi być płynna (m.in. zakazane jest nagłe i nieoczekiwane zwalnianie, a zawodnik chcacy zrobić sobie miejsce przed sobą nie może stwarzać zagrożenia ani zaburzać płynności jazdy kierowcom będącym za nim).

14. O miejscach startowych decydują pozycje uzyskane podczas sesji kwalifikacyjnej oraz kary nałożone przez Komisję Kar za GP. Wyjątek stanowi kara startu z Pit - zawodnicy mają wtedy możliwość pojechania z końca stawki.

15. W trakcie Wyścigu FullSim Kierowcy są zobowiązani do użycia opon określonych w punkcie 9 niniejszego Regulaminu.

16. Start do wyścigu poprzedzony jest okrążeniem formującym (FL), którego zasady opisane sa w punkcie 10 niniejszego regulaminu.

17. Po starcie, na T1, nie obowiązuje Best Line (BL).

18. FullSimy odbywają się w z góry ustalonych porach, zwyczajowo są to: piątek, sobota i – jeśli tego dnia nie odbywa się Wyścig Oficjalny – niedziela, o godzinie 17.30, 20.00, 22.30. O ewentualnych zmianach gracze będą powiadomieni na forum oraz w zakładce wydarzenia.

19. W czasie trwania FullSimów dostęp do serwera jest ograniczony hasłem.

20. Adres i hasło do odpowiedniego wyścigu jest podane w Info Kierowcy.

21. W trakcie trwania całego FullSima, jak i sesji kwalifikacyjnej, obowiązuje całkowita cisza na czacie ogólnym oraz zakaz prowadzenia jakichkolwiek głosowań.

22. Kierowca stwarzający zagrożenie dla innych zawodników może zostać niedopuszczony do startu w wyścigu.

23. Jeżeli obsługa wyścigu Fullsim uniemożliwia administratorowi serwera start w swoim wyścigu, może wystąpić w wyścigu który obsługuje.

23-01-2013
7.Klasyfikacja Stintów
7.1.Klasyfikacja Stintów to niezależna klasyfikacja, w której udział mogą wziąć wszyscy (licencjonowani i nie) gracze.24-03-2009
7.2.Gracze klasyfikowani są na podstawie czasu przejazdu najlepszego stinta.19-03-2009
7.3.Stint oznacza 10 kolejnych okrążeń pomiarowych.24-03-2009
7.4.Każdy gracz może wykonać dowolną liczbę stintów w dowolnej chwili, na dowolnym ligowym serwerze.24-03-2009
7.5.Klasyfikacja jest zamykana o godzinie 18.00 w sobotę poprzedzającą Oficjalny Wyścig.24-03-2009
7.6.

Punktacja:
P1 - 100 pkt
P2 - 90 pkt
P3 - 82 pkt
P4 - 76 pkt
P5 - 72 pkt
P6 - 68 pkt
P7 - 64 pkt
P8 - 61 pkt
P9 - 58 pkt
P10 - 55 pkt
P11 - 52 pkt
P12 - 49 pkt
P13 - 46 pkt
 ...
zmiana o 2 punkty na miejsce
 ...
P21 - 30 pkt
 ...
zmiana o 1 punkt na miejsce
 ...
P50 - 1 pkt

25-03-2009
8.Oficjalny Wyścig (GP)
8.1.Oficjalne wyścigi są podzielone na sekcje ABCD, w przypadku większej liczby osób wyścigi niższe zostaną podzielone na sekcje równoległe.  GP odbywa się w tym samym dniu, co prawdziwy wyścig F1, o ile administracja nie określi wcześniej innego terminu29-11-2011
8.2.Godziny poszczególnych wyścigów ogłaszane są co najmniej 24h przed startem (zwyczajowo ustalone są następujące godziny startu:  D2 - 17.30, D1 - 17.40, C - 17.50, B- 18.00, A - 20.00, L - 20:10),
29-11-2011
8.3.Warunkiem uczestnictwa w Wyścigu Oficjalnym jest przejechanie 50 okrążeń pomiarowych lub jednego stinta na obowiązującym torze.29-11-2011
8.4.O przydziale gracza do konkretnego wyścigu decydują uzyskane wyniki, pula oraz nałożone kary.29-11-2011
8.5.Wyścig odbywa się przy obecności minimum 2 graczy.29-11-2011
8.6.
Dystans każdego wyścigu wynosi – 200km/długość toru (zaokrąglane do najbliższej liczby całkowitej w górę) okrążeń. W przypadkach bardzo wolnych torów długość ta może zostać skrócona, komunikat o zmianie długości zostanie podany nie później niż tydzień przed rozpoczęciem przygotowań do wyścigu.
29-11-2011
8.7.Do startu w GP uprawnieni są tylko gracze licencjonowani (wyjątek – wyścig L).29-11-2011
8.8.Wyścig poprzedzony jest dwoma sesjami kwalifikacyjnymi, gdzie pierwsza sesja trwa 20 minut. 10 najlepszych zawodników przechodzi do sesji drugiej, trwającej 10 minut.29-11-2011
8.9.Sesja kwalifikacyjna jest poprzedzona 15 minutowym okresem zbiórki.29-11-2011
8.10.Do jazdy podczas drugiej sesji kwalifikacyjnej są uprawnione tylko osoby, które osiągnęły wymagany rezultat.29-11-2011
8.11.Nieuprawniona jazda w drugiej sesji kwalifikacyjnej w skrajnych przypadkach może skutkować dyskwalifikacją z wyścigu29-11-2011
8.12.Podczas obu sesji kwalifikacyjnej zawodnicy sa uprawnieni do przejechania dowolnej ilości okrążeń.29-11-2011
8.13.Pomiędzy sesjami kwalifikacyjnymi nie następuje blokada ustawień bolidu. Pomiędzy drugą sesją kwalifikacyjną a wyścigiem następuje blokada ustawień bolidu z wyjątkiem ilości paliwa, rodzaju opon (restrykcje dotyczące doboru mieszanki opisane sa w punkcie 9 niniejszego Regulaminu) i przedniego spojlera.29-11-2011
8.14.Jazda podczas kwalifikacji musi być płynna (m.in. zakazane jest nagłe i nieoczekiwane zwalnianie, a zawodnik chcacy zrobić sobie miejsce przed sobą nie może stwarzać zagrożenia ani zaburzać płynności jazdy kierowcom będącym za nim).29-11-2011
8.15.Ostatecznie o miejscach startowych decyduje sesja kwalifikacyjna oraz nałożone kary.29-11-2011
8.16.W czasie trwania całego wyścigu, jak i sesji kwalifikacyjnej, obowiązuje całkowita cisza na czacie oraz zakaz prowadzenia jakichkolwiek głosowań.29-11-2011
8.17.W trakcie Wyścigu Oficjalnego Kierowcy są zobowiązani do użycia opon określonych w punkcie  9 niniejszego Regulaminu.29-11-2011
8.18.Start do wyścigu poprzedzony jest okrążeniem formującym (FL), którego zasady opisane sa w punkcie 10 niniejszego regulaminu.13-12-2011
8.20.Po starcie, na T1 nie obowiązuje Best Line (BL).29-11-2011
8.21.Obowiązuje nakaz używania połowy stanowiska serwisowego (wyłącznie lewe lub prawe koła znajdują się na stanowisku), jednak karze podlegają tylko sytuacje, w których kierowca utrudni innemu zawodnikowi odbycie PitStopu.29-11-2011
8.22.W czasie Wyścigu Oficjalnego przekraczanie linii wyjazdu z pitlane:
a. jest zabronione dla wyjeżdżających
b. jest dozwolone dla jadących po torze z zastrzeżeniem, że za spowodowanie kolizji z wyjeżdżającym gracz jest karany dyskwalifikacją i otrzymuje żółtą kartkę.
29-11-2011
8.23.W przypadku nieobecności nałożone na gracza kary przechodzą na następne GP.
29-11-2011
8.24.

Zasady przejść między wyścigami:
1. Gracze, którzy uzyskali pozycję 1 lub 2 automatycznie awansują do wyścigu wyższego.
2. Gracze z miejsc 9-15, którzy nie ukończyli wyścigu (nie uzyskali 90% dystansu zwycięzcy) i nie dojechali do mety oraz gracze, którzy uzyskali miejsca 16-24 w wyścigu wyższym oraz 3-8 w wyścigu niższym trafiają bezpośrednio do puli między tymi wyścigami. (Przykładowo gracze z pozycji 3-8 z wyścigu B i 16-24 z wyścigu A trafiają do puli AB).
3. Gracze z miejsc 12-15 są na miejscach zagrożonych pulą i do niej trafiają, gdy pula ma nie więcej niż 3 miejsca awansujące.
4. W przypadku, gdy w wyścigu uczestniczy mniej niż 10 graczy, jedynie 1 awansuje automatycznie do wyścigu wyższego, natomiast gracze z miejsc 2-8 awansują do puli między tymi wyścigami.
5. W przypadku rozgrywania wyścigu z sekcji równoległych, awans bezpośredni uzyskuje tylko zwycięzca.
6. Gracze w puli rywalizują ze sobą czasami 10 kolejnych okrążeń pomiarowych, na podstawie których ustala się późniejszy przydział w wyścigach.
7. Pulę można kręcić na dowolnym ligowym serwerze.
8. Pula jest zamykana o godzinie 18.00 w sobotę poprzedzającą GP.
9. Nieuzasadniona nieobecność na wyścigu powoduje automatyczny spadek do wyścigu niższego (o ile jest rozgrywany).
10. Pula może zostać zweryfikowana przez administrację F1Liga.pl pod kątem poprawności przejazdu i zachowania zasad obowiązujących na serwerach. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w najszybszym przejeździe, zawodnik może zostać ukarany dodaniem czasu do wszystkich pul lub ich dyskwalifikacją (usunięciem)

13-12-2011
8.25.

Zamrażarka (Nieobecności na GP):

1. W przypadku planowanej nieobecności gracz musi zgłosić nieobecność na forum w dziale "Aktualne wydarzenia", w temacie "Zgłoszenia przeniesienia do/z Zamrażarki" .

2. Za pierwsze GP po zamrożeniu gracz otrzymuje tyle punktów, co za zajęcie ostatniego miejsca w wyścigu minus 11 punktów, do którego został przypisany.

3. Podczas każdego kolejnego GP gracz otrzymuje tyle punktów, co za zajęcie ostatniego miejsca minus 11 punktów w kolejnym, niższym wyścigu (tj: Gracz przypisany do wyścigu A podczas pierwszego GP otrzymuje pkt za A24, podczas 2 nieobecności z rzędu - B24, 3 nieob - C24 itd.) .

4. Gracz wychodzący z zamrażarki trafia do puli wyścigu, do którego był zapisany (gracz z wyścigu B trafia do puli BC, z A do AB).

5. Za fakt zamrożenia rozumiane jest zatwierdzenie zgłoszenia przez administratora. Wszystkie wyjścia odbywają się zgodnie z punktem 8.21.4

6. Gracz, który jest w puli, lecz nie wykręcił żadnego czasu, jest zamrażany w tej samej puli, w przeciwnym wypadku jest zamrażany na podstawie wyniku w puli po jej zamknięciu.

7. Na mniej niż 3 dni przed wyścigiem gracz może wyjść z zamrażarki jedynie w przypadku, gdy jego wyjście nie spowoduje spadku do puli kierowców zagrożonych pulą. 

8. Zamrożeń można dokonywać do 23.59 dnia poprzedzającego Wyścig Oficjalny (sobota 23.59). Drugie w sezonie zgłoszenie nieobecności po tym terminie spowoduje przesunięcie zawodnika na ostatnie miejsce w puli po rozmrożeniu (niezależnie od uzyskanego czasu). 

9. Drugie zamrożenie po terminie zamknięcia zamrażarki skutkuje otrzymaniem żółtej kartki.

10. Zamrożenia po ostatecznym terminie zamknięcia zamrażarki nie powodują zmian w puli.

11. Wyjście z zamrażarki powoduje wyczyszczenie czasów wszystkich stintów danego zawodnika.

12. Rozmrożeń można dokowyać do godziny 23:59 dnia, w którym zamykana jest pula. Rozmrożenia po tym terminie powodują przypisaniem zawodnika do najniższego rozgrywanego wyścigu.

13. Kierowca może przebywać w zamrażarce maksymalnie 4 GP pod rząd, po czym następuje skreślenie danego Kierowcy z listy startowej. Ponowne starty w wyścigach możliwe są po ponownym zgłoszeniu do sezonu w dziale "Aktualności", w temacie "Zgłoszenia na sezon SennaCup 2012".

14 Nieobecność na wyścigu powoduje automatyczne przeniesienie zawodnika do zamrażarki

14a. W przypadku nieobecności z powodu zdarzeń losowych informacja o powodach nieobecności powinna być  zgłoszona - w ciągu 48h od zakończenia wyścigu - na forum, w temacie "Uzasadnienia nieobecności"

 

3-12-2012
8.26.Uzyskane rezultaty w wyścigach są punktowane według dwóch niezależnych systemów: klasyfikacji ligowej (oficjalna) oraz klasyfikacji FIA (honorowa, obejmuje tylko wyścig A).29-11-2011
8.27.Klasyfikacja Ligowa:
1. Punkty przyznawane są za oficjalne wyścigi (oprócz wyścigu L).
2. Kolejność ustala się poprzez zsumowanie punktacji dla wszystkich wyścigów.
3. Gracze, którzy nie wystartowali w wyścigu bez uzasadnienia, dostają 0 punktów.
4. Gracze, ktorzy nie wystartowali w wyścigu z uzasadnionego powodu, dostają tyle punktów, jakby byli w zamrażarce.
5. Wyścig uznaje się za ukończony, gdy gracz przejedzie 90% całkowitego dystansu.
6.  Gracz, który ukończył wyścig (czyli przejechał ponad 90% dystansu), otrzymuje punkty za uzyskane miejsce według poniższego schematu:
P1 - 50,
P2 - 42,
P3 - 36,
P4 - 32,
P5 - 29,
P6 - 26,
P7 - 24,
P8 - 22,
P9 - 20,
P10 - 18,
P11 - 16,
P12 - 14,
P13 - 12,
P14 - 11,
P15 - 10,
P16 - 9,
P17 - 8,
P18 - 7,
P19 - 6,
P20 - 5,
P21 - 4,
P22 - 3,
P23 - 2,
P24 - 1
7. Gracz, który wystartował i nie ukończył wyścigu (przejechał mniej niż 90% dystansu), otrzymuje jeden punkt mniej niż przyznawany ostatniemu miejscu w wyścigu, w którym startował.
8. Do powyższej punktacji dodawane jest 50pkt pomnożone przez ilość niższych wyścigów. Przykładowo, w przypadku rozgrywania 2 wyścigów za 1 miejsce w wyścigu A przyznane zostaje 50 + 1*50 = 100pkt, a za miejsce 10 w B: 18pkt.
18-12-2012
8.28.Klasyfikacja FIA (Punkty przyznawane są tak jak w prawdziwych mistrzostwach F1 tylko za wyścig A):
1 miejsce - 25 punktów 
2 miejsce - 18 punktów
3 miejsce - 15 punktów 
4 miejsce - 12 punktów 
5 miejsce - 10 punktów 
6 miejsce - 8 punktów 
7 miejsce - 6 punktów
8 miejsce - 4 punkty
9 miejsce - 2 punkty
10 miejsce - 1 punkt
29-11-2011
8.29.W ciągu dwóch tygodni od zakończenia GP Administracja może poprosić kierowcę o dostarczenie telemetrii (kompatybilnej z systemem MOTEC) z sesji kwalifikacyjnych oraz wyścigu GP. Niemożność jej dostarczenia oznacza nałożenie na kierowcę kary DQ.29-11-2011
9.Opony
9.1.Kierowcy, którzy zajęli miejsca powyżej 10 podczas pierwszej sesji kwalifikacyjnej, mają możliwość startu w wyścigu na oponach wykonanych z dowolnej mieszanki.28-11-2011
9.2.Kierowcy, którzy zakwalifikowali się do drugiej sesji kwalifikacyjnej, są zobowiązani do wystartowania w wyścigu na oponach wykonanych z tej samej mieszanki, na której uzyskali najlepszy czas okrążenia podczas tej sesji.28-11-2011
9.3.Kierowcy, którzy zakwalifikowali się do drugiej sesji kwalifikacyjnej, jednak nie zrobili w niej okrążenia pomiarowego, mają dowolność w wyborze mieszanki startowej.28-11-2011
9.4.W trakcie wyścigu kierowcy są zobowiązani do użycia co najmniej dwóch, niesąsiadujących ze sobą mieszanek (Super Soft-Medium, Soft-Hard, Super Soft-Hard), każda z mieszanek musi być użyta przynajmniej na 1 pełnym pomiarowym okrążeniu.28-11-2011
9.5.Niezastosowanie się do powyższych zasad w Wyścigu Oficjalnym będzie skutkowało przesunięciem w wynikach wyścigu na 24 pozycję.28-11-2011
10.Okrążenie Formujące/Formation Lap (FL)
10.1.Do okrążenia formującego kierowca rusza z pola startowego dopiero kiedy ruszy kierowca przed nim, następnie zobowiązany jest zachować rozsądną odległość od poprzedzającego samochodu. Kierowcy na okrążeniu formującym zobowiązani są jechać jeden za drugim, w kolejności ustalonej w kwalifikacjach.28-11-2011
10.2.Wyprzedzanie podczas FL jest zabronione poza sytuacjami, w których inny zawodnik złapie spina lub wypadnie z toru.28-11-2011
10.3.Kierowca, który straci swoją pozycję (np. przez obrócenie lub wypadnięcie z toru), musi kontynuować FL na pozycji zajętej po stracie miejsca. Dopiero podczas ustawiania się na polach startowych zajmie przypisaną mu przez grę pozycję na linii S/M.28-11-2011
10.4.Spowodowanie wypadku podczas okrążenia formującego skutkuje zwiększoną karą.28-11-2011
11.Protesty
11.1.Do godziny 23:59 dnia następnego po dniu wyścigu kierowca ma możliwość zgłoszenia protestu na innego kierowcę. Następnie w terminie 24 godzin od zgłoszenia protestu, wszyscy zawodnicy uwzględnieni w proteście (jako sprawca lub poszkodowany)  mogą się ustosunkować do zgłoszonego protestu.17-05-2010
11.2.Protest może złożyć każdy gracz, czyli sprawca, poszkodowany lub świadek zdarzenia.24-03-2009
11.3.Protest należy zgłosić przez formularz "Zgłoś Incydent", znajdujący się w zakładce "Info Kierowcy".1-03-2010
11.4.Każdy protest jest rozpatrywany przez Komisję Kar.21-11-2010
11.5.Werdykt jest wydawany w dniu następnego GP.24-03-2009
11.6.Protesty obraźliwe, wulgarne lub urągające innej osobie nie będą rozpatrywane.24-03-2009
12.Komisja Kar
12.1.

Komisja ma prawo nałożyć na gracza karę:
1. Cofnięcia o określoną ilość pozycji startowych na gridzie w następnym wyścigu.
2. Doliczenia czasu do ukończonego wyścigu.
3. Przesunięcia o określoną ilość pozycji w ukończonym wyścigu.
4. Startu z boksów w następnym wyścigu.
5. Dyskwalifikacji w ukończonym wyścigu.
6. Wykluczenia z określonej ilości wyścigów.
7. Przesunięcia w dół o jedną bądź więcej sekcji w przydziale do następnego wyścigu.
8. Nałożenie kar przez Komisję wpływa na przydział do następnego wyścigu wszystkich kierowców, których pozycja zmieniła się w wyniku nałożenia kary - zarówno awansujących jak i ukaranych.


29-11-2011
12.2.Komisja Kar może wystąpić do Komisji Licencyjnej o zweryfikowanie zasadności licencji winnego kierowcy.24-03-2009
12.3. Decyzje Komisji są niepodważalne i nie podlegają apelacjom.24-03-2009
12.4. Ewentualny kontakt z Komisją możliwy jest jedynie drogą mailową Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .24-03-2009
12.5.Członkiem Komisji może zostać każdy gracz, którego kandydatura została zgłoszona przez Komisję oraz zaakceptowana przez Administrację Ligi.12-03-2009
13.Komisja Licencyjna
13.1.

W zakres kompetencji Komisji Licencyjnej wchodzi:
1. Przyznawanie i odbieranie licencji stałych.
2. Przyznawanie, przedłużanie oraz odbieranie licencji czasowych.

24-03-2009
13.2.Decyzje Komisji są niepodważalne i nie podlegają apelacjom.24-03-2009
13.3. Ewentualny kontakt z Komisją możliwy jest jedynie drogą mailową Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .24-03-2009
13.4. Członkiem Komisji może zostać każdy gracz, którego kandydatura została zgłoszona przez Komisję oraz zaakceptowana przez Administrację Ligi.12-03-2009
14.Komisja ds Fullsimów
14.1.Komisja zajmuje się oceną incydentów podczas wyścigów typu FullSim na serwerach 5000 i 8000.27-06-2009
14.2.Komisja ma prawo nałożyć na gracza karę:
 - zakazu startu w Fullsimach na czas określony
 - pomocy w organizacji lub udział w szkoleniu Szkoły Bezpiecznej Jazdy
 - nakazu startu oraz udokumentowania bezpiecznego udziału w określonej ilości wyścigów MiniSim
 - jazdy w karnym skinie przez określony czas
12-03-2009
14.3.Komisja ds FullSimów może wystąpić do Komisji Licencyjnej o zweryfikowanie zasadności licencji danego kierowcy. 12-03-2009
14.4.Decyzje Komisji są niepodważalne i nie podlegają apelacjom. 12-03-2009
14.5.Ewentualny kontakt z Komisją możliwy jest jedynie drogą mailową Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .27-03-2009
14.6.Członkiem Komisji może zostać każdy gracz, którego kandydatura została zgłoszona przez Komisję oraz zaakceptowana przez Administrację Ligi.12-03-2009
15.Żółte kartki
15.1.Gracz posiadający Licencję i ukarany przez Komisję Kar cofnięciem w klasyfikacji końcowej Wyścigu Oficjalnego co najmniej o 5 pozycji lub przesunięciem pozycji na starcie od 10 w górę otrzymuje żółtą kartkę. W przypadku nadania na kierowcę więcej niż jedną karę za dane GP, zliczana jest suma kar, z uwzględnieniem przelicznika: -1 pozycja na aktualny wyścig = -2 pozycje na gridzie.13-12-2011
15.2.Decyzją Komisji Kar w porozumieniu z Komisją Licencyjną gracz posiadający licencję stałą może otrzymać żółtą kartkę również za brawurową i nieprzemyślaną jazdę w początkowym okresie wyścigu (start i T1) pomimo tego, że nie zostanie ukarany przez Komisję Kar cofnięciem w klasyfikacji końcowej Wyścigu Oficjalnego lub przesunięciem na gridzie.

12-11-2009
15.3.Otrzymanie 2 żółtych kartek skutkuje zmianą licencji stałej na czasową, a 3 żółtych kartek cofnięciem licencji.12-11-2009
15.4.Aby zmniejszyć liczbę posiadanych kartek o 1 gracz posiadający licencję stałą musi przejechać 2 w kolejności Wyścigi Oficjalne bez żadnej kary nadanej decyzją Komisji Kar.

12-11-2009
15.5.Przejechanie 3 w kolejności Wyścigów Oficjalnych bez żadnej kary nadanej decyzją Komisji Kar anuluje 2 żółte kartki.

12-11-2009
15.6.Pobyt w zamrażarce nie jest zaliczany jako Wyścig Oficjalny bez kary.12-11-2009
16.Postanowienia końcowe
16.1.Wszelkie zaliczone okrążenia, czasy oraz końcowe pozycje w wyścigach obowiązują tylko na podstawie wyników na serwerze, statystyk, logów lub powtórek (replayów).12-11-2009
16.2.Administrator może usunąć z serwera gracza, który dopuści się czynów niezgodnych z ogólnymi zasadami, a nieujętych w innych punktach Regulaminu.12-11-2009
16.3.Przed rozpoczęciem wyścigu zaleca się wyłączenie wszelkich aplikacji (m. in komunikatorów) mogących mieć negatywny wpływ na stabilność gry.12-11-2009
16.4.Wszelkie próby oszustwa, użycia niedozwolonych pomocy będą karane bezterminową blokadą konta oraz banem na wszystkie serwery.12-11-2009
16.5.W całym serwisie i na wszystkich serwerach należących do F1Liga.pl obowiązuje zakaz reklamowania stron internetowych, lig, innych rozgrywek, działalności komercyjnej bez zgody Administracji.12-11-2009
16.6.Jeśli ktoś się nie zgadza z regułami ligi lub twierdzi, że jest dyskryminowany, zaznaczamy, ze F1Liga nie jest obowiązkowa.12-11-2009