Nowe wcielenie Saubera: prezentacja galerii%f20

Nowe wcielenie Saubera: prezentacja galerii%f20
Autor Kewin Kamiński
Kewin Kamiński16.02.2024 | 6 min.

Nowe wcielenie Saubera zostało oficjalnie zaprezentowane podczas eventu w Londynie, gdzie pokazano światu zarówno nowy bolid, jak i całą otoczkę wizualną zespołu. Prezentacja była szczególnie wyczekiwana przez kibiców ze względu na odejście Alfy Romeo i wejście nowego tytularnego sponsora. Podczas eventu mogliśmy zobaczyć wiele zmian, zarówno wizualnych jak i technicznych, które wprowadził nowy rozdział w historii słynnej szwajcarskiej ekipy.

Zmiana nazwy na Kick Sauber

Nowy rozdział w historii stajni z Hinwil ma naturalnie związek z odejściem Alfy Romeo i czekaniem na wejście Audi, które datowane jest na sezon 2026. Oznaczało to zmianę nazwy teamu, z czym nie do końca sobie poradziła. Najpierw bowiem zasygnalizowano oznaczenie Stake F1 Team Kick Sauber, a po krytyce ze strony kibiców pozostawiono tylko jego pierwszą część.

Tak czy inaczej na zespół zapewne będzie znany pod nazwiskiem swojego założyciela, tym bardziej że oficjalna nazwa podwozia C44 brzmi Kick Sauber. Wracając jeszcze do głównego sponsora, wymusił on sporo zmian i to nie tylko pod względem kolorystycznym.

Kolorystyka zespołu w zielono-czarnych barwach

Ze względu na surowe przepisy dot. branży hazardowej Sauber nie przeprowadził bowiem swojej prezentacji w Szwajcarii. Zamiast tego postawiono na Londyn, aby bezproblemowo reklamować zarówno Stake'a, jak i Kicka.

Samym pokazem zespół odkupił jednak swoje winy. Jeszcze przed jego rozpoczęciem w mediach publikował różne przedsmaki, jak np. stroje kierowców ozdobione już w nowe zielono-czarne barwy. Takich wstawek nie zabrakło oczywiście na bolidzie, który - zgodnie z oczekiwaniami - zaprezentowano około 20.15.

O dziwo ujawniono jego prawdziwą wersję, w związku z czym można pokusić się o wstępne wnioski techniczne. Na pierwszy rzut oka wyróżnia się przednie zawieszenie typu pull-rod. Poza tym można zauważyć sekcje boczne w stylu Red Bulla oraz inną koncepcję airboxa.

Jeszcze istotniejsze ze sportowego punktu widzenia jest to, że w Hinwil nie doszło do większych zmian personalnych względem sezonu 2023. O szwajcarskiej sile nadal będą stanowić Valtteri Bottas oraz Zhou Guanyu wraz z dwoma rezerwowymi - Theo Pourchaire'em oraz Zane'em Maloneyem. Zarządzać nimi bezpośrednio będzie Alessandro Alunni Bravi, zaś za kulisami nad spokojnym wejściem Audi będą czuwać Andreas Seidl i James Key.

Czytaj więcej: Sauber zmienił nazwę zespołu na nową.

Techniczne nowości na bolidzie C44

Bolid C44, który został zaprezentowany podczas eventu w Londynie, wprowadza kilka istotnych zmian w stosunku do poprzedniego modelu. Jedną z najbardziej rzucających się w oczy nowości jest zastosowanie przedniego zawieszenia typu pull-rod. Rozwiązanie to pozwala na lepszą aerodynamikę przedniego skrzydła i noska.

Kolejną ważną zmianą są sekcje boczne nadwozia, które przypominają te stosowane w Red Bullu. Pozwalają one na bardziej efektywne prowadzenie powietrza do tylnej części bolidu. Zmodyfikowany został również airbox, czyli wlot powietrza nad głową kierowcy. Nowa konstrukcja ma poprawić przepływ powietrza do silnika.

Wiele wskazuje na to, że zespół postawił na ewolucję konstrukcji, a nie rewolucję. Stąd na pierwszy rzut oka bolid C44 przypomina mocno swojego poprzednika. Jednak wprowadzone zmiany w newralgicznych obszarach mają pomóc poprawić osiągi i pozwolić walczyć w środku stawki.

Nowy bolid Kick Saubera to krok we właściwym kierunku. Zobaczymy na ile wystarczający, by przesunąć się w górę tabeli.

Zaprezentowanie prawdziwego bolidu podczas prezentacji

Nowe wcielenie Saubera: prezentacja galerii%f20

W przeciwieństwie do wielu innych zespołów, Sauber zdecydował się zaprezentować swój prawdziwy bolid na premierze w Londynie. Dla kibiców była to miła niespodzianka, gdyż często teamy pokazują jedynie makiety lub wczesne prototypy.

Dzięki temu fani mogli przyjrzeć się dokładnie nowemu malowaniu i rozwiązaniom technicznym modelu C44. Co więcej, pojawiły się już pierwsze analizy i porównania z konkurencją opierające się na prawdziwym projekcie bolidu.

Strategia Saubera zasługuje na pochwałę i buduje zaufanie kibiców, którzy nie muszą czekać na testy w Barcelonie, by zobaczyć finalny kształt maszyny. Pokazanie go od razu sugeruje, że zespół jest gotowy do sezonu i nie ukrywa niczego przed opinią publiczną.

Reakcje ekspertów

Eksperci docenili transparentność ekipy z Hinwil i już teraz wydali pierwsze opinie na temat nowego bolidu. Choć trudno wysnuć daleko idące wnioski, zwracają uwagę na kilka ciekawych i obiecujących rozwiązań. Sauber ma nadzieję, że pozwolą one powalczyć o miejsce w środku stawki i poprawić wyniki z zeszłego sezonu.

Mimo sporej rewolucji pod względem wizerunkowym i wejścia nowego sponsora tytularnego, Sauber zachował stabilność jeśli chodzi o obsadę kierowców oraz kadrę zarządzającą. Nie zdecydowano się na żadne radykalne zmiany personalne.

Kierowcami tak jak w zeszłym sezonie pozostają Valtteri Bottas oraz debiutant Zhou Guanyu. Obaj dysponują doświadczeniem z jazdy bolidem zespołu i znają jego specyfikę. Ponownie szansę dostali też rezerwowi Theo Pourchaire i Zane Maloney.

Zarząd nadal tworzą Andreas Seidl odpowiedzialny za przygotowania do wejścia Audi oraz szef techniczny James Key. Bezpośrednio za sukcesy na torze odpowiadać będzie Alessandro Alunni Bravi jako szef zespołu wyścigowego.

Kluczowa stałość w trudnym okresie przejściowym powinna pomóc ekipie spokojnie przetrwać ten sezon i stopniowo nabierać rozpędu przed nową erą współpracy z Audi od 2026 roku.

Prezentacja odbyła się w Londynie zamiast Szwajcarii

W przeciwieństwie do wcześniejszych premier, tym razem ekipa z Hinwil zdecydowała się zaprezentować nowy bolid poza granicami Szwajcarii. Wybór padł na Londyn, co było związane z wejściem nowego sponsora tytularnego.

Ze względu na regulacje dotyczące reklamy firmy bukmacherskiej Stake.com, prezentacja w Szwajcarii napotkałaby przeszkody prawne. Dlatego zdecydowano się na bardziej liberalne pod tym względem UK.

Zmiana lokalizacji premiery nie spodobała się części kibiców, dla których szwajcarskie korzenie Saubera są bardzo ważne. Jednak zespół tłumaczył, że to krok niezbędny by odpowiednio uhonorować nowego partnera biznesowego.

Miejmy nadzieję, że mimo zmiany miejsca, nowy rozdział w historii Hinwil będzie owocny sportowo i pozwoli wrócić ekipie do ścisłej czołówki Formuły 1.

Podsumowanie

Oficjalna prezentacja nowego wcielenia Saubera, która odbyła się w Londynie, była istotnym momentem inaugurującym nowy rozdział w historii słynnego szwajcarskiego zespołu Formuły 1. Kibice mogli zobaczyć zarówno nowe malowanie bolidu w barwach sponsora, jak i szereg zmian technicznych w samym projekcie C44.

Mimo wielu nowości, Sauber zachował też elementy ciągłości. Nie zmienił się skład kierowców i kadra zarządzająca. Prezentacja nowego wcielenia zespołu budzi optymizm przed nadchodzącym sezonem, w którym trudno będzie powtórzyć sukcesy z czasów Alfy Romeo.

Najczęstsze pytania

Ze względu na surowsze przepisy dotyczące reklamy firmy bukmacherskiej w Szwajcarii, prezentacja nowego bolidu Sauber odbyła się w Londynie. Dzięki temu można było bez przeszkód promować nowego sponsora tytularnego ekipy - Stake.com.

Najważniejsze zmiany w nowym bolidecie Saubera to m.in. przednie zawieszenie typu pull-rod, zmodyfikowane sekcje boczne nadwozia oraz ewolucja konstrukcji airboxu. Ma to poprawić osiągi auta.

Skład kierowców Saubera nie uległ zmianie. Nadal będą to Fin Valtteri Bottas oraz debiutant z Chin - Zhou Guanyu. W roli rezerwowych pozostali Theo Pourchaire i Zane Maloney.

Audi ma dołączyć do Saubera w roli dostawcy jednostek napędowych od sezonu 2026 po zmianach w przepisach. Do tego czasu zespół będzie korzystał z silników Ferrari.

Celem Saubera będzie walka w środku stawki i poprawa pozycji względem ubiegłego sezonu. Trudno liczyć na powtórzenie sukcesów z czasów Alfy Romeo, ale zespół chce zrobić krok do przodu.

5 Podobnych Artykułów

  1. Jakie silniki napędzają bolidy F1? Odkrywamy tajniki
  2. Williams przerażony decyzją organizatorów Grand Prix w Miami
  3. F1 zatwierdziła nowy harmonogram weekendów sprinterskich
  4. Formuła 1 a nowe technologie: Elektryczne bolidy w przyszłości?
  5. Czy Formuła 1 jest naprawdę sportem ekstremalnym?
tagTagi
shareUdostępnij artykuł
Autor Kewin Kamiński
Kewin Kamiński

Jestem zapalonym kibicem Formuły 1. Na blogu publikuję ciekawe informacje ze świata F1. Dzielę się moją pasją do tego sportu pisząc o zawodnikach, bolidach i torach wyścigowych.

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze(0)

email
email

Polecane artykuły