Ferrari poświęciło sporo czasu na poprawę działania tylnego skrzydła

Ferrari poświęciło sporo czasu na poprawę działania tylnego skrzydła
Autor Ignacy Nowak
Ignacy Nowak16.02.2024 | 4 min.

Ferrari poświęciło sporo czasu na poprawę działania tylnego skrzydła w swoim najnowszym bolide Formuły 1. Ekipa z Maranello skupiła się na zwiększeniu efektywności systemu DRS oraz całkowicie przeprojektowała tylne skrzydło. Nowe rozwiązania aerodynamiczne mają pomóc Ferrari nadrobić stratę do czołówki i walczyć o zwycięstwa w sezonie 2023. Mimo inspiracji pomysłami Red Bulla, Ferrari podkreśla, że idzie własną ścieżką rozwoju i nadal testuje różne warianty przed pierwszym wyścigiem w Bahrajnie.

Nowe tylne skrzydło Ferrari przeprojektowane z myślą o poprawie aerodynamiki

Ferrari w sezonie 2023 wprowadziło całkowicie nowe tylne skrzydło, które zostało zaprojektowane od nowa z myślą o poprawie aerodynamiki i efektywności systemu DRS. Zespół z Maranello poświęcił sporo czasu na testy w tunelu aerodynamicznym, aby odpowiednio dopracować działanie tego kluczowego elementu.

Nowa konstrukcja ma bardziej złożony kształt i pozwala na lepsze ułożenie przepływów powietrza wokół tylnej części samochodu. Pionowy pylon mocujący centralnie skrzydło również został zmodyfikowany tak, aby zminimalizować opór.

Większa prędkość maksymalna dzięki efektywniejszemu DRS

Kolejnym ważnym celem prac rozwojowych był wzrost efektywności systemu DRS, czyli ruchomego elementu tylnego skrzydła. Po jego otwarciu zwiększa się prędkość maksymalna na prostych, co ma kluczowe znaczenie podczas wyprzedzania.

Inżynierowie Ferrari zmodyfikowali kształt i kąty natarcia skrzydeł, aby poprawić ich współdziałanie z resztą aerodynamiki pojazdu po otwarciu DRS. Testy wskazują, że poprawa działania systemu jest wyraźnie zauważalna.

Ferrari idzie własną ścieżką projektowania mimo inspiracji Red Bullem

Choć główne założenia nowego tylnego skrzydła Ferrari są podobne do rozwiązań zastosowanych w ubiegłym sezonie przez Red Bulla, to zespół podkreśla, że nadal idzie własną ścieżką rozwoju i projektowania.

Nie potrafię powiedzieć w jakie ustawienia celował lub celuje Red Bull. Jak tylko ustaliliśmy cel, sprawdziliśmy kilka opcji i stwierdziliśmy, że obecna jest najlepszym sposobem na osiągnięcie naszych własnych celów.

Ferrari skupiło się na rozwoju rozwiązań aerodynamicznych z uwzględnieniem specyfiki ich samochodu, a nie ślepym kopiowaniu lidera poprzedniego sezonu. Pozwoli im to maksymalnie wykorzystać potencjał ich bolida.

Testy i strojenie przed pierwszym wyścigiem

Zanim nowe Ferrari trafi na tor wyścigowy w Grand Prix Bahrajnu, przejdzie jeszcze serię testów, aby dopracować ustawienia i wprowadzić ewentualne poprawki. Jak zdradza dyrektor techniczny ekipy Enrico Cardile, bolid który zaprezentowano podczas prezentacji już ewoluował i nadal podlega ulepszeniom.

Celem testów będzie nie tylko sprawdzenie osiągów nowego tylnego skrzydła, ale też porównanie tempa Ferrari na tle konkurencji. Ma to kluczowe znaczenie przy ustalaniu dalszego kierunku prac rozwojowych.

Czytaj więcej: Odzyskane trofeum Hamiltona: najnowsze wiadomości i fakty

Duże nadzieje wiązane z nowinkami aerodynamicznymi Ferrari

Zespół z Maranello wiąże spore nadzieje z nowym tylnym skrzydłem i pracami nad aerodynamiką samochodu. Ubiegłoroczna konstrukcja miała spore braki w tej dziedzinie, przez co Ferrari nie było w stanie nawiązać walki z czołówką mimo silnika o dużej mocy.

  • lepsza aerodynamika = szybsze przejazdy zakrętów
  • efektywniejszy DRS = łatwiejsze wyprzedzanie na prostych

Jeśli wszystkie elementy zaprojektowane przez inżynierów Ferrari zagrają ze sobą zgodnie, zespół ma szansę powalczyć o miejsca na podium i zwycięstwa w wyścigach. Czy tak się stanie, przekonamy się już wkrótce podczas pierwszych Grand Prix sezonu 2023.

Podsumowanie

Ferrari poświęciło sporo czasu na poprawę działania tylnego skrzydła

Ferrari w sezonie 2023 wprowadziło szereg poprawek aerodynamicznych, koncentrując się przede wszystkim na całkowitym przeprojektowaniu tylnego skrzydła. Zespół poświęcił mnóstwo czasu na testy i dopracowanie tego kluczowego elementu, aby zwiększyć efektywność systemu DRS i poprawić ogólne właściwości aerodynamiczne bolidu.

Nowe rozwiązania zaprojektowane przez inżynierów Ferrari mają pomóc nadrobić zaległości do czołówki i pozwolić walczyć o miejsca na podium. Przed pierwszym wyścigiem w Bahrajnie bolid przechodzi jeszcze testy i zostanie dostrojony do optymalnej specyfikacji. Czy przyniesie to sukcesy? O tym przekonamy się wkrótce na torze.

5 Podobnych Artykułów:

  1. Jakie silniki napędzają bolidy F1? Odkrywamy tajniki
  2. F1 zatwierdziła nowy harmonogram weekendów sprinterskich
  3. Formuła 1 a nowe technologie: Elektryczne bolidy w przyszłości?
  4. Czy Formuła 1 jest naprawdę sportem ekstremalnym?
  5. Walka o miejsce w stajni Alfa Romeo: Kto ma szanse?
tagTagi
shareUdostępnij
Autor Ignacy Nowak
Ignacy Nowak

Jestem blogerem z pasją do Formuły 1. Na blogu dzielę się obszerną wiedzą o wyścigach, kierowcach i technologii. Relacjonuję każdy Grand Prix, analizuję tajniki strategii teamów i dostarczam najnowsze wieści ze świata F1. Znajdziesz u mnie emocje, które towarzyszą mi podczas każdej rundy sezonu!

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze (0)

email
email

Polecane artykuły