Nowy model Alpine A524 - Galeria zdjęć i specyfikacji modelu

Nowy model Alpine A524 - Galeria zdjęć i specyfikacji modelu
Autor Ignacy Nowak
Ignacy Nowak16.02.2024 | 3 min.

Nowy model Alpine A524 został oficjalnie zaprezentowany podczas prezentacji teamu. Francuski producent wprowadził szereg zmian aerodynamicznych w celu zniwelowania strat mocy silnika. Niestety doprowadziło to do pewnych problemów z testami zderzeniowymi. Mimo to Alpine jest gotowy do walki w nadchodzącym sezonie Formula 1. W galerii zdjęć można zobaczyć dwa odmienne schematy malowania modelu A524 oraz skład kierowców, który pozostał bez zmian.

Nowy model Alpine A524 zaprezentowany

Francuski producent Alpine oficjalnie zaprezentował swój najnowszy model A524 podczas specjalnej prezentacji teamu w siedzibie w Enstone. Jest to zupełnie nowa konstrukcja przygotowana z myślą o sezonie 2024 Formuły 1.

Inżynierowie włożyli sporo wysiłku w poprawę aerodynamiki bolidu A524. Było to konieczne ze względu na pewne straty mocy jednostki napędowej. Dokonano licznych modyfikacji, aby jak najlepiej zniwelować te niedoskonałości.

Niestety intensywne prace aerodynamiczne doprowadziły do pewnych komplikacji. Nowy model Alpine A524 miał problemy z pomyślnym przejściem obowiązkowych testów zderzeniowych. Na szczęście usterki zostały usunięte i bolid jest gotowy do rywalizacji w nadchodzących mistrzostwach.

Klasyczne i różowe malowanie

Alpine przygotowało dla modelu A524 dwa odmienne schematy malowania. Klasyczny, dobrze znany - w kolorze niebieskim oraz nowy, różowy. Ten drugi będzie wykorzystywany tylko w 8 wyścigach sezonu, podczas gdy niebieskie malowanie pojawi się aż 16 razy.

Obydwa schematy kolorystyczne zostały zmodyfikowane na potrzeby nowego sezonu. Widoczne są znacznie większe, czarne powierzchnie. To efekt zastosowania dodatkowych elementów z włókna węglowego w celu poprawy osiągów aerodynamicznych.

Alpine po zeszłorocznym trzęsieniu ziemi

Przy okazji prezentacji nowego modelu A524, Alpine potwierdziło, że team jest gotowy do walki mimo problemów kadrowych, które nastąpiły w zeszłym sezonie.

Opiekę nad zespołem w dalszym ciągu sprawować będzie doświadczony Bruno Famin. Będzie on wspierany przez dwóch dyrektorów technicznych - Matthew Harmana odpowiedzialnego za fabrykę bolidów w Enstone i Erica Meignana zajmującego się rozwojem jednostek napędowych.

Po zeszłorocznym trzęsieniu ziemi jesteśmy gotowi, by powalczyć o jak najlepsze wyniki z nowym modelem A524 - powiedział szef zespołu Bruno Famin.

Czytaj więcej: McLaren zapewnia kontynuację tempa rozwoju z poprzedniego sezonu

Niezmieniony skład kierowców

Alpine zdecydowało się pozostać przy sprawdzonym składzie kierowców, który tworzą Francuz Esteban Ocon oraz Pierre Gasly. Obaj mają spore doświadczenie w Formule 1, co powinno pomóc w rozwoju nowego modelu A524.

  • Esteban Ocon - 3 sezony w F1, 1 zwycięstwo, 4 miejsca na podium
  • Pierre Gasly - 6 sezonów w F1, 1 zwycięstwo, 3 miejsca na podium

W roli kierowcy rezerwowego nadal pozostaje młody, utalentowany Australijczyk Oscar Piastri. W razie konieczności może on zastąpić któregokolwiek z etatowych kierowców podczas wyścigu.

Kierowca etatowy 1 Esteban Ocon
Kierowca etatowy 2 Pierre Gasly
Kierowca rezerwowy Oscar Piastri

Nowy sezon Formuły 1 rusza już 5 marca podczas inauguracyjnego wyścigu o Grand Prix Bahrajnu. Tam po raz pierwszy zobaczymy na torze nowy model A524 od Alpine w rywalizacji z konkurentami.

Podsumowanie

Nowy model Alpine A524 - Galeria zdjęć i specyfikacji modelu

Alpine zaprezentowało swój nowy model A524 na specjalnej prezentacji teamu Formuły 1. Bolid przeszedł szereg zmian aerodynamicznych mających na celu zniwelowanie strat mocy jednostki napędowej. Niestety były z tym pewne problemy, jak chociażby te z testami zderzeniowymi. Mimo wszystko nowy model Alpine wygląda obiecująco.

W galerii zdjęć zaprezentowano dwa odmienne schematy malowania modelu A524 - klasyczny niebieski oraz nowy, różowy. Skład kierowców pozostał bez zmian z Estabanem Oconem i Pierre'em Gaslym w roli głównej.

Najczęstsze pytania

Inżynierowie Alpine wprowadzili liczne modyfikacje aerodynamiczne w celu zniwelowania strat mocy jednostki napędowej. Niestety wiązało się to z problemami w testach zderzeniowych. Ponadto przygotowano dwa odmienne schematy malowania modelu.

Intensywne zmiany aerodynamiczne były przyczyną komplikacji w przeprowadzeniu obowiązkowych crash testów. Inżynierom udało się jednak usunąć te niedoskonałości i gotowy jest już do rywalizacji.

Klasyczne niebieskie malowanie znane z poprzednich modeli Alpine oraz zupełnie nowa, różowa wersja która będzie wykorzystywana tylko w 8 wyścigach. Obydwie z mocno zaznaczonymi, czarnymi akcentami z włókna węglowego.

Bez zmian, nadal będzie to duet Francuza Estebana Ocona oraz Pierre'a Gasly'ego. W roli rezerwowej utrzymany został młody, utalentowany Australijczyk Oscar Piastri.

Swój chrzest bojowy nowy bolid Alpine przejdzie już 5 marca podczas inauguracyjnej rundy Mistrzostw Świata Formuły 1 o Grand Prix Bahrajnu. Tam po raz pierwszy zmierzy się z konkurencją.

5 Podobnych Artykułów

  1. Jakie silniki napędzają bolidy F1? Odkrywamy tajniki
  2. Williams przerażony decyzją organizatorów Grand Prix w Miami
  3. F1 zatwierdziła nowy harmonogram weekendów sprinterskich
  4. Formuła 1 a nowe technologie: Elektryczne bolidy w przyszłości?
  5. Czy Formuła 1 jest naprawdę sportem ekstremalnym?
tagTagi
shareUdostępnij artykuł
Autor Ignacy Nowak
Ignacy Nowak

Jestem blogerem z pasją do Formuły 1. Na blogu dzielę się obszerną wiedzą o wyścigach, kierowcach i technologii. Relacjonuję każdy Grand Prix, analizuję tajniki strategii teamów i dostarczam najnowsze wieści ze świata F1. Znajdziesz u mnie emocje, które towarzyszą mi podczas każdej rundy sezonu!

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze(0)

email
email

Polecane artykuły