Miłośnicy sportu! Według doniesień serwisu Motorsport.com, Komisja F1 planuje podczas bieżącego tygodniowego spotkania w Genewie przedyskutować zmianę systemu punktacji w wyścigach. Nowy pomysł, lobbowany przez mniejsze zespoły, zakłada przyznawanie punktów czołowej dwunastce, a nie jak dotychczas dziesiątce kierowców na mecie. To może być największa zmiana w punktacji od 2019 roku!
Mniejsze zespoły lobbują za nową punktacją F1
Według informacji serwisu Motorsport.com, podczas nadchodzącego spotkania Komisji F1 w Genewie, mniejsze ekipy będą lobbować za wprowadzeniem nowego systemu punktowego. Ich celem jest stworzenie szansy na regularne zdobywanie punktów, nawet tych najmniejszych.
Pomysł zakłada, że punktacja F1 zostanie rozszerzona na czołową dwunastką kierowców. Obecnie punkty otrzymuje tylko najlepsza dziesiątka na mecie. Mniejsze zespoły uważają, że taka zmiana punktacji Formuły 1 zwiększy ich szanse na zdobywanie punktów w mistrzostwach.
Powodem takiej inicjatywy jest chęć zapobieżenia sytuacjom, w których ekipy przez cały sezon spisują się dobrze, ale przegrywają walkę o tytuł z powodu jednego, wyjątkowo udanego wyścigu rywali. Nowy system przyznawania punktów F1 miałby wynagradzać mniejsze zespoły, które potrafią zachować równą formę.
- Obecnie punktowana jest czołowa dziesiątka
- Mniejsze ekipy chcą, aby punkty zdobywała czołowa dwunastka
- Nowy system miałby nagradzać zespoły za równą formę w całym sezonie
Czołowa 12 ekip będzie premiowana punktami
Według proponowanych zmian, nowy klucz punktowy miałby kształtować się następująco: 25-18-15-12-10-8-6-5-4-3-2-1. Oznacza to, że siedmiu najlepszych kierowców otrzymywałoby taką samą liczbę punktów jak obecnie.
Zmiany w nowych zasadach przyznawania punktów F1 dotyczyłyby zatem miejsc od ósmego w dół. Jest to ukłon w stronę mniejszych zespołów, które zyskałyby szansę na więcej punktów niż do tej pory.
Warto zauważyć, że większe ekipy nie powinny stawiać oporu wobec tej reformy, gdyż ich sytuacja w kwestii zdobywanych punktów w Formule 1 nie uległaby zmianie. To może zachęcić czołówkę do poparcia nowych regulacji.
Czytaj więcej: Red Bull zaskoczyła zmienność warunków wyścigu! Nie uwierzysz co się stało
Punkt za najszybsze okrążenie dla czołowej 12, a nie 10
W ramach proponowanych zmian, punkt za najszybsze okrążenie przyznawany byłby kierowcy, który ukończyłby wyścig w czołowej dwunastce. Obecnie nagradzani są tylko zawodnicy kończący w top 10.
To kolejny element nowego systemu punktacji, który ma na celu poprawienie sytuacji mniejszych zespołów. Zwiększyłoby to ich szanse na zdobywanie dodatkowych punktów w wyścigach.
Ostatnia poważna zmiana punktacji F1 miała miejsce w 2019 roku, kiedy to wprowadzono właśnie punkt za najszybsze okrążenie. Obecna propozycja może być zatem największą reformą systemu punktowego od tamtego czasu.
- Punkt za najszybsze okrążenie dla czołowej 12, a nie 10
- Większe szanse dla mniejszych zespołów na dodatkowe punkty
- Ostatnia duża reforma punktacji w 2019 roku